Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Nu vad rostul cutiei.

Motorul termic merge de la 600 la 6000. Electricul de la 0 la 15mii fara mari probleme.

Consideri ca 15mii - 160la ora, mai mult nu are rost ca nu mai faci economie si deja ai destul cuplu in ture joase fara sa tragi curent colosal.

Pt ce doua trepte? Sa sari de 160la ora? Are rost?

Sau vrei sa tractezi cu bulectrica pe careva? Are rost? Departe nu ajungi.

 

Nu ajunge ca e scumpa bateria? Mai trebuie si o cutie cu ambreaj?

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Deja s`a pus cutie pe electrice, ajuta la acceleratie si reprize.

Bun, m`am uitat la hcci, da probabil n`are clapeta de acceleratie, regleaza insa din supape, deci tot are si asta frinare gazodinamica.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

La pornire cand rupi inertia ,si pui in miscare masa masinii orice motor consuma mult indiferent ca este electric sau termic.Unele motoare electrice consuma la pornire si in gol de cateva ori mai mult .Nu cred ca e asa scump un angrenaj mai ales ca e mai simplu ca la una cu 6 viteze.....

Cu o cutie simpla prelungesti viata bateriei ,electronica de comanda , maresti autonomia .....

Link spre comentariu

 Pai daca motorul electric are turatie reglabila,fara cutie,mai poate asigura acelasi cuplu?Si daca il asigura nu urca amperajul la greu?Eu zic ca orice cutie ajuta.Si motorul ar lucra la o turatie intr-o plaja.Si curentul absorbit nu s-ar mai "balanganii" spre valori mari.

 

Editat de BRANCA
Link spre comentariu
Acum 10 minute, BRANCA a spus:

Pai daca motorul electric are turatie reglabila,fara cutie,mai poate asigura acelasi cuplu?

Da!

Acum 11 minute, BRANCA a spus:

Si daca il asigura nu urca amperajul la greu?

Nu!

 

Acum 11 minute, BRANCA a spus:

Eu zic ca orice cutie ajuta.

La randament.

Link spre comentariu

Parerea mea este ca nu are cuplu maxim de la 0 , nu ai putea porni de pe loc ,ar "scartii si afuma "cauciucul.....la fiecare pornire ....plus ca ar suprasolicita tot lantul de miscare rotitoare/planetare

Link spre comentariu

Are, am vazut un grafic la motorul de la Tesla. E palier drept pana pe la 5000rot/min daca mai tin bine minte.

Editat de validae
Majuscule la numele proprii
Link spre comentariu

 Pina la urma despre ce motor vorbim?DC sau trifazic.Stiu ca la trifazic turatia e reglata prin convertizor.La DC trebuie variata tensiunea.Cel putin la ultimul tip ma indoiesc ca poate avea cuplu constant pornind de la turatii mici.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Усилитель a spus:

Parerea mea este ca nu are cuplu maxim de la 0 , nu ai putea porni de pe loc ,ar "scartii si afuma "cauciucul.....la fiecare pornire ....plus ca ar suprasolicita tot lantul de miscare rotitoare/planetare

Pai la orice viteza daca cuplul depaseste o anumita valoare se rupe aderenta si se afuma cauciucurile. Cind roata ruleaza corect ea se aseaza pe drum si intre periferia rotii si drum viteza e zero indiferent cu ce viteza se misca masina.

Acum 25 minute, BRANCA a spus:

Pina la urma despre ce motor vorbim?DC sau trifazic.

Acum se folosesc DC brushless controlate electronic. Se regleaza si tensiunea si curentul.

Link spre comentariu
Acum 5 ore, daniels a spus:

Asa e, se simte mai electric.:rade:

Atata timp cat nu vor avea motorul in butucul rotii, vor avea si o cutie cu roti dintate.

 

Asta ar fi adevărată revoluție în matetie de bulectrice dar creste prea mult masa rotii și scade eficienta suspensiei. 

Link spre comentariu

Si nici efectul giroscopic nu-i de neglijat. Taica Porsche dixit. Daca nu ma-nsel, el a proiectat si construit unul din primele electromobile cu acest fel de propulsie.

Acum 4 ore, BRANCA a spus:

 Pina la urma despre ce motor vorbim?DC sau trifazic.Stiu ca la trifazic turatia e reglata prin convertizor.La DC trebuie variata tensiunea.

Ambele au curent de pornire mare. Se limiteaza prin alimentare cu trenuri de impulsuri.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Lohner-Porsche pe la 1900 a fost primul automobil hibrid,all drive, 40 de ani mai tarziu a aparut (de acelasi autor) primul blindat greu cu propulsie mixta generator - motor electric.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări