Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 8 ore, daniels a spus:

NU ai prins ideia. Aia sunt cercetatori in securitate, fara ei nu poate fi perfectionat sistemul. 

Eu am prins foarte bine ideea:

Citat

Doi cercetători în securitate de la McAfee, Steve Povolny şi Shivangee Trivedi

De cand se ocupa aia cu cautarea bug-urilor la masinile Tesla? Aia nu misca un deget fara sa primeasca un ban. In plus nu este domeniul lor de activitate!

Uite cu ce se ocupa:

Citat

 

For Consumer
Security and anti-virus for the home

For Enterprise
Security designed around your outcomes

 

Nu-s naiv sa cred ca aia doi nu puteau sa doarma bine noaptea din cauza faptului ca vechile modele Tesla puteau sa nu distinga bine limita de viteza de pe un panou (pe care un dobitoc a lipit banda adeziva). Eu nu cred ca in Vest exista tampiti care sa se apuce sa lipeasca benzi adezive pe indicatoare. 

Deja noile modele Tesla nu mai pot fi pacalite. Masinile Tesla din 2016 aveau adaptive cruise control deci nu era nici un pericol daca un dobitoc se apuca sa lipeasca benzi adezive pe indicatoare de viteza. Scenariul propus de ce doi de la McAfee mi se pare pueril! 

Asa si eu ar trebui sa fac un articol in care sa iau versiunea de antivirus McAfee din 2016 si sa arat ca nu face nici o branza pe un computer in 2020. 

S-au temrinat cumva cyber attack-urile, nu mai apar virusi noi? Atunci de ce nu-si vad de treaba lor? 

 

Link spre comentariu

A baga sub pres vulnerabilitatile unui sistem care se vrea omologat numai progres nu e.

Nu stiu cand au facut testul, dar daca l-au facut in 2020 pe un model 2016 e si mai rau pt ca trebuiau sa cheme in service masinile si sa puna softul nou.

 

Editat de daniels
Link spre comentariu
Acum 3 ore, adrian_pic a spus:

...

"De cand se ocupa aia cu cautarea bug-urilor la masinile Tesla? Aia nu misca un deget fara sa primeasca un ban. In plus nu este domeniul lor de activitate!"

Poate ca au fost pusi sa cerceteze.

 "Eu nu cred ca in Vest exista tampiti care sa se apuce sa lipeasca benzi adezive pe indicatoare."

Nu crede, cerceteaza. Eu STIU ca exista asemenea tâmpiti. Aici în sudul Germaniei asemenea chestii se practica în mod traditional în ajunul lui 1. Mai. Si îmi aduc aminte ca asemenea glume se faceau si în satele svabesti din România.

"Asa si eu ar trebui sa fac un articol in care sa iau versiunea de antivirus McAfee din 2016 si sa arat ca nu face nici o branza pe un computer in 2020."

Antivirusul a fost demult updatat. Si softul masinii?

"S-au temrinat cumva cyber attack-urile, nu mai apar virusi noi? Atunci de ce nu-si vad de treaba lor?"

Poate ca tocmai asta-i treaba lor. Inteligenta artificiala.

Link spre comentariu
Acum 8 minute, franzm a spus:

Antivirusul a fost demult updatat. Si softul masinii?

 

Poate ca tocmai asta-i treaba lor. Inteligenta artificiala.

Pai si softurile au fost update-ate ca cele de acum nu mai pot fi pacalite.

Treaba lor este sa se ocupe de cyber attack-uri, virusi si altele din astea. Au contracte si nu le onoreaza 100% deci nu vad de ce ar face benevolat pentru Tesla. Sa nu-mi spui ca i-au angajat Tesla sa faca acel test ca nu cred. 

Am spus: concurenta i-a platit pentru a lovi in Tesla. Cand deja asa zis-ul bug este remediat (masinile Tesla noi nu mai pot fi pacalite) ce rost avea sa dezgropi mortii? Nici altii nu dezgroapa mortii lui McAfee. 

Tesla cat timp exista adaptive cruise control pe masinile sale a considerat corect ca nu este necesara o interventie. 

Link spre comentariu

Înteleg ca masinile noi nu mai sunt afectate, dar cum stam cu cele vechi care mai sunt în uz? Ca am înteles ca ar fi o masina din 2016. Mortii lui McAfee au fost dezgropati la vremea lor si nu mai sunt în uz.

Link spre comentariu

Pai raspunsul este la sfarsitul articolului:

Citat

Cercetătorii au notificat atât Tesla, cât şi MobilEye EyeQ3 cu privire la această breşă în sistemul de securitate al maşinii, însă ambele companii au spus că nu este o problemă şi nu plănuiesc să rezolve în niciun fel acest aspect

In 4 ani nu s-a intamplat nici un accident din aceasta cauza pentru ca:

Citat

Maşina pusă în modul ”cruise control” (o caracteristică a sistemului de autopilot al Tesla, care controlează viteza automobilului şi îl menţine la o distanţă sigură faţă de cel din faţă)

Le ramane tampitilor de la McAfee sa lipeasca benzi adezive pe indicatoarele de viteza si sa astepte o vesnicie sa se intample un accident. 

 

Link spre comentariu

Oare sistemul cruise control îl apara pe sofer si de amenda pentru depasirea vitezei? Dar daca totusi are loc un accident pe care sistemul circulând cu 30 mph l-ar fi putut evita, dar la 80 mph nu, cine poarta raspunderea? Oare cum a fost omologat sistemul, daca nu stie nici macar cât un banal program OCR de acum 20 de ani? Cei de la McAfee doar au descoperit una dintre slabiciunile sistemului. Cine stie câte vor mai fi ascunse printre liniile de cod. Doar nu credeti ca VW sunt singurii cu musca pe caciula.

Link spre comentariu

Sistemul merge in cazuri ideale, de ex pe prima banda merge camionul ceva mai in fata, si pe a doua masina desteapta dar nu are cum sa vada indicatorul de pe marginea dreapta..... 

Link spre comentariu

Tesla nu foloseste doar camere pentru a detecta panourile indicatoare de  viteza, in primul rand are program gps care este updatat la zi. Imbecilii aia de la McAfee nu au testat masina pe un drum public ci l-au dus pe tapsan unde un gigel tinea un panou cu indicator de viteza. Niste jegosi care au cautat nod in papura platiti fiind de concurenta. De aceea nici nu s-au obosit aia de la Tesla sau MobilEye EyeQ3 sa faca ceva. Daca in 4 ani in folosire normala (pe strada nu in lanul de secara) nu s-a intamplat nimic inseamna ca nu au de ce sa intervina. De ce nu ne luam de rechemarile in service la marci de prestigiu care aveau mari belele (unele chiar la sistemul de franare)? 

Link spre comentariu

Momentan sistemele astea-s "de ajutor", (dupa cate stiu eu) inca nu exista masina autonoma omologata. Responsabilitatea e in continuare a soferului, care se poate lasa ajutat de sisteme, dar trebuie sa fie in continuare atent si sa le corecteze daca se "balbaie".

 

 

Link spre comentariu

Daca ma duc cu niste autocolante in forma de 8 si 0 exact pe masura cifrelor de pe indicatoare si ma apuc sa le lipesc peste indicatoarele de 30 sunt ferm convins ca nimeni nu ar calca pedala si in caz ca il ia militianu cu radaru s-ar duce cu el frumos de mana sa ii arate ce pe indicator scrie 80. Tesla ii cam bate pe toti la capitolul electrice si normal ca se gasesc altii care sa plateasca diferite oameni sa faca tam-tam sa le puna bete in roate.

 

Ia vedeti cu ce alta idee minunata au venit alti despeti anul trecut https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/masinile-noi-din-ue-vor-fi-dotate-obligatoriu-cu-dispozitive-care-limiteaza-viteza-1104441, ma gandesc oare pe Dacia aia ieftina oare ce sistem mega performant s-ar putea monta sa nu coste masina cu inca 3000 de euro in plus.

Link spre comentariu

GPS adaptat la zi..... La noi in oras nimeni nu se oboseste sa trimita o notificare undeva, sa schimbe ceva, saptamanal cate un Tir ajunge si se intepeneste linga Tribunal, unde strazile sunt prea inguste, multe masini parcate, soferii straini se ghideaza dupa gps..... Se blocheaza traficul, se cauta proprietarii masinilor parcate, nebunie mare, tine min4 ore..... Si de vreo 10 ani.... 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, adrian_pic a spus:

Niste jegosi care au cautat nod in papura platiti fiind de concurenta.

"Jegosii" (una dintre persoane este chiar jegoasa, fiind o femeie) sunt specialisti în domeniul lor si au stiut exact dupa ce sa caute (de ex. simplificari ale algoritmilor prin care se implementeaza transformarea Hough). Nu au lipit la nimereala banda adeziva pe semne de circulatie asteptând sa se produca evenimentul. si au mai manipulat si alte semne de circulatie. Cu consecinte mult mai grave.

Concurenta, inclusiv Tesla, fac la fel. De ex. sponsorizeaza ONG-uri nemtesti si europene care, chipurile, nu mai pot de grija mediului. Cu toate consecintele ce rezulta din asta.

Cu ceva timp în urma, cei de la Tesla i-au acuzat pe cei cu catarea ca ar fi închiriat un tesla ca sa faca reverse engineering si n-au mai stiut sa-l monteze la loc ca lumea. În realitate, masina închiriata a fost supusa aceluias program de teste ca si masinile proprii. Printre care si pista pavata cu piatra unde s-a cam desfacut de la încheieturi si asa a fost returnata. Toti producatorii fac asemenea teste cu masinile concurentei, ba mai mult, concurentii chiar le pun la dispozitie mostre pentru acest scop.

Editat de franzm
Link spre comentariu
1 oră în urmă, franzm a spus:

"Jegosii" (una dintre persoane este chiar jegoasa, fiind o femeie) sunt specialisti în domeniul lor si au stiut exact dupa ce sa caute

Au cautat si ei ce au putut ca sa isi justifice banii incasati de la concurenta care i-a angajat(si la care Tesla le sta in gat). Daca ai macar un pic de demintate nu vei accepta niciodata sa scurmi pentru ca sa iti castigi o paine. Daca erau platiti de Tesla, nu aveam ce comenta, dar sunt platiti de concurenta, concurenta care isi da seama ca Tesla Model 3 ofera ceea ce ei nu pot oferi. La fel nu aveam ce comenta daca faceau asta benevol. 

Orice inginer stie ca are menirea sa impinga progresul cu un pas inainte nu sa dea la gioale celor care cu sudoarea fruntii lor fac fac ca ziua de maine sa fie mai buna decat cea de astazi. 

I-am facut jegosi ca incearca sa demonstreze un rahat: masinile Tesla din 2016 nu au avut nici un accident datorita interpretarii gresite a unui indicator de viteza (traficat de un dement). Daca timp de 4 ani nu s-a intamplat nici un accident, cu ce scop te apuci tu sa publici un articol in 2020, nu cumva cu scopul de a denigra munca celor de la Tesla?

Am mai spus, Tesla in ochii mei nu are nici o legatura cu dobitocul de musk! Ala este un jegos infumurat si tupeist care fuge dupa bani. Normal ca ii consider jegosi si pe cei care primesc bani de la musk pentru a defaima sau a denigra ce are nevoie smecherul sau ca sa ii netezeasca lui drumul sa castige mai multi bani. Eu intodeauna sunt de partea celor care muncesc (si de multe ori muncesc pe bani putini) pentru ca ziua de maine sa fie mai buna decat cea de astazi. Patronii care ii angajeaza si ii platesc sunt niste nuli in ochii mei daca nu au alta contributie decat sa scoata banul din buzunar. Eu intodeauna am vazut in patron cel mai mare dusman al meu! Am fost dat afara pentru ca am strans mana unuia care lucra la concurenta si i-am spus: felicitari! 

Am fost intodeauna pentru o concurenta cinstita si corecta bazata pe realizari nu pe denigrari si defaimari. Cine se deda la defaimare si denigrare este un vierme!

Link spre comentariu
Acum 8 minute, adrian_pic a spus:

Daca timp de 4 ani nu s-a intamplat nici un accident, cu ce scop te apuci tu sa publici un articol in 2020, nu cumva cu scopul de a denigra munca celor de la Tesla?

Simplu. Vreau sa folosesc si eu MobilEye EyeQ3 pe masinile mele (adica nu vreau sa reinventez roata) si vreau sa stiu ce poate cu adevarat. Pentru ca vreau un sistem omologat, rezistent la perturbatii, etc. Si atunci pun pe niste specialisti sa-l testeze. Ghinionul lui Tesla, ca aveau asa ceva instalat pe masina. Putea sa pice si pe altii. Asa cum soarta i-a lovit pe VW. Daca n-aveau gura asa de mare, nu le cerceta nici dracu masinile. Ce sa-i faci, pisica 13.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări