Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

19 minutes ago, Spitfire said:

80 un avion care a traversat Atlanticul propulsat de...muschii pilotului, sau astea:

Incorect, a trecut Canalul Manecii

la 3m de apa, era un biciclist profesionist, si a ajuns rupt pe malul celalalt, avionul era asa de usor si firav ca  se putea rupe la orice vanticel, au asteptat ziua perfecta..... 

Hidrogenul ar putea fi o solutie, merge si in turboreactoare..... 

 

Primele masini aveau 4-6 - 8CP

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

 De ce e periculos? Nu cred ca i-a trecut nimanui prin dovleac sa puna pe o aeronava un reactor de fisiune(nici n-ar fi posibil tehnic, si deloc util...) e vorba de pile betavoltaice, care produc direct curent electric, precum cele de la bordul unor sateliti artificiali sau al sondelor spatiale. Teoretic, s-ar putea utiliza izotopi cu zero efecte biologice de ex. molibden-80 care improasca doar radiatie beta, adica electroni liberi. Practic insa, lasand la o parte costurile unei pile cu izotopi, nu are sens, avioanele nu zboara non-stop 20 de ani, evident, nu aeronavele civile, nu vb aici de spionaj, etc.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Radioisotope_thermoelectric_generator

Link spre comentariu
Acum 12 minute, Spitfire a spus:

 De ce e periculos? Nu cred ca i-a trecut nimanui prin dovleac sa puna pe o aeronava un reactor de fisiune

 

Da, nu mi-am dat seama pe moment la ce  s-a referit @BRANCA.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

RAndamentu la elice nu e rau.

DRept prin urmare se folosesc mai pe toate avioanele. Ca nu e elicea expusa ca la vechituri, da, asa e, dar tot acelasi principiu e, deci se poate antrena si electric.

 

Doar la reactie n-ai cum sa o faci electric.

Link spre comentariu

Cum sa nu se poata face, caldura sa fie si se face si cu reactie.

La viteze mici elicea este perfect viabila, problemele apar spre regimuri transonice.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Nu e de dorit să zboare reactoarele nucleare pe cer, cel puțin nu în epoca asta.

De exemplu, cu submarinele e altă situație, acelea își petrec majoritatea timpului pe fundul oceanelor, avănd la bord personal "calificat" supus rigorilor militare. Deci ideea e acceptabilă din punct de vedere al siguranței. Au fost și aici accidente (le știm) , dars-au întămplat  în epoca de pionierat a submarinelor militare, acum sunt mult mai sigure.

 

Link spre comentariu

Astea de acum zboara parca la 0.7-0.8. ASta din motive ca merg la consum.

In mod sigur bulectricele vor zbura la consum, nu vor da liniute...

 

Nu inteleg treaba, cum vrei sa faci electric reactia? Ma indoiesc ca scoti randament bun. Ca de energie....nu prea o sa fie de unde.

Link spre comentariu

Simplu, in loc sa faci caldura in camera de ardere cu ajutorul combustibilului fosil o faci electric, la fel cum faceau si cu reactorul atomic.

Randamentul...habar n`am care ar fi, probabil mai mic decit la propulsia motor elice.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Spitfire a spus:

Nu cred ca i-a trecut nimanui prin dovleac sa puna pe o aeronava un reactor de fisiune

Rusilor le-a trecut si au zburat. Pe bune. Numai cu piloti batrani care nu urmau sa faca copii cu 7 degete.

Link spre comentariu

Aia e ideea, cu reactor ai la indemana multa energie, pe baterii, nema.

 

Intre timp se coace o noua taxe pt cazane vechi, poluante, sa vedem cum va fi.

Posibil sa nu o puna de anul viitor, nu cred in contextul asta cu pandemia, deficit bugetar si alte povesti, fix o taxa mai lipseste. Deocamdata doar discutii.

Link spre comentariu
12 hours ago, Sharky said:

RAndamentu la elice nu e rau.

E mult mai rau...... Acelasi motor de ex pe scooter merge cu 45, antrenat elice merge cu 25....iar distanta pe care prinde viteza maxima, la roata e mai mica. 

Taxarea la masini va fi proasta, am vazut calculele preliminare, va conta mai mult clasa de poluare decat poluarea insasi, ex masina cu motor mic E4 va plati mai mult ca un Cayenne E6 cu poluare tripla Co2.... Astia cred ca masina cu clasa mai mare Euro polueaza mai putin... 

Link spre comentariu

CO2 nu este un poluant, rezulta din arderea completa a oricarei hidrocaburi, cam cate trei kg de CO2 pentru fiecare kg de hidrocarbura, de la metan pana la huila. O taxa pe CO2 trebuie pusa pe kg de combustibil consumat. Poluarea cu CO, oxizi de azot, de sulf, hidrocarburi nearse, etc. depinde de clasa de poluare si de combustibil. Ar trebui taxata ca un bonus la taxa pe CO2. La pompa.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări