Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

9 minutes ago, Sharky said:

Eu sper sa imi pot tine cazanu poluator inca minim 5 ani, preferabil 10.

Nu as avea emotii in urmatorii 5 ani in Romania. 

Dinamica pentru masinile cumparate deja este una, pentru productie este alta.

Eu ziceam ca dizalu' deja este mort pentru ca nimeni nu mai baga bani in cercetare (vanzarile in continua scadere + banarea dizalului). De ceva timp firmele din vest cumpara de la hybrid plug-in in sus pentru a nu fi penalizate, iar cetateanul de rand nu-si permite sa arunce un 20.000 euro intr-o masina diesel noua cand stie ca viitorul a devenit incert (nici ei nu cumpara o masina pentru 5 ani, au pretentia ca macar 10 ani sa o foloseasca). 

Link spre comentariu
Acum 53 minute, merck a spus:

 

P.S. Eu personal cred ca viitorul (pentru pulime) in orase va fi: perpedes, pe bicicleta sau cu transportul local. Boierii vor avea bulectrice. 

Si pulimea va plati accizele pentru boieri la electrice...

Nu incercati sa calculati la ce nivel se ridica accizele pe combustibil pe care le absoarbe statul?

Cam ce credeti ca se va intimpla cind alea dispar?

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Усилитель a spus:

Un set de cauciucuri pt Veyron costa 42000 dolari (Michelin Pilot Sport PAX)

Sunt lipite cu un lipici special pe genti ,lipiciul se schimba la 1.5 ani indiferent ca umbli sau sta masina.

Cauciucurile tin foarte putin  ,cam 4000 km ,dar dupa ceva forjare =demaraj dur ,franare ,ceva curbe ,in jur de 15 minute.......La tot a treia schimbare de cauciuc se schimba si gentile ( care tin la folosire normala -15000km ) 

Un set de genti + cauciucuri = 111000 dolari .

Parca este facut special sa nu umblii cu el  ( asa nu se strica ,1001CP solicita piesele )

 

Pai mi se pare firesc atat timp cat aia e facuta sa o ti ca bijuterie / bibelou, plus ca vor fi doar 300 de bucati fabricate.

Link spre comentariu
9 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Nu incercati sa calculati la ce nivel se ridica accizele pe combustibil pe care le absoarbe statul?

Cam ce credeti ca se va intimpla cind alea dispar?

In mod sigur nu accizele pe motorina va salva dizalu' de la moarte. :rade:

Trecerea nu se face brusc, am pus mai sus cifre din Franta unde dizalu' era la putere. Daca dizalu' la ei incepe sa moara (si nu cred ca in Germania este altfel) cine crezi ca il va resuscita si cum? Ii doare in pix pe smecherii din vest de accizele din Romania. Daca acolo nimeni nu s-a impacientat si inca se dau bonusuri consistente pentru cumpararea de electrice si hybrid plug-in inseamna ca nu-i deranjeaza scaderea accizelor pe carburant. Noi romanii, o sa primim replica (pe care de altfel am mai primit-o in trecut): daca nu aveti paine mancati cozonac :57.

Link spre comentariu
3 hours ago, Ion_Bumbu said:

Cam ce credeti ca se va intimpla cind alea dispar?

maresc taxa de drum ,acciza curent ....idei sunt ....mai ales cand trebuie scosi bani de la oameni .Ieri am alimentat benzina , am transpirat si nu de la caldura....

Link spre comentariu
Acum 5 minute, Усилитель a spus:

maresc taxa de drum ,acciza curent ....idei sunt ....mai ales cand trebuie scosi bani de la oameni .Ieri am alimentat benzina , am transpirat si nu de la caldura....

 

Vezi daca nu stii.....Alimentarea se face pina se opreste pompa fara a te uita la indicatiile de pe ea iar plata se face direct cu un card fara a mai verifica sum. Doar asa poti sa conduci linistit.

Link spre comentariu
1 hour ago, sesebe said:

 

Vezi daca nu stii.....Alimentarea se face pina se opreste pompa fara a te uita la indicatiile de pe ea iar plata se face direct cu un card fara a mai verifica sum. Doar asa poti sa conduci linistit.

Si cardul cum se umple? Ca ai sarit peste procedura asta si ... din cauza asta nu sunt linistit! :57

Link spre comentariu
3 hours ago, merck said:

Si cardul cum se umple? Ca ai sarit peste procedura asta si ... din cauza asta nu sunt linistit! :57

Si tu acuma, prin sudoarea bicepsilor sau incordarea fruntii. 

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Până la electrice pentru toată lumea mai este mult și bine, minim 20 ani. 

In Asia și Japonia trendul actual este de motor termic cu capacitate mică + electric plug-in, mild hybrid este o dumă pentru naivi, trecerea trebuie făcută gradual pentru că dacă se trece brusc pe electric apar alte probleme, cu ar fi :

 

1 se distrug anumite industrii, cum ar fi cea metalurgică și de prelucrări metalice  

2 va crește cererea de energie electrică, pentru că trebuie să le încarci. 

3 investiții în infrastructura electrică 

 

De zi cu zi mă dau cu Kia Sportage T-gdi GT-line AWD 6MT, se preconizează ca anul acesta să apară modelul nou, grupul Kia-Hyundai pe SUV - uri Sportage și Tucson nu mai au motorizări diesel la modelele noi, Hyundai a lansat anul trecut noul Tucson, mă refer la ce vând in Europa. 

Se aude că nou Sportage va avea și o motorizare T-gdi + electric plug-in, în total 230cp și o autonomie de 50...70km doar pe electric, dacă apare această variantă vând imediat actuala Sportage și o cumpăr pe cea de 230cp, pentru mine sunt suficienți 70km zilnic în oraș. Ca design.... noul Sportage este urât, mai ales partea din față, sper să mai existe transmisie  6MT pentru că 7DCT este un eșec fabulos. 

Deci..... stați pe aproape..... că vând actualul cazan..... 

 

Editat de viobio
Link spre comentariu
43 minutes ago, viobio said:

Se aude că nou Sportage va avea și o motorizare T-gdi + electric plug-in, în total 230cp și o autonomie de 50...70km doar pe electric, dacă apare această variantă vând imediat actuala Sportage și o cumpăr pe cea de 230cp, pentru mine sunt suficienți 70km zilnic în oraș. Ca design.... noul Sportage este urât, mai ales partea din față, sper să mai existe transmisie  6MT pentru că 7DCT este un eșec fabulos. 

Deci..... stați pe aproape..... că vând actualul cazan..... 

 

Una se aude (pe hartie cand e vorba de vandut) si alta este realitatea cand esti in spatele volanului. 

Cand se vinde masina iti zice ca are baterie de 11-12kW, dar in setari (le poti modifica din meniu) este limitata incarcarea la 80%. Daca te tin ouale, poti sa modifici ca incarcarea sa se duca pana la 100% dar trebuie sa stai cu ochii pe ea sa nu ia foc cand incarca ulimile procente pana la 100% :rade:. De consumat la fel nu o poti descarca pana aproape de 0, iti comuta pe motorul termic tot pentru a proteja bateria.

Acum sa vezi cu ce vine la pachet hybrid plug-in-ul: primavara si toamna (deci nici nu discutam de iarna) cand afara ai sub 10 grade, o lasi seara cu 22km in bord, si dimineata nu mai are decat 11km :85 . Daca ai garaj cu caldurica si o lasi peste noapte la incarcat ai scapat de beleaua asta. Vara insa ... nu o vei putea incarca decat noaptea pe racoare. La 27 de grade temperatura exterioara (deci seara dupa ora 20) dupa 15-17km incarcati auzi ca iti pleaca un ventilator si simti un miros de incins. Instant preferi sa opresti incarcarea ca doar nu ai sa dai pe mere ce iei pe pere (ventilatorul ala sigur nu are un consum neglijabil). Daca o fi mai inteligenta masina poti seta si curentul de incarcare intre 6A si 16A la 230V. 

Singurul avantaj este ca in modul hybrid sau electric desi masina este grea, la plecarea de pe loc te va baga in scaun daca motorul electric are vreo 90-100caluti. Buba este ca trebuie sa fii tot timpul cu un ochi in bord sa vezi daca mai ai "de un zvac" :57, altfel .... risti sa te ciocaneasca cel la care ii tai fata. 

 

Per final eu zic sa te bucuri de dizal cat mai poti si apoi treci direct la bulectrica.  Dormi mai linistit noaptea ca nu ai masina la incarcat. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Ca sa fiu si eu off topic sa vina Tesla la mine sa vada baterie Rombat originala a  loganului pe benzina iesit acu' 11 ani din fabrica,e drept ca nu are decat 25000 km , da' nu sughita la pornire.

Link spre comentariu

Este o chestie stiuta ca masinile electrice nu raman incarcate prea mult timp. De aceea in vest, in parcarile de la aeroport ai si locuri de incarcare :57, ca daca pleci 2-3 saptamani in concediu, cand vii sa (nu te caci pe tine si sa) poti sa ajungi si acasa cu bulectrica. Iarna e si mai naspa treaba. Dar majoritatea celor care isi trag o tesla (in co.ie) au garaj deci nu prea intampina probleme. 

Link spre comentariu

Penuria de litiu si Cobalt devine tot mai mare .Cei de la Oak Ridge National Laboratory  impreuna cu Nissan Technical Center au facut un catod cu NI Fe Al ,ca sa inlocuiasca cobaltul .Candva se incerca scapatul de Nikel......

 

Tot mai multe voci sunt de acord ca hidrogenul e mai avantajos.....cei de la BMW au pus deoparte proiectele cu hidrogen acum cativa ani , acum le continua.....

BMW is convinced that hydrogen can make an important contribution to sustainable mobility alongside BEVs in the future – provided the necessary hydrogen infrastructure is in place and offers a good price for hydrogen, and the price of the vehicles falls. In those circumstances, hydrogen fuel cell cars can be the zero-emissions technology that allows users to maintain the flexible driving habits they are accustomed to.

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări