Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Dacă omul ăla era prudent de felul lui, ce treabă are maşina cu asta ? Dacă ai Ferrari, trebuie să şi circuli musai cu 300 km/h că atâta poate maşina ???

Link spre comentariu
Acum 44 minute, viobio1 a spus:

Păi dai o căruță de bani pe Tesla și stai ca săracul la mocangeala? :d

Stii foarte bine ca foarte multi bogati sunt extrem de zgarciti. Dupa unii .. asta a fost cheia succesului pentru ei. 

Parca noi avem o vorba: pomana ingrasa! Ai vazut scheletroane urcandu-se in Tesla? :57

Am facut o data un calcul intre o tesla Model S cu incarcare gratuita si un Model 3 cu incarcare pe bani si am impresia ca dupa 150.000km (sau 200.000km nu imi amintesc exact) iesi mai scump cu Tesla Model 3!!! Deci per final tot bogatul castiga, ca el isi permite sa cumpere Tesla Model S. 

Acum 16 minute, franzm a spus:

"fac ceva pe demarajul ei și pe deștăptăciunea ei"

Da, dar ala are masina High-End.

Daca nu are optiunea Full Self-Driving nu este High-End. Cu ce difera in materie de High-End o Tesla Model 3 normala de un ID3?   

Acum 44 minute, viobio1 a spus:

așa că fac ceva pe demarajul ei și pe deștăptăciunea ei :rade: 

Foarte putine Tesla au optinea Full Self-Driving!

Editat de merck
Link spre comentariu

Vio, de curiozitate, cum se face tarificarea? 

 

Aici, cum producatorii nu au voie (inca) sa isi instaleze propriile prize (deh, concurenta e controlata), cei care instaleaza taxeaza la ora/timp. Nu la kWh consumat. Adica, daca masina ta e smechera, se incarca mai repede si platesti mai putin decat o masina mai lenesa la incarcare. 

 

Motivul: instalatorii nu au voie sa instaleze contoare de energie - utilizate in tarificare, numai producatorii au voie. Cum se zice, un "catch 22".

 

Cat despre leasing, nu stiu daca fanii electric se baga la leasing mai mult decat benzinarii. Aici, sarac sau bogat, marea majoritate a amatorilor de masini cu miros de nou schimba masina la 3 ani. Eu sunt roman, eu cumpar... 

Editat de Mircea
Link spre comentariu
Acum 4 ore, merck a spus:

Per total in 5 ani dai mai mult decat costa masina.

Asa este, dar banii aia pe 5 ani contin taxe, impozite, asigurari, CASCO, reparatii. Eu am de ceva ani numai masini in leasing operational. Ma rog, nu le platesc eu. Cu angajatorul. Normal ca plateste mai mult decat costa masina si toate cele, dar nici firma de leasing nu-i societate de binefacere. De obicei, in doua zile de munca (maxim) se aduna chiria pentru o luna. Pentru firma este avantajul ca, pentru cei 4 sau 5 ani stie exact cat va plati. Nu trebuie sa-si faca provizioane ca-mi pica mie distributia, doua becuri si o placuta de frana. 

Link spre comentariu
Acum 3 ore, yo9hrb a spus:

Asa este, dar banii aia pe 5 ani contin taxe, impozite, asigurari, CASCO, reparatii. Eu am de ceva ani numai masini in leasing operational. Ma rog, nu le platesc eu. Cu angajatorul. Normal ca plateste mai mult decat costa masina si toate cele, dar nici firma de leasing nu-i societate de binefacere. De obicei, in doua zile de munca (maxim) se aduna chiria pentru o luna. Pentru firma este avantajul ca, pentru cei 4 sau 5 ani stie exact cat va plati. Nu trebuie sa-si faca provizioane ca-mi pica mie distributia, doua becuri si o placuta de frana. 

Societatea prefera leasingul operational deoarece in contabilitate  taxa lunara = cheltuieli. Daca societatea doreste sa cumpere masina fie o face cu banii jos (cam greu de facut asta) fie fac imprumuta si in Romania dobanda este cam mare. In plus masina apare ca mijloc fix in contabilitate. In vest de exemplu, daca vrei ca sa poti deduce masina in proportie de 100% masina trebuie sa fie hybrid plug-in si trebuie sa indeplineasca doua conditii, bateria trebuie sa aiba minim 0,5kW per 100 kg masina (deci 10kW daca masina are 2 tone) si CO2-ul motorului termic sa fie sub 50grame (Porche panamera hybrid plug-in de exemplu nu respecta unul din criterii). Deci la societati este alta mancare de peste insa eu vorbeam de persoanele fizice (cei cu Tesla care stau la coada sa incarce). La persoana fizica nu-i abslolut nici o sfaraiala mai ales cas ai spus si tu ca societatea de leasing nu-i societate de binefacere. 

Singurele masini care se iau pe leasing operational de catre firme in vest sunt supercarurile care au taxe enorme din cauza CO2-ului si alta varianta mai buna pentru un patron care vreau un motor de 'nspe litri nu exista. Daca o cumpara el pe firma deduce o laie, asa deduce suma lunara ca fiind cheltuieli in firma. 

 

 

Acum 3 ore, viobio1 a spus:

la intrarea în fabrică mai sunt două stații, pentru mocangii. 

Sincer as fi facut un calcul sa vad daca in 5 ani nu ies mai ieftin cu o bulectrica incarcata moca la intrarea in fabrica :57. Da, pe societate nu beneficiezi de prima aia de 10.000 euro, dar si benzina costa!

Am vazut ca nu-ti place Zoe, dar pe mine ma doare fix in pix de cum arata si cum performeaza masina atat timp cat o frec doar urban. 

Link spre comentariu
Acum 11 ore, viobio1 a spus:

Să ne spui până unde ai ajuns cu electrica dacă pleci din oraș, ca distanță, ieri am văzut unu cu Tesla pe A2, mergea în spatele unui TIR, așa că fac ceva pe demarajul ei și pe deștăptăciunea ei :rade: 

 

E si normal sa aibe ala morcovu in cur intrat cu tot cu frunze !

Asta e o alta chestie neinteleasa de oamenii care isi cumpara o electrica in zilele noastre. Ei nu pricep ca masinile astea, deocamdata, nu sunt masini de iesit din oras si plecat de capu lor oriunde, la ce autonomii ofera bateriile. Astea sunt masini de oras, cel mult.

 

Editat de maxente
Link spre comentariu

Se poate iesi din oras, daca iti planifici cu atentie calatoria, asa incat sa ai in drum statii de incarcare si timpul necesar pentru a face "plinul".

La care sa adaugi "riscul" de a gasi statia ocupata de altcineva la momentul cand ajungi acolo.

De regula, statiile care ofera incarcare free sunt mai tot timpul ocupate (uber, etc).

Se poate in schimb incarca la cele cu plata (cam 29 lei/sesiune de incarcare), unde nu prea se inghesuie lumea...

Desigur, depinde si de masina

Sunt masini care  au autonomie peste 400 de km, altele 100 km...

Insa, eu unul, nu sunt adeptul masinilor electrice.

Nu ma intereseaza nici tehnologia, nici mediul.

 

Link spre comentariu
Acum 7 ore, maxente a spus:

Astea sunt masini de oras, cel mult.

Sunt mofturi, asa cum au fost primele automobile acu un secol si ceva, când benzina se gasea doar la farmacii.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, viobio1 a spus:

Au 400km autonomie pe drum drept cu o anumită sarcină și viteză de 90...100km, dacă te urci 4 zdrahoni in ea, bagaje,AC pe 22 grade, o urci și pe munți sau dealuri...... la revedere 400km. 

 

De aia am si scris mai sus, cu o planificare atenta, se poate face o calatorie ok.

 

 

Acum 1 oră, franzm a spus:

Sunt mofturi, asa cum au fost primele automobile acu un secol si ceva, când benzina se gasea doar la farmacii.

 

Tot acum un secol lumea se plimba cu masini electrice.

Un exemplu: 

 

 

Insa, la cerintele de azi, se poate considera un moft, inca..

 

 

Link spre comentariu

Am vazut cu ochii mei vreo cateva masini Tesla in pasul St. Bernard, in 2019. Cred ca apar in niste poze ce le-am facut pe acolo. Iar ca sa ajungi pana la hanul/hotelul St. Bernard ai ceva de urcat, pe oriunde ai urca: pe la italieni sau pe la elvetieni. Si n-am vazut statie de incarcare pe langa han.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări