Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 2 ore, adrian_pic a spus:

Pai sa dea lege sa nu plece lumea cu zvac de pe loc! :d (ca-i tramvai, autobuz, troleu sau masina ielectrica)

 

Pericolul la tramvai era la franare! Am avut un coleg ... care a ramas singurul in picioare dintre toti pasagerii care se tineau de bara, dupa ce tolomacul a pus frana. Frana era .... naprasnica!

N`ati mers cu niste Skode, plecau alea ca avionul de pe loc, la fel si alea de Timisoara alea mai vechi,  la cele cu tractiune comandata cu titistori aveau deja limitare la plecare, la fel si Skodele moderne.

Link spre comentariu

Apropo de franarea regenerativa, colegu` @d2134 a calculat o valoare de 0.040kWh oprirea la semafor de la 50km/h.

Pare putin da`  hai sa vedem cum ar fi cu recuperarea presupunand o franare de 5s, ceea ce mi se pare realist... si sa luam o tensiune a bateriei de 200v (asa ca exemplu).

Aia inseamna: 40[Wh] x 3600 = 200[V] x I[A] x 5s... adica un curent de incarcare al bateriei de 144A... nu vi se pare cam mult pt. o baterie de acumulatori de 200V? :) 

(poate oi fi gresit pe la calcule, ca-s la un antibiotic... daca-i cazu` scuze si poate corecteaza cineva... :) )

 

  

Link spre comentariu
Acum 9 minute, informer a spus:

Apropo de franarea regenerativa, colegu` @d2134 a calculat o valoare de 0.040kWh oprirea la semafor de la 50km/h.

Pare putin da`  hai sa vedem cum ar fi cu recuperarea presupunand o franare de 5s, ceea ce mi se pare realist... si sa luam o tensiune a bateriei de 200v (asa ca exemplu).

Aia inseamna: 40[Wh] x 3600 = 200[V] x I[A] x 5s... adica un curent de incarcare al bateriei de 144A... nu vi se pare cam mult pt. o baterie de acumulatori de 200V? :) 

(poate oi fi gresit pe la calcule, ca-s la un antibiotic... daca-i cazu` scuze si poate corecteaza cineva... :) )

 

  

Pai Tesla se incarca cu 120kW si acum vor sa treaca la 250kW. 

Acum 3 minute, Ion_Bumbu a spus:

Mda, nu e ceva gresit daaar ala este curentul mediu si este corect, prin urmare va intreb cit este atunci cel de virf??

:d

Pai pune tu mana si eu orientativ iti spun dupa cum te "arunca" :rade:

Link spre comentariu
Acum 14 minute, adrian_pic a spus:

Pai Tesla se incarca cu 120kW si acum vor sa treaca la 250kW. 

Mai face Tesla bateriile din elemente 18650? :) 

Ca am putea calcula de cate bucati ar fi nevoie si cam ce volum ar ocupa ca sa incarci o baterie la o putere 120/250KW...

Editat de informer
Link spre comentariu
Acum 16 minute, informer a spus:

Mai face Tesla bateriile din elemente 18650? :) 

Ca am putea calcula de cate bucati ar fi nevoie si cam ce volum ar ocupa ca sa incarci o baterie la o putere 120/250KW...

Ma, tu stii bancul ala, cand la poarta Raiului pentru a intra, francezul este intrbat cat face 2+2, italianul 2x2 si pe roman il intreaba 59385467 x 365786 si romanul da replica: daca nu mai sunt locuri, spune ca nu mai sunt locuri, nu ma lua cu din astea pe mine.

Tu di ci ma iei cu calcule din astea pi mini? Am inteles ..... nu mai sunt locuri! :d

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Усилитель a spus:

Eu ma gandesc la oscilariile in mers normal, nu la franare..... Tot timpul produce curent.... 

Nu ar mai lucra corect suspensia. Atunci cand ai o sarcina se produce o franare, cursa suspensiei va fi mai mica, suspensia mai rigida.

 

Acum 2 ore, informer a spus:

Acu` numa` sa nu vreti sa puneti si la arcurile de la pat... :) 

Poate ajuta la ”tractiune” zici ca esti pe dunga patului.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Unii cheltuie o gramada de bani sa aiba suspensia mai rigida, asta macar mai produce curent..... De altfel exista telescoape electromagnetice la care se poate regla *taria*... 

Link spre comentariu
Acum 7 ore, informer a spus:

Apropo de franarea regenerativa, colegu` @d2134 a calculat o valoare de 0.040kWh oprirea la semafor de la 50km/h.

Pare putin da`  hai sa vedem cum ar fi cu recuperarea presupunand o franare de 5s, ceea ce mi se pare realist... si sa luam o tensiune a bateriei de 200v (asa ca exemplu).

Aia inseamna: 40[Wh] x 3600 = 200[V] x I[A] x 5s... adica un curent de incarcare al bateriei de 144A... nu vi se pare cam mult pt. o baterie de acumulatori de 200V? :) 

(poate oi fi gresit pe la calcule, ca-s la un antibiotic... daca-i cazu` scuze si poate corecteaza cineva... :) )

 

  

 

In formula asta ca si in altele din acest topic nu am vazut luata in calcul masa masinii ceea ce este............gresit si din punctul de vedere al unui scolar de generala pt ca energia recuperata este direct proportionala cu masa masinii.

Nu inteleg ce se vrea calculat pe aici dar in nici un caz nu se fac calculele care trebuie. Vorbim doar ca sa vorbim si calculam doar ca sa calculam.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, sesebe a spus:

In formula asta ca si in altele din acest topic nu am vazut luata in calcul masa masinii ceea ce este............gresit si din punctul de vedere al unui scolar de generala pt ca energia recuperata este direct proportionala cu masa masinii.

Dumneavoastra simtiti nevoia sa comentati tot timpul si peste tot?
Ati auzit vreodata de energie cinetica? Stiti formula?

Se pare ca nu.... pai v-o spun eu: energia cinetica a unui corp in miscare se calculeaza cu formula (m x v x v)/2... unde m este MASA corpului.

Acum puneti mana si calculati ce reprezinta acei 0.04kWh pt. o masina de 1,5t cum s-a specificat... insa dumneavoastra nu cititi, doar comentati....

Link spre comentariu

Calculul e exagerat.

O oprire in 5s de la 50 la ora nu e o frana normala.

Toyotele mai vechi cam 200v au, dar si cu schimbatorul pus pe B nici vorba sa se opreasca in 5s. Astea mai noi bat la 350v.

Iar capacitatea e mica chiar daca e plugin hibrid.

 

Pana la urma si la acumulatorul cu plumb, nu pornirile ii vin de hac, ci varsta.

 

Link spre comentariu
Acum 20 minute, Sharky a spus:

Pana la urma si la acumulatorul cu plumb, nu pornirile ii vin de hac, ci varsta.

Asa i-am zis si io aluia de la magazinu` de baterii care sustinea una si buna ca io tre` sa-mi iau baterie de 2 ori mai scumpa pt. ca am start/stop... :rade:.

Nu-i gluma, incercati... evident ca am luat una normala pt. ca io nu folosesc feature-u` ala... chiar il urasc... :) .

 

Cam cat ai pune in loc de 5s?

Oricum nu-i atat de mare curentu` pe cat ma asteptam daca socotim ce curent de incarcare ar suporta 7000+ de elemente 18650 conectate serie/paralel, cate aveau "unele masini"... :) 

Editat de informer
Link spre comentariu

Tesla e electrica. E normal sa aiba mult.

Dar toyota de o lasi pe b abia pune frana. E o frana dinaia de pensionar de poti sa pui pachetu de tigari in picioare pe bord si nu cade.

 

Iar de o lasi in d, se tot duce.

Si la electrice si la altele frana serioasa de motor nu intra cand bateria e incarcata.

Porsche se laudau ca tin bateria la 80 max fix din cauza asta, ca sa ofere un comportament constant.

Cand e rece nu stiu ce fac. Ca nici incarcarea pe ger napraznic nu e buna.

 

Spunea cineva ca unii ar da bateria mai mica decat e din motive de siguranta.

Sincer ma indoiesc, poate la masinile scumpe.

Altfel banu e ochiu dracului, daca tu prezinti bateria ta de 40 in loc de 50, pierzi clienti.

Astia imediat or incepe la baterii ca si cu w pmpo. Numai sa se apuce chinezii de produs.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

" Oricum nu-i atat de mare curentu` pe cat ma asteptam daca socotim ce curent de incarcare ar suporta 7000+ de elemente 18650 conectate serie/paralel, cate aveau "unele masini".. "

Alea serie nu se pun la calculul curentului, numa la tensiune.

Bateria cu plumb pentru masini deja este optimizata pentru curenti de descarcare mari. Altfel sta treaba cu bateriile pentru instalatii solare.

" Spunea cineva ca unii ar da bateria mai mica decat e din motive de siguranta. "

Spuneam ...oleaca altfel. Iar pentru ger exista încalzire pt baterie. Cel putin la Tesla.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Acum 15 minute, franzm a spus:

Alea serie nu se pun la calculul curentului, numa la tensiune.

Multumesc domnule @franzm , apreciez ... :rade:

 

Mi-a mai spus un domn mai devreme ca nu stiu sa calculez si d-aia pun aici, ca nah, sa ma verific si io... :) 

Am zis asa: daca mergem pe tensiunea presupusa de 200V asta la o tensiune nominala de sa zicem 3.7V ar insemna 54 elemente in serie. (stiu ca nu-s legate chiar asa da` pt. calcul mere). La un nr. de 7000+ elemente ar "incapea" sa zicem 130 grupari din astea. Considerand un curent de incarcare de 1.5A, adica 0.5C considerand o capacitate de 3Ah ceea ce nu-i iesit din comun la 18650 ar da un curent de 130 x 1.5 = 195A. No, am gresit? :) 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări