Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Toyota e hibrid, plus menajaza maxim bateria.

O tine tot intre 20 si 70 la suta, sau asa ceva.

Iar capacitatea e mica. O electrica cere capacitate mult mai mare.

 

Bateria trebuie sa tina mai mult, la masinile calumea asa e. La leaf au comis o, au facut o fara sistem de racire si din cauza caldurii oboseste repede. Naspa rau.

Link spre comentariu
5 hours ago, cocochannel said:

pai 10 ani au tinut bateriile originale de la toyote si costa nimica., iar la cat costa o baterie de electrica ma astept ca 10 ani sa fie un minim.

Toyota la hybrid folosea baterii cu NICD , cu un menagement bun ,( plus ca nu erau asa solicitate ca la full E )  aveau curajul sa dea 10 ani garantie .Grupul de baterii era asa conceput ca e simplu sa schimbi o parte .......

Link spre comentariu

io ziceam de o baterie normala, cu plumb. acu 10 ani nici nu erau hibride pe piata.

prima generatie de leaf s-a vandut in destule exemplare si e cam singura masina pe care o poti gasi second-hand, deocamdata.

nu stiu exact problemele lor, dar iarna nu faceai mai mult de 30 km , cel putin aici. cred ca bateriile lor erau si de capacitate mai mica, gen 24kwh.

 

oricum se pare ca garantia pt baterie e de 5 ani, fara sa am date complete, adica, daca dupa 5 ani ai 80% capacitate, atunci poti reclama garantia sau nu, unde e pus pragul ?

iar pretul pentru inlocuirea unei baterii de nissan leaf e ceva peste 10k parai (cad).

Link spre comentariu

La tesle am inteles ca bateria e formata din 3 mari segmente. Se schimba cate un segment si chiar daca au capacitatea redusa, am inteles ca se pot folosi foarte bine la sistemele cu panouri solare. Deci bateria nu se arunca asa usor cum cred unii.

 

Link spre comentariu
Acum 3 ore, maxente a spus:

La tesle am inteles ca bateria e formata din 3 mari segmente. Se schimba cate un segment si chiar daca au capacitatea redusa, am inteles ca se pot folosi foarte bine la sistemele cu panouri solare. Deci bateria nu se arunca asa usor cum cred unii.

 

Se pot recupera celulele 18650 dar e o operatie complexa schimbarea bateriei la Tesla, cu siguranta nu se poate face in regim amator. Pentru hibridele de la Toyota in schimb e plin yt de tutoriale pentru schimbat/reconditionat bateria in regim diy. 

Link spre comentariu

Din ce am inteles modulele, dupa schimbare, se pot folosi ca atare in sistelele on/off grid, nu trebuie dezmebrate si iti dai seama ca bateria, sau modulele din bateria mare, nu sunt doar niste celule legate intre ele, au pe ele toata electronica de monitorizare a celulelor (incarcare, descarcare, protectii etc.) plus sistemul de racire. 

 

Link spre comentariu
La 15.10.2019 la 20:24, validae a spus:

Zece ani o baterie ?  În zece ani probabil ai să schimbi cam trei baterii .Asta dacă chiar mergi cu maşina aia, nu o ţii doar să ieşi cu ea Duminica şi de ocazii...

 

La tesla bateriile sa presupunem ca au 1000 cicluri de incarcare (sunt declarate vreo 1500 daca nu ma insel). Asta nu pana ajung la zero ci la 70% din capacitatea nominala.

Sa presupunem ca la o incarcare se fac 350km.

Faceti din nou calculul ca sa aflati cate baterii schimbati in 10 ani.

 

 

Link spre comentariu

Important ( pentru vanzator ) e sa cumperi masina ... , dupa aia trebuie sa schimbi bateria , indiferent cat tine . O zi , sau ani buni . Sau sa o transformi in altceva ( cotetz ) , daca nu iti poti permite . Ca " goala " nu are valoare de revanzare prea mare , ramai cu banii dati initial , fara prea mare amortizare . Datele comerciale nu au intotdeauna acoperire in practica , iar schimbarea avantajoasa ar trebui prevazuta in contractul de vanzare  - cumparare . Poate sa si fie , nu stiu . Ca n - am cumparat asa ceva , si nu prea am de gand . Magnetul de bani ne cuprinde si pe noi ( ca tara ) :

 

https://www.nwradu.ro/2019/08/automobilele-tesla-pot-fi-acum-comandate-oficial-din-romania/

Editat de gauss
Link spre comentariu

Daca pe mine ma intrebati , nu prea . Ca idee , poate explicati ce inseamna modulare ( in cazul bateriilor de autovehicule electrice ) . Si cu ce ajuta aceasta in cazul uzurii . Ca ar trebui sa existe ( uzura ) . Sau nu ? ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
Citat
  • Model 3 - 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
  • Model 3 with Long-Range Battery - 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

 

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-battery-module-replacements-elon-musk/

Link spre comentariu

Va multumesc pentru precizare.

Cred ca va imaginati ca 120.000 mile sunt aproape 200.000km

Va rog sa postati daca reusiti si cat da garantie Volkswagen.

Editat de one
Link spre comentariu

Este o practica des intalnita sa se dea garantie extrem de generoasa dar sa se impuna termeni care sa conduca in timp la pierderea garantiei. Nu am citit termenii de la Tesla dar e foarte probabil ca acea garantie sa interzica folosirea exclusiva fast charger sau sport mode. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări