Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La 24.11.2019 la 10:13, Sharky a spus:

De exemplu clio vechi avea aripi de plastic, asta nou nu stiu.

Sa vezi ce fata am facut eu anul asta cand am vazut biemvieu (bmw) cu o bucata din aripa fata stanga lipsa (eram pe partea cealalta a strazii). Nu stiu din ce an era dar era destul de nou modelul. Nici prin cap nu imi trecea ca bmw putea sa puna aripa din plastic. Am crezut ca nu o fi fost originala aripa si cea aftermarket era din plastic, dar am trecut strada si am ciocanit cu degetul si aripa opusa si tot din plastic era. Atunci mi-am amintit faza cu taranul si girafa lui Marin Preda :85.  

Link spre comentariu

 

Acum 22 ore, adrian_pic a spus:

Sa vezi ce fata am facut ...  

 

Da' sa vezi ce fata au facut doua cucoane care impodobeau un BMW seria 5 ...era masina nasilor. Aveau un ornament asemanator cu o floare si incercau sa-l lipeasca pe capota masinii... dupa vreo zece incercari au concluzionat ca s-a stricat magnetul. Totusi au testat pe un Logan parcat alaturi. Testul l-au facut fara siliconul de protectie,  s-a lipit magnetul ala de si-au stalcit degetele doi barbati incercand sa desprinda ornamentul.

Link spre comentariu

Contraziceti-ma va rog daca gresesc dar din ce stiu eu piesele gen capota, aripa etc. nu au rol de protectie in caz de accident ci sunt cu rol estetic, aerodinamic, protectie fata de intemperii etc.

Deci e ceva rau ca sunt din plastic, fibra sau altceva in afara de tabla?

Editat de informer
Link spre comentariu

Eu cred ca exista inca acel concept de "tanc rusesc, greu si trainic"... :) 

Nu zic ca nu-i adevarat neaparat, prima mea masina (mostenire) a fost Lada 1500... dar cred ca in ziua de azi, cu tehnologia existenta, se poate face o masina si din altceva decat metal (pe unde-i posibil) si sa fie la fel de buna din toate punctele de vedere... chiar mult mai buna, as spera... :rade:

Link spre comentariu

In principiu toata caroseria si elementele ei ar trebui sa colaboreze pt ca constructia sa fie mai solida din toate unghiurile de impact ,si elementele mai subtiri ,gen aripa capota sa formeze o retea tridimensionala ,care ofera intarire dar si zona de amortizare ,absorbtie a energiei prin deformare ( plasticul nu face asta ) .

O presa metalica scoate o aripa ,la 5 secunde , matrita este din 2 jumatati simple .

La plastic matrita are sistem de incalzire ,canale pt apa rece pt racire ,tot ciclul incalzire racire dureaza ,daca nu e racit plasticul se deformeaza la scoatere .Mai are canale pt eliminarea aerului .La pret e mult mai scump realizarea lui , se consuma multa energie si TIMP ( care costa ....bani ) pe cicluri ,pompari ,racirea apei si recircularea .Multe materii prime plastice sunt chiar surprinzator de scumpe ,reciclarea plasticului greoaie ( sortarea e cea mai mare problema ,exista foarte multe feluri , nu se pot amesteca -dar se intampla ,plasticul rezultat este slab calitativ .Plasticul se poate in numar limitat recicla ,nu rezista la multe topiri ,devine casant )Metalul se poate recicla fara probleme ,chiar nu inteleg ce interese sunt ca se foloseste tot mai mult plastic ,care are numai dezavantaje  .( singurul avantaj ca nu rugineste -in schimb arde ,fumul rezultat este deosebit de nociv ) 

Am un ministrung si am avut nevoie de o bara de polipropilena de circa 8 cm diametru si 20 cm lungime , m-am lasat pagubas pretul la magazinul de specialitate se apropia de alama ! 

Interesant este ca acum 20-30 de ani masinile autoturisme normale erau  din metal si aveau in medie  700-900 kg ,acum se apropie de 1400kg ,cu toate ca se fac multe elemente din plastic .-si la accidente tot se fac zob......

Link spre comentariu

Nici accidentele cu auto nu mai sunt ce - au fost . Am vazut destule , pe masura ce trece timpul si masinile devin mai performante , sunt tot mai tragice . O busitura de Dacie pe vremuri ducea greu la decese , acum se intampla frecvent . O fi viteza ( numai ) de vina ? 

Link spre comentariu

,da , Gauss ai dreptate , candva a aparut idea ca daca se pune mai mult material va fi mai solid ,nu s-a gandit prea profund ca daca da in masina mai grea una mai grea e cam acelasi lucru ,forta este mai mare pt ca si masa e mai mare .Tot mai multe accidente in care pina si motorul sare de la loc , etc.....In schimb cu toata dezvoltarea in optimizarea dozarii combustibilului ,arderii ,eficientei motorului ,consumul nu a scazut.,ba chiar a crescut pt ca se ajung la puteri mari si la masini uzuale ,pt ca e nevoie de mai multa putere pt a misca dinamic o caroserie mai grea .

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Усилитель a spus:

Interesant este ca acum 20-30 de ani masinile autoturisme normale erau  din metal si aveau in medie  700-900 kg ,acum se apropie de 1400kg ,cu toate ca se fac multe elemente din plastic .-si la accidente tot se fac zob.

Pentru comparatie va prezint mai jos caracteristicile pt. 2 masini pe care le-am detinut, din aceeasi categorie si forma constructiva.

Puteti remarca la cea mai noua (stanga) o masa mai mare insa toate dimensiunile sunt mai mari iar restul caracteristicilor mai bune.

Nu stiu daca mototul pe motorina e mai mare fizic sau mai greu dar mie-mi pare, ca nestiutor, mai mare. :) 

 

L.E. Am uitat sa scriu si nu apare in poza, fabricate la distanta de aprox. 15ani.

 

3pfd7sh.jpg

 

 

Editat de informer
Link spre comentariu

Ma indoiesc ca in ziua de azi isi mai pierde vremea careva sa faca sasiul diferit.

De multe ori si componentele de suspensie sunt identice, indiferent ca ai un motor mult mai puternic.

De tampoane motor nici nu mai zic in general sunt identice indiferent de motor si de puterea lui. Cat timp punctele de prindere raman aceleasi, cam acelasi ramane si tamponul.

Vb aici de codul concret al piesei.

 

pur si simplu economia de material e insignifianta comparativ cu sculele suplimentare necesare sa faci 2 sasie diferite.

Epoca in care o masina venea cu multe tipuri de motoare, sasie, suspensii a cam apus nu e rentabil.

Diferenta doar la piesele ieftine/consumabile care oricum se fac in volum f mare sau altele la care nu ai incotro, gen arcuri telescoape.

Nu poti pune acelasi arc de benzina de 1.4 aspirata la un motor de 1.9 ca ajunge masina pe burta.

 

 

Link spre comentariu

F bine, felicitari, cand o sa fie toata bateria la acelasi pret si la acelasi nivel de poluare, o sa se intoarca lumea cu fundul in sus.

Mi-ar conveni si mie, dar din pacate realitatea e alta.

Momentan ma simt mandru de mine, nu beau deloc cafea.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Exista tot felul de postaci care scriu articole "serioase"dupa cererile unora sau chiar din nestiinta .Daca analizam bine textual ,bateria de la Tesla model 3 este fabricata cu mai putina poluare decit 30 cesti de cafea .

Propun scriitorului sa vada cat polueaza "doar" transportul de la mina la port cu camioanele sau trenul ,din port ( C hile ,China etc ) pana in state cu vaporul  , din port la fabrica .Nu mai spun de minerit ,fabrica de selectare/concentrare /finisare  etc materie prima , etc .

"Doar "muncitorii de la Tesla consuma intr-o zi de lucru cantitati mari de cafea intr-o zi de lucru ........( nu 30 ) 

 

Am vazut tot asa un calcul facut de nemti pt masina + acumulator , era de speriat .......( extrema cealalta.....)

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări