Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 2 minute, merck a spus:

E ceva bizar intre 2007 si 2008. Au pierdut vreo 5 milioane de masini. Ce-ai facut Bobitza?:rade:

S-au intimplat doua chestii in 2008:

1. criza economica

2. Romania si Bulgaria au intrat in UE.

 

Eu in 2008 mi-am luat masina din Germania...

Link spre comentariu
1 minute ago, d2134 said:

Eu in 2008 mi-am luat masina din Germania...

Aaa, deci tu erai! Si eu il acuzam pe Bobitza! :rade:

Glumesc!

Da o intrebare serioasa: cat timp te-a tinut masina cumparata din Germania?

Link spre comentariu
Acum 49 minute, d2134 a spus:

Nu inteleg de ce le spui tu fumigene. Pe vremea cind E4 erau cele mai tari din parcare, in Germania sau Olanda, nu erau mai putine masini. (Acolo nu s-au inmultit masinile in ultimii 15 ani.) Si nici poluare vizibil mai mare nu era...

Simti si tu ce lasa dupa ele, mai ales daca nu a apucat motorul sa se incalzeasca.

Are rost sa dezbatem?

 

Era o vreme cand trabantu in 2T era tare...

 

47mii pe an, dar sunt si multe in circulatie. Si nu toate is masini de suflet sa le tina omu o vesnicie. Majoritatea sunt consumabile, cand e prea veche, alta noua...

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 7 minute, Sharky a spus:

Simti si tu ce lasa dupa ele, mai ales daca nu a apucat motorul sa se incalzeasca.

Daca sunt masini intretinute nu lasa nimic dupa ele. O masina de 20 de ani trebuie sa mearga ca in prima zi altfel, in Germania, nu trece de TUV si de HU.

 

Acum 40 minute, merck a spus:

Da o intrebare serioasa: cat timp te-a tinut masina cumparata din Germania?

M-ar fi tinut si acum daca nu dadea un prost peste ea. A fost un VW Polo II Typ 86C Steilheck cu motor de 1.3l cu 86000 km la bord. Cind am venit cu ea a consumat 5.25 l/100 km si am facut de la Karlsruhe pina la Szegedin 11 ore.

 

Cel care a vindut-o era pensionar si vroia sa scape de taxe. Mai avea, in familie, 3 masini mai noi. Multi au renuntat atunci la masini pe care le foloseau rar sau de care se puteau lipsi fara probleme. Asta din cauza crizei si din cauza pretului bun platit de est-europeni.

Link spre comentariu

Acuma e la moda hidrogenul. Am zis moda, nu productie. Cu toate ca multe tari au solutii de productie in masa. Lipseste solutia transportului, dar o sa vina si ea. 

 

Titanul Musk a zis "fuel cells = fool sells". I-o fi frica de competitie cand piata electrica nici n-a atins maturitatea? 

 

Eu ma gandesc si ma amuz. Cum are sa arate reteaua electrica cand o sa vrea toata lumea sa aiba macar o electrica in fata blocului. Si toti o sa bage in priza masina, sa fie gata de dimineata.

Link spre comentariu
Acum 18 minute, Sharky a spus:

Simti si tu ce lasa dupa ele, mai ales daca nu a apucat motorul sa se incalzeasca.

Are rost sa dezbatem?

 

 Totuși, în anii '70 ... '80 orașele Americii și  Europei de vest erau la fel de înțesate cu mașini ca și azi. Toate non-euro, benzinare pe carburator și diesele cu pompă în linie precum tractorul.

Dacă judecăm după teoria actuală (în care euro3 te-de-i e horror), în anii 70 ... 80 ar fi căzut lumea pe străzi din cauza atmosferei "irespirabile" ... nu-i chiar așa, nici n-a fost.

 

Ce vreau să spun e că se exagerează foarte mult pe tema efectelor poluării generate de autoturisme. Interese economice la nivel global. 

Clar poluarea nu-i benefică, dar se exagerează la greu ...

 

 

Link spre comentariu
Acum 4 minute, Mircea a spus:

Eu ma gandesc si ma amuz. Cum are sa arate reteaua electrica cand o sa vrea toata lumea sa aiba macar o electrica in fata blocului. Si toti o sa bage in priza masina, sa fie gata de dimineata.

Asta nu trebuie sa te amuze, trebuie sa te puna pe ginduri. acum e problema cu locurile de parcare; iti dai seama ce va fi cu locurile de incarcare?...

Link spre comentariu
Acum 18 minute, Mircea a spus:

Eu ma gandesc si ma amuz. Cum are sa arate reteaua electrica cand o sa vrea toata lumea sa aiba macar o electrica in fata blocului. Si toti o sa bage in priza masina, sa fie gata de dimineata.

Cum sa arate? O sa lumineze prin incandescenta. Nu mai trebuie iluminat stradal.

Link spre comentariu

Infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice e relativ usor de realizat in orase. Langa locul de parcare e montata o priza specifica si un cititor de card. E suficienta o priza care sa furnizele 230V si vreo 20-30A. Masina sta in parcare peste 8-10 ore. Cine vrea incarcare rapida, va apela la statii specializate. Nu toate masinile vor avea bateria descarcata complet.

Cititorul de card iar e o chestiune relativ simpla. Nu stiu daca ati cumparat cafea de la automate de cafea care au acest sistem.

Plata se face in avans (sa zicem 100 de lei) si la decuplare se face bilantul. Ati intalnit sistemul asta la benzunariile fara operator in strainatate. Sunt incasati 100-150 Euro in avans si se restutuie ulterior suma nefolosita.

In cazul prizelor de langa locul de parcare se pune problema furtului de curent. Adica platesc in avans si vine unul, scoate conectorul de la mine si il pune la masina lui. Doar ca prizele de la masini sunt/vor fi inteligente. La deconectare, se opreste contorul. La fel ca la benzinarie. Dupa ce ai pus pistolul in pompa, nu mai poti alimenta. 

Se poate calcula usor dimensiunea cablurilor subterane/supraterane pentru amenajarea parcarilor in orase.

In urbea in care locuiesc, mai multi mamuti industriali energofagi au disparut, iar firele atarna in vant. Numai bune de conectat la infrastructura pentru automobile electrice.

Iar infrastructura cica s-ar realiza pe fonduri europene, daca ar fi sa-i dau crezare celui din videoclipul de mai jos (ma rog, el se refera la statii de incarcare rapide):

 

 

 

Editat de norad
Link spre comentariu
Acum 53 minute, +_Florin_+ a spus:

Ce vreau să spun e că se exagerează foarte mult pe tema efectelor poluării generate de autoturisme. Interese economice la nivel global. 

Clar poluarea nu-i benefică, dar se exagerează la greu ...

 

 

In comuna primitiva omu iesea cu sulita sa vaneze si cumva au supravietuit. Am supravietuit si prin ciuma si prin altele.

 

Eu unul n-am chef sa miros toate trocile prin oras mai ales cand stiu ca exista benzine la 1000E care nu scot atata putoare.

De praf nu mai zic...

 

In rest normal ca se exagereaza cand unii cred ca salveaza planeta ca si-o luat o tesla model S.

IAr problemele cu adevarat esentiale, defrisarile, marii poluatori sunt ignorati.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 34 minute, Sharky a spus:

Eu unul n-am chef sa miros toate trocile prin oras mai ales cand stiu ca exista benzine la 1000E care nu scot atata putoare.

Cred ca realizezi ca daca ar fi dorinta politica de eliminare din trafic al troacelor fumigene, au toate parghiile la indemana. Hai sa zicem ca ITP-ul il cumperi. Dar un control in trafic al RAR-ului nu-l mai poti fenta. Si atunci impusti 2 iepuri dintr-un foc. Scoti din circulatie fumigena pana la remediere sau radiere, ce vrea proprietarul, si ridici licenta statiei ITP care a dat verificare ok. Adica daca un parbriz spart il mai treci cu vederea,poate apare in orice moment, dar o rugina nesimtita sau un fum dens pe teava nu poti spune ca a aparut dupa ITP. Deci daca s-ar dori, s-ar putea face ordine. Si apoi nu stiu cand au mai fost autoritatile asa ingrijorate de sanatatea pulimii, ca sa ii cred acum ca chiar ii ingrijoreaza poluarea facuta cu troace, dar lasa mana libera la defrisari de zeci de ani.

Link spre comentariu

Fordu diesel miroase daca e sa stai langa el. La rece miroase si mai tare. Si face asta de cand il stiu de la 80mii km.

Passatu ia noxele cu brio pt ca atata cat il ambaleaza in gol la itp nu fumega, nici in sarcina decat daca te duci in rosu cu el.

Asa ca poate sa vina mama rar ului mobil ca tot trece.

Aia masoara doar opacitatea la relanti si turat in gola. poti fi cu dpf anulat, fara catalizator, fara egr, daca nu scoate fum pe opacimetru e ok.

 

Dar de mirosit tot miroase.

Doar astea mai noi nu put.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Clar ca e ipocrizie. Un alt exemplu. La magazin se vand tigari. Iar fumatul (inclusiv cel pasiv) poate cauza cancer plus alte n! afectiuni.

Statul e mai interesat de TVA si accizele de la tigari, nu de sanatatea individului, in acest caz.

Sau mai rau: multi din cei care fumeaza nu vor trai mult dupa 60 de ani. Vor fi rapusi de boli. Dar pana atunci vor contribui la pensii, impozite etc.

Link spre comentariu
Acum 28 minute, Sharky a spus:

daca nu scoate fum pe opacimetru e ok.

Ca bine zici...ca e o ceata in spatele unora, de iti vine sa tragi pe dreapta. Si de la Cielo miroase, sau Matiz, si de la Dacia veche, dar macar nu scot fum. Cat or sa mai traiasca pe strazi active asa antichitati? Sunt destul de rare ca sa facem din asta o problema. Problema o constituie cei care scot fum alb(ulei) sau negru(motorina/benzina). Pe astia poti sa-i elimini usor din trafic.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări