Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Exista masini cu punte rigida spate, tractiune spate si suspensie pe arcuri elicoidale si cursa mare, adica masini adevarate,la alea este foarte hazos sa intri intr`un viraj si sa ai o denivelare in el.

Efectiv simti ca fuge spatele, oare stiti de ce?

Daca nu esti obisnuit cu fenomenul cam "ingheti".

....................

:rade:

Cunosc bine senzația, prin '95 ... '98 am avut un Fiat 131 Supermirafiori fabricat in '83. Motor 2000 cmc benzină, DOHC, tractiune spate, punte rigidă si arcuri elicoidale. Semăna oarecum cu Lada rusească, era putin mai lungă ca aceasta. Doar ca aspect exterior, ca dinamică/performanțe era diferență ca de la cer la Pământ sau de la Lună la stele. 

Era cam "periculoasă" pentru cine nu-i cunostea comportamentul și încerca să-i dea "talpă" in curbe strânse pe carosabil denivelat.

Ca să nu mai pomenesc de drum alunecos ...

La vremea respectivă, consideram că italienii au proiectat o mașină prea ușoară pe spate pentru un motor așa puternic si tipul puntii/suspensiei alese.

La Terrano 2 pare a fi aceeași problemă, doar că proiectanții n-au greșit. Au facut o mașină de teren, nu un turism. 

P.S. Vorbim de mașini cu amortizoare bune, dacă acestea sunt varză mașina se comportă intr-un mare fel, nu mai contează tipul arcurilor sau dacă ai punte rigidă ori roți independente, cu diferențiat prins pe caroserie si planetare...

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Fiat - ul 131 e o masina rara ... Cred ca mi - ar place  una , in stare buna . Si nu ma omor deloc dupa masini .

 

P.S. - Lada din epoca erau copii dupa Fiat . S - au si judecat pe tema asta ... , rusii facusera cele ( minim ) 8 modificari  , pentru a iesi de sub incidenta acuzelor de copiere . Oricum , le luau boii de la bicicleta ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Masina era in primele sute de Km cind am observat manifestarea.

Eu m`am obisnuit cu ea destul de usor, faceam sute de Km zilnic.

Pina la urma daca o lasai in pace raminea pe traiectorie cu toate bitiielile spatelui, esential era sa nu te sperii.

Cind am plecat in concediu si a preluat-o colegul meu am facut un drum cu el si l`am bagat exact pe unde stiam ca face figuri, bineinteles instruit in prealabil.

A zis si el ca daca nu era atentionat s`ar cam fi albit la fata.

Comportamentul era agravat si de suspensia elastica, garda mare la sol, pneuri cu balonaj mare incit in miinile nepotrivita era reteta sigura de dezastru.

Interesant ca la Patrol este aproape aceeasi punte, bara Panhard insa e mai lunga iar bara stabilizatoare mai rigida, se decupleaza in teren, comportamentul este mai bun insa tot se simte.

Oricum ala are bara Panhard si pe fata, are alte bube, daca intra in woblaj si intra cam la 80Km/h acolo iara ingheti! :d

Link spre comentariu

@gauss, Fiat 131 Mirafiori (motoare 1.3 și 1.6) era relativ prezent in peisajul rutier italian in prima parte a anilor '80. Intr-adevăr, Supermirafiori cu motor 2.0 DOHC era mai rar, fiind o variantă oarecum "de lux". Ca si Fiat 132, sau varianta ulterioara "Argenta".

Lada a fost copiată de ruși după Fiat 124, model anterior lui 131/132. 

Eu am cumparat mașina din Ro, prin '95, avea 150 kkm la bord, arăta bine dpdv estetic și mecanica in stare bună. Din păcate, după vreo 3 ani si încă vreo 40 kkm parcurși a inceput să scadă presiunea uleiului, la scurt timp au apărut "bătăi" la motor, cauzate de uzura excesivă a liniei de cuzineti.

Am vandut-o unui mecanic auto, pe bani puțini.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

La cel cu motorul de 2.000 m - am referit . Am vazut unul prin 1995 , la un vecin ( cateva blocuri distanta ) , mi - am dat seama ca e " altceva " , fie si dupa zgomotul motorului . Masina era impecabila , si chiar luxoasa ( tapiserie piele , jaluzele spate ) , si altele . Or fi fost custom , aftermarket ... , n - am aflat . A fost vreo trei ani in peisaj , apoi a disparut . Si proprietarul ... , am inteles ca s - a mutat . In fine , nu e relevant . Chiar mi - ar placea , ar fi un " vintage " interesant astazi . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
La 11.10.2019 la 15:59, adrian_pic a spus:

Bre, esti om insurat si nu ai auzit ca MODA SE SCHIMBA DE LA AN LA AN???:rade:

Femeile daca ar fi de capul lor ar schimba masina si mai des de o data pe an :96

 

 

Mai era una... ca uneori mai trebuie sa schimbi masina si femeia.

Caci dupa un timp una suge prea mult si cealalta prea putin.

Link spre comentariu
La 11.10.2019 la 18:30, vioara a spus:

Conform site-ului transelectrica noi inca folosim cel putin 20% carbune. Din pacate nu suntem singura tara care inca mai exploateaza carbunele, majoritatea tarilor de pe glob inca exploateaza aceasta resursa.

 

In Romania cred ca mai este un fenomen, daca nu ma insel, si anume ca parte din instalatiile de productie de electricitate din surse regenerabile sunt proprietate straina, air acea energie este oficial exportata, in timp ce noi cumparam "alta" energie, produsa de altii din surse fosile. Evident energia nu are miros sau gust, dar pe hartie schimba niste statistici.

Scaderea utilizarii resurselor fosile va duce fara dubiu la cresterea pretului energiei electrice si probabil unele investitii in generatoare eoliene sau de alt tip vor deveni stimulante.

 

Cred ca trebuie sa privim si la tendinta nu numai la procentul din acest moment. Cat era acum 20 ani ? Cam cat va fi peste 20 ani ?

Link spre comentariu
La 11.10.2019 la 18:30, vioara a spus:

Cei care isi permit o masina noua si nu cumpara Logan sau hibrida sunt fitosi sau nu sunt informati.

 

Se poate spune ca raportul calitate/pret la Dacia concureaza bine marci consacrate.

Eu am avut Logan si pot sa spun ca masina este de calitatea la care te poti astepta la pretul pe care il are. E pentru romanul care trebuie sa faca ceva treaba cu masina, care nu participa la curse pe circuite si nu vrea sa atinga 100km/h in mai putin de 10 secunde. O masina compromis, ieftina dar rezistenta, pentru drumuri proaste, deci garda la sol ceva mai mare, portbagaj incapator (pentru clasa ei), spatiu pentru pasageri bun dar... centru de greutate ridicat relativ la latimea pe care o are, deci stabilitate proasta,  rezistenta la impact relativ prost conceputa. Daca vedeti accidentele Logan vs. altceva, in general se sfarseste mai rau pt. Logan. Un exemplu care imi vine in minte este accidentul lui Huidu, el se afla in Mercedes ML350 cu sotia, bona si 2 copii, de 2 si 4 ani, au scapat toti in timp ce cei 3 din Logan au murit.

Link spre comentariu
La 11.10.2019 la 22:41, mac01 a spus:

A innebunit toata Romania cu masinile nemtesti...de parca alte masini numai exista pe pamantul asta...decat troacele nemtilor! 

 Astea ajung la noi in tara uzate dar in stare buna, caci nemtii au un nivel de trai superior si strazi bune, schimba masina des deci produc vechituri de calitate.

 

Pe de alta parte, si masinile nemtesti noi sunt nu sunt rele deloc, iar japonezii nu sunt prea agresivi pe piata europeana. 

Link spre comentariu

Ca sa mai introduc ceva nou, pot sa remarc proiectul Pick-up-ului de la Tesla, Rivian, a carui pret ar trebui sa inceapa de la mai putin de 50.000$. Probabil Tesla spera sa produca baterii mai ieftine si sa nu mai cumpere de la Panasonic, mai ales ca au cumparat o fabrica de baterii nu imi amintesc numele.

Nu sunt masini economice, dar cand cei cu bani o sa dea tonul, o sa ii urmeze si plebea. Oricum pick-up-urile costa mult, de aceea si japonezii se bat mult in acest segment pe piata americana.

 

Englezul Dyson (cel cu aspiratoarele) a declarat ca se retrage din initiativa de a produce un automobil electric sub 30.000£ caci nu renteaza. E ceva dubios aici. Dyson are experienta in afaceri de ceva timp, se apuca sa faca o masina electrica, ia niste bani de la statul englez -  cateva sute de milioane, face niste prototipuri prin Singapore si apoi se retrage zice ca nu poate.

Sau poate ca asa o fi, poate chiar e greu sa faci un automobil electric ieftin si bun.

 

Stiu ca initia un topic cu barci, dar cred ca e interesant de postat aici:

 

 

se pare ca tipul asta face coca barcii in Romania (daca am auzit bine in film), apoi numele Marian e cam romanesc deci... felicitari tipului si spor la vanzare... desi pretul e cam piperat.

 

Editat de one
Link spre comentariu

Eu stiu si conturile ( posesorii ) ! ... Adica alea unde se duc rezultatele . Altfel , nu toti se inchina ba(c)teriei , ma rog , nu sunt de pe forum , ca aici s - a declarat ca nu se exista :

http://www.automarket.ro/stiri/electric-dar-fara-baterii-suv-ul-hyundai-pe-hidrogen-vine-in-2018-si-va-79145.html

 

Cred ca se da bonus si un smartphone , tot din podgoriile koreene , sa fie omu' live pe facebook , sa moara dujmanii de ciuda , pizma si invidie(re) !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări