Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

S-ar putea sa nu arate in bord defectiunea cu becurile.

Ca fapt divers: la minunata masina Fiat Doblo Panorama din 2011 (luata de noua) s-a ars unul dintre becurile pentru lumini de zi (DRL). A aparut mesaj pe display cat si semnale acustice. La fiecare pornire, sau in timpul mersului ma avertiza.

Ma opreste intr-o zi un filtru Politie + RAR pe langa Tg. Frumos. Acte, asigurare etc.

Imi spune ca motivul este un bec de faza scurta nefunctional. Imposibil, zic. La ce scandal a facut masina cu un bec DRL, ma gandeam ca la un bec de faza scurta, nici n-o sa ma lase sa plec de pe loc.

Si politistul, mirat, ma intreaba daca nu imi arata defectiunea in bord. Ma pune sa opresc, si sa pornesc motorul. Nici o avertizare. Ma dau jos din masina si politistul are dreptate. Un bec de faza scurta era ars.

Mi-a dat actele si mi-a sugerat ca la prima benzinarie sa cumpar bec, daca nu am in trusa. Nu m-a lasat sa schimb atunci, caci aveau nevoie de spatiu pentru alti clienti.

In mod normal trebuia amenda+retinere certificat+vizita RAR.

Mai ziceti ca Loganul e masina proasta. Asta pentru ca nu ati avut Fiat fabricat in Turcia!

Link spre comentariu

N-am nimic cu Loganul, insa prea e frecvent defectul asta. Inseamna ca lampile spate au o hiba, atata tot. Probabil cu ceva indemanare ar putea fi remediat neajunsul asta. Am avut si la seat leon probleme cu contact incalzit la lampa spate, dar totul e sa nu lasi sa ia foc masina. La frana probabil nu il avertizeaza, dar la semnalizare mai mult ca sigur se schimba frecventa in bord, daca are cine s-o bage in seama.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Acum m-am invatat cu fenomenul ( vad macar unul pe zi)...daca se aprind ambele continuu, inseamna ca a apasat pe frana. Daca se aprind ambele intermitent, inseamna ca vrea sa semnalizeze. Mai naspa e cand e soare si nu se vede bine ca clipocesc, fiind alimentate fiecare cu jumate din tensiune. Probabil pe posesori nu-i deranjeaza, pt ca se ard becurile mai greu.

Si la ITP cum trec????

Link spre comentariu

Daca nu se facea economie de un cent doi ,  masa becului de 21+5w se ducea  cu 5cm de tablita pana la unul din suruburile de fixare a triplei spate pe caroserie ca pe vremuri. Si nu se mai intrerupea groundul si deci nici nu se mai inseriau becurile intre  frana si semnalizare . Dar cum metalul e doar pt bogati , totul e de plastic si trebuie fire firicele mufe mufite protocoale SBC senzori current sensing enshpe module si ore de service cu softul si interfata etc.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, ratza a spus:

Cu şpagă, cum să treacă?

Chiar sinteti sigur?

Apare o pilpiire in ritmul semnalizarii in becul de pozitie spate corezpunzator partii semnalizarii, nu se stinge, nu se intimpla nimic dramatic, n`au ce comenta.

 

@bolek, era mai simplu sa foloseasca 2 pini de masa, este in conector pe lampa dar nu si pe cel de pe cablu.

La fel de adevarat este ca mai e o problema cu masa dusa la surub, ceva coroziuni...

Acum 6 ore, doru3160 a spus:

 dar la semnalizare mai mult ca sigur se schimba frecventa in bord, daca are cine s-o bage in seama.

 Nu se simte nimic in bord ca frecventa.

E simplu de remediat, se arcuieste lamela de pe conectorul cablului.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, norad a spus:

S-ar putea sa nu arate in bord defectiunea cu becurile.

Ma opreste intr-o zi un filtru Politie + RAR pe langa Tg. Frumos. Acte, asigurare etc.

 

Ala n`arata defectiunea da` la Nissan NP300 nu arata daca ai luminile de ceata pe fata aprinse, doar pe spate.

Mai fain este ca atunc icind stingi farurile nu aduce la 0 comutatorul auxiliar pentru ceata, stinge doar spatele, fata ramine aprinsa.

La fel, ma opreste un echipaj, ca am luminile ceata aprinse si trebuie sa ma amendeze, de ce merg cu ele aprinse?

Eu le raspund ca dimineata am fost pe zona si a fost ceata puternica si am aprins luminile de ceata, intre timp am oprit citeva ore apoi la pornire am plecat cu cele de fata aprinse deoarece asa face masina si nu semnalizeaza in bord nimic.

Nu i`a venit sa creada, a urcat la volan , a manevrat blocul de lumini, celalalt a confirmat ce se intimpla si a comentat ceva despre istetimea proiectantilor, constructorilor, ecomomia de 1 LED in bord si mi`a recomandat sa fiu atent ca se lasa cu amenda circulatul cu luminile de ceata in mod nejustificat.

Link spre comentariu

Tot legat de istetimea inginerilor proiectanti de la Fiat este si sistemul de avertizare al tensiunii de incarcare (daca e vorba de avarie).

Am mai povestit pe aici. Alternator prajit la propriu, stator cu sarma arsa, in urma apei curse de pe parbriz. A semnalizat in bord semnul "baterie rosie" plus semnal auditiv, dupa care, la ceva vreme nu a mai indicat eroarea. Drept urmare, am mers pe baterie si am ramas cu masina oprita in plin trafic.

Nici la Dacia veche nu se intampla asa ceva.

Smart CAN bus! Ihi....

Link spre comentariu
Acum 7 minute, Ion_Bumbu a spus:

E simplu de remediat, se arcuieste lamela de pe conectorul cablului.

Probabil daca era ceva mai complicat, se munceau sa rezolve. Daca fabrica nu s-a omorat, macar proprietarul cred ca daca ar dori, ar aduce o imbunatatire in asa fel incat cativa ani cat e masina la el sa nu mai aiba problema asta. Vara cu o bere si masina parcata undeva la umbra (ca nu toti au garaj), cred ca in max o ora nu ai ce face. Dar e mai usor sa te plangi ca nu e lampa buna, decat sa te muncesti sa rezolvi o problema deranjanta pt ceilalti participanti la trafic.Ma refer in general la felul cum privesc oamenii astia problema, nu la cineva anume. Lipsa de respect pt sine si pt ceilalti.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

La Patrol regulatorul defect, nu indica nimic dar incarca peste 17,6Vdc, cind depasea 17,7Vdc aprindea becul de ...ABS!

Ma rog, asta avea el o circumstanta atenuanta, era regulatorul defect dar totusi proiectantul ala nu trebuia sa foloseasca circuitul de avertizare diferit?

@doru3160

Se intimpla abia dupa citiva ani de functionare, garantia dusa, si`i doare la basca.

Totusi asta am vazut`o doar la Logan 1, prima serie, la upgrade n`am mai vazut fenomenul deci se pare ca l`au corectat.

Nu`i greu de rezolvat insa daca arcuiesti bine si cureti contactul nu mai e nici o problema.

Se simte in bord contactul defect, seara pina nu aprinzi luminile, frinezi si se aprinde foarte putin martorul de ceata.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 12 ore, Ion_Bumbu a spus:

Chiar sinteti sigur?

Apare o pilpiire in ritmul semnalizarii in becul de pozitie spate corezpunzator partii semnalizarii, nu se stinge, nu se intimpla nimic dramatic, n`au ce comenta.

Acum mi-am dat seama că e vorba de Logan, credeam că e despre toţi deştepţii ăia cool care-şi ţin faza lungă pe post de lumini de zi, semnalizări aprinse pe faţă şi de culoare roşie pe spate etc.

Link spre comentariu

Masinile alea dispar din peisaj. Chiar daca au 15 ani, varsta la care altele mai merg, is deja coapte, trecute, obosite plus ca grozave n au fost nici de noi, dapoi acu.

Omul care le are nu se sinchiseste stie ca are cazan si mai trage de el.

 

La itp cred ca ii poate comenta. Mai ales ca inspectorul sigur stie de problema si cat de simplu e de rezolvat. Asadar nu e scuza, dar vb populara, las ca merge si asa...

 

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Să fac un pic de off topic , că tot se vorbeste despre lumini .

Cand circul seara , pe intuneric , extraurban , ajung in punctul x cu portbagajul plin de cărnuri .

Despre ce este vorba , din Iulie am o Kia Sportage GTline , faruri cu LED , adaptive , masina stie să schimbe singură faza scurtă cu cea lungă  sau invers .Chiar dacă nu merg pe automat , să schimbe ea fazele , circul cu faza scurtă , cei de pe contrasens imi dau flash că ii orbesc , inclusiv camioane , după multe cărnuri am fost cu masina la service , să o verifice , verificată ...... farurile luminează perfect pe ambele faze , cărnuri primesc in continuare .

Ce am observat eu , la cei care circulă pe celălalt sens si au faruri tot cu LED , lumina este foarte albă si strălucitoare , eu nu am senzația că sunt orbit de ei , poate or fi unii mai sensibili si au impresia că ii orbesc eu .

Unii de pe contrasens chiar sunt ghiolbani rău , imi dau flash , dau și eu să vadă că circul cu faza scurtă , pe fază lungă se face ziuă in fața mașinii, ei intenționat cuplează faza lungă să mă orbească .

 

 

Editat de viobio
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări