Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

1 hour ago, d2134 said:

Am impartit capacitatea bateriei la puterea maxima si am inmultit cu viteza maxima.

Bravo! :aplauze

.....

:57

Calculeaza si pentru Porsche Taycan Turbo S

Battery 79.2 or 93.4 kWh liquid-cooled lithium-ion
Taycan Turbo S[23][24] 2020– 560 kW (761 PS; 751 hp) 1,050 N⋅m (774 lb⋅ft) 2,295 kg (5,060 lb) 2.6 seconds 2.8 seconds 260 km/h (162 mph) 388–412 km (241–256 mi)

 

Ca nemtilor le-a dat autonomie de 388-412km.

 

P.S. Daca nu intelegi din datele prezentate mai sus, poftim datele: motor de 560kW, viteza maxima 260km/h, baterie de 93,4kWh

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 6 ore, d2134 a spus:

Am impartit capacitatea bateriei la puterea maxima si am inmultit cu viteza maxima.

 

Exact cum ma asteptam, un calcul incorect facut pe genunchi.

Prima greseala, puterea maxima poate fi mentinuta doar citeva secunde pina se intra in limitare de viteza si atunci puterea consumata scade.

Link spre comentariu

Era la bascalie mesajul colegului.

 

Cuplu ala e servit ca la tesla sa prosteasca pe ala care se uita. Vezi si tu cum se lauda cuplu de 10mii, nemaivazut.

https://www.tesla.com/roadster?redirect=no

https://youtu.be/hpPaEhkUdHo?t=70

 

Doar ca... E masurat la roata deci ai demultiplicare mare.

10mii, imparti la 9-10 si afli ca ai 1-1.5mii la motor, care oricum e mult, dar e mai aproape de specificatiile care le dau producatorii normali, care specifica la motor, pt ca evident ca la roata conteaza de mai multe variabile.

 

Altfel e ca si cand loganul de 1.6 ar avea: 130Nm* 3.7*4.2 = 2000Nm! Incredibil!

1.4 de pe duster cu treapta 1 si mai scurta ca e in loc de reductor? Si mai mult de atat!

Senzational! 

Masina romaneasca BATE toata floarea masinilor nemtesti care greu sar peste 1000Nm! Ale noastre scot cel putin dublu!!!

 

Legat de extraterestri astia, cred ca au vazut ca merge sa vinzi pielea ursului din padure, nu-s mai prosti sa stea deoparte. Cu banii de avans nu stiu cata cercetare fac ei.

ASa o masina cred ca sare de cifrele alea cand ai deja linia si temele facute.

Alti producatori masini au scoruri mult mai mari si aia le fac deja, le au deja.

Dapoi cand mai trebuie sa o proiectezi...

Ma rog, asteptam cu interes rezultatele. :))

 

Apropo legat de tesla, evident ca unii ar zice ca e hate, dar omul prezinta fapte cuantificabile si incontestabile.

https://www.youtube.com/watch?v=rmJAeKLVVTY

https://youtu.be/-D6Y-14A7l8

https://youtu.be/-42MoE7bjaI

https://youtu.be/oj1y6fz3HYQ

 

Decat povestile nemuritoare de la tata musk prefer unul care e mai ancorat in realitate.

Incepe sa sune a hainele imparatului. Sunt curios de deznodamant, dar pana la urma nu ma arde pe mine grija mai mult decat de amuzament, fie cand mai vad un clip ca asta, sau mai vad cate un copil entuziasmat ca pe model 3 toate sunt bagate pe tableta, fara butoane. 

Vezi doamne ce realizare ca au pus toate controalele nu direct prin fire ci printr-un calculator central.

Mare realizare pt secolul 21...

Daca ii spun ca la passatu din 99 treaba sta cam la fel, ca butoanele care le invarti de fapt merg intr-un calculator, cred ca ii dau un brain freeze.

 

E drept ca la masini sta mai aproape de realitate.

Adica oameni care sa construiasca masini are de unde sa faca rost, baterii iar are de unde, pt motoare si invertoare tehnologia e demult pusa la punct. DEci cu toate astea sa scoti o masina nu e imposibil.

 

Dar sa faci retele de tuneluri subterane la 1% din pret asa cum se lauda, sa faci un tub vidat la 1mBar lung de sute de km.

Sau zbor intercontinental cu rachete.

Mai era altu care se lauda prin 90 ca pana azi vom avea un hotel spatial, cu zboruri regulate.

Tata Musk a urcat miza, de aceeasi bani te duce pana pe Marte...

 

Oi fi si eu hater, ce sa zic, ii urez succes si asteptam rezultate, ca la cifrele alea ingroapa concurenta.

 

Link spre comentariu

Tot mai multi ajung la concluzia ca sistemul de comenzi puse pe ecrane cu meniuri si submeniuri e periculos, distrage atentia, fata de cele cu butoane, pe care le accesez si fara sa-mi iau ochii de pe drum. 

Link spre comentariu
1 hour ago, Усилитель said:

Tot mai multi ajung la concluzia ca sistemul de comenzi puse pe ecrane cu meniuri si submeniuri e periculos, distrage atentia, fata de cele cu butoane, pe care le accesez si fara sa-mi iau ochii de pe drum. 

Dar daca schimbi masina? :57

 

P.S. De la un anumit nivel in sus ai comenzi vocale + captori care fac treaba in locul tau (senzori de ploaie, de lumina - in tuneluri multi uita sa aprinda lumina pe timpul zilei, la masinile smechere chiar daca trec pe sub un pod aprind luminile :rade:). 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 9 ore, Sharky a spus:

...mai vad cate un copil entuziasmat ca pe model 3 toate sunt bagate pe tableta, fara butoane. 

Vezi doamne ce realizare ca au pus toate controalele nu direct prin fire ci printr-un calculator central.

Mare realizare pt secolul 21...

Daca ii spun ca la passatu din 99 treaba sta cam la fel, ca butoanele care le invarti de fapt merg intr-un calculator, cred ca ii dau un brain freeze.

 

 

Aproppo de asta, mai dau din cand in cand, de cate unu care isi ia masina noua mai scumpa (nu electrica) si ma uit la el cum se bucura ca un copil ca are masina nu stiu ce camera 360 grade, ca portbagaju se deschide cu picioru, ca se fac tot felul de setari in interior cu nu stiu ce gesturi facute in aer cu mana, ca are senzor de alcool si nu te lasa sa conduci beat etc. Mi se par oamenii astia asa niste papagali si usor impresionati de niste cacaturi de brizbrizuri care altfel ar trebui sa fie prezente pe mai toate masinile in zilele noastre. 

Astia sunt genu de oameni care, probabil, n-au avut jucarii cand erau mici.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Senzorii de ploaie si lumina le gasesti pe cazane din 2000 luate la 2mii euro.

ASa ca sa nu ne entuziasmam ca exista de 20 ani.

 

Ideea e ca multi considera chestii demult impamantenite ca si noutati doar din lipsa de cunostinte general.

Chair daca masinile par simple...nu sunt.

 

Inovatie e ca se baga all in pe piata, ca se baga sa faca in house tot ce prind

 

Dar oricum, pana sa domine piata totala ne mai luam inca 2 generatii de cazane poluante si le dam la gunoi.

Viitoru ala pe zi ce trece e asa cum s-a prezis, 2040+...

Stai si te gandesti cate s-au intamplat in ultimii 20 ani, e total irelevanta partea asta cu electricele.

Link spre comentariu

Specialistii de la Toyota au calculat, daca toate masinile ar fi electrice la ei s-ar stinge lumina. Guvernul nippon vrea stoparea vanzarii de masini cu combustie noi din 2035.

Link spre comentariu

Daca se pastreaza numarul de acum.

Nu e greu de calculat cat vor consuma.

Iei ca medie consumul de combustibili pe zi, convertesti in kwh si aia e.

Conversie gen 20kw - 6l pt un caz in favoarea electricelor.

 

Nu mai stau sa caut pe net cifre, ca ma culc, dar putin nu iese...

 

Hai noroc si la multi ani.

Link spre comentariu

Ramai acolo sa ai timp sa bei, mananci bine, dormi ca sa nu risti sa iti ia permisul pt 0.00001 alcool.

 

l am intrebat pe omu care imi alimenta cu gaz. In zilele bune 4500 l la 24h.

In extrem a vazut si la 12 o data.

 

Cu consum de 9 ar veni 50mii km in 24h, deci 10mega w ora.

420kw putere trasa in mod egal in 24h.

Asta echivalent la cat consuma statia respectiva.

 

Is curios cat combustibil vinde o statie des frecventata.

 

O tona combustibil, 1200l, consum de 10 la suta (ales voit mare), consum electric 200w km, ies 2.4mega w h pe 12mii km.

 

Adica fiecare tona nearsa necesita 2.4mega wh, asta in cazul favorabil electric.

Pe un site am gasit 80mii tone vandute in juma de an, reies 384GWh doar ca sa inlocuiesti benzina vanduta estimata la 160mii tone pe an.

Motorina cica e estimata la 500mii pe an! Iar acolo km sunt multi pe l de combustibil.

 

Necesita un efort considerabil din multe puncte de vedere. Dar se vor invarti bani grei.

 

Din ce am gasit pe net la noi in 2019 43236 mil kwh deci tot atat in Gwh.

Sub 1 la suta.

Totodata am gasit ca pe iluminta public s a cheltuit tot cam 380gwh.

 

Nu stiu daca sunt cifrele corecte sau nu. Doar calcule de clasa a 8-a....

Daca e sa pui si motorina iese 4 la suta.

Habar nu am daca e peste limita sau nu la ce poate sistemul si daca implica schimbari majore in distributie.

Ca ponderi: 35pct termo, 28 hidro, 16 nuclear, 12 solar si eolian. Restu import, ulterior exportat, probabil in functie de ore si varfuri de consum.

 

Pe 2020 n am gasit date dar nu cred ca sunt concludente din motive de guvid.

 

Calculele sunt mega simplificate, am considerat ca media consum e 10 si respectiv 200w pt electrica. Evident ca un camion consuma mai mult dar cum nu stim cat consuma unul electric din moment ce nu exista, o lasam asa.

 

 

Editat ulterior. Am observat ca cifrele de motorina reprezinta doar ce a vandut MOL la noi in tara...

Poate are cineva niste cifre totale pe toata tara. Ca e usor de scalat rezultatul.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Da, aia scrie in link.

 

Oamenii odihniti. DAr e mai bine asa.

 

Faza tare, cu vreo 10 ani in urma ma dadeam f mult cu bicicleta si cum stateam in Zorilor aveam de urcat diferenta de nivel semnificativa.

Ajuns in Copenhaga cateva zile, vreme buna, m-am dat cu bicicleta si pe acolo.

Greu se tineau aia dupa mine si ma tot intrebau ce gonesc asa ca un nebun. :)) Dar eu mergeam cam normal, doar ca nu aveam rabdare fiind pe val (vreme buna, oras nou, curiozitate, etc)

 

 

 

In alta ordine de idei: Ultima factura de curent 0.55/kw, consum de 180W/km 10lei/100km.

Cu GPL si benzina papate pana acum (24600lei / 60mii) cu 400lei schimbu de ulei tot la 15mii, bujii la 100mii, filtre, injectoare, vaporizator, ambreaj, o butelie la 10 ani. ajung la un 46-50lei/100km. In astia intra si 5mii de rezerva pt diverse lucruri ce pot aparea.

Deci ~82E/1000km.

Consider un grad de amortizare de minim 150mii ca si decent, ceea ce la mine e cam 8 ani.

Deci ar trebui ca bulectrica sa fie 12500E ca dupa 150mii sa ies in aceeasi bani.

Din pacate la 12500E nu prea am ce alege sa fie de incredere pt urmatorii 150mii km.

Daca e sa pun si taxele mai ies inca 2500E, deci 15mii.

Hai ca iese de un renault zoe sau ceva ieftinaciune decenta.

 

Dar adios drumuri lungi, adica fix la ce imi folosesc masina...Si atunci ce fac?

Ca de e sa aleg un model 3 cu autonomie lunga nu il amortizez in veci...

 

Evident am considerat doar costurile legate de intretinerea specifica a motorului cu ardere interna.

Bucse, gume, si altele nu se pun ca ambele masini le au si ambele vor merge prin aceleasi drumuri. Si va rog fara aberatii cu placute si prostii, ca un set de placute costa 160lei si sunt prea bune la banii aia, iar de tinut tin 50-60mii. Asa ca alea sunt nimicuri in totalul general.

 

Si nu uitati, masina mea consuma mult! Cu una cu consum normal as costul pe km cred ca ar scadea la 35-40, daca nu mai bine pt alea economice. Curentul se anunta ca se scumpeste din ce am inteles.

 

Deci pana nu se baga taxe imense pe clasice, ori apar electricele in mod de supraproductie cum e cu asta si se vad la aceleasi preturi.

Altfel nu vad ce sens dpdv economic ar fi ca omul de rand sa aleaga o electrica.

Exceptand cazul de masina noua care oricum doar 20% sau cati din tara isi cumpara masini noi?

Iar din ce vad marea proportie e gama ieftina de la Renault....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări