Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Eu cred :calcaiul lui Achile ramane bateria, asa cum nu gasesti baterie la un laptop de 8 ani ( max pt unele modele mai raspandite variante China, sau de alea noi ramase pe stoc care sunt duse de timp/stationare =sunt patit, ultima oara am luay 3 pt telefon, s-a incarcat doar una, niciodata la capacitatea nominala, a murit dupa 3 luni...)

Am scris mai sus cum a fost la mine cineva cu un Peogeot iOn (acelasi ca Citroen Zero, Mitsubishi i-Miev) 

2012 la numai 4500 euro, arata ca noua. Daca gasesti baterie, costa de 5x mai mult, Daca.....( e o baterie mica, numai 16kW) Pe un forum scrie administratorul ca in curand in Franta va fi o firma care va incerca sa dea a doua viata masinilor electrice, modificand alte baterii..... Nu cred ca va fi ieftin, bateria noua + manopera.... 

 

Peugeot Ion. I could find one in Portugal for around €7,000. But I had to know how much it would cost me to get a new battery pack in case I needed one. Well, I was shocked to discover one can end up paying €23,335.53 

 

 

Editat de Усилитель
Link spre comentariu
Acum 46 minute, Усилитель a spus:

 in curand in Franta va fi o firma care va incerca sa dea a doua viata masinilor electrice, modificand alte baterii.....

In SUA au aparut firme care modifica masini clasice, pe electric. Orice masina clasica, deci nu un model anume. Mi se pare o varianta mai domestica, si mai putin drastica, cu impact mai mic asupra mediului.

Link spre comentariu

Sunt si in Anglia si in Germania  (Vezi Vintage Voltage).  Dar pretul trecerii pe electric este de 3 ori cat o Tesla cap de serie.  Se modifica in general modele de top de dimensiuni medii spre marisoare.  La modelele mici nu merita efortul caci nu incap decat putine baterii, iar pretul  manoperei ramane f ridicat.

 

Link spre comentariu
Acum 38 minute, Shambala a spus:

La modelele mici nu merita efortul caci nu incap decat putine baterii

Ii pune remorca...:rade:

 Se vehiculau sume de la 2000$ la 4000$.  Dar, daca aminteau ca ar fi de cateva ori mai mare decat o electrica clasica, sigur as fi retinut. Ori din ce am inteles, aceste firme au aparut ca urmare a cererii si a pretului sub o electrica noua. O sa incerc sa dau de clipul ala de prezentare si sa pun un link.

Link spre comentariu
Acum 12 minute, franzm a spus:

Cum rezolva cu omologarea? Sau nu e necesara? Si cum stau cu tinuta de drum?

Nu vezi pe Discovery ce fac acolo? Taie, modifica la greu, pun motoare de sute de cai, ce le trece prin cap. Nu au treaba cu omologarea, mai nou sunt unele restrictii cu poluarea dar nu peste tot, de altfel verificare tehnica gen ITP era numai  in 15 state din 52...

La americani asigurarea este importanta. 

 

De alfel in articol scria de modificarea unei electrice mai vechi la care nu mai gasesti baterie, pe baterii existente. 

Destul de greu, trebuie asortat si menagementul de încarc are/descarcare, mai nou se urca in tensiune, s-a ajuns la 800V. Multe baterii fac parte din structura sasiului (BMW).... 

Probleme or fi. Iarasi bogatii umbla bine, care-si permit una noua si-l vor da inainte de expirare garantie.... 

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Cei de la Vintage Voltage cam evitau sa spuna preturile, dar recunosteau ca sunt foarte mari. Cel putin odata s-au scapat si au spus ca este vorba de peste 200.000 lire sterline [!].

Intradevar, pun motoare de sute de cp si bateriile cele mai bune posibil, ambele de la Tesla.

Baterii pun cat incape fizic - maximul posibil, inclusiv in bancheta spate si chiar in spatarul ei. 

Cu conditia sa nu dezechilibreze fizic masina (ca repartizare a greutatii); din acest motiv nici nu electrifica masini mici. De obicei se inlocuiesc si cutiile de viteze si transmisia si suspensia, pt a rezista la cuplul mult mai mare dat de motorul electric.

Rezultatul - desi fabulos de scump, avea intotdeauna performantele +/- putin sub cele ale unei Tesla (ca viteza si autonomie).

Link spre comentariu

La Tesla este impropriu sa vorbim despre cutie de viteze. Are doar un reductor, motorul fiind capabil de 16.000rpm.

 

Citat

Because the Tesla Model S doesn’t have a regular engine it doesn’t use a traditional gearbox with multiple ratios and some means of selecting them. Instead, the drive from the high revving electric motors is sent through a reduction gear, which converts high motor speeds to more appropriate wheel speeds. The motors provide enough torque at any revs and are able to spin at a larger variation of speeds than an internal combustion engine, there is no need for a gearbox.

 

P.S. Am inteles ca rulmentii de la motor sunt SKF, dar asta nu inseamna ca de acum orice stift de rulment SKF este cel mai bun in gama respectiva. Cred ca SKF au facut ceva eforturi sa poata raspunde cerintelor celor de la Tesla (care tot cresc turatia motoarelor). 

Editat de merck
Link spre comentariu

Doru, ai sa razi, dar chiar au.

Modificarea unei masini dureaza cateva luni bune, la primele dura chiar spre un an, asa ca nu fac fata cererilor. Serialul e din 2020 (filmat in 2018-2019).  Posibil ca de atunci sa mai fi aparut astfel de ateliere, cererea in USA este mare.

Poti arunca o privire pe oricare din linkuri

https://www.google.com/search?q=vintage+voltage&rlz=1C1CHBD_enRO918RO918&oq=vintage+voltage&aqs=chrome..69i57j46i512j0i512l5j46i512j0i512j46i512.12420j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Acum m-am uitat si eu pe net si am vazut ca sunt ateliere care lucreaza la preturi MULT mai mici decat cel din film, apropiate de cifrele scrise de tine.  Probabil ca si cu alte motoare si baterii, si nu pt modele vintage high-end.

Oricum, transformarea este o solutie scumpa, mult mai scumpa decat achizitionarea unei masini electrice sh si inlocuirea bateriei.

Link spre comentariu

Hai sa fim seriosi...discutam de inlocuirea motoarelor cu ardere interna, cu unele electrice. Cati dintre posesorii de auto clasice isi permit 200000 lire ca sa faca treaba asta? Ca sunt care au bani de le-au pierdut sirul, nu contest, dar daca ne bizuim doar pe aia ca sa reducem poluarea globala, atunci nu prea mai are rost sa discutam.

Link spre comentariu

Stai bland ca nu le faceam reclama   :)

Mie mi-a placut serialul si mai ales realizarile lor, dar NU mi-au placut preturile.

Evident ca nu este decat o moda.

Am gasit pe site-ul lor (sper ca al lor) ceva despre preturi:

"A small car with sub 100 mile range might cost as little as £30k for us to convert, whereas a large 4x4 with 200 mile range might cost over £100k."

Masina la care "scapasera" in film suma de £200k  primise un motor de vreo 650hp.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări