Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Din cate stiu eu la energia din eoliene suntem sub nivelu` marii... poate din aia solara sa fie mai bine... dealtfel ar fi si mai usor (solar) + investitia mai mica pt. aceeasi putere iar zone cu conditii corespunzatoare mai multe (opinii personale).

In zona noastra, pe la Oravita, sunt niste eoliene care vazute asa de pe sosea nu pareau f. mari... o data am mers pana mai aproape de una, din curiozitate... frateee, is imense!!! :rade:

Editat de informer
Link spre comentariu

De aproape prima data am vazut un in Freiburg, trona deasupra padurii, pe un deal langa oras. Am facut o excursie care s-a dovedit mai lunga decat credeam, fiind mare, parea mai aproape.

Interesant era ca la baza ei avea un contor electric care arata cat produce. Din cat mai tin minte producea nu gluma.

Ca sa nu zic cum suierau palele si ce viteza aveau pe cat era de mare.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Marele Savant a spus:

si avionul, in majoritatea timpului zboara tot pe pilot automat!

Avioanele sunt supravegheate de la sol, de comtrolori de zbor. Daca calca pe alaturi (avionul) se aprind becurile mai ceva ca la Craciun.

Link spre comentariu
22 minutes ago, Sharky said:

E decent zic eu, dar sa se mai bage privatii pe eoliene, ca alt reactor e clar ca nu suntem in stare sa facem.

 

Nu stiu daca am inteles eu bine, dar cica treaba cu reactoarele, e ca, le-a cam venit vremea de revizie totala. 

Si asta nu inseamna ca opresc pentru o perioada de cateva zile reactoarele. Se da shut down total si se umbla in ele ca si cum ai face (aproape) un reactor de la zero.

 

Link spre comentariu
31 minutes ago, informer said:

In zona noastra, pe la Oravita, sunt niste eoliene care vazute asa de pe sosea nu pareau f. mari... o data am mers pana mai aproape de una, din curiozitate... frateee, is imense!!! :rade:

 

25 minutes ago, Sharky said:

De aproape prima data am vazut un in Freiburg, trona deasupra padurii, pe un deal langa oras. Am facut o excursie care s-a dovedit mai lunga decat credeam, fiind mare, parea mai aproape.

Interesant era ca la baza ei avea un contor electric care arata cat produce. Din cat mai tin minte producea nu gluma.

Ca sa nu zic cum suierau palele si ce viteza aveau pe cat era de mare.

Ce faceti? Va entuziasmati in fata unor chestii din epoca preindustriala?

Cind s-a pus problema construirii de vapoare cu abur (asta e un pleonasm pina la urma) un prim-ministru britanic a spus ca "navigatia e o treaba prea serioasa ca sa o lasam in voia vinturilor".

In unele zone ale lumii exista ceea ce in limba engleza se numesc "trade wind", vinturi constante si previzibile. La Oravita nu e cazul. Kosava e un vint sezonier cu viteze de virf de peste 200km/h dar care bate putine zile pe an.

Link spre comentariu
4 minutes ago, d2134 said:

La Oravita nu e cazul. Kosava e un vint sezonier cu viteze de virf de peste 200km/h dar care bate putine zile pe an.

Cred ca aveti dreptate... si totusi de cate ori merg la pescuit pe la Moldova si BATE vantul, mai putin de jumatate din eolienele alea se rotesc... la ASTA n-am prea inteles motivul... :) 

Link spre comentariu
19 hours ago, lavynyu said:

Eu  cred  ca  va  avansa  masina   electrica  in  asa  hal  ca   in  cativa  ani  ca   vor aparea  si  serviceuri  care   fac  conversie  de  la  motor clasic  pe  motor  electric  .  :rade:  Ma  rog  masinile  electrice  se  preteaza  mult  pt.  cine  are  mult  de  circulat  in  oras  ,  parerea  mea  .  

Deja se intampla:

http://ecoprofit.ro/marc-areny-francez-romania-logan-electric-low-cost/

Link spre comentariu

Nu cred ca va avea succes . Trebuia sa incerce in Franta , a ales prost tara . Cu peste 10.000 euro, iei doua Logan - uri second bunisoare ... , iar economia ( electrica ) e prea mica in termeni de zi cu zi . Nu sant " bani gramada " . Nu aduni banii aceia la ciorap , se duc pe alte chestii . In fine , asa vad eu lucrurile . Cred ca in Romania e prea devreme pentru " electrice " . Ma rog , macar in actualul context . Am intrebat mai sus cine are , sau intentioneaza sa aiba electrica . Cred ca trebuie sa ne gandim ce cheie de contact am invartit de dimineata , si ce cheie maine ... Maine ... , in sens mai larg . Dacia spune ca va dota masinile ( din fabrica ) cu GPL . Cred ca va fi aceeasi ( cheia ) . Ma rog , parere personala . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
On 3/3/2019 at 7:33 PM, validae said:

@WINNER 777 De unde ai scos-o pe asta cu ,,de trei ori mai ieftin,, ? Că gazul nu e de trei ori mai ieftin decât curentul ca echivalență de preț/kW.....iar transformările se fac cu pierderi, nu cu câștig de energie.

 

Validae, iti prezint cazul meu.

Costul energiei electrice in in ultima factura, divizand costul total la nr. de kWh consumati este 0.21€/kWh.

Costul gazului metan, in ultima factura, divizand costul total la nr. de mc, este 0.74€/mc.

Considerand puterea calorifica a metanului de circa 9.7kWh/mc, avem 0.74€/mc / 9.7 kWh/mc = 0.076€/kWh pentru gaz metan, un cost de 2.76 ori mai mic.

 

Eu lucrez la o firma care face generatoare electrice cu pile de combustie cu tehnologia sofc. Aceste generatoare au o eficienta la iesirea catre retea de 60%, deci dintr-un mc de gaz se produc nu 9.7kWh ci 5.8, asta inseamna ca pretul unui kWh este 0.74€/5.8kWh=0.127€/kWh,  doar putin peste jumatate din ceea ce se plateste in mod normal pentru curentul din retea.

In plus, energia termica reziduala (restul de 35%, cam 5% consuma masina) in mod normal se foloseste pentru a incalzi apa dintr-un puffer, ceea ce genereaza alte economii la consumul de gaz pentru apa calda.

Masina functioneaza pe baza unor reactii electrochimice, se produce dioxid de carbon si apa, extrem de putin CO si alte emisii toxice, care se intalnesc la generatoarele cu combustie interna sau alte tipuri de trasformari termice in centrale.

 

Bineinteles aici nu se include amortizarea masinariei care face treaba asta dar e o alta poveste, si panourile solare costau enorm la inceputurile lor dar acum sunt accesibile, pretul difera mult in functie de numere in productie, ceea ce doream sa arat e ca producerea energiei electrice din gaz metan, in acest moment, este profitabila.

 

Editat de one
Link spre comentariu
On 3/4/2019 at 12:06 PM, Spitfire said:

Cum sa faci low-cost când numai "rezervorul" costa zece mii de euroi?

" dacă nu mai vrem să folosim petrolul nu vor mai fi nici războaie " Cam naiv tânarul. Naiv si entuziast. Astia se dau primii pe brazda. Pâna în prezent, singura resursa pentru care nu s-au purtat razboaie este gipsul.

Link spre comentariu

Tesla intre timp a facut disponibila masina de 35miiE.
Sa speram ca de data asta fara ascunzisuri.
Om vedea ce iese, la ei in america, ca aici nici o sansa.

 

Cat despre razboaie, dar, ne luam toti baterii si le incarcam la manivela sau cand sufla vantul.
La un vapor ii punem panze.
Sigur putem renunta la petrol!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări