Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 4 ore, Thunderer a spus:

Nu se stie daca era pe autopilot. Se vede cum franeaza puternic la 20m de camion apoi continua fara frana. Pare ca soferul se trezeste in ultimul moment, dupa care se sperie si-si acopera ochii sperand sa nu fie adevarat.

Ma rog, soferul a declarat altceva...

"Șoferul, un bărbat de 53 de ani, a recunoscut că sistemul Autopilot era activ în momentul accidentului. Din fericire, nimeni nu a fost rănit în urma acestui accident."

Sursa:

https://www.auto-bild.ro/stiri/tesla-model-3-autopilot-accident-masini-autonome-184501.html

 

Si Tesla are unul care functioneaza, ma rog, din cind in cind mai da rateuri, credeti ca VW o fi mai bun?

Si oare credeti ca cei de la Tesla n`au un mic "black box" in care sa inregistreze modul de conducere a soferului, are Nissan GTR un astfel de data logger folositor pentru a scoate din garantie cutia de viteze dupa citeva lansari in forta...

A trecut vremea in care puteai spune orice ca erai singur la volan...

Sint la noi o groaza de firme care isi monitorizeaza flota prin GPS, mobil si modul OBD care urmareste parametrii ce nu pot fi decelati din GPS...

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

:d

Cind am luat Oltcit`ul bineinteles asta a fost intrebarea unui vecin de bloc ce avea 1300.

I`am recunoscut ca in oras manica aprox 9l% si afara cam 6,8l%, asta era in anii 90 cind Timisoara nu avea traficul din ziua de azi.

Raspunsul a fost:

-Atiiiiiit de mult??? pai eu in oras consum 6,5l%! :rade:

Pina sa`i raspund ceva un coleg ce avea tot 1300 i`a propus un pariu, el da 6,5 l de benzina si mergem in oras, daca mai ramine benzina o bea el, daca se temina benzina restul de Km sa impinga masina pina ajunge la 100Km in oras!

N`a fost de acord vecinul...

:d :d

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus:

:d

Raspunsul a fost:

-Atiiiiiit de mult??? pai eu in oras consum 6,5l%! :rade:

 

 

 

Consuma pe naiba 6.5 % . În traficul bucureștean din anii 2000 Dacia 1400 pe carburator consuma 10%, mai veneau și la mine unii cu povești de adormit copiii (gen 6 ... 7%) dar le zâmbeam frumos și îi lăsam să abereze :rade:.

 

Eu nu înțeleg de ce după 1990 persista "mania" asta cu consumurile cât mai reduse, din moment ce benzina era la liber și relativ ieftină. 

Eu am măcelărit jiclorul principal și am mărit nivelul în camera de nivel constant ca să "tragă mai bine", îmi părea cam puturoasă și nu-mi plăcea asta. În fine, Dacia o foloseam în scopuri utilitare (la vremea aceea), mașina "de familie" era un Ford V6 cu motor 2.3l. Fiind obișnuit cu acesta, cred că îi ceream "prea mult" Daciei ...:d

Link spre comentariu

MAi e cate un fomist posesor de e200 cdi care posteaza cate un consum de bord de 4% sa se laude ca altfel nu are cu ce lam asina lui demna de ultimu taxi.

Mai trolez gen: f bine, loganu scoate si mai putin.

Link spre comentariu

Nu stiu ce vrei sa spui dar cu 1.5 dci scoti niste consumuri de invidiat daca mergi ca unu care are un e class obosit si merge la consum sa ii ajunga banii pana la urmatoru salariu.

Link spre comentariu

La drum întins e altă treabă, dacă mergi constant cu  90 ... suta orice mașina consumă uimitor de puțin. Fie Diesel sau benzinar.

Eu mă refeream la frecușul  din oraș, aici nu prea poți merge "la consum". Dacă demarezi că melcu' (când e mai liber) te înjură ăia din spate iar la orele de vârf nu poți fenta semafoarele și coloanele. 

În oraș se vede cât de "gurmandă" e o mașină sau alta.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

La diesel mai degrabă, la benzinele clasice fara vvt si inj directa nu faci asa economie.

 

Dau exemplu cu a mea, trebuie sa fiu f grijuliu (enervant de condus) ca sa scot 7.8. Daca merg repede 9.x (sa spuna ratza ca nu dorm in trafic, dar nici nu abuzez).

Iar daca ii dau pe autostrada 140 cu sprinturi 10.

 

Motorina de pe focus, mers la economie 3 si un pic de merg la extrem, 4 la mers normal, pe autostrada la 150 cam 5-6.

 

In litri tot atât e diferenta, dar daca e sa iei cresterea relativa, procentual diferenta e mult mai mare.

 

Ajunge sa vezi la relanti, 0.3-0.5(dupa injectoare) consum vs 1.3-1.5(estimat)

 

Concluzia cu benzine mai vechi degeaba mergi incet ca mare economie nu faci.

In schimb m am dar si cu 1.4 inj directa turbo si acolo intr adevar pot merge enervant de incet cu consum de 4.

Link spre comentariu

"Drujba" turbo este replica la motorul aspirat cu cilindree variabila.

Din cauza asta scapi de frinarea gazodinamica a clapetei de acceleratie si obtii un consum mai bun mai ales

in oras la sarcini partiale.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări