Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 2 minute, d2134 a spus:

Prin "Internet of Things"

Cum sa nu?

In UE, nemtii or sa fie primii care sa accepte sa fie urmariti de asa ceva. Sa apara pe undeva ca si-au bagat fisa de alimentare in priza de la casa amantei, in data d, ora h pana la h+n.

Pana la acciza la electricitate, deocamdata statul plateste subventia la auto nou, cu hidrocarburi sau electric. Pardon, populatia plateste...

Si cu toata subventia, un auto electric e mult prea scump astazi, pentru (foarte multi) români. Aici avem dreptate.

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 47 minute, norad a spus:

Cum faci asta dpdv practic? Autoturismul se incarca de la priza. Sau de la celule fotovoltaice. Sau de la o morisca de vant.

Hai sa vedem exact cum se face asta la un individ ce sta in oras si se deplaseaza saptamanal 200-300Km. Se deplaseaza la munca si inapoi, la prieteni, magazin etc.

Simplu. Pe automobil se instaleaza un contor (asta daca nu cumva exista deja: face diferenta in-out si-ti afiseaza cantitatea de energie disponibila) si-l taxeaza pe proprietarul masinii, nu pe cel al prizei. La ce credeti ca-i bun G5, G6, etc?

Si acuma apare pe undeva ca si-au purtat spartfionul prin casa amantei.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Acum 6 minute, norad a spus:

In UE, nemtii or sa fie primii care sa accepte sa fie urmariti de asa ceva. Sa apara pe undeva ca si-au bagat fisa de alimentare in priza de la casa amantei, in data d, ora h pana la h+n.

Acelasi lucru se intimpla si cu cardul bancar. Citi nemti care folosesc numai cash cunosti?

Vor accepta, ca altfel vor merge cu bicicleta. Aia personala... ca alea inchiriate au GPS pe ele.

Editat de d2134
Link spre comentariu
Acum 47 minute, franzm a spus:

Simplu. Pe automobil se instaleaza un contor (asta daca nu cumva exista deja: face diferenta in-out si-ti afiseaza cantitatea de energie disponibila)

Nu se instaleaza nimic, doar update de soft ca hard-ul masinii trebuie sa stie bilantul energetic in orice moment.

Care 5G? 2G si GPRS, absolut suficient sa trimit 100 octeti de date sau poate si mai putin, EDGE este deja overkill.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

PRea complicat sau sofisticat. E simplu, ai peste nu stiu cat consum vara, intri in alt tarif.

IAr la incarcatoarele publice intra taxa suplimentara, si aia e.

Dar pana acolo sunt zeci de ani. Deocamdata e cat de ieftin ca sa incurajezi trecerea la electric, taxarea vine mult dupa.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, norad a spus:

95% din cei de la oras nu fac mai mult de 50 Km zilnic. Chiar mai putin.

 

Eu fac aprox. 50km cu fumigena mea odata la vreo 3 zile cat ma invart eu prin oras. E adevarat ca e un oram mult mai mic, ceva de genul ca o comuna mai mare dar asfaltata :rade:

Un flintic gen bemveu i3 ar fi cel putin boboc pentru mine mai ales ca stau la curte, cand ajung cu ea acasa o bag in priza. Ba la autonomia unuia ca i3 fac lejer fara frica traseu si prin comunele si satele de langa orasul meu.

Link spre comentariu

La prima cautare, un Ranault K-ze are baterie de 26.8 KWh si autonomie declarata de 271Km (reali or fi jumatate). Ma rog, se vinde doar in China, din ce am inteles, cu vreo 67000 de yuani dupa subventie (in final, pretul ar fi vreo 8700 de Euro). Nu cred ca pupa Europa asemenea pret la vreo electrica, cu toate subventiile.

https://www.dongfeng-renault.com.cn/zh-CN/Vehicles/k-ze.aspx

Cat poate sa fie in plus la factura unui individ ce sta la casa sau apartament in oras si se da cu electrica? 100KWh - 150KWh pe luna, in conditiile descrise mai sus.

Ce accize? Ce contor pe masina?

E mai simplu sa-i impozitezi masina. De acolo scoti bani, indiferent daca masina circula sau nu. Cand e sa ia banii cetatenilor, guvernele au niste abilitati incredibile.

Vor scoate bani frumosi cei ce vor avea statii de incarcare rapida, intr-o prima instanta.

 

 

Link spre comentariu

Am colegi chinezi si toti zic ca lumea în China a luat plasa cu masinile subventionate (alea ieftine). Bateriile OEM încep sa pice dupa 3-4 ani, înlocuirea lor costa mai mult decât s-a dat pe masina si lumea nu prea îsi permite o baterie noua.

Link spre comentariu
Acum 18 minute, franzm a spus:

Bateriile OEM încep sa pice dupa 3-4 ani,

Cam asta e durata de viata a unei bateri. Crezi ca la Tesla tin mai mult?

Link spre comentariu

La proprietarul din film s-a dus bateria in 34 000 mile....deci mai este loc de imbunatatire .

Filmulet in care se vede baterie Tesla din elemente uzuale , montate lipit , se desface cu dalta.

Demontarea bateriei de N Leaf se face cu suruburi .Are baterii proiectate special pt masina .

 

https://hackaday.com/2019/09/07/fail-of-the-week-taking-apart-a-tesla-battery/

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

Cam da. Cauta exemple pe net.

Povesti si studii statistice!

Uite ce spun aia care vand masini:

Citat

When you do get a repair covered by the Tesla warranties, the parts used are covered by their own 12-month warranty. Specific parts of the vehicle have different, longer coverage terms:

  • Sheet metal: Lifetime limited warranty
  • Drive unit: 4 years/50,000 miles
  • Vehicle high voltage battery: 4 years/50,000 miles
  • Wall connectors: 4 years
  • Touchscreen and microcontroller unit: 4 years

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări