Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Da, da nu si-a dat duhul, merge ca inainte. Are doar 2.5 ani, ma gandesc una de masina electrica ce va face dupa 5 ani..... Degeaba dau fabricantii mai mult. 

Oricum un telefon mai schimbi din cand in cand, dar o masina electrica pe care ai dat o carutza de bani nu. 

Zilele trecute a venit la mine cineva cu un Peugeot iON, era de vanzare cu 4500 euro, arata ca noua..... Cand a zis ca e 2012, m-am gandit la baterie..... Cand l-am intrebat dece vinde, a zis ca Smartul ai place mai mult....... 

 

Link spre comentariu
Acum 12 minute, Усилитель a spus:

Da, da nu si-a dat duhul, merge ca inainte. Are doar 2.5 ani, ma gandesc una de masina electrica ce va face dupa 5 ani..... Degeaba dau fabricantii mai mult. 

Cauta sa vezi in vest la vanzare cu cati km in bord se vinde o Tesla model S. Daca bateria mai are garantie 1 an din cei 8 dati de producatorul auto si are o belea ti-o schimba fara sa comenteze. 

 

Uite ca am dat eu un search:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=337551950&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&maxMileage=200000&pageNumber=1&ref=quickSearch&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&action=eyeCatcher&fnai=prev&searchId=8e12ae18-7277-0184-bac1-9bf4681ac8da

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=336675951&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&maxMileage=200000&pageNumber=1&ref=quickSearch&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=8e12ae18-7277-0184-bac1-9bf4681ac8da

 

Uite si una din Romania:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=336060035&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&maxMileage=200000&pageNumber=1&ref=quickSearch&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=8e12ae18-7277-0184-bac1-9bf4681ac8da

 

Dupa cum vezi mai exista viata si dupa 5 ani. 

Link spre comentariu

Normal. La fel cum exista viata la cazane premium de 20 ani.

Daca vrei orice se poate repara.

 

La tesla te arde la piese din pacate, nu e un exemplu bun. Trebuie sa alegi ceva cazan comun, un vw ca sa ai piese la pret decent.

Al dracului de scumpe teslele.

Mai ales pt faptul ca deschizi usa si vezi saracie si te gandesc ca il auzi pe nenea musk cum spune ca scaunele sunt incomode pe generatia aia.

Iar aia sunt bani de s class.

 

 

In rest la ieftinaciuni de compari spring +rabla cu lighean nou. Pretu e identic.

Aici e un mare plus.

 

 

Link spre comentariu
Acum 30 minute, Rammstein a spus:

ce dracu faci cu o electrică..... care să zicem că este utilă doar în oraș. 

Daca reprezentantii medicali din vest (care baga cam 1500km/saptamana) au Tesla Model 3 => se poate descurca si un roman.

Companiile din vest calculeaza la sange orice cheltuiala si daca lor le-a dat ca e mai avantajos sa ia pe firma bulectrice (bine, nu Spring sau Smart)  si nu hybrid plug-in inseamna ca asa este. 

Cei care isi trag panouri solare pe banii nostri cand trag linia dupa ce au facut 150k cu bulectrica cred ca ies in castig fata de noi. 

Eu personal am facut calculul (dar nu pentru Romania) intre o Tesla Model S cu incarcare gratuita pe viata si o Tesla Model 3 si dupa 200k, cel cu Tesla Model S iesea financiar in avantaj . Deci bogatul intodeauna castiga in fata saracului. Nu mai zic ca nu se compara Model S cu Model 3. 

Link spre comentariu
Acum 10 minute, Sharky a spus:

La tesla te arde la piese din pacate, nu e un exemplu bun.

Da, am auzit si eu ca in Romania dupa 30k suspensia e praf la Tesla, insa in tarile cu apa mai calda Tesla nici nu intra in service pana la 80k. Un reprezentant medical ruleaza preponderent pe autostrada deci nu se izbeste de aceasta problema.

Daca tinem cont si de drumuri atunci trebuie sa recunosc ca Spring-ul nu-i afacere (cel putin pentru Iasi).  

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Ujio a spus:

Eu zic ca e cam ca la orice baterie,cind e pe duca si o supui la stres termic isi da duhul...

Bateriile FeNi merg bine la temperaturi joase. Si se experimenteaza modele pe baza de nanotehnologii, pentru marirea capacitatii.

La 29.12.2021 la 20:27, nelu F a spus:

Eu cred ca energia nucleara este chiar verde si este singura care ne face independenti de soare (de la care avem "regenerabilele" si combustibilii fosili). Din pacate are o reputatie mediatica proasta, similar cu transporturile aeriene vs. cele rutiere.

Stati sa vedeti ce reputatie va avea daca va descarca deseurile radioactive în fundul curtii. Sa va radieze cel putin în urmatorul milion de ani si sa va contamineze tot pe ce puneti mâna sau gura.

Link spre comentariu
4 hours ago, merck said:

Da, am auzit si eu ca in Romania dupa 30k suspensia e praf la Tesla, insa in tarile cu apa mai calda Tesla nici nu intra in service pana la 80k. 

Aiurea, nu intra pana nu ajunge milionul, zic unii pe alte forumuri (LinkedIn) 

 

Screenshot-20220115-081211.jpg

 

Oricum, i-am zis respectivului (din US) ca la stilul ala de condus (400kkm/3 ani) si cu electricitate produsa din gaz si carbune... mai nepoluant iesi cu orice cazan. A poluat ala cel putin cat 3 masini pe combustie in zece ani. 

Link spre comentariu

Asta minte! Daca o incarca 100% noaptea face macar 250km cu ea, deci de o mai incarca o data la supercharger o juma' de ora trece lejer peste 450km. 450km x 25 zile x 12 luni x 3 ani = 405.000km

Am pus 25 de zile ca am zis ca in weekend pleaca la iarba verde unde o intarcat mutu' iapa. 

Link spre comentariu

Zice "supercharged multiple times a day" deci e fezabil daca e in continua conducere. 

 

Si eu am comentat ca peste 500km pe zi condusi (ca nu e camion) e un job de cacat si poluant ca naiba.

 

Dar, nu e treaba conducatorului de EV nepoluant cum e produsa electricitatea poluanta (sic!). 

Link spre comentariu
Acum 5 minute, Mircea a spus:

Zice "supercharged multiple times a day" deci e fezabil daca e in continua conducere. 

Pai asta m-a intrigat! Doar nu-i curier ca sa bage 500km pe zi 6 zile din 7. (cei de la Amazon baga si duminica!) 

O Tesla model S nu o foloseste nimeni in regim de camioneta! Totusi trebuie sa te gandesti la raportul profit/investitie. 

Link spre comentariu

Respectivul se anunta ca sef de flota auto la o firma americana. Dar, l-am intrebat daca nu poate regla altfel problemele, decat sa alerge aiurea sute de km pe zi, si no answer. 

 

Plus, se mira ca vita-n poarta ca inca duce bateria... I-am pus statistici unde se vede ca la 400kkm deprecierea vietii bateriei este intre 10 si 15%. Nu l-am intrebat ce o sa faca dupa inca 100kkm cand va scadea cu 50%, ca mi-a fost clar ca discut cu un fanboy. 

Link spre comentariu

Altii nu au dus-o asa bine, la 180-250k mile adica peste 300k schimbau bateria.

Am pus deja link, nu il mai caut. Era vb de tesla cu 1.2mil km sau mile, nu mai stiu care din ele.

In meniu au intrat si 2 motoare electrice. Presupun ca s-au dus rulmentii, nu spuneau ce ca nu sta nimeni sa le repare.

 

Ala care a dinamitat tesla cred ca a facut-o de ciuda, bateria aia de 20mii euro cred ca erau bani de buzunar pt el.

 

Tot asa o sa gasesti camionete toyota, honde, mertzane taxi care au facut rulajul asta.

Nu e nimic nemaivazut, deci e bine ca poti face macar atat.

 

O chestie mai palpabila, 800E, 2 etrieri spate Tesla, cumnatul unui prieten a luat un model S calarit.

Deci se mai strica si altele.

 

 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/another-front-suspension-control-arm-failure.114967/

Astia cred ca sunt ciudosi de li se strica atatea.

 

Ca orice alta masina, ce drac, tu chiar crezi ca astea n-o sa se strice deloc?

Ma rog, daca da, ce sa zic, vise placute.

Link spre comentariu
Acum 18 ore, lalihifi a spus:

O masina noua pe benzina SSangyong Tivoli e cam 15.000 lire .....iar orice electrica banala aceiasi categorie atinge usor 35.000 de lire ....deci o diferenta de 20000 lire .

O rezolva guvernantii vostrii din pix! :57

Every driver with a petrol or diesel car will be penalised under new car tax rules

 

Ramane de vazut de la an la an ce le va putea ... pixul! :scarpin

 

P.S. Am vazut ca vor sa va loveasca si la gaz ca sa faca atractiva pompa de caldura :). Acum factura pare sa fie de 2-3 ori mai mare la cei cu incalzirea electrica si ... vor sa "niveleze".

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 25 minute, Sharky a spus:

Au fost rasfatati de masinile de la producatorii traditionali. Injinerimea de la Tesla s-a bazat în întregime pe simulari si pe ce au copiat de la altii (sa nu uitam ca primul model a fost un Lotus). Dar s-au învatat minte si au început sa investeasca în aceleasi mijloace pe care le folosesc si producatorii consacrati (standuri de teste - MTS si Instron, traductoare si sisteme de telemetrie si, cel mai important, injineri de scoala veche din lumea veche ;-).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări