Sharky Postat Noiembrie 17, 2020 Partajează Postat Noiembrie 17, 2020 Nu are nici airbag nici esp mai scrie acolo. Deci mai urci pretu daca vrei sa o vinzi un europa, desi nu cred ca s curiosi sa vanda ineptia aia. Isi cumpara neamtzu cazan sh oricand. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 17, 2020 Partajează Postat Noiembrie 17, 2020 Acum 23 minute, Sharky a spus: Isi cumpara neamtzu cazan sh oricand. Sau o chinezarie electrica mai spilcuita. Vor sau nu, cei din industria auto europeana ii vor avea concurenti pe piata electricelor. Si chinejii au deprins obiceiurile economiei de piata. Produc mult, pt toate buzunarele. Europenii s-au obisnuit sa cumpere, ca-i mai usor. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 17, 2020 Partajează Postat Noiembrie 17, 2020 Cum sa se fi obisnuit europenii doar sa cumpere cand la numar de cazane poluatoare produse au fost si sunt in top? Pastreaza sasiu, pune motor bulectric si baterie si gata cazanu cu zero emisii care va salva planeta.... Vine chinezu? ii baga taxa de import, numai asa de ciuda. Ca doar nu sta neamtzu cu mainile in san cand chinezoiu vine sa ii bage mortu in casa la VW... Poate la europenii mai parlitzi ca noi sa prinda, unde unii ar renunta si la centuri daca s-ar putea... Link spre comentariu
norad Postat Noiembrie 17, 2020 Partajează Postat Noiembrie 17, 2020 La autoturisme importate din afara UE (din tari fara acorduri comerciale) taxele vamale sunt 10% din valoarea masinii. TVA-ul arde mai rau. In Romania, masinile electrice din China vor fi cu vreo 30% la suta mai scumpe ca acolo. Sa zicem 40%, ca vor avea dotari conform standardelor europene. Nu stiam de masinile chinezesti mentionate de @doru3160. Dar daca la astea le baga taxe de import, vor trebui sa bage si la Dacia electrica, daca e produsa in China. Cam asa dicteaza acordul WTO. Link spre comentariu
Mircea Postat Noiembrie 18, 2020 Partajează Postat Noiembrie 18, 2020 (editat) On 11/16/2020 at 12:06 PM, Sharky said: Cred ca nu exista vreun studiu in care masinile personale sa cuprinda o pondere mai mare de cateva procente in toata treaba asta cu incalzirea globala. Din intamplare am dat de asta: https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector?_lrsc=f6b1fe1b-c246-4403-8719-df8048dcaae7 Concluzia: 16% este din transporturi. 12% transport rutier, 2% transport aerian, restul maruntisuri. Nu discerne decat grosier cat e din auto personal. Cam 7% (60% din 12%) incluzand autobuzul. "Sixty percent of road transport emissions come from passenger travel (cars, motorcycles and buses); and the remaining forty percent from road freight (lorries and trucks)." E un fisier Excel la coada articolului, pentru cei care vor detaliile in format Excel. Editat Noiembrie 18, 2020 de Mircea Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 18, 2020 Partajează Postat Noiembrie 18, 2020 Asa stiam si eu. Pe acolo 5 la suta fiind ponderea. Deci total multa agitatie, salvam planeta cu 1-2 la suta... Ca electricele nu cresc in pomi. Sa o faci cu un plan elaborat e ok. Sa o faci cu heirupu nu. Link spre comentariu
merck Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 https://ziare.com/auto/masini/bmw-transfera-productia-motoarelor-cu-combustie-din-germania-in-marea-britanie-si-austria-1644857 Link spre comentariu
norad Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 Asta cu relocarea unitatilor de productie, imi aduce aminte de ultimii ani ai productiei de CRT-uri. Relocare in alte tari, eventual cu salarii mai mici (nu e cazul aici), cat sa se mai stoarca profit. Masinile electrice low-cost au autonomie scazuta. Dar aici vor scoate bani buni cei care vor construi "range extender-e". Cred ca cei care reconditioneaza acum baterii de laptop, pot intercepta protocoalele de comunicare cu acumulatorii masinii si sa puna la dispozitie un geamantan-baterie care sa iti ofere inca vreo suta de Km de mers cu electrica. Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 1 oră în urmă, norad a spus: .... un geamantan-baterie care sa iti ofere inca vreo suta de Km de mers cu electrica. Tradus in Kg cam ce inseamna? Link spre comentariu
norad Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 In Kg nu stiu. Un geamantan de cca. 1x0.7x0.4m. Link spre comentariu
QQme Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 Cam 120Wh pe Km deci 12Kwh la 5Kg pe Kwh rezulta 60Kg,,trebue sa fii halterofil. Link spre comentariu
norad Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 Sau le distribui in mai multe geamantane mai mici. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 Sau varianta low cost, în sacoșe. Link spre comentariu
merck Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 Da, bre, merge se poate da si la varsat! Nu ai cum sa faci asa ceva, pentru ca nu ai mufa sa conectezi bateriile tale de back-up. Producatorii nu-s prosti sa-ti lase tie "crema". Cel mult faci incarcator + acumulator + cablu de incarcare cu mufa (care este standard) insa asta presupune sa nu fii in miscare. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 Se poate alimenta și in mișcare, ca la avioane, de ex in timp ce rulezi pe autostradă vine din spate un automobil-acumulator (alias avion-cisterna), îți trage una în spate pentru "a se cupla" apoi rulăm amândoi așa vreo oră ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum