Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

7 minutes ago, Усилитель said:

Asa cum se practica datul inapoi la kilometraj, deja se face masluirea din soft a indicatorului starii bateriei.... 

Nu ai cum sa masluiesti o baterie. Inainte sa cumperi o bulectrica o conduci 50-100km pe autostrada sau in afara orasului si vezi adevarul. 

Singura chestie care este facuta de producator este ca iti pune o baterie mai mare pe masina si cand este noua desi este incarcata real la 80% in bord iti arata 100% si apoi odata cu uzura bateriei incarcarea reala incepe sa creasca de la 80% la 90-100% si in bord tu vezi tot 100%. Problema este ca odata ce bateria este uzata nu mai ai cum sa ascunzi ca nu mai are zeama in ea. 

Link spre comentariu
Acum 3 ore, merck a spus:

 

Multi de pe aici cred ca daca dau din taste si pun tot felul de link-uri cu problemele bulectricelor se vor bana bulectricele, dar .... se inseala. P

Da tu când bați câmpii, nu din taste dai? Dacă doar atât ai înțeles, ca eu vreau sa banez electricele, atunci nu are rost continuarea discuției. Faptul ca iau foc ca la ruleta ruseasca, eu personal le consider netestate suficient pt a invada piața. Las la o parte celelalte aspecte privind autonomia, problemele din infrastructura. Când o mașină ia foc fără motive anume ce țin de proprietar sau de modul de exploatare, nu merita lăsată în circulație, pana reușesc sa strâng suficienți morți ca să pot completa statistici pt unii Gica contra. Ca în vest sunt din ce în ce mai multe, e treaba lor. Trebuie să-i copiez ca maimuța doar pt ca asa vor mușchii lor? Pana la urma e o piață libera, și fiecare are dreptul sa aleagă în ce cazan vrea sa dea colțul. 

Link spre comentariu
54 minutes ago, doru3160 said:

Faptul ca iau foc ca la ruleta ruseasca

Te asigur ca daca iti cumperi o bulectrica sau o hybrid plug-in nu ajungi sa incarci de 20 de ori si ai sa te prinzi de ce unele iau foc. Normal ca ai sa exclamezi: bai dar astia sunt idioti? Cum naiba de nu arde macar o masina zilnic la statiile de incarcare cu asemenea idioti? 

Dar ca sa nu te las in suspans pana la achizitie, iti prezint niste realitati:

- pe ambalajul  de la cablul de alimentare scrie clar: se intinde cablul pentru a elimina crearea de spire alaturate (nu are rost sa iti spun ce se intampla cu un cablul prin care trec 16 amperi daca este facut colac). Eu cu ochii mei am vazut Nissan Leaf care nu numai ca avea cablul incalcit, dar avea si vreo doua noduri!!! (proprietarul era asiatic).

- borna de reincarcare care avea priza topita (o dudie nu a impins pana la capat mufa si contactul imperfect ... nu iarta 

- la statie de incarcare LIDL tot cu ochii mei am vazut cum o dudie pune incorect mufa in soclul statiei si mufa cade pe asfalt (nu stiu la a cata tranta o fi fost biata mufa, dar dupa aspect a facut de multe ori contact cu solul). Nimeni nu vine sa verifice integritatea mufelor (deh, patronul isi inchipuie ca toti sunt ingineri si stiu sa foloseasca cabluri prin care trec 50A :rade:)

- tot la statie de incarcare LIDL mufa cablului de incarcare AC introdusa in mufa de la masina avea un joc enorm!!! 

 

Contactele imperfecte la o priza de apartament stii ca se lasa cu incendii, de ce crezi ca nu se respecta aceleasi reguli si la bornele de incarcare? Basca ca in apartament nu avem prize de 50kW/h.

 

1607003182_android.jpg

 

Asa cum o duduie nu trebuie sa dea nici un test pentru a baga in priza un fier de calcat sau un asiprator, tot asa si la statiile de incarcare o dudie nu da nici un test ci ... baga si ea cum poate :57, cei 50kW/h nu reprezinta nimic pentru ea. 

Toti vor 100-125A la incarcare rapida, dar cati dintre ei au habar cam cum trebuie sa fie contactele la doua mufe mama-tata la un asemenea amperaj?

 

P.S. Apropo, (ca acum am vazut) in poza de mai sus vezi ca mufa de la 22kW AC are un capișon (sau nu stiu cum sa il numesc) din cauciuc care trebuie intordus in mufa inainte de a pune mufa in suport. Dupa cum vezi ... se balangane :rade:

 

P.P.S. In instructiunile de la incarcatorul furnizat de producator pentru priza domestica de 230V CA scrie clar: Nu folositi prelungitor! Deci producatorul stie ca sunt multe panarami de prelungitoare care nu tin 16A si avertizeaza in consecinta proprietarul, dar proprietarul daca s-a sters la cur cu instructiunile in loc sa le citeasca si foloseste un prelungitor din bazar mai are dreptul sa vocifereze in caz de incendiu?

Editat de merck
Link spre comentariu

Ca ia foc priza, e alta discuție. Vorbim de mașini parcate, care fara alimentare externa iau foc. Vorbim de baterii care produc incendierea mașinii, în mers sau staționare, nu de gospodine care nu baga stecherul suficient în priza. Nu ma trata ca pe unul care nu are electrica, deci nu are dreptul sa aibă păreri. În aceeași poziție ești și tu. Îmi place ideea sa scap de benzina-motorina, dar cu ce e acum pe piață, mie încă nu-mi surâde ideea. Tu poți să-ți cumperi și doua dacă te țin balamalele, nu am nimic cu cei care au optat pt soluția asta de transport. 

Link spre comentariu
28 minutes ago, doru3160 said:

Ca ia foc priza, e alta discuție. Vorbim de mașini parcate, care fara alimentare externa iau foc. Vorbim de baterii care produc incendierea mașinii, în mers sau staționare, 

Te-am mai intrebat: cate masini care au luat foc in parcare sau in timp ce rulau stii tu? (ca de vazut nici eu nu am vazut macar una). Da stiu si eu filmarea cu Tesla aia care ia foc in parcarea subterana, dar stii unde are priza de incarcare Tesla? In partea din spate stanga, deci in filmuletul ala nu se vede daca era sau nu la incarcat.

28 minutes ago, doru3160 said:

 Nu ma trata ca pe unul care nu are electrica, deci nu are dreptul sa aibă păreri.

Nu am zis ca nu ai dreptul la pareri. Insa altfel vezi realitatea din interior decat din afara. 

Daca iti dau un MacBook pe mana, desi ai poate 2 decenii de Windows ai sa vezi ca te poticnesti. La fel e si cu bulectricele, abia cand intrii in joc vezi bubele. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Cred ca exagerezi @doru3160. Si masinile pe combustibili fosili iau foc dar pt ca deja nu mai prezinta nici un interes de "spectacol" acele incendii nu prea mai sint mediatizate si deci nai nu mai aflam de ele.

Raportat la cite masini electrice sau hibride sint in circulatie citeva masini care au luat foc reprezinta un procent foarte mic.

Link spre comentariu
Acum 17 minute, sesebe a spus:

Cred ca exagerezi @doru3160. Si masinile pe combustibili fosili iau foc 

Corect, dar alea iau foc din cauze cunoscute. Materiale proaste pt instalația electrica, sau intervenții necalificate. Când o mașină ia foc fără o cauza aparent evidenta, deja vorbim despre altceva. 

In aviație când se întâmplă un eveniment nedorit și nu se cunosc cauzele, se retin toate avioanele la sol, pana la aflarea cauzelor.  În cazul mașinilor electrice, nu au zis măcar odată ca s-au aprins din cauza stecherul ui, deși era foarte convenabil sa fie asa. 

Acum 26 minute, merck a spus:

Te-am mai intrebat: cate masini care au luat foc in parcare sau in timp ce rulau stii tu?

Ți s-a terminat netul, sau crezi cumva ca ma simt dator sa te conving de ceva anume? Nu ai decât sa presupui ca toate erau conduse de gospodine, și s-a aprins cablul de alimentare ca un fitil și a ars mașina... ce sa vezi, ghinion. 

Link spre comentariu
37 minutes ago, doru3160 said:

In aviație când se întâmplă un eveniment nedorit și nu se cunosc cauzele, se retin toate avioanele la sol, pana la aflarea cauzelor. 

Alea au fost vremuri demult apuse. Te poti convinge:

https://www.netflix.com/be/title/81272421

Nu pot sa dau mai mult din casa, dar eu stiu de peste 15 ani de la un inginer roman care lucra la Air Canada ca e groasa treaba. 

 

Dar sa revenim la bulectrice:

Research by another firm, AutoinsuranceEZ, says battery electric vehicles have just a .03% chance of igniting, compared to internal combustion engine vehicle’s 1.5% chance. Hybrid electrics, which have both a high voltage battery and an internal combustion engine, have a 3.4% likelihood of vehicle fires according to their study.

sursa:

https://www.cnbc.com/2022/01/29/electric-vehicle-fires-are-rare-but-hard-to-fight-heres-why.html

 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 8 minute, merck a spus:

Alea au fost vremuri demult apuse. Te poti convinge:

Sunt convins. Daca te aburesc in aviatie, de ce nu te-ar aburi si in cazul electricelor ? In fond, totul se reduce la bani. Vanzari in volum mare, profit pe masura. Restul e can can.

Link spre comentariu

E clar ca nu pot baga mana in foc ca doar vreo 20 de masini Tesla au luat foc, dupa cum scrie pe wiki:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicle_fire_incidents#Tesla_Model_S,_3,_X,_and_Y

 

Totusi am cascat ochii cat cepele cand am citit cele de mai jos:

 

Quote

Fire incidents in highway capable vehicles occur relatively frequently. A study of U.S. fires from 2003–2007 finds that fire departments respond to an average of 287,000 vehicle fires per year, or 30 vehicle fires per hour

 

Daca ma intreaba cineva acum: ai vazut tu vreodata cu ochii tai o masina care sa ia foc? As fi tentat sa spun nu, ca nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva (deci iau in calcul: autoturism, autobuz, troleibuz, tramvai, camion, tractor, etc.) desi poate memoria imi joaca feste. 

Link spre comentariu

Ok, ramai cu ochii cascati. Statisticele la clasice sunt de acum cateva zeci de ani, pe cand la electrice la doar cativa. Nu ma asteptam sa fie egale procentele, dar nici ca tu sa ignori aspectul asta, doar ca sa ma convingi ca ai dreptate. Si stii ceva? Mi se rupe, ai tu dreptate si eu liniste. Nu caut sa conving pe nimeni de nimic. Imi expun doar parerea personala, si asta nu esti in stare sa mi-o schimbi, indiferent ce scotocesti tu pe net. 

 

Link spre comentariu
2 hours ago, merck said:

.....

- la statie de incarcare LIDL tot cu ochii mei am vazut cum o dudie pune incorect mufa in soclul statiei si mufa cade pe asfalt (nu stiu la a cata tranta o fi fost biata mufa, dar dupa aspect a facut de multe ori contact cu solul). Nimeni nu vine sa verifice integritatea mufelor (deh, patronul isi inchipuie ca toti sunt ingineri si stiu sa foloseasca cabluri prin care trec 50A :rade:)

...

Asa cum o duduie nu trebuie sa dea nici un test pentru a baga in priza un fier de calcat sau un asiprator, tot asa si la statiile de incarcare o dudie nu da nici un test ci ... baga si ea cum poate :57, cei 50kW/h nu reprezinta nimic pentru ea. 

Toti vor 100-125A la incarcare rapida, dar cati dintre ei au habar cam cum trebuie sa fie contactele la doua mufe mama-tata la un asemenea amperaj?

 

....

 

Aici mi se pare o problema de conceptie a mufelor...

Ar trebui facute cumva ca si cel mai prost/slab utilizator sa le poata folosi fara sa existe pericolul unul contact imperfect....

S-au facut tot felul protectii peste protectii pentru tot felul de prostii, inclusiv preferatele mele, pungile de plastic cu mesajul sa nu ti le pui pe cap, ca exista pericol de sufocare :)

Dar pentru niste chestii asa importante...

Link spre comentariu
2 hours ago, merck said:

Da stiu si eu filmarea cu Tesla aia care ia foc in parcarea subterana, dar stii unde are priza de incarcare Tesla? In partea din spate stanga, ...

Foarte destept aleasa partea stanga. In conditiile in care majoritatea masinilor circula pe dreapta. Cand este masina parcata paralel cu trotuarul si incarcatoru e la buza trotuarului, atunci ce abuz sufera cablul de incarcare? Bine gandit?

 

Da, exista multe prize disponibile pentru masini parcate paralel cu trotuarul, ca nu toate strazile au 3 benzi pe sens ca sa parchezi oblic sau perpendicular ca-n parcarea la mall.

 

Asa ca, sa zicem ca e chestie de conceptie a sistemului, ca nu trebuie sa mergi la facultate ca sa poti incarca o masina. Si vad curs "Manevrarea corespunzatoare a cablului de incarcarea VE, nivel intermediar". :rade:

Link spre comentariu

Ei atunci hai sa iti spun ca multe hybrid plug-in au mufa tot pe partea stanga dar in fata aproape de portiera soferului. Acolo sa vezi tu ce abuz sufera cablul de alimentare.:rade:

 

ac_promotedstory_audi_hybridstory_a3_2.j

 

The-new-BMW-545e-xDrive-Sedan-G30-LCI-1.

 

1920_new-seat-leon-e-hybrid-03-hq1.jpg?1

 

jeep-wrangler-4xe-landinghp-mbl-750x1333

Editat de merck
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări