Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Vine inca un nea nicu si ne electrifica.

Mircea are dreptate, nu pt ca tehnic nu se poate, dar noi in 30 ani abia am reusit sa ne punem pe picioare si sa facem niste amarate de autostrazi, dar nici alea nu leaga tara de la un capat la altu.

Asa ca nu numai tehnica e de vina.

Transelectriva vezi si tu ce bine merge cu toti securistii si pupincuristii, unul mai incompetent ca altu.

De ar fi numai banii si tehnica problemea, dar e politica, dar nu are sens sa discutam ca inchide don Vasile subiectu.

Link spre comentariu

La blocurile noi exista optiunea de priza la locul de parcare subteran. Deci nu borna de incarcare rapida ci doar monofazat cu vreo 7-8kWh (cam ca la plitele cu inductie). Problema este ca infrastructura pana la blocurile noi ramane neschimbata. Partea buna este ca unii desi au doua masini nu cumpara nici macar un loc de parcare exterior. Chiar stiu un bloc unde datorita faptului ca nu au vadut nimic la subsol, au transformat acel spatiu in apartamente (au sapat in jurul blocului un sant de 1 metru pe 1 metru ca sa aiba si cei de la subsol fereastra sa vada lumina zilei). 

Editat de merck
Link spre comentariu
6 hours ago, merck said:

@Mircea

Este deajuns sa dea caldura mai incet si e de unde sa incarce fiecare cladire cateva masini pe timpul noptii. 

Nu e asa de usor. Un incarcator de tip 1 vrea 30A. 

 

Sa zicem ca o casa medie are un tablou electric de 150A. 30A reprezinta 20%. Acei 20% exista ca rezerva in cabluri de la stalp la casa ta. Toate bune pana aici.

 

Sa ajungem la stalp. Si traful avea 20-30% rezerva de putere. Cum toate casele au o masina, acel traf este acum incarcat 100%. Un bun distribuitor de energie stie ca asta e caz sigur de blackout. Deci, se schimba traful cu unul superior. Platesc cetatenii. Fuzibile, disjunctoare reanclansoare... 

 

Dar, stai ca nu e totul! Si liniile de MT sunt acum la 100%. Se schimba si astea. Plus ceva protectii. 

 

Dar, stai ca nu e totul! Si traful de ÎT isi atinge limita. Se schimba si asta. Si protectiile. 

 

Opaaa, am ajuns la liniile de ÎT. Ce facem acuma? Schimbam conductorii? Poate si ceva disjunctoare. E mai ieftin sa compensam pierderile pe linii. Dar astea sunt chestii pe care unii straini le pot face. Sigur iar platim cat nu face. Dar castigam sigur 20%. Plus marja de rezerva de o aveam, sa zicem ca suntem in limite. Aici suntem deja la nivel de colaps national daca generatoarele nu pot sustine cererea de sarcina. Samd. 

 

Asta pentru cine crede ca 20-30% crestere de sarcina doar noaptea e un mizilic. 

 

Sa nu vina cineva sa zica ca nu se spala noaptea, deci se elibereaza energie pentru masini. Sau ca fabricile sunt oprite noaptea. Cand omul o sa respecte plajele orare la consumul de energie... abia atunci n-ai sa mai vezi masini parcate pe trotuar.

Editat de Mircea
Link spre comentariu
Acum 21 minute, Mircea a spus:

 Aici suntem deja la nivel de colaps national daca generatoarele nu pot sustine cererea de sarcina. 

 

Eu am mai pus această problemă, dacă generatoarele noastre pot susține un parc auto majoritar electric (să zicem 60 ... 70% mașini electrice).

 

Link spre comentariu

De la ora 0 noaptea pana la ora 6 dimineata nu spala nimeni. Tot in acest interval nici aspiratorul nu este folosit, nici aragazul (ca la voi sunt electrice si papa) nici fierul de calcat nu este folosit, deci se aduna de un 7kWh. Si consumatorii industriali nu lucreaza la capacitatea maxima noapte => reteaua este mai putin incarcata. Deci in prima faza cateva masini se pot alimenta fara probleme. 

In plus este mai bine sa incarci bateria cat mai lent nu la borna in 30-40 de minute. 

 

Link spre comentariu

Adriane, treci peste un aspect important. Industria si spitalele nu sunt pe aceleasi linii cu casnicii. Deci macar pana la traful de ÎT calculul tau nu tine. Si asta gandind numai 25% de masini bransate noaptea. 

 

Iar la nivel national, incarcarea o sa se faca ziua la munca, noaptea acasa. 66% din timp consumul creste semnificativ. Iar cele 8 ore la munca se suprapun industriei la modul simplist explicat. 

 

Evident, discutam de cazul lumea toata e electrica. Acuma, cat avem petrol e o discutie inutila. Dar analiza trebuie facuta inainte sa fortezi mana planetei sa fie 100% electrica. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Mircea a spus:

 

 

Sa zicem ca o casa medie are un tablou electric de 150A. 30A reprezinta 20%. Acei 20% exista ca rezerva in cabluri

Nu ne faceti o fotografie cu un tablou de distributie de 150A de la o casa va rog...

Nu de alta dar la case eu asaceva n`am vazut si nici nu cred ca va fi in curind...ar insemna racord trifazic de aprox 100KW...

Link spre comentariu
Acum 35 minute, Ion_Bumbu a spus:

Nu ne faceti o fotografie cu un tablou de distributie de 150A de la o casa va rog...

Uite aici un film cu tablou de 200A tipic american. Racordul nu e trifazat, e bifazat 2x115V. Asigura incalzirea si gatitul (au cuptoare si de peste 10kW).

 

Link spre comentariu

Domnule, noi vorbim despre masinile electrice de la noi, aici e o mica problema, ati vazut cumva in Romania racord casnic monofazic de 150A?   Ca la altii nu le ducem grija, distributia este diferita de a noastre, ati vazut cumva trafo monofazat de MT la noi?

Ce este la altii, este treaba lor, unii cu 3x 230Vac sute de KW doar industrial cu postul de alimentare aproape.

 

Link spre comentariu

Dle Grig, discutia a evoluat, dvs v-ati bagat in discutie la un moment dat, fara sa cititi tot.

 

Eu am zis ca in situatia Romaniei nu e asa de simplu sa pui prize de incarcat masinile electrice. Pe alte meleaguri, unde omul normal consuma peste 1MWh pe luna este altul impactul asupra retelei. Si am zis-o caci multi cred ca e simplu sa faci pasul la electric pentru tot poporul. Nu e!

Link spre comentariu

Pai de ce 150A? Un 32A ajunge la monofazat (sa traga 7kWh) sau 3x32A trifazat (daca se vrea sa se incarce trifazat cu 22kWh). Doar masina o lasi sa se incarce peste noapte. Nu trebuie sa o incarci repede ca sa te tina cat mai mult. 

Wallbox-urile de incarcare sunt de 7kWh monofazat si 22kWh trifazat. 

 

Faceti voi cadou la rumani masini electrice ca se descurca ei cu incarcatul! :rade:

 

Dacia Spring Electric are baterie de 26,8kWh si o autonomie de 295km in oras! Unii nici nu au nevoie sa o incarce intr-o saptamana. Cu Wallbox se incarca in 4 ore si 51 de minute. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Eu am cerut estimare asa pe viitor cat ar fi sa imi traga un trifazic de 30kVA in garaj.

Cam 1200-1500E in functie de mester.

De tinut minte asa ca referinta.

Tabloul de intrare in bloc e destul de aproape de garaj.

30kVA ajung cu varf si indesat pt orice pretentios. Ar veni minim 100km/h la incarcare, tipic 130.

 

  

Acum 5 ore, merck a spus:

 Chiar stiu un bloc unde datorita faptului ca nu au vadut nimic la subsol, au transformat acel spatiu in apartamente (au sapat in jurul blocului un sant de 1 metru pe 1 metru ca sa aiba si cei de la subsol fereastra sa vada lumina zilei). 

 

Esti sigur?

In Cluj se practica apartamente in garaje, evident fara acte, in CF raman trecute ca garaj.

Foamea mare pe constructori. Ce-i drept, Clujul e un caz aparte, la ce preturi aberante se poarta.

Poate erau puse intentionat sa suprapret.

 

Chair langa blocul mamei, unde am crescut, ridica un smecher un bloc, apartamente din categoria de facut bani, 1-2camere, astea pe la 3mii mp semifinisat si un penthouse care bate in 6mii aproape. Ce o fi fumat omu de cere asta nu stiu, dar constructoru o face pe banii lui, nu pe a bancii, nu se grabeste, iar preturile sunt puse total la misto.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Pentru ca mai ai o centrala electrica de incalzire...

La blocurile nou construite in DL baiatul are racord trifazic tras la locul de parcade de la subsol, este de 3x32A dei incarcare semirapida are.

Infrastructura este noua, blocul este racordal la post trafo in celula la aprox 100 de metri maxim.

Link spre comentariu
8 minutes ago, Ion_Bumbu said:

La blocurile nou construite in DL baiatul are racord trifazic tras la locul de parcade de la subsol, este de 3x32A dei incarcare semirapida are.

Infrastructura este noua, blocul este racordal la post trafo in celula la aprox 100 de metri maxim.

Pai vezi?! Baiatu' s-a pregatit, are tot ce ii trebuie! Acum e randul tau sa sari si tu cu o masina electrica! Sa nu ramana "descompletat" :rade:

Nu mai zic ca se apropie Mos Nicolaie si Craciunul!

12 minutes ago, Sharky said:

Eu am cerut estimare asa pe viitor cat ar fi sa imi traga un trifazic de 30kVA in garaj.

Cam 1200-1500E in functie de mester.

Ce iti trebuie trifazat? Nu iti iei Dacia Spring Electric? La 26,7kW cat are bateria o "incingi" degeaba cu trifazic!

Editat de merck
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări