Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 54 minute, franzm a spus:

Îl încarci la lucru. La drum lung, pauzele lungi si dese...

Daca apuci! :85 (nu ai bulectrica nu esti prioritar la incarcare!!!)

Este mancarime intre posesorii de bulectrice si cei cu hybrid plug-in. 

La Lidl de exemplu, daca tu vii cu un hybrid plug-in si incepi incarcarea cu borna de AC, daca dupa 10 minute vine unul cu o bulectrica si conecteaza borna DC, incarcarea ta este oprita automat de statia de incarcare (poti tu sa opresti incarcarea celui cu bulectrica si sa pornesti incarcarea ta, da iese cu macel :)). Chestia este stiuta si cei cu bulectrice le place sa le-o traga la cei cu hybrid plug-in. 

Daca te duci la o zona cu mai multe borne de incarcare, poti sa fii si primul, cand s-au ocupat toate bornele, cei cu bulectrice cand vin si nu au borna libera se "planteaza" langa masinile hybrid plug-in si asteapta sa opresti incarcarea si sa le oferi locul lor ca tu poti alimenta si de la pompa :rade:. Incarcarea la marea majoritate a hibridelor dureaza peste 3 ore (se incarca doar cu 230V x16A = 3,68kW/h). Doar Toyota Rav4 (parca) stie sa suga 230V x 32A = 7,36 kW/h. 

Deci degeaba ai hybrid plug-in ca esti fugarit de soferii de bulectrice daca vrei sa incarci in locuri publice. Acasa, la tine curte ... nu poate intra peste tine, ca daca ar putea, nu le-ar fi rusine sa o faca! :57

 

Link spre comentariu

Intrebare: cum se tarifeaza energia furnizata la incarcare?

 

@merck si @franzm ca sa am reper din Ro si De. Multumesc.

 

La noi, in provincia franceza, statiile de incarcare publice apartin unei firme private. Ceea ce implica faptul ca tarifarea nu se poate face cu contoare electrice de tarifare (ca cele de acasa). Caci numai furnizorul unic si de stat de electricitate poate taxa dupa contoare omologate pentru tarifare la kWh. Asa ca tarifarea se face la durata conectarii la statia de incarcare, deci nu dupa cata energie ai pompat in baterie.

 

Furnizorul de stat nu poate avea statii proprii in regim public din motive de conflict de interese si antitrust (ca sa zic asa).

Editat de Mircea
Link spre comentariu

 

Acum 43 minute, Mircea a spus:

tarifarea se face la durata conectarii la statia de incarcare, deci nu dupa cata energie ai pompat in baterie.

Exista si in Europa aceasta varianta (nu-i chiar asa de raspandita) si este "vanata" de cei care au bulectrica, daca ai hybrid plug-in nu-ti convine. Ala cu bulectrica trage mult mai mult pe ora. Daca statia are numai borne AC o ia in freza si ala cu bulectrica. 

 

Nu-i diferenta intre Romania si Germania pentru ca sunt cam aceleasi firme in toata Europa. Este ca la pompele de benzina. Shell, BP  sunt cam peste tot in Europa, mai sunt apoi Total, OMV, AGIP (ENI in prezent), AVIA etc. care doar in anumite tari le gasesti. 

Cele mai multe borne sunt cele care cer card + taxare la kW tras din borna. Orice reprezentanta are macar o borna de acest tip. Aceste borne sunt in general doar cu AC (KIA am impresia ca au si cu DC).

 

Pe locul doi ar fi bornele gratuite cum ar fi cele de la LIDL (au borna DC speciala pentru Nissan, borna DC si borna AC) sau la alte lanturi de supermarketuri doar cu borne AC.

 

Pe locul trei nu stiu daca sunt bornele cum sunt la tine (taxeaza pe durata conectarii) sau cele care cer doar card (deci platesti un abonament) si incarci de cate ori vrei. 

 

Mai exista si borne care merg cu SMS (dai SMS dupa ce ai conectat si SMS cand vrei sa te deconectezi) si esti taxat cu cat ai incarcat. 

 

La statiile Tesla daca ai prins model S cu incarcare gratuita pe toata durata de folosire a masinii te-ai scos. Incarci si repede si gratuit. Daca ai un Model 3 trebuie sa platesti kW trasi din borna. Partea buna este ca se incarca repede.

 

 

 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 1 oră, merck a spus:

La Lidl de exemplu, daca tu vii cu un hybrid plug-in si incepi incarcarea cu borna de AC, daca dupa 10 minute vine unul cu o bulectrica si conecteaza borna DC, incarcarea ta este oprita automat de statia de incarcare (poti tu sa opresti incarcarea celui cu bulectrica si sa pornesti incarcarea ta, da iese cu macel :)). Chestia este stiuta si cei cu bulectrice le place sa le-o traga la cei cu hybrid plug-in.

Ghici ce pazeste fiara din avatar!

Exista atât contoare de energie cât si taxare dupa timp.

Link spre comentariu

https://fb.watch/albQdHtLVm/

"Românii preferă maşinile second-hand, deja înmatriculate în ţară. Anul trecut, peste 650.000 de autoturisme şi-au schimbat proprietarul, cu peste 100.000 mai multe faţă de 2020. În schimb, pentru al doilea an la rând, a scăzut atât numărul maşinilor noi, cât şi al importurilor second-hand"

 

Tot acolo scrie ca ponderea SH e 3/4 din piata. Si lumea viseaza viitor electric cand datele spun ca avem bani doar de logan, electric sau nu.

 

Se simte ca nu au fost niste ani buni. Sa vedem ce va urma.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări