Vizitator Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Da pe sus nu sunt borduri,pomi ,stalpi... Editat Martie 3, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
validae Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) @WINNER 777 De unde ai scos-o pe asta cu ,,de trei ori mai ieftin,, ? Că gazul nu e de trei ori mai ieftin decât curentul ca echivalență de preț/kW.....iar transformările se fac cu pierderi, nu cu câștig de energie. Editat Martie 3, 2019 de validae Link spre comentariu
maxente Postat Martie 3, 2019 Autor Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) 32 minutes ago, Marele Savant said: si avionul, in majoritatea timpului zboara tot pe pilot automat! Da, dar pe sus nu ai parte de tot felul de cretini, adica nu e asa de mare ''aglomeratia'' ca pe jos. Oricum, mai e de munca la partea de pilot automat in autovehicule Editat Martie 3, 2019 de maxente Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Pai de exemplu 67mc gaz metan fac 708kw care costa 120ron...cat costa 708kw din reteaua electrica? Editat Martie 3, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
validae Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) @maxente Dacă s-ar da licențe să zboare toată prostimea, ar trebui să locuim în bunkere blindate, că nu ai ști cine îți pică pe casă, sau îți intră prin pereți..... @WINNER 777 Nu e vorba doar de cât costă curentul din rețea, e vorba și de cât te va costa kilowatt-ul pe care ți-l produci tu......și nu cred că vei concura vreodată marii producători.Socoteala de acasă (câți mc de gaz consumi ca să produci nkW) s-ar putea să difere în final, dacă pui și investiția generatorului, a consumabilelor, întreținerea.....Că prețul kilowatt-ului la consumatorul final e trecut prin multe mâini de ,,băieți deștepți,, și de aia e cât e de umflat în final, e altă discuție..... Editat Martie 3, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 Daca dai 55~60kw in baterie in maxim 50minute e full...nu mi se pare sa mearga prea mult generatorul.Chestia distractiva e ca generatoarele functioneaza cu motorina,gaz metan,gpl si iara ne intoarcem de unde am plecat plus pierderile aferente de care pomeneai...deci un fel de scarpinat pe dupa cap cu automobilul electric,in faza actuala. Link spre comentariu
validae Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Și costul generatorului care să suporte consumul ăla de 50kWh nu îl pui ? Sau îl împrumuți ? Până se amortizează, va mai cere ceva piese de schimb, se mai arde una-alta, că nu-s indestructibile.... E clar că automobilul electric va fi de nasul băieților cu bani de dat pe așa ceva, noi vom arde probabil paie când se va duce petrolul....eu prevăd o revenire a motoarelor cu aburi de generație nouă. Sau și mai probabil a pilelor de combustie, a motoarelor cu hidrogen, etc.....dar automobilul electric va fi doar un vis fruumos. Pentru drumuri scurte....sau transport urban. Editat Martie 3, 2019 de validae Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 Si cand vorbim de un generator de 50kw vorbim de un dulap imens. Trebuie sa il ti pornit o ora ca sa iti incarci bateriile cat sa mergi o ora. Ce bine era daca puteai sa il cari dupa tine si din ora in ora sa il pornesti cate o ora sa iti incarci bateriile. Sau chiar sa il ti pornit in timp ce mergi. Dar stai, nu cumva ajungem inapoi la masini cu motoare termice pe ele care folosesc de fapt carburantul ca combustibil dar intr-o forma mult mai ineficienta decat cea din momentul actual ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Daca ti neaparat il poti construi, motoare termice sunt pe toate gardurile(diesel sau benzina)...un pic mai greu sa gasesti generatorul propriu-zis si sa faci automatizarea necesara. Acum 10 minute, dany_cta a spus: Si cand vorbim de un generator de 50kw vorbim de un dulap imens. Trebuie sa il ti pornit o ora ca sa iti incarci bateriile cat sa mergi o ora. Ce bine era daca puteai sa il cari dupa tine si din ora in ora sa il pornesti cate o ora sa iti incarci bateriile. Sau chiar sa il ti pornit in timp ce mergi. Dar stai, nu cumva ajungem inapoi la masini cu motoare termice pe ele care folosesc de fapt carburantul ca combustibil dar intr-o forma mult mai ineficienta decat cea din momentul actual ? Pai exact asta am vrut sa scot in evidenta...ineficienta per ansamblu al automobilului electric. Da, poti cara dupa masina o remorca in care sta generatorul...ce bine seamana toata treaba cu o locomotiva cu aburi,in fata ai cazanul cu abur si motorul iar in spate magazia cu carbuni aka generatorul din remorca Editat Martie 3, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
validae Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 Stați liniștiți, soluțiile există deja, dar stau la sertar până se duce petrolul.Acum nu sunt tentante, fiindcă ar pierde prea mult magnații petrolului care conduc lumea. Stați să rămână doar petrol cât să susțină industria chimică, să vezi ce apar alternativele..... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Acum 23 minute, validae a spus: Stați liniștiți, soluțiile există deja, dar stau la sertar până se duce petrolul.Acum nu sunt tentante, fiindcă ar pierde prea mult magnații petrolului care conduc lumea. Stați să rămână doar petrol cât să susțină industria chimică, să vezi ce apar alternativele..... Eu sper sa fie asa,dar eu zic ca s-a ajuns la limitele fizice cunoscute.De acum incolo cautarile ar trebui sa se indrepte spre alte forme de energie...deocamdata ne invartim intr-un cerc vicios!Trebuie tehnologii noi,materiale noi...asa curentul electric il tot ametim in diverse moduri de 100 si ceva de ani...sper sa apara ceva cu adevarat nou care sa ne scoata din rahatul asta energetic primar,altfel o sa devenim cu totii N/A...(not applicable)in curand! Editat Martie 3, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Curentul de noapte nu e asa scump. Iar legat de chit de conversie, e greu, una e sa montezi un motor, dar trebuie sa il faci sa se inteleaga cu ESP-ul/ controlul tractiunii, altfel e pacat de masina. Plus alte probleme. Probabil cum zice colegul nostru, invers, iei o tesla cu motorul defect, cu bateriile duse, vinzi ce poti de pe el pe partea electrica si montezi un 1.9 te de i luat cu 1000lei din dezmembrari. Apropos de biciclete, sunt electrice acum, pe alea chiar nu transpiri si de urci cu 30 la ora la deal. Iar de tinut tine bateria suficient pt un drum dus intors. Acu banuiesc ca nu sta nimeni la 50km de serviciu si alege bicicleta ca mijloc de naveta. M-am dat cu una de la bosch, asa bine si usor se duce, iar bateria parca nu se mai termina. De trotinete nu zic, o impachetezi si o iei pe umar, ti-o parchezi in birou sau in portbagaj. Dupa cum am zis si spun si altii, problema e de urbanistica, aglomeratia e mare, nu e loc sa venim toti cu masina. Trebuie gasite alternative. Editat Martie 3, 2019 de Sharky Link spre comentariu
informer Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Nu cred ca cineva isi ia masina electrica si pune in portbagaj un generator pe benzina... ori iti ajunge autonomia in cele mai defavorabile conditii ori nu-ti cumperi electrica si gata. Pe de alta parte, din cate (parca) am citit, in Romania energia electrica produsa de hidrocentrale + nucleara depaseste cea produsa prin arderea combustibililor fosili... si asta fara vreun efort deosebit din ultimii ani in directia asta... sau nu-i asa? Editat Martie 3, 2019 de informer Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 (editat) Nu il pune in portbagaj ,ca nu incape... Editat Martie 3, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 3, 2019 Partajează Postat Martie 3, 2019 Suntem cam 50-50 cu energia "curata" vs cea din termocentrale. E decent zic eu, dar sa se mai bage privatii pe eoliene, ca alt reactor e clar ca nu suntem in stare sa facem. i3 chiar vine intr-o varianta cu generator pe benzina. Diferenta e ca generatorul ala tot timpul va merge la regim optim. Dar pana la urma hibridele tot asta fac, mai direct sau indirect. In special plugin hibrid cu raza electrica mai mare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum