Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Consumul per km ar trebui sa fie in jur de 200-220W (in conditii optime iese si pe la 140W per km). La tine nu ies calculele. 

 

Iau o baterie de 80kWh (in realitate are vreo 73 parca) si mege minim 400km => 200W per km. La tine cred ca trebuie sa iasa undeva la 148W per km. Deci la tine sunt 2 zerouri in plus. 178MWh e cam mult :57

Editat de merck
Link spre comentariu

Mini concediu, 2300km prin tara, 12.3% pe gaz, 1% pe benzina ( am mers pe benzina ca sa nu mai opresc sa alimentez)

Mers in stilul ca numar pe degete cine m-a depasit, evident se putea si mai repede, dar in limita de luat carnetu pe orice fel de drum.

Ies cu 7% la bani, 800lei toata escapada asta, in ritmul asta cu o electrica nu renteaza economic si de o incarc gratis.

In sensul ca scot o investiti de 15000E pe o electrica din categoria logan, polo, clio cu care mai mult de 300km nu pot circula, si aia mosnegeste. Iar toata investitia asta o scot dupa 180mii km, in cazul in care curentul e GRATIS.

 

Cam trist...dar prefer o prefer pe Mercedes care tocmai a ajuns majora...

Link spre comentariu

Pai in Vest ai multe puncte de incarcare gratis si daca mai punem in balanta ca nu au subventie la curent (si nici la gaz) => o economie mai consistenta. Daca imi amintesc bine ori luai o Tesla model S cu incarcare gratis(aparea aceasta oferta din cand in cand) si la statiile Tesla, ori luai Tesla Model 3 cea mai ieftina, dupa 150.000km ajungi cam la aceeasi bani daca o incarcai la statiile Tesla. Atunci am tras eu concluzia ca banu' la ban trage si bogatu' intodeauna prinde afaceri bune. Nu oricine poate cumpara o Tesla model S. Oricum multi isi trag panouri fotovoltaice (tot felul de subventii de la stat) si incarca Tesla Model 3 deci nu ies rau pana la urma nici ei. 

Link spre comentariu

Deci ramane cum am stabilit - masinile electrice sunt OK pentru ca platesc altii pentru tine. :limb:

Editat de Liviu M
Link spre comentariu
8 minutes ago, Liviu M said:

Deci ramane cum am stabilit - masinile electrice sunt OK pentru ca platesc altii pentru tine. :limb:

Supermarketurile care ofer incarcare gratis o ofera pentru ca au panouri fotovoltaice si nu consuma ei tot ce produc acele panouri (statiile au marcate epe ele daca ofera energie verde sau nu). Cu statiile Tesla insa alta este calimera. 

Link spre comentariu

Și subvenția la fotovoltaice tot plătit de alții se cheamă. Și curentul "aruncat" de supermagazine tot la platit de alții intră. 

Link spre comentariu

Este subventie nu pomana. Deci banuiesc ca in primul rand nu platesc TVA-ul pe acele panouri si poate primesc si o scutire de la impozitul anual pe locuinta. Deci practic nu se incaseaza niste bani, dar nu se deturneaza bani. Si sectorul IT din Romania este privilegiat, dar nu se baga mana in portofelul cetateanului pentru a da la IT.

 

 

 

https://www.promotor.ro/stiri-auto/final-de-cariera-pentru-motorul-pe-benzina-comisia-europeana-face-miercuri-anuntul-18884231

 

Quote

Sfârşitul motoarelor termice în 2035 „este un bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social, şi 2040, care ar fi prea târziu pe plan climatic”, remarcă preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin.

 

Quote

Industria auto se confruntă și cu un termen mult mai strict – 2027 – când intră în vigoare normele Euro 7 care ar face complet neprofitabile motoarele termice. Viitoarele condiții draconice pentru emisii vor impune adoptarea unor măsuri costisitoare pentru depoluarea motoarelor termice, care ar putea deveni nevandabile cu mult înainte de interzicerea de facto a mașinilor pe benzină și motorină.

 

Editat de merck
Link spre comentariu

Știi sigur, sau presupui? Nu știu cum mai e acum, da' acum câțiva ani un prieten și-a pus instalație de-asta pentru ca a fost subvenționat bine (o parte din costul instalației) de stat. Care stat își scoate banii de subvenții din diverse taxe eco. 

Link spre comentariu

Pai suma maxima care ti-o da statul este de 20.000 lei (vreo 4000 euro). Daca iti iei ceva ieftin se poate deconta pana la 90%. Deci daca cumperi o instalatie completa de 22222 lei teoretic platesti doar 2222 lei.

Trebuie sa instalezi minim 3kW/h.

Totul insa tine de aprobari si cred ca unul care vrea o instalatie de 10.000 euro sigur va primi OK-ul si tu care vrei ceva mai ieftin esti respins. Este un fond pentru fiecare regiune (in jur de 80 de milioane de lei).

 

P.S. Instalarea se face numai de instalatori certificati, deci din 20.000 lei scazi manopera musai. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Sorry, "Pai in Vest" ăla cu care ai început postul la care am răspuns m-a derutat și m-am gândit la prietenul din Germania și subvențiile de acolo. 

Link spre comentariu
1 hour ago, Liviu M said:

 m-a derutat 

Scuze, insa si eu am raspuns cand la un user cand la altul (ca deh raspund si eu la cine vorbeste cu mine :rade:) si e clar ca si eu am sarit dintr-o barca in alta. Tu mai esti inca in Germania? Ca asa aflam informatii exacte de pe spatele tau :57.

 

La noi in Romania cu o bulectrica chiar daca o incarci gratis nu faci mare economie pentru ca avem pretul pentru kW/h mai mic ca in vest. Per total trebuie puse toate costuri atat la noi cat si in vest ca analiza sa fie corecta.

Tot in vest de exemplu, vizita anuala pentru revizie la masina costa bani nu gluma si Tesla este singura masina care nu cere revizie anuala in vest. Prima revizie este abia la 80.000km pentru schimbarea lichidului de racire, deci iar o sursa pentru ei de economie. La noi nu stiu daca Tesla te cheama anual sau nu pentru revizie. 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări