doru3160 Postat Martie 9, 2019 Partajează Postat Martie 9, 2019 De asta ma temeam... Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 9, 2019 Partajează Postat Martie 9, 2019 (editat) La 08.03.2019 la 18:48, dany_cta a spus: 250w adica 2.5kwh in 10 ore, oare iti ajunge sa ajungi de la munca acasa pe gratis ? Ar mere. Dar explica te rog cifra. 250Wh ce reprezinta? Energia debitata de panou? Consideri ca e o medie data de un panou mediu de 1mp in cele 10 ore? Nu stiu daca prinzi atata soare cu masina din energia aia mai scazi 80% randamentul de incarcare. Si nu stiu daca unghiu e bun, asa cum e asezat pe plafon, ca ma gandesc ca acolo il pui. Nu descurajez pe nimeni. Dar poate dpdv al costurilor, paote e mai bine sa produci energie, o bagi in retea, iei bani pe ea si noaptea incarci masina cu banii castigati din energia produsa. Zic si eu, n-am pus mana in viata mea pe un panou electric ca sa stiu cat duce si ce poate. Editat Martie 9, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 9, 2019 Partajează Postat Martie 9, 2019 (editat) Panourile se pare ca genereaza deja peste 300wh pe m2. Luam in calcul ca suprafata unei masini unde ai putea sa pui solare depaseste lejer metrul ala patrat si vedem ca 250wh este o valoare credibila. Ideea de baza nu este: 1. sa mergi strict pe energia solara generata in secunda aia, asa cum calculeaza toti. Nu vezi unul sa calculeze energia acumulata cat masina sta parcata. 2. sa mergi strict pe energie solara generata (gratis). Poate solarul sa iti ofere doar 50% din energie, sau 30%, e doar un plus care acopera rata de descarcare a acumulatorului atunci cand nu mai este in stare perfecta - vechi, cu probleme, etc... Ai putea sa incarci continuu de la retea si sa te trezesti ca se tot descarca, sau sa folosesti solar si sa acopere pierderea. Toti din ziua de azi care au avut echipamente cu acumulatori (laptop-uri, telefoane, aparate de tuns, lanterne, etc... orice) stiu problema respectiva. Si solutia cea mai ieftina sau realizabila nu este mereu inlocuirea acumulatorului. Multe echipamente ajung doar sa suporte pierderea si asta e. Si atunci cand bateria este perfect incarcata sa iti ofere o alta functie, cea de climatizarea masinii, sa ti-o mentina un pic mai rece, aerisita, sau incalzita in zilele friguroase. Daca mergi foarte putin cu masina, poate chiar sa iti ofere 100% din energia necesara. Vorbim de un plus de energie gratis. Nu aruncam ideea doar pentru ca gigel merge 30km pe zi si solarele i-ar oferi doar 20km, deci brusc ideea nu e buna. Editat Martie 9, 2019 de dany_cta 1 Link spre comentariu
alcon Postat Martie 9, 2019 Partajează Postat Martie 9, 2019 Sa presupunem ca ne aflam noaptea in Sahara si bateria s-a descarcat si pe deasupra a si crapat, benzina sau motorina pentru motorul auxiliar nu mai avem. Oriunde ne-am afla situatia e foarte groasa, in jurul blocului nu avem prize de incarcare, statii PECO, guri de canal, hidranti pentru pompieri si o ardem pe electric. Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 10, 2019 Partajează Postat Martie 10, 2019 Faci plaja 2 zile si poze la grupul de lei si cu solarul gata, esti full. Aici e ideea solarului pe care incerc eu sa o sugerez: nu folosesti masina zi de zi, mai pui mana si pe bicicleta, poate mergi un pic si pe jos, odata la cateva zile, atunci cand ai nevoie de masina, in loc sa descoperi ca e descarcata ca ori a lasat-o nevasta asa si a abandonat-o, ori copilul a adus-o pe zero, ori tu ai fost prea ocupat sa o pui la incarcat, si din cauza solarului, dupa alea 2-3-4 zile, te trezesti ca bateria are full-ul facut chiar daca ai lasat-o goala. E renumitul banc: - baiatu, cat costa o picatura de benzina ? - o picatura ? nu costa nimic nene ! - atunci picura-mi si mie 20l in rezervor. Oare nu e bine sa primesti minut de minut picatura aia ? Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 10, 2019 Partajează Postat Martie 10, 2019 (editat) Sa luam Iasi-ul, orasul nostru drag, daca nu are legaturi terestre de calitate a venit compensarea, s-a dezvoltat mult transportul aerian! Am inteles ca urmeaza sa se construiasca si un terminal cargo. Deci, un nou subiect, avioane electrice! Editat Martie 10, 2019 de gica70 Link spre comentariu
franzm Postat Martie 10, 2019 Partajează Postat Martie 10, 2019 2 hours ago, gica70 said: Deci, un nou subiect, avioane electrice! Nimic nou sub soare: https://www.siemens.com/press/de/feature/2015/corporate/2015-03-electromotor.php https://www.ingenieur.de/technik/fachbereiche/luftfahrt/siemens-entwickelt-ultraleichten-baerenstarken-elektromotor-fuer-flugzeuge/ https://www.welt.de/wirtschaft/article177097300/Luftfahrt-Erstes-Elektro-Flugzeug-mit-Siemens-Motor-abgestuerzt.html https://www.merkur.de/wirtschaft/lange-weg-eads-siemens-diamond-entwickeln-hybrid-elektroflugzeug-2966338.html https://www.elektormagazine.de/news/hybridelektrisches-flugzeug Link spre comentariu
d2134 Postat Martie 10, 2019 Partajează Postat Martie 10, 2019 (editat) 11 hours ago, dany_cta said: Vorbim de un plus de energie gratis. Se dau panouri solare gratis pe undeva? Sau ai impresia ca un panou solar e "for ever", il lasi mostenire la urmasii urmasilor (ca Stefan Moldova)? Hai sa stabilim un lucru elementar: este kilometrul parcurs cu un automobil electric mai ieftin decit kilometrul parcurs cu un automobil clasic? Dupa ce stabilim chestia asta putem vedea si daca automobilele electrice isi au rostul si daca sunt mai putin poluante. Pentru inceput un studiu gata facut: Quote Un studiu al societăţii de transport în comun din Innsbruck, Austria, referitor la activitatea din anul 2003 şi care nu a ţinut cont de manoperă, evidenţiază următoarele costuri[49] (valorile sunt pentru un kilometru parcurs efectiv de fiecare tip de vehicule): autobuz diesel articulat troleibuz articulat diferenţă Întreţinere vehicule 0,52 € 0,70 € + 35 % Întreţinere reţea de contact şi substaţii - 0,16 € nu este posibilă comparaţia Carburant / energie 0,30 € 0,19 € – 37 % TOTAL 0,82 € 1,05 € + 28 % Editat Martie 10, 2019 de d2134 Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 10, 2019 Partajează Postat Martie 10, 2019 Nu stiam ca e asa scump troleibuzul. OAre de ce? Ma refer la vehicolul in sine, ca e clar ca reteaua de contact cere mentenanta. DAR nu cere baterii! Decat unele marunte si ieftine. Ce e asa scump de reparat fata de un bus clasic? Dani, eu nu zic ca e naspa. Din partea mea, daca ai bani in buzunar, de ce sa nu il montezi si cumva sa ii faci o adaptare cat sa incarce. Eu ma refeream strict la partea de randament economic. Cred ca renetaza mai mult sa bagi energia aia in retea si sa fii platit pt asta. Ca e mai comod sa il ai pe masina si sa iti bage mocca niste kWh in baterie, da, de acord. Sa iti dea cate 2km pe ora, clar merita, 6 ore de soare, total de acord, daca il pot instala la un pret bun si evident securizat sa nu faca aripi si sa dispara. Ventilatie exista demult ideea: https://mbworld.org/forums/w211-amg/127189-solar-panels-roof.html#post1610066 Dar au renuntat la idee, nu stiu de ce, probabil nu a prins. Ca in rest in mod sigutr era aberant de scumpa optiunea. Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 20 hours ago, d2134 said: Se dau panouri solare gratis pe undeva? Sau ai impresia ca un panou solar e "for ever", il lasi mostenire la urmasii urmasilor (ca Stefan Moldova)? Hai sa stabilim un lucru elementar: este kilometrul parcurs cu un automobil electric mai ieftin decit kilometrul parcurs cu un automobil clasic? Dupa ce stabilim chestia asta putem vedea si daca automobilele electrice isi au rostul si daca sunt mai putin poluante. Pentru inceput un studiu gata facut: Da, iar autobuzul articulat duce 51+40 calatori, iar troleibuizul articulat 162 de calatori.Autobuzul otraveste aerul din oras, iar troleibuzul doar strica un pic aspectul strazii cu liniile de contact.Troleibuzul e mai scump decat autobuzul, dar rezista minim 25 de ani in circulatie(varianta pe inverter), pe cand autobuzul dupa 5 ani e harb, motorul termic necesita revizie completa si inlocuire de piese.Nu comparam mere cu pere, troleibuzul bate autobuzul lejer, in ciuda unor dezavantaje.In Vest deja se trece masiv pe tramvaie si troleibuze oriunde e posibil, doar in tari conduse de distrusi se desfiinteaza tramvaie.Se vede cum in Brasov, Sibiu si Constanta se circula "super" dupa desfiintarea tramvaiului. Romania, Sri lanka, Kazahstan, etc-o companie "selecta".A celor care renunta pe aici pe colo, sau total, la tramvai. Tarile din Vest, dupa prostia desfiintarii, si-au dat seama ca nu vor face fata, si au reintrodus tramvaiul. Quote The priority given to personal vehicles and notably to the automobile led to a loss in quality of life, particularly in large cities where smog, traffic congestion, sound pollution and parking became problematic. Acknowledging this, some authorities saw fit to redefine their transport policies. Rapid transit required a heavy investment and presented problems in terms of subterranean spaces that required constant security. For rapid transit, the investment was mainly in underground construction, which made it impossible in some cities (with underground water reserves, archaeological remains, etc.). Metro construction thus was not a universal panacea. The advantages of the tram thus became once again visible. At the end of the 1970s, some governments studied, and then built new tram lines. The renaissance of light rail in North America began in 1978 when the Canadian city of Edmonton, Alberta adopted the German Siemens-Duewag U2 system, followed three years later by Calgary, Alberta and San Diego, California. Britain began replacing its run-down local railways with light rail in the 1980s, starting with the Tyne and Wear Metro in Tyneside and followed by the Docklands Light Railway in London. The trend to light rail in the United Kingdom was firmly established with the success of the Manchester Metrolink system and Sheffield Supertram in 1992, followed by Midland Metro in Birmingham in 1999, and Tramlink in London in 2000. Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 Acum 3 minute, Spitfire a spus: Tarile din Vest, dupa prostia desfiintarii, si-au dat seama ca nu vor face fata, si au reintrodus tramvaiul. Da, si la noi au fost refacute caile si liniile de tramvaie, au fost investitii mari. Link spre comentariu
gauss Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 (editat) Ploiesti - ul are de toate : autobuze , tramvaie , troleibuze etc . Din nefericire , tot prost se circula . O fi si de la habitanti ( soiu' dracu' ) , nu zic nu ... Mai bine era pe timpu' lu' Ceasca ... era un mijloc de transport in comun pe ora ... il vedeai de departe , o masa neagra cu protuberante pe stanga , constituita din calatorii disperati sa ajunga pe unde aveau nevoie , si carora le placea sa calatoreasca pe scara , sau acrosati de acestia ( de pe scara ) . Am mai povestit , am circulat de cateva ori fara contact fizic cu autobuzul . Erau si avantaje ... mai coborai pe traseu , cumparai un ziar , tigari etc . Viteza era a unui pieton in forma sportiva buna ... iar coborarea in statia dorita probabilistica , daca erai undeva in interiorul caroseriei ... Am avut un soc in decembrie '89 , dupa 22 ... , erau mijloace de transport in comun la 5 minute , circulau cu usile inchise si viteza rezonabila . Deh , amintiri ... P.S. - electricu' in comun nu e in sine o solutie , problema e mai complexa , trebuie abordata sistemic si structurat . Editat Martie 11, 2019 de gauss Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 (editat) Acum 24 minute, gauss a spus: il vedeai de departe , o masa neagra cu protuberante pe stanga Cred ca era pe dreapta, daca acceptam ca volanul era pe stanga... Cat am fost in liceu, am mers cu autobuz sau troleu.In functie de ora, puteai merge pe scara sau puteai alege ce loc pe scaun doresti.Nu era permanent pe scara.Cam cum e si acum... Editat Martie 11, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
gauss Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 (editat) Eu m - am transpus in postura mea din acei ani , stand in statie , si privind scrutator in amonte , pe sosea . N - am fost niciodata sofer de transport in comun .Am descris ( cu ochii mintii ) o imagine . Atat ... Deci le vedeam in stanga . Daca e nevoie , fac o schema . Editat Martie 11, 2019 de gauss Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 11, 2019 Partajează Postat Martie 11, 2019 Nici eu n-am condus autobuz, dar stiam ca volanul e in stanga, nu in dreapta ca la britanici. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum