Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Ala pusca pt ca sunt improvizatii.

Lumea sta cu gaz in apartament si rareori pusca. DAr daca metanul pusca usor, cum de nu va e frica de hidrogen? Ca ala e si mai a dracului!

 

In alta ordine de idei, nu deplasarea aia 500m cu masina e de vina.

PRoblema e industria si cererile excesive.

E.g. ideea prin care o masina dupa 5 ani e jumate din valoare chiar daca e rulata sub 100k.

Pai cum vine asta? Masina aia mai duce inca 100k chiar 200k cu interventii minore, comparate cu pretul ei initial.

Ca schimbi niste elemente de suspensie, niste curele, astea sunt fleacuri.

 

Dar nu domne, o dam la gunoi, fabricam alta, doar ca sa tinem banii in miscare.

Bani ca sa ne imbogatim sa ne cumparam toate tampeniile de care nu avem nevoie.

Sa ne luam o casa mai mare decat avem nevoie, inca vreo 2 masini si tot asa.

Apoi ce sa vezi, masinile polueaza, dar productia lor in prostie nu....

De acolo e si deprecierea si numarul mare, pt ca se produce mai mult decat e nevoie din motive mercantile. Si nu doar auto...

Omul are o un stil de viata tot mai extravagant, ce s-a facut in ultima vreme e doar frectie la picior de lemn, gen etichete cu clase de energie pe produse si alte povesti.

Cu asta abia castigi cateva procente care oricum sunt inghitite imediat de marea industrie mondiala.

 

Noroc ca masinile merg folosite si la mana a doua, ca e pacat sa fabrici alta care per total nu consuma semnificativ mai putin si nici nu polueaza mai putin. Si nu doar ca fabrici, extinzi productia, te chinui sa faci cat mai multe, etc.

 

 

Tot se plange lumea de CO2 in atmosfera dar de kkm pe noi pt cateva procente de masini, in rest taiem copaci ca la balamuc, ardem carbune in centrale, topim aluminiu si tot asa....

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

@merck, nu bubuie gazul mai des ca Litiul.

Mașini pe GPL circulau în occident încă de prin anii '80 (cel puțin în Italia) și n-ar mai fi existat în perioada actuală dacă ar fi bubuit pe străzi într-o veselie, așa cum sugerează clipurile postate de tine.

Bateriile pe Litiu există de puțină vreme și deja au fost ... cam multe cazuri.

 

 

Link spre comentariu
Acum 36 minute, Sharky a spus:

 cum de nu va e frica de hidrogen? Ca ala e si mai a dracului!

 

 

 

Deloc, ala este atit de usor incit greu ajunge la amestec stoechiometric, metanul fiind mai greu decit aerul mai usor explodeaza.

Link spre comentariu

Una din mașinile alea e pe benzină. Doar prima era cu gaz, și probabil avea destule improvizații ca să facă plici pe mijlocul străzii. . Și apoi dacă se străduie bine cineva, sigur găsește victime electrocutate, și pt asta nimeni nu spune sa renunțăm la curent. 

Link spre comentariu
Acum 11 minute, Ion_Bumbu a spus:

Deloc, ala este atit de usor incit greu ajunge la amestec stoechiometric, metanul fiind mai greu decit aerul mai usor explodeaza.

Nu tre sa ajunga la amestec stoicometric ca sa bubuie. La fel si metanul 4%, gpl 2%, benzina 1.4%

https://en.wikipedia.org/wiki/Flammability_limit#:~:text=The term is considered by,has an LFL of 4.4%.

 

Dar am inteles ca hidrogenul e mai greu de etansat. Acu naiba stie.

Trebuie si sursa de aprindere, ca nu ia foc de capu lui.

Link spre comentariu

Accidentele se întâmplă datorită unor scăpări de gaz (instalație GPL neverificată la termen, furtune/tevi/garnituri crăpate, improvizații home-made). 

Și la benzinare se întâmplă, de la un furtun crăpat. Am pățit-o eu prin '98, mi-a luat foc motorul datorită unei scurgeri de benzină pe galerie. Noroc că tocmai ajunsesm în parcare. Au venit repede vecinii de la parter înarmați cu două oale mari pline cu apă, a fost suficient. Pagubele au fost minore, am schimbat bușonul de alimentare cu ulei, furtune, fișe bujii, curea de distribuție și capacul protector al acesteia care era din plastic. :)

Link spre comentariu
Acum 12 ore, merck a spus:

 

 

Buna

Merck eu am avut masini pe GPL incepand cu Nova pe carburator,apoi masini pe injectie,iar acum am

cumparat un MCV nou-nout pe GPL din fabrica.

Pot spune ca sunt OK.Cu MCV-ul am facut concediu in vara cu 320 lei transport.

Dej-Mangalia-Dej cu 2 zile spre mare,2 zile spre casa ocoluri la greu prin tara.Din pacate 

a resetat cea mica contorul,voiam sa vad cati Km facem in total.La un moment dat 

am vazut ca a luat-o de la zero.

Singura masina la care a simtit miros de gaz a fost Nova,cel mai probabil datorita faptului ca era 

pe carburator.A fost singura care a"inghetat"in iunie,era rece afara si nu am lasat-o sa se incalzeasca

suficient.

Oricum electricele polueaza la fel de mult ca celelalte,mai putin polueaza gazut decat electricele,iar cele

pe hidrogen si mai putin.

Apropo,daca tot vorbim de poluare Biden vrea sa se intoarca la acordul de mediu de la Parisceea ce ar fi OK

daca ne gandim ca SUA sunt printre cei mai mari poluatori.

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu

Nu se intampla zilnic accidente cu GPL-ul, am turnat si eu un pic de gaz pe foc si vad ca imi sare lumea in cap. :57

 

La GPL problema este ca nu-ti da voie cu ele in parcarile subterane. Nici la blocurile noi daca ai parcare subterana nu ai voie cu GPL. 

Link spre comentariu
Acum 17 minute, merck a spus:

Nu se intampla zilnic accidente cu GPL-ul, am turnat si eu un pic de gaz pe foc si vad ca imi sare lumea in cap. :57

 

La GPL problema este ca nu-ti da voie cu ele in parcarile subterane. Nici la blocurile noi daca ai parcare subterana nu ai voie cu GPL. 

Buna

Exact,daca se afla.La MCV nu poti sa-ti dai seama ca are GPL,la celelalte se vedea gura de alimentare care era 

in exterior.

Spor

Alex

Link spre comentariu

Gpl cica fiind mai greu se acumuleaza in subsol. Aia e problema cea mare.

Nu ai voie nici in anumite centre comerciale la care parcarea are zone sub nivelul solului si aerisirea prin lateral e insuficienta.

Am inteles ca ar fi niste sisteme de evacuare speciale, deci solutii sunt, doar ca gpl fiind o minoritate nu isi bate nimeni capul.

 

America a iesit din acord deoarece nu era ceva echitabil. Ei se angajau sa reduca emisiile cat de mult, cu un termen clar, China avea semnat ceva ca "or face ce or putea" si intre timp da i mai departe cu industria.

Dpdv al afacerilor e bine ca a venit un om ca Trump care a luat taurul de coarne , nu un politruc care baga rahatul sub pres.

Dar in rest da, anumite chestii se fac in detrimentul ecologiei, dar asta e din lacomia oamenilor in general.

 

Link spre comentariu

De aia imi place diesel-ul, zgomotul de tractor suna frumos, consum decent, cuplu rezonabil la turatii/trepte mici, nu ia usor foc motorul ca la benzinar, poti arunca tigara/chibritul aprins in galeata de motorina fara probleme.

Dar cica polueaza ca naiba si nu am mai avea voie cu ele...

:84

Link spre comentariu
Acum 45 minute, telefunken a spus:

De aia imi place diesel-ul, zgomotul de tractor suna frumos, consum decent, cuplu rezonabil la turatii/trepte mici, nu ia usor foc motorul ca la benzinar, poti arunca tigara/chibritul aprins in galeata de motorina fara probleme.

Dar cica polueaza ca naiba si nu am mai avea voie cu ele...

:84

 

Dar cind o ia pe ulei f...i si ambreiajul si cutia de viteze, asta daca stii cum se opreste......

Dieselul este foarte util dar n-avea ce cauta la autoturisme.

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 4 ore, -Atlas- a spus:

Exact,daca se afla.La MCV nu poti sa-ti dai seama ca are GPL,la celelalte se vedea gura de alimentare care era 

in exterior.

Trebuie sa ai rombul cu GPL lipit pe parbriz si pe luneta. Daca te gaseste politia fara o cam incurci...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări