Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Sunt aprox 9 mil autoturisme in Romania la ora actuala, potrivit estimarilor. Nu vreau sa stiu ce se intampla daca peste noapte toate vor fi electrice. Peste noapte insemnand in cazul de fata un an, poate doi. Se pedaleaza pe solutia electric, pt ca acum e o noua vaca buna de muls. Contrar aparentelor (ca e criza, ca nu sunt cip-uri, bla bla bla), cererea de masini clasice a scazut drastic, sunt parcuri auto la nivel de milioane de exemplare, nevandute.

https://scootforward.ru/ro/home/kladbishcha-novyh-neprodannyh-avtomobilei-kuda-devayutsya-neprodannye-novye/

Trebuia sa le ofere clientilor ceva nou, inedit, sa-i faca pe oameni sa scoata banutul. Cand se va termina, vor trebui sa nascoceasca altceva pt produs bani...de ce nu, taxe pt noile masini electrice.

Daca ii deranja asa tare poluarea meltenilor, se miscau de mult. Dar cum pt corporatii, doar banul conteaza, nu se intreaba nimeni de ce acum, subit, i-a apucat asa o mare grija pt plamanii nostri? Ca sa nu mai amintim ca marii poluatori sunt bine multumesc, in continuare. Despre ce poluare vorbim? E doar praf in ochi.

Link spre comentariu

Sint aprox 9 milioane de autoturisme inmatriculate in Romania, in fapt sint mai multe.

Gaia stie cum scade cererea ca Dacia a saltat pretul de anul trecut la Logan cam cu 1000E la aceeasi echipare.

Co2 ca asta este marele dusman este emis in proportie de 9% de autoturisme la nivel global, Europa cred ca abia 2% da-s campionii electricelor.

La 2lei/Kwh la statiile de incarcare nu mai e gheseft electrica...

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Ion_Bumbu a spus:

 

Gaia stie cum scade cererea ca Dacia a saltat pretul de anul trecut la Logan cam cu 1000E la aceeasi echipare.

 

Sa zicem ca cererea a rămas constantă, dar capacitatea de a produce a crescut substanțial. Se produce o mașină la câteva minute. În ritmul asta e greu de ținut pasul la cumpărare. Și atunci, se creează o falsa criza, pt ca omul sa nu aibă impresia ca achiziționează un lucru banal de pe stoc, ci un produs râvnit, la comanda, fix numai pt el, maria sa clientul. Se obțin condițiile controlului de preț, altfel, creșterea vânzărilor ar trebui făcută prin scăderea prețului. Ori asta nu se vrea, oricât plastic ar fi fost introdus un producție în loc de materiale scumpe, gen metal, și oricâtă electronica la kg ar fi înlocuit soluții clasice scumpe. Te-ai fi așteptat ca o mașină ca asta sa coste mai puțin, dar ce sa vezi, goana după profit nu numai ca nu tine prețul constant, ci chiar îl mărește. Se ajunge la saturație, și atunci se oferă un produs nou pe piața...electricele. Sa vedem cât ii va tine și bula asta de săpun. Fara îmbunătățiri majore în ceea ce privește mediul de stocare al energiei, nu le prevăd un viitor asigurat pe piața. Vorbim de piața globala, nu cea de nișă, pt ca aici se vor găsi totdeauna consumatori, dar cu ăștia nu poți schimba mare lucru, pt ca sunt putini 

Link spre comentariu
Acum 6 ore, Mircea a spus:

Ce treaba are distributorul produsului cu caracteristicile tehnice? Ca doar nu a zis ca merge 1000km cand producatorul zice 350km.

 

Pare stire de senzatie.

Pt mine are sens pt ca cumparatorul nu are nimic cu producatorul ci cu dealerul, care are anumite obligatii fata de client. Pe de alta parte , daca cineva cumpara marfa alterata de la supermarket pe cine il cheama in instanta? Pe producator (adresa de pe eticheta produsului) sau  se judeca cu compania care ia vandut marfa fara sa se asigure ca corespunde criteriilor si standardelor respective? Clar ca il trage la raspundere pe cel care ia vandut marfa pt ca cu el are incheiata tranzactia comerciala. Iar in instanta vii cu acte nu cu vorbe..

 

 

Link spre comentariu

Si cheltuielile de productie au crescut pana una alta. Plus se vede ca pe noile ligheane au mai pus una alta fata de vechiul lighean.

 

Banu avea alta valoare acu 7 ani. Nu poti pastra acelasi pret ca in stilul asta in 20 ani ajungi sa cumperi lighean nou cu echivalentul de azi a 2mii euro. Si chiar n ai cum. Profit faci cat poti dar nici sa te intinzi prea tare n ai cum ca iti ia fata cate un polonic sau un fiesta.

Concurenta este destula, piata e departe de monopol.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, doru3160 a spus:

 ci un produs râvnit, la comanda, fix numai pt el, maria sa clientul.

Maria sa clientul, la ora asta vrea doar: tableta, inchidere a masinii cu cartela, pornire la buton ca de cheia e greu de invirtit, asa aveam la IMS M59 pe care am invatat sa conduc! :d pentru unii e progres.

De baza e tableta, sistemul de infotainment, feelingul si plasticul moale, sportivitatea masinii ca de, parca ar merge la curse dar pina urma mere si o drujba in 3 cilindri trasa de par cu un turbo si bineinteles cutie automata!

Asta e trendul in ziua asta, e bun pentru unii, e rau pentru toti la ...pret ca pentru niste facilitati nu neaparat utile te "taxeaza" la motorizare ca aia n-o ia nimeni in seama sau ma rog, putinii care merg la altii pina la urma.

Asta e muzica facuta de maria sa clientul care a muscat ce-i baga pe git constructorii!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 7 ore, Sharky a spus:

Si cheltuielile de productie au crescut pana una alta. Plus se vede ca pe noile ligheane au mai pus una alta fata de vechiul lighean.

Tocmai asta spuneam, cu toată scăderea prețului de producție, prețul de vânzare s-a menținut sau a crescut. Ia vezi, are curaj măcar un producător de auto sa iese la interval cu o factura din care sa rezulte defalcat din ce se compune prețul unei mașini? Ai rămâne surprins sa constați ca o porcărie de tableta de 9 inchi e cotata ca o mare inginerie, când de fapt, prețul real e modic...dar face impresie buna. Cum zicea și Bumbu mai sus... mulți nu au nevoie sau nu știu sa folosească toate facilitățile, dar le plătesc. 

Link spre comentariu
8 hours ago, aureliu67 said:

... daca cineva cumpara marfa alterata de la supermarket pe cine il cheama in instanta? Pe producator (adresa de pe eticheta produsului) sau  se judeca cu compania care ia vandut marfa fara sa se asigure ca corespunde criteriilor si standardelor respective? 

Daca punem egal intre vanzarea de castraveti si un vehicul, desigur aveti dreptate. 

 

Daca insa traim in realitate, ne dam seama ca vanzatorul de masini nu face teste cu toate masinile, in orice conditii, ca sa vada daca masina de la vanzare indeplineste sau nu caracteristicile anuntate de producator. 

Link spre comentariu
Acum 17 ore, Усилитель a spus:

Un proprietar de eGolf din Austria a dat in judecata dealerul de la care a cumparat masina noua, pt ca autonomia reala era juma din cea declarata, in vreme de frig doar 1 treime, ba dupa 50km  masina cupla in regim economic si decupla incalzirea. A castigat, firma trebuie sa-i dea banii inapoi. 

Ai un link ceva? Nu de alta, dar imi este greu sa cred ca a dat in judecata si a castigat pentru ca la range-ul de la electrica nu apare nicaieri un minim garantat ci doar cat poti face maxim in standardul X sau Y si nu se dau nici informatii despre sezon (iarna, vara). Unele site-uri au un calculator in care pui viteza medie de deplasare, temperatura si daca folosesti clima sau nu pentru a putea estima real distanta cand ai bateria incarcata full. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări