Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 28 minute, sesebe a spus:

Daca nu s-ar fi bagat dieselul si pe autoturisme si ar fi ramas doar motoarele pe benzina pt ele, atunci acum am fi avut motoare pe benzina cu performante comparabile motoarelor diesel pt ca toti banii care s-au bagat in dezvoltarea si imbunatatirea motoarelor diesel pt autoturisme ar fi fost folositi la imbunatatirea motoarelor pe benzina.

E cam invers. La un motor dizel mic 1000cmc-2500cmc turbina si reducerea vibratiilor sunt obligatorii, pe cand la unul pe benzina nu.

Cu aprinderea prin compresie a benzinei se cocheteaza de mult timp, dar nu a prins.

Editat de daniels
Link spre comentariu
Acum 1 oră, daniels a spus:

E cam invers. La un motor dizel mic 1000cmc-2500cmc turbina si reducerea vibratiilor sunt obligatorii, pe cand la unul pe benzina nu.

Cu aprinderea prin compresie a benzinei se cocheteaza de mult timp, dar nu a prins.

 

Nu a prins pt ca nu s-a studiat destul de mult si asta pt ca aveau la dispozitie motoarele diesel.

Link spre comentariu

5 motive pentru care mașinile pe hidrogen nu pot concura cu cele electrice

 

Doar primele 3 le vad ca fiind motive adevarate.

 

Citat

În schimb, hidrogenul, deși este cel mai abundent element de pe planetă, nu se găsește în stare pură în natură. El trebuie obținut din alte produse chimice, iar cel mai frecvent hidrogenul se obține din gaz metan (sau gaze naturale), ceea ce generează gaze cu efect de seră. O altă legătură puternică cu industria petrolului. În plus, producerea hidrogenului este o operațiune care necesită un consum mare de energie electrică.

Aproape fiecare producător auto a finanțat dezvoltarea de modele alimentate cu hidrogen. Toată lumea a așteptat cu sufletul la gură momentul în care toate mașinile erau alimentate cu hidrogen. Acest moment nu a venit însă și, cel mai probabil, nu va veni niciodată. 

 

Link spre comentariu

"4. Mașinile alimentate cu hidrogen sunt dependente de infrastructura de alimentare."

Si celelalte nu-s?

  

La 23.08.2021 la 10:49, sesebe a spus:

Nu a prins pt ca nu s-a studiat destul de mult si asta pt ca aveau la dispozitie motoarele diesel.

S-a studiat. Intensiv. Si s-au tras niste concluzii. Dar întotdeauna de pe margine se stie mai bine.

"Hidrogenul se poate obtine foarte usor prin folosirea directa a curentului generat de panourile solare. "

De regula, unde ai soare suficient, nu ai apa. Si invers. Plus problemele de stocare si transport. De aceea se cerceteaza în directia folosirii amoniacului.

Editat de franzm
Link spre comentariu

E cam costisitor si ineficient.

Daca e mai ieftin sa incalzesti metan pt cracare.

Majoritatea motivelor sunt povesti.

Daca e sa te iei dupa ele inca am avea cai ca doar benzina nu poti alimenta acasa si nici peste noapte.

 

Hidrogenu se vrea pt distanta lunga si incarcari rapide ca sa eviti timpi de asteptare de o ora desi ai 1MW putere max incarcare pt un tir, sa zicem.

Link spre comentariu
Acum 42 minute, sesebe a spus:

Nici motivul 3 nu pre este adevarat.

Hidrogenul se poate obtine foarte usor prin folosirea directa a curentului generat de panourile solare.

 

Nu stiu daca este ok sa convertesti energie in hidrogen ca mai apoi sa fie folosit la conversia in energie. Mai bine bagi energia direct in baterii si gata. 

Daca se poate obtine hidrogen altfel este rentabil dar sa faci 2 conversii => pierderi (randamentul intodeauna este subunitar)

Link spre comentariu

Este destul de ok. Singura problema este ca trebuie sa utilizezi si niste pompe care sa compreseze hidrogenul si acele pompe consuma si ele curent. In lipsa lor sau mai exact daca nu tinem cont de consumul lor, randamentul de conversie este foarte bun. 

 

Ca sa bagi direct in baterii ai si acolo un randament de incarare. Plus ca pt ca pt sa poti sa incarci tensiunea si/sau energia trebuie sa depaseasca o anumita valoare dar electroliza se realizeaza chiar si cind ai foarte putin soare/energie.

 

Exista deja sistem de cumparat conceput pt mici ferme sau cabane de vacanta care functioneaza pe principiul acesta. Energia solara este stocata sub forma de hidrogen si apoi cind este necesar curent electric hidrogenul este utilizat in pile de combustie si transformat inapoi in curent electric. Conform prezentarii sistemului (de pe net) randamentul energetic total este comparabil daca nu chiar mai bun cu cel ce utilizeaza acumulatori pt stocarea energiei electrice. Marele avantaj il constituie faptul ca un rezervor este mai ieftin decit un tanc de acumulatori iar uzura lui este mai mica in timp (si nu depinde de numarul de cicli). In schimb pilele de combustie sint scumpe si acesta constituie o problema ce ridica mult pretul. 

Este doar un alt mod de a stoca energia dar, vorba unui coleg, ce rost are sa incerc sa conving lumea despre avantaje/dezavantaje pe un forum.

 

 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Chiar daca dpdv tehnic un asemenea sistem pare realizabil, sunt multe probleme economice si geopolitice care îngreuneaza sau chiar împiedica realizarea.

Unde vreti sa amplasati asemenea ferme solare? Pe teren arabil sau în desert? Sa nu uitam ca peste fo 25 de ani o sa existe ca. 10 miliarde de papagali care vor cere insistent papica. Asa ca o sa fie nevoie de fiecare centimetru patrat de teren cultivabil. Unde sunt situate deserturile favorizate de soare? În zone instabile politic. Ce facem? Mergem peste ei si îi civilizam (vezi Afghanistan, Irak, etc) sau îi exterminam? Ar mai fi Australia. Departe tare.

Nisipul din desert cam afecteaza panourile. Deci trebuie schimbate oleaca mai des.

Dupa cum am mai subliniat, e nevoie de apa. Multa apa. Care trebuie adusa la locul faptei. Fara a afecta resursele de apa potabila si freatica. Asta presupune instalatii de desalinizare. Imense si mari consumatoare de energie.

Dupa ce s-a obtinut hidrogenul, acesta trebuie transportat la locul utilizarii. Adica în actualele tari industrializate. Pe traseu, pretul creste de 3-7 ori. A se vedea cazul petrolului.

La utilizatorul final, randamentul de conversie nu-i nici el stralucit (stiu, trebuie sa mai cercetam, dar momentan defilam cu ce-avem).

Daca tragem linie si adunam, constatam ca-i mai ieftin sa ne luam fiecare o pereche de cai.

Ar mai fi o varianta: Transportul direct al energiei electrice la consumatorul final si, mai ales,trecerea pe scara larga la transportul în comun.

Link spre comentariu

O imagine cat 1000 de cuvinte!!!

 

 

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_energy_consumption.svg#/media/File:World_energy_consumption.svg

 

Deocamdata nu exista alternativa viabila la inlocuirea hidrocarburilor cu pastrarea comfortului social,cel putin in zonele cu apa calda la robinet.V-a trebui sa ne obisnuim cu din ce in ce mai putin,din toate....asta este de fapt "noua ordine mondiala"

 

recomand acest video celor ce inteleg spaniola

 

Editat de zaharia valentin
Link spre comentariu

Cronometreaza in cat timp ajunge coaja ta de la 0-50km/h. S-ar putea sa ai o surpriza ca te ia Dacia Spring! :85

Nu cred ca te tine pe tine ca la fiecare plecare de pe loc sa ajungi la 50km/h in doar 5.5sec (atat are nevoie Spring-ul). 

 

P.S. Lighianu' 1.0 TCe LPG 100 hp 170 Nm  scoate un 5 sec doar cu scartz la plecare. Nu-si permite nimeni asa ceva. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Utilitatea fiind ... ? Iti iei masina de utilizare zilnica, sau ai nevoie de masina pentru F1? In cazul asta uita de Dacia. Si de alte 90% din masinile de uz curent.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări