merck Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 (editat) Randamentul sigur era mic de aceea s-a si renuntat la solutie. Francezii au de peste 10 ani Ground-level power supply la tramvai https://en.wikipedia.org/wiki/Ground-level_power_supply In 2014 tot ei au construit si in Dubai o asemenea linie. Ce ai mai facut si altii: https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_road Editat Noiembrie 7, 2021 de merck Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Intre timp se spune ca in Germania anul acesta 1 din 3 masini noi vandute a fost bulectrica. De mentionat ca vanzarile totale de auto sunt clar mai reduse ca anii trecuti si producatorii au prioritizat electricele pentru a se alinia la strategia guvernamentala impusa. Din ce am inteles primesc 6mii bonus pt electrica si inca vreo 3mii pt nu mai stiu ce criterii. In alta ordine de idei se pare ca masinile SH de acolo se scumpesc. In special de la E5 in sus si benzina. Dar posibil sa fie de vina inflatia care nu iarta. Link spre comentariu
Усилитель Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Da , si intre timp materialele ( pana si fierul ,aluminiul si altele compozite ) s-au scumpit , iar cele necesare pt baterii au ajuns la pret record......si mai sunt si deficitare... Sa nu mai zic de cel al curentului ,si de unele preziceri ca vor fi pene de curent..... Verzii din Germania ( + cativa altii ) au militat pentru inchiderea centralelor nucleare ,mai ales dupa incidentul Fukujima , apoi au bagat bani in eoliene si solare , care chiar atunci nu merg cand este nevoie , asa ca au repornit alea pe carbune ,si aerul e de 3x mai poluat ca inainte. Link spre comentariu
norad Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Am vazut acum vreo 2 zile, in urbea in care locuiesc, autobuzul cu hidrogen de la Solaris. De asemenea, vad pe strada din ce in ce mai multe Dacia Spring. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Acum 2 ore, daniels a spus: Autobuz electric, Elvetia 1953. Dupa denumire si cum arata ala era autobuz cu volanta! Avea o volanta mare care se invirte intr-o carcasa vidata cuplata la un generator/motor. In statii ridica un pantograf, se vede, pe care-l ridica si "incarca" volanta cu energie. Avea autonomie citiva km, una din problemele mari insa era energia acumulata in volant in caz de accident... Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Acu si motorina cursa in caz de accident e naspa sau un camion fara frane care coboara un deal lung sau firele de curent de pe stalpi cand se rup. De era alternativa buna se faceau multe de genul. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Problema mare la alea sint 2: prima este greutatea, si a 2-a este aia cunoscuta puterea necesara pentru incarcarea rapida. Daca tin eu bine minte energia inbagazinata in acel volant era undeva 20-25KWh, ei vedeti ce retea trebuie ca sa poti incarca volantul acela in 3-4 minute, o stationare curenta a autobuzului...post trafo de 400-500KW si linie la fel...cam ca la electricele actuale! Link spre comentariu
merck Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Gata in 3 minute "incarci" bateria. In China sunt cica 500 de astfel de statii de schimbat bateria si vin si in Europa! Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 (editat) Interesant autobuzul cu volanta. Dar cred ca nu prea putea sa urce sau coboare pante, chiar cu unghi de cateva grade. Din cauza efectului de giroscop termina cam repeda energia inmagazinata in titirez chiar si cand mergea la vale. Daca volanta era verticala, nu putea sa ia curbe. Editat Noiembrie 7, 2021 de Vizitator Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 Si la alea se poate aplica frinarea regenerativa, nu stiu daca la cele din foto s-a aplicat, cel mai probabil nu tinind cont de nivelul tehnologic de atunci. Link spre comentariu
bcristian Postat Noiembrie 7, 2021 Partajează Postat Noiembrie 7, 2021 (editat) Wikipedia zice ca aveau franare regenerativa, dar ca principalele probleme erau fiabilitatea si greutatea (nu tocmai surprinzator la o volanta de 3 tone), si consumul mare fata de tramvaie in Europa sau diesel in Africa (vorbim de anii '50, si de curent cel mai probabil obtinut din generatoare diesel). Stocarea energiei in volante este folosita in ziua de azi (in baterii stationare) pentru parcuri fotovoltaice si eoliene. Au densitate de energie mai buna decat acumulatorii, dar pierderi mai mari (deci nu se pot folosi pt stocare pe termen lung). Principala problema in a folosi sistemul pe vehicule e ca energia stocata e proportionala cu masa (momentul de inertie, dar forma optima e cunoscuta) si viteza de rotatie. Si pentru cantitati folositoare de energie, ies valori mari (viteze periferale hipersonice). Editat Noiembrie 7, 2021 de bcristian Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 8, 2021 Partajează Postat Noiembrie 8, 2021 Un sistem de stocare a energiei in volant a existat si in Romania. Este vorba de ascensorul de la mina Slanic Prahova, care inmagazina suficienta energie incat sa poata scoate cabina liftului cu incarcatura maxima. L-am vazut pe viu cand inca mai functiona (si eu lucram la ISCIR). Interesant. Link spre comentariu
maxente Postat Noiembrie 9, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2021 https://midasletter.com/2021/11/forget-lithium-ion-batteries-graphene-aluminum-ion-m-the-next-generation/ Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 10, 2021 Partajează Postat Noiembrie 10, 2021 Da, dar nu exista inca inafara laboratorului. E doar o pista. Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 14, 2021 Partajează Postat Noiembrie 14, 2021 https://m.digi24.ro/stiri/externe/sua-china-si-germania-alaturi-de-alti-mari-producatori-auto-nu-au-semnat-acordul-cop26-privind-oprirea-vanzarilor-de-masini-poluante-1732387 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum