Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 25 minute, gauss a spus:

Am primit solutia .. , rapid .... prize pe stalpi

Am vazut acum cativa ani, inca nu erau promovate asa intens masinile electrice, in america prize si contoare pe stalpi. Ce era interesant, noaptea bateriile se incarcau la un pret mic, iar dimineata (sau cand erau varvuri de consum) si bineinteles masina nu era deconectata se putea vinde curent in retea.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Eu de sarbatorile de sf . de an nu le - am vazut . Ma rog , tot in America , iarna aceasta ... , o suburbie a New - York ( mai mult timp ... , ca prezenta  ) . Asta nu inseamna ca nu exista . Ce am vazut ( sigur ) era o inghesuiala de nu puteai sa arunci un ac , ziua si noaptea la fel . Unde sa fie spatiul sa stationezi " la stalp " , si cate masini sa beneficieze ? Ce faci cat se incarca , pleci pe jos la o cafea ( si te intorci la fel ) , sau stai in ea si butonezi net - ul ? Nu stiu ce tara are stalpi destui , ca America sigur nu . Acolo sant minim 3 - 4 masini de " gospodarie " ...

 

P.S. - in America , tara cu cele mai multe autoturisme din lume , nu se omoara nimeni de poluare , ecologie etc . Asta e o moda euro - chineza ( unii cu ecologia , ailalti cu banii , pot fi si poluanti ... numai fara numar sa fie , si nu yuani ) . Poti sa circuli si cu de - alea de taiat lemne , sau cu Ford T . Sa fie inmatriculate ... , si atat !

Editat de gauss
Link spre comentariu
46 minutes ago, informer said:

Referitor la subiect, fara indoiala ca exista multe dificultati insa mai devreme sau mai tarziu la asta se va ajunge asa ca personal incerc sa ma obisnuiesc cu ideea... care dealtfel nu-mi displace. ;)

Eu cred ca este un dead end.

In primul rind solutia asta nu este aplicabila decit la vehicule mici folosite de cei care merg la servici, la cumparaturi sau la cinema. Nu vad camioane care transporta marfuri perisabile (rosii din Spania in Suedia, de ex.) mergind cu baterii 24 sau mai mult de ore fara oprire. Cu atit mai putin road train-uri australiene traversind Nullarbor cu trei remorci dupa ele din care doua si jumatate incarcate cu baterii. Nici avioane 747 pe ruta Paris - New York mergind pline de baterii si cu 4 pasageri la bord, ca atita loc ar mai ramine. Nici tractoare sau utilaje agricole arind sau recoltind zi si noapte cu un cablu dupa ele, ca astea ar putea fi alimentate de la capatul tarlalei cum sunt alimentate excavatoarele de la minieritul la suprafata, sau cu niste trolee pe acoperis .

Ei! atunci vin eu cu intrebarea: de ce sa devolti o infrastructura de productie si exploatare imensa si scumpa cind 70% sau mai mult din puterea pusa efectiv la treaba va ramine pe minunatul motor termic? Nu va fi acea infrastructura foarte poluanta in sine? Cit cupru, si cit PVC, va trebui produs pentru a duce la fiecare stilp si la fiecare loc de parcare zeci de kW pentru incarcarea masinutelor electrice? Nu e mai simplu si mai rational sa produci combustibili sintetici si nepoluanti, ca purtatori de energie, folosind energie electrica? 

Editat de d2134
Link spre comentariu
9 minutes ago, d2134 said:

Eu cred ca este un dead end.

I

Ramane de vazut... :)

Ceea ce stiu eu este ca de ex. firma Continental (si) din Timisoara a oprit dezvoltarea de "electronice" pt. motoarele diesel si a reorientat-o spre hibride si electrice (din surse interne...).

Acu` daca au sa arunce la gunoi tot ce urmeaza sa faca in urmatorii ani, asta n-am de unde sa stiu dar cumva nu-mi vine sa cred.

Cat despre inlocuirea combustibililor fosili peste tot, nu cred ca asta se va intampla. Insa este interesant ca la capitolul transporturi n-ai amintit si locomotiva electrica... n-are baterii da-i electrica si transporta multe de multa vreme... :) 

Link spre comentariu

Din moment ce toti astia mari anunta oficial ca merg catre electric, e clar ca furnizorii de piese se reorienteaza si ei!
E o miscare economica, se schimba pariul.
Ce iese vedem, dar treaba a luat avant.
Legislatia va impune un progres intr-un final, exceptiile vor fi doar unde tehnic nu se poate.
Deocamdata prin oras, gen 30-50km pe zi se poate utiliza o electrica. Sunt oameni care au 2 masini, una de oras alta de drum lung.


Sa vedem cand se apuca masina poporului de fabricat. 
Daca ei vor reusi sa faca un golf electric chel la pret de golf pe benzina dotat, eu zic ca dpdv economic treaba va fi viabila.
La fel un "smart".
Tehnologia de incarcare va evolua in timp pe masura ce va fi cerere.
https://www.theverge.com/2018/12/14/18140868/fastcharge-porsche-bmw-450kw-electric-vehicle-charging-station
Sigur va aparea la benzinarii cate o priza tzapana in care in timp de 5 minute sa iti poti incarca de la 0 la 50%.
Si fiind electronic e simpu de gestionat.
Nu e mare lucru sa le instalezi, nu ai nevoie de cine stie ce avize.
Uitati-va la masini, ce acum 20 ani era rezervat vehiculelor scumpe acum sunt disponibile pe masini de sub 15miiE!
Incet si pe masura cererii vor evolua.
Evident ca nu peste noapte.


Si sa luam alt exemplu. Barcelona, oras mai mare, multi locuitori, multe masini.
DAR nu vezi masini parcate aiurea pe trotuare, ambuteiaje imense, claxoane fara sens.
Lumea merge cu busu, metroul, benzi speciale, etc.
Pe viitor cred ca transportul in comun e solutia. Masina doar pt cei care stau departe si care vin pana la o parcare imensa, amenajata si de acolo bus.
De toti clar nu este loc, desi noi am vrea cateodata sa mergem cu masina din pat pana in birou.
Ma rog, in tarile civilizate unde ce am scris eu se poate face in mod decent.

Evident ca sunt neajunsuri, dar solutie perfecta nu e.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
12 minutes ago, Sharky said:

Sunt oameni care au 2 masini, una de oras alta de drum lung.

Cind or avea bucurestenii 2 masini atunci sa vezi claxoane si batai prin parcarile de pe linga blocuri...

Link spre comentariu
3 hours ago, d2134 said:

Masinile electrice, asa cum sunt ele acum, chiar nu sunt cu nimic mai bune. Sunt scumpe si au performante modeste.

 

Aia e tata ! 

Strugurii sunt acri ! 

Asta e marea problema a masinilor electrice, ca sunt scumpe. Ia sa apara electrice ieftine sa isi poata lua fiecare omul de rand una sa vezi ca nu se mai vaieta nimeni ca e greu de incarcat, ca te lasa in drum, ca nu sun bune etc.

Vrajeala aia ca vezi domne ca producerea de electrice sunt mai poluante decat astea clasice, este doar o bashina puturoasa. Si ciociosanii tai din picioare, cand au fost produsi, s-au ars si eliminat gaze cu efect de sera, si cu sigurantase va mai arde mult timp de acum inainte oricat de ecologisti ne-am da noi.

Link spre comentariu
1 hour ago, maxente said:

Aia e tata ! 

Strugurii sunt acri ! 

Asa e! Strugurii sunt acri pina se coc si masinile electrice sunt cam necoapte iar pina se vor coace numai unii, ori cu bani multi ori cu minte putina, le vor cumpara. Problema e sa nu cada de pe vrej inainte de a se coace. S-a mai intimplat cam acum 100 de ani.

 

1 hour ago, maxente said:

Ia sa apara electrice ieftine sa isi poata lua fiecare omul de rand una sa vezi ca nu se mai vaieta nimeni ca e greu de incarcat, ca te lasa in drum, ca nu sun bune etc.

N-as fi asa sigur!

Editat de d2134
Link spre comentariu
1 oră în urmă, informer a spus:

Bine ca la noi nu se poate intampla... rezolva Tudorel... :) 

Va rog, fara insinuari, singura legatura cu subiectul este  "sarma" - lasati ministrul in pace!

Link spre comentariu

Fain fain, dar mergea oarecum la consum dupa cat de incet creste viteza, fata de cum merg altele, pe net.
Adica na un 535d tot asa merge.


230Wh/km si in finalul cursei catre 400wh/km, la viteza aia e chiar bine.
Nu mai stiu care e capacitatea, dar sa zicem ca ar fi 80kWh=200-300km, nu e chiar asa de tragic avand in vedere ca omul a condus-o cam gresiv.
Presupun ca AC-ul nu a functionat, e prea frig.
Pretul e cel care pune capac, din pacate.
Dar sa nu uitam si inovatiile tehnologice, care altii nu le au decat in laborator.

Link spre comentariu

La ce inovatii tehnologice te referi? TESLA folosea baterii Li-Ion 18650 si acum foloseste 2170 cu miile pe o masina. Asta e inovatia ca a trecut de la 18650 la 2170?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări