Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Pai destul de simplu, acumulatorii actuali accepta curenti de incarcare si de 2-4C deci asta inseamna ca s`ar putea incarca pina in 15 min la 80%.

Baiul mare acuma urmeaza, daca ai o baterie de 30KWh si ai de incarcat 20KWh in jumatate de ora...ai nevoie de un post trafo cit pentru un satuc, macar 40KVA !

Puneti vreo 3 masini la incarcat...

Link spre comentariu
1 oră în urmă, +_Florin_+ a spus:

Normal că cei care au electrică nouă ar strâmba din nas (cine știe ce junghi de acumulator îmi dau ăștia, al meu e nou!) dar pentru cei cu bateriile pe ducă n-ar mai fi o problemă ci un beneficiu.

Asta e ultima problema.

cind cumperi un aragaz il cumperi fara butelie. Te duci la un distribuitor de GPL si ala iti vinde gazul cu tot cu butelie. Tu nu duci grija buteliei, are grija distribuitorul ca ea sa fie in buna stare, dar platesti o taxa in plus fata de cit costa gazul in sine.

Link spre comentariu

Renault Zoe se vinde(a) fie cu baterie fie fara dar cu taxa pentru "chiria" anuala a bateriei in functie de nr de km facuti anual. Iesi mai prost daca o inchiriezi, in schimb chiar te doare la basca daca se strica pentru ca ti-o inlocuieste. 

 

P.S. Sa nu se creada ca bateria este amovibila! Ea se schimba daca capacitatea de incarcare scade sub un anumit procent. 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 41 minute, Ion_Bumbu a spus:

Baiul mare acuma urmeaza, daca ai o baterie de 30KWh si ai de incarcat 20KWh in jumatate de ora...ai nevoie de un post trafo cit pentru un satuc, macar 40KVA !

Puneti vreo 3 masini la incarcat...

Cele mai mici statii de acum au cam 22kW pe un cablu. Cele mai mari sar de o suta. Sa vezi cind or fi in Bucuresti doar 10% masini electrice... ca astea nu le incarci odata pe luna.

Link spre comentariu

Problema mare este nu cit ai pe un cablu, cit ai pe toate daca sint toate ocupate, atunci e interesant ca la 5 masini...ai nevoie de trafo de 100KVA...

Acolo va fi baiul cind vorfi asa cum spuneti vreo 150000 de electrice in Buc doar.

Link spre comentariu

Vor fi atatea la fel cum au fost si atatea dizelare.

Se va trece si la incarcarea lenta. Cine are garaj clar aia va face, in rest isi pun blocurile prin parcare+autentificare sa nu te trezesti ca vine vecinu ia priza de la tine si pune la el.

Sa dea doar 10k ca in cateva ore se aduna km buni.

 

Dupa cum zicea prin alta parte, dacia spring va revolutiona lumea. Cica.

E fain ca au pastrat brandu dacia. 

Noroc ca nu stiu de unde a pornit.

https://www.behance.net/gallery/104825257/Dacia-Chauffeur?tracking_source=best_of_behance&fbclid=IwAR2cC2tMI8ReeGOvg5T-ag_ozYKpE1g1SSJ-3wTG5qnMI-wTHhtxbVwN7Q0

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Total, foto cu Dacia galbena si cucoana in costum de baie este facuta pe malul Timisului la iesirea din Sag spre Deta! in jurul lui 2008-2010.

Si nu, nu stiu nici masina nici cucoana!

:d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
4 hours ago, alcon said:

În cât timp încărcaţi o electrică?

 

4 hours ago, Ion_Bumbu said:

Pai destul de simplu, acumulatorii actuali accepta curenti de incarcare si de 2-4C deci asta inseamna ca s`ar putea incarca pina in 15 min la 80%.

Baiul mare acuma urmeaza, daca ai o baterie de 30KWh si ai de incarcat 20KWh in jumatate de ora...ai nevoie de un post trafo cit pentru un satuc, macar 40KVA !

Puneti vreo 3 masini la incarcat...

Uite ce zic aia de fac tabele:

5ZWpVgS.jpg

7HbWaas.jpg

7Ip4vJ8.jpg

 

Editat de Mircea
Link spre comentariu

Multumim de date.

 

Deviez un pic, si reamintesc o tema discutata, dar reiterata pt ca a trecut timpul si se poate confirma.

 

Legat de cazanele aduse de dincolo, care omoara mediul si ne au invadat de cand s au scos taxele si vom muri pe capete.

Cel putin daca e sa ii credem pe pacalicii din conducere.

 

Daca va uitati acu la pretul unei masini de peste 20 ani e maxim 1500e. Pt astea scumpe gen mercedes, in stare buna si aratoase, ca aici stiu bine preturile, restu de ieftinaciuni nu fac nici 800e. (Ma refer la preturi de vanzare, nu ca unu cere 5mii pe ea si n o vinde de fel).

Daca e ruginita si cu probleme, rematu o paste ca nici cu 500e nu o dai.

 

Asta pt ca e plina piata de ele si omul deja tinteste mai sus. Inainte oferta era mai redusa.

Una de 15 ani e 2-3mii si la noi si la ei.

Ba la noi sunt si mai ieftine pt ca romanu are de unde alege si bani oricum n are si nu va avea. Nu mai tine figura ca e taxa platita, ia cazanu meu, nu merge in germania.

 

Asa ca dupa mine, se adevereste faptul ca taxa de poluare doar tinea artificial pretul ridicat al cazanelor sh si implicit al celorlaltor masini de pe piata la care le faceau concurenta.

Acum ca este oferta dar cererea de masini e tot aia, toata piata s a dus in jos si la cazane nu se mai uita nimeni si nici nu sta sa le repare. Doar sa le iei placute si un ambreaj costa mai mult ca masina! Mai bine iei alta :)

 

Masinile ajung rapid si sigur la gunoi pt ca nimeni nu baga 2-3mii euro intr o masina care a luat o cu o mie cand la 3-4mii iei ceva decent si mai nou.

Ora de manopera a crescut mult. Serviceurile sunt pline.

 

Si sa nu uitam de inflatia din ultimii ani si cresterea costurilor serviciilor.

 

Deci doar se adevereste ca taxa era sa ne jupoaie pe noi. Nici vorba de poluare si alte povesti. Iar ca efect a avut doar mentinerea vechiturilor in circulatie pt ca erau deja inmatriculate si ca sa aduci ceva trebuia sa fie chiar jaf ca sa poti include taxa in ecuatie.

 

Si uite asa am avut noi romanii preturi la masini mai mari ca in Germania. Bine ca dupa 10 ani de incompetenta ne am prins.

A urmat un val de cazane, dar e gata, piata e deja inundata, altele nu mai vin pt ca nu iese profit de fel.

Le ia cate un aiurit dar isi revine rapid la realitate si masina se indreapta fie la urmatorul aiurit pe bani de un suc fie la remat.

Mai e cate un pasionat care le tine, dar aici vb de o nisa gen 1 din 100, sau nici atat. Si nu oricine tine orice cotetz.

 

Ma tem doar ca in goana asta cu electrificarea scenariul sa nu se repete si iar sa avem masini mai scumpe ca dincolo. 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Presimt ca daca maine toate masinile vor fi electrice, vom avea probleme mai mari decat avem acum cu asa zisa poluare. Masinile de fum dispar de pe piata in mod natural, si restul nu produc atata poluare cum vor ei sa credem. E vorba doar de bani. Piata de masini nu mai scoate bani, si e nevoie de o noua gogoasa comerciala. Pana acum ne fentau cu norma euro. Acum nu mai tine nici cu asta, si ne baga pe gat electrica. Ies bani frumosi, dar cand se va umple piata de cu astea, ce vor mai scorni?

Link spre comentariu

De acord, dar nu cu norma euro te fentau.

Hai in olanda, unde taxele sunt aberante pt masini cu mult co2.

 

Aia care isi cumprara masini noi si le folosesc chiar are sens sa le schimbe. Unu care o poate repara ieftin si merge doar 10-15k pe an se multumeste cu un cazan sh.

 

Poluare este. Depinde unde pui stacheta. Un e5 la 3mii euro e ok. Dar un te de i euro 3 sau 4 nu e ok sa umpli un oras cu ele.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Sharky a spus:

Poluare este. Depinde unde pui stacheta.

Ai citit ce-am scris? Alea fumegande dispar natural de pe piata. E mai scump sa le tii decat sa scapi de ele si sa cumperi altceva. Problema e ca electricele vin si ele cu problemele lor, dar acum lumea vede doar stratul de miere. Subtire si ala, si apoi dam (iar) de rahat. Cateva milioane de masini electrice, puse la incarcat simultan o sa fie o mare distractie.

Link spre comentariu

Cu aia de acord, dar e4 si 3 nu dispar usor. La fumigenele alea ma refeream. Trec 10 ani pana sa dispara. Apoi urmeaza e5 cu dpf off.

Dar clar cu taxe nu le scoti decat cu impact economic puternic. 

 

In rest da. Electricele bagate fortat nu rezolva multe.

Link spre comentariu
Acum 8 minute, Sharky a spus:

e4 si 3 nu dispar usor. La fumigenele alea ma refeream.

Nu inteleg de ce le spui tu fumigene. Pe vremea cind E4 erau cele mai tari din parcare, in Germania sau Olanda, nu erau mai putine masini. (Acolo nu s-au inmultit masinile in ultimii 15 ani.) Si nici poluare vizibil mai mare nu era...

Editat de d2134
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări