Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Franarile alea le scoti din vvt.

Honda asa vad ca face, altele fac cu egr. Evident nu e panaceu universal dar ajuta.

 

Drujbele astea turbo au si compresie mare. Nu ca alea vechi de consuma o galeata la relanti.

Evolutie dar si complexitate.

 

Si in final de pui unhibrid pe orice, acolo vezi imbunatatire spectaculoasa.

Link spre comentariu

Frinarea clapetei de admisie NU POATE FI ELIMINATA !

Singura metoda este sa mergi cu ea cit mai deschisa, motor mic clapeta deschisa la mers cu putere mica,  in oras.

Motor mare, calpeta aproape inchisa la sarcini partiala.

Link spre comentariu

Ia vezi la honda ce presiune ai in admisie la relanti si in sarcini mici. Si totusi motorul merge ok si consumul e bun!

Ca asa poti sa scazi avansul si sa mergi cu clapeta deschisa complet si masina abia sa se tarasca, dar ala nu e mers eficient.

Amestec neomogen? Te referi la inj directa, gen TSI unde sufla combustibil direct pe bujie si restul camerei de ardere e "nefolosita" ?

Link spre comentariu

Eu as fi lasat o cutie de viteze simpla la masini electrice ,cu toate ca costa ceva are si ceva avantaje .Exista pe piata macar una cu asa ceva .

Ar fi suficient 2 sau max 3 viteze , se poate folosi motor mai mic ,la pornire de pe loc ar consuma curent mai mic ,s-ar solicita toate ansamblele mai putin ( electronica ,bateria ,motorul etc)  ,ar creste autonomia . Mie mi se pare cam exagerat sa puna puteri mari la masini electrice, cand astea sunt pt economie ,scaderea poluarii ,nu senzatii tari etc.

Apropo ,inweekend am prins emisiunea La Volan unde au aratat un test interesant : un Ford ,un Peugeot si o Honda au fost lasate fara lichid de racire si ulei ,si masurat in cat timp crapa .Masinile erau folosite .

Fordul a crapat la 26 sec , peugeot la peste 40 , Honda mergea si dupa 6 minute , cand i-au dat turatie maxima si in benzina i-au pus si ceva bomboane.....si au dat ture.....

Link spre comentariu
1 oră în urmă, franzm a spus:

Nu-i singura. Ar mai fi motorul cu amestec neomogen. Acolo nu-ti mai trebuie clapeta. Si dizalu.

Domnule, vorbim de motorul Otto, ala`i pe autoturisme, aiai problema cunoscuta de zeci de ani si rezolvarea e doar partiala, cilinderee variabila sau turbo la drujbe.

Dieselul parca`i altfel de mincare de peste.

Link spre comentariu
Acum 55 minute, Sharky a spus:

Amestec neomogen? Te referi la inj directa, gen TSI unde sufla combustibil direct pe bujie si restul camerei de ardere e "nefolosita" ?

Da. Printre altele. Se experimenteaza de decenii cu motorul "cu amestec stratificat".

Link spre comentariu

Motoare clasice otto nu se mai fabrica. Orice motor clasic e pe piata e pe masini vechi scoase demult din productie.

Giumbuslucurile sunt la putere acum. Altfel incepe bulectricu ca aiba sens, mai ales cand te uiti la normele de poluare.

Link spre comentariu
Acum 37 minute, franzm a spus:

Da. Printre altele. Se experimenteaza de decenii cu motorul "cu amestec stratificat".

Exact, si functioneaza extraordinar de bine intr`o zona de turatii si putere doar ca la automobile trebuie o zona mult mai mare.

Ala este motivul pentru care nu a fost scos pe piata, ma rog principalul motiv, celalalt parca erau ceva noxe.

Link spre comentariu

Domnule, are clapeta de acceleratie?

Daca da, nu se califica! exista ideea prin anii 80  ca sa nu se mai foloseasca clapeta de acceleratie pentru reglarea debitului de ameste, ceva ca la Diesel, lipsa clapeta de acceleratie si puterea se regla din debitul de benzina, n`a prea iesit asa cum doreau.

Nici macar BMW cu al sau valvetronic nu se califica la motor cu lipsa frinare gazodinamica.

Link spre comentariu

Hcci de la mazda atunci. Acum il scoate.

Tsi si altele cu inj directa la modul economic se duc cu amestec sarac, deci cu clapeta deschida fara prea mult vacuum.

Altfel n ai de unde amestec sarac si sa se invarta motorul?

 

Egr mai ajuta la treaba asta. La opel l am scos si in conditii de mers constant la 1500 ture aveam 0.7 bar vs 0.85 bar cu egr.

Eu l am scos ca era vacuumatic si ma enerva ca intra cu intarziere si iti taia elanul masinii, plus aveam modulul de aprindere slab si cu egr dadea rateuri.

Nu am remarcat diferente de consum semnificative.

 

Dar principiul se aplica sigur la alte masini.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
La 15.06.2020 la 10:35, Усилитель a spus:

Eu as fi lasat o cutie de viteze simpla la masini electrice ,cu toate ca costa ceva are si ceva avantaje

 

Nu e vorba doar de cost, ci de randament, uzura, greutate, complexitate in fabricatie, etc. 

Nu vei consuma mai putin daca ai cutie de viteze. Curentul prin motor, si deci puterea necesara, este dat de masa masinii si acceleratia pe care i-o imprimi. 

Ceea ce vei castiga este un cuplu mai mare mai ales daca motorul nu are suficient.

 

Totusi unele masini electrice chiar au cutie de viteze. Porsche Taycan spre exemplu are 2 trepte, dar vorbim despre un vehicul de 2.3 tone care atinge 100km/h in 3 secunde.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări