Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Da calculele preliminare sa vad ce fac cu cazanu meu premium.

Nu ma refer la tentativa cu vineta oxigen, ca asta noua am inteles ca intra la impozit.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

NASA au realizari in domeniul generatoarelor electrice bazate pe motoare Stirling.

 

Aici un exemplu:

https://www.nasa.gov/feature/glenn/2020/stirling-convertor-sets-14-year-continuous-operation-milestone

 

"How does it work?  The decay of radioisotope fuel provides heat energy and the Stirling convertor turns it into electricity.  Free floating pistons inside the convertor’s engine move continuously at high frequency, but the moving surfaces have no contact with other parts.  Engineers have eliminated the wear mechanisms by using non-contact bearings."

 

O masina Stirling care mi-a placut, poate fi vazuta aici (nu pare extrem de greu de reprodus de catre un elforumniac si 80 tone de apa pompate de la adancimea de 10m intr-o zi insorita nu-s de aici, de acolo):

 

 

Editat de telefunken
Link spre comentariu
Acum 5 ore, Sharky a spus:

Da calculele preliminare sa vad ce fac cu cazanu meu premium.

 

Cazanul premium cu steluță în frunte merită să îi plătești eventualele taxe suplimentare, dacă ești pasionat. ..Nu-i orice cazan. Părere personală 

Link spre comentariu
4 hours ago, telefunken said:

generatoarelor electrice bazate pe motoare Stirling.

Asta ziceam si eu candva , ca ar trebui folosite generatoare antrenate de motoare Stirling  , consuma putin pt ca lucreaza cu turatie constanta si pot fi alimentate cu orice ce produce caldura , cel mai  eficient gazul lichefiat pt masina ,exista infrastructura de alimentare si poluaza cel mai putin.

Motoare Stirling  in stil Robinson functionau din 1880 cu lemne.....

Submarine suedeze au motoare Stirling ......

Unele sunt asa de sensibile ca merg cu caldura emanata de mana omului...

 

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, +_Florin_+ a spus:

 

Cazanul premium cu steluță în frunte merită să îi plătești eventualele taxe suplimentare, dacă ești pasionat. ..Nu-i orice cazan. Părere personală 

Dupa ce au intrat 3300E in reparatii si inlocuiri sa fie ca nou dpdv tehnic, consumabile (inclusiv alea de se schimba pe termen lung) de inca 2700E, gazu de 1000E e clar ca nu il fac cadou cuiva cu 2-3mii euro...

 

Si de il scot din circulatie si impozit, il tin in garaj pana cand e istoric, dau gazu jos si tot e mai pont decat sa il vand pe degeaba.

 

Are cineva ceva calcule preliminare? La vineta oxigen gpl-urile erau scutite cativa ani.

Dar nu cred ca nu baga ceva chiar de la anu, prea e lovita tara de pandemie.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

 

 

Despre modelul 3.

Pare echilibrat omul in concluzii, nu e vreun fanatic tesla de inghite orice rahat si vb numai de bine, ingorand neajunsuri evidente.

 

Personal ignor tot felul de pacalici sau cum le spune mai nou influenceri, alesi pt simplu motiv ca lauda la infinit orice.

Daca te iei dupa ei tot ce prezinta e perfect.

Pierdere totala de vreme.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Pai aia care lauda tot ce gasesc, ori sunt prosti si usor impresionati de orice, ori sunt platiti sa spuna numai de bine cam cum e bubici ala la noi de si-a luat si el o tezla 3 si o lauda de zici ca n-ai mai vazut si nici nu ai sa vezi in viata asta.

Evident ca daca ai macar doi - trei neuroni trebuie ocolesti pacalicii astia.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Nenea Elon Musk e optimist: 

Ieri, nava sa StarSheep a explodat, Mr Musk a zis : rezultatele sunt promitatoare..... 

( oare vrea sa le lanseze in spatiu.... Sau spre..... O tara inamica. ?   ) 

Link spre comentariu

Dacă ai şti câte nave au explodat şi la NASA (şi nu numai) de-a lungul timpului....probabil trebuiau să renunţe la programele spaţiale înainte de a orbita Pământul.În domeniul ăsta accidentele foarte rar sunt uşoare, cele mai multe catastrofale....

Trebuie remarcat totuşi că Musk a abordat un tip de navă ce a fost respins de mult de NASA, cel al rachetei ce aterizează vertical, nu recuperată din ocean.Este ceva incredibil de complicat să păstrezi alinierea şi mai ales controlul vitezei de aterizare pentru o bombă cu fitilul aprins...gândeşte-te doar că în timp ce nava aia aterizează, este afectată de vânt şi Pământul se mai şi roteşte sub ea.Cam mulţi parametri de luat în calcul, nu ?

Link spre comentariu

Pamantul nu se roteste decat cand esti in spatiu. Cand nava e spre aterizare nu mai ai problema aia. 

Vantul da.

 

O face omu din motive de cost.

Si probabil a mai evoluat tehnologia si experienta de atunci.

 

Oricum deja afirmatiile astea prea sunt legate de musk face musk drege.

De musk te legi cand abereaza ca self driving is here dar masina e in beta testing cu posesorii care platesc 10mii pe post de cobai, ca sa dadaceasca masina cand conduce.

Asa cum bine descrie omu in film.

Nu de alta dar de nu esti atent te baga in spital.

Halal self driving is here.

Dar da bine la fanatici care apoi te bat la cap cu cat e de tare tesla desi majoritatea au vazut o doar pe youtube sau in parcare cel mult.

 

Ca sa revin, nu el ia deciziile, are sigur o echipa puternica de meseriasi si aia ii propun solutia. Asta ia deciziile delicate cand stiinta nu poate zice ferm ceva, sau intra contabilii pe usa...

Link spre comentariu
Acum 32 minute, validae a spus:

Trebuie remarcat totuşi că Musk a abordat un tip de navă ce a fost respins de mult de NASA, cel al rachetei ce aterizează vertical, nu recuperată din ocean.

NASA depinde de bani publici si de aia au optat pentru o abordare fail-safe, sub forma de rachetoplan.

Link spre comentariu

@SharkyCred că trebuie să te mai gândeşti.Lunetiştii îşi ajustează loviturile de mare distanţă inclusiv după rotaţia Pământului.De ce crezi că o navă nu ar ţine cont de ea ? Vânturile sunt influenţate foarte mult de rotaţia Pământului, practic aerul ,,rămâne în urmă,, faţă de planetă în timpul rotaţiei.Sunt aspecte care nu ţin numai de inerţie şi traiectorii balistice...dar tot fizică e.

Editat de validae
Link spre comentariu

Aia e altceva, eu ma refeream la aterizarea in sine, sa nu cada pe o parte.

Restu de traiectorii, tot ai vreme sa le corectezi, nu esti ca lunetistu care odata ce a lansat glontu a pierdut orice control.

De aia spun ca nu prea conteaza pt ca la ce corectie disponibila are nava aia, daca vrea face 3 piruete, numai pt amuzament, daca vrea.

In rest sa calculeze o traiectorie de intrare si unde sa aterizeze, sigur au pus deja la punct tehnologia.

 

Cred ca doar aterizatul in sine e problema, sa nu o "zgarie in parcare".

Editat de Sharky
Link spre comentariu

La cât de complexă poate fi o navă stil ,,glonţ,, capabilă să decoleze şi aterizeze pe verticală, e imposibil să nu apară o defecţiune pe undeva.Numai la vibraţiile ce apar în nava aia dacă te gândeşti....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări