Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

1 oră în urmă, norad a spus:

 

In Romania, cei de la Nissan Leaf ofera garantie pentru baterie vreo 8 ani sau 160 000Km. Cel putin asa se lauda aici:

 

Eu as consulta mai intai terms and conditions pentru a ma asigura ca utilizarea frecventa a fast charger sau un regim termic mai ridicat nu vor conduce la pierderea garantiei mai devreme decat e anuntat.

Din cate stiu, termperaturile ridicate scurteaza durata de viata a bateriei iar computerul de bord poate tine o evidenta a temperaturilor ambientale la care este expusa masina.

Inclusiv sport mode sau breaking mode pot afecta durata de viata a bateriei, in functie de cum sunt implementate.

Un aspect pe care cu siguranta foarte putini il iau in calcul si in acelasi timp o problema ce nu apare la masinile clasice este variatia rezistentei interne a bateriei cu state of charge.

Asta inseamna ca bateria aproape descarcata are o putere disponibila mai mica decat fully charged deci depasirile la viteze peste 80km/h vor fi mai riscante cu o baterie goala deoarece utilizatorul se poate astepta ca masina sa raspunda la fel ca atunci cand bateria e plina.

Aceasta problema, cel mai probabil este prevenita printr-o anvelopa de siguranta software care limiteaza puterea si impiedica utilizatorul sa activeze "sport mode" cu un nivel scazut al bateriei sub pretextul ca e afectat range-ul, practic sport mode cu low battery e imposibil.

Problema este ca acea limitare de putere nu poate fi setata foarte low deoarece nu ar fi economic sa se instaleze o baterie cu o rezerva de putere foarte mare, deci daca in primii ani, cel mai probabil diferenta intre fully charged si medium-low battery nu poate fi perceputa, dupa cativa km e posibil sa apara.

Link spre comentariu

Statistic cred ca mai la toate firmele cu pretentii sunt masini cu probleme si nu dupa 50.000km ci mult mai devreme.

Daca luam numai BMW de exemplu - dar luati orice marca vreti, si cautati pe internet mai bine, vedi vedea multi proprietari care au ramas cu masina in drum din cauza unor probleme electronice. Ce concluzie sa tragem de aici ? Ca cei de la  BMW nu fac masini bune sau nu stiu sa faca masini ?

 

Ce ma intereseaza cum sunt asamblate bateriile de la Leaf vs. Tesla ?  Sunt oricum la un nivel in care proprietarul nu va mai repara masina cum se intampla cu Dacia 1300.

 

Sa nu facem statistica cu 2 exemple.

 

Leaf e o masina electrica si atat. Un proprietar de Leaf invata sa conduca in mod economic. Un proprietar de Tesla se bucura de aceasta si simte acceleratia.

 

Link spre comentariu

Is unii care blanesc motoare de 1.2. Asa ce sanu te mire de leaf.

La noi nu se cumpara masini noi. Sa vezi acolo cum de la 200k sw fac 20k, de la un medic care o folosea rar.

Link spre comentariu

Nea Bumbule, cand intra unu cu asa viteza mare in tine, te mai miri ca s-a facut masina aia bucati ?

Bine ca nu a murit nimeni. Chiar daca tesla aia e facuta bucati, soferu nu e mort, eu as spune ca a fost chiar foarte bine facuta masina daca ala n-a murit.

Link spre comentariu

Mașinile actuale sint făcute special sa se deformeze și sa se rupă în caz de impact puternic absorbind astfel energia impactului, dar construite în asa fel incit habitaclul sa aibă cele mai mici deformări pt a proteja pasagerii. 

Care ar fi fost folosul dacă mașină se deforma mai puțin? La un impact ca cel din poza sigur s-ar fi deformat și structura de rezistenta iar în cazul acesta tot la fier vechi trebuia sa ajungă doar ca aratind ceva mai bine. 

Dacă pasagerii au scăpat cu viață atunci înseamnă că mașina a fost bine proiectata și construita. 

Link spre comentariu

 

Adica sint proiectate sa se deformeze habitaclul cit mai putin dar la asta exact ala s`a rupt.

Am eu asa un dubiu ca masinile moderne`s proiectate sa se rupa, inca pe asta n`am auzit`o!

 

 

Link spre comentariu

"cockpit-ul" unei masini ar trebui sa fie ca o cada de baie blindata.

Caroseria este prevazuta cu zone moi care permit absobtia socurilor datorate impactului. Deformarea si dispersia energiei se face dupa anumite directii care protejeaza pe cat posibil pasagerii.

Link spre comentariu
Acum 20 minute, Ion_Bumbu a spus:

Am eu asa un dubiu ca masinile moderne`s proiectate sa se rupa, inca pe asta n`am auzit`o!

 

Asa e! n-ar trebui sa se rupa.

Link spre comentariu

Pai asa si este, la astea clasice, "cusca" din otel HSS, otel de inalta rezistenta aliat cu Bor, la modernisme au sarit capitolul asta,

Link spre comentariu

La accedente unde sunt viteze foarte mari se intampla tot felul de grozavii.

Cautati imagini pe motorul de cautare Gigel "car cut in half accidents".

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări