Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 15 ore, vioara a spus:

Cu greu se poate spune ca bateria cu litiu a creat o lume mai buna, eu as zice ca doar i-a ajutat pe unii sa faca bani si le-a inlesnit guvernelor accesul la informatiile private ale muritorilorbde rand prin introducerea smartphoneurilor dar nu a rezolvat niciuna din problemele reale ale lumii. Este ridicol sa admitem ca bateria cu litiu este una dintre cele mai bune inventii pe care le avem. 

Un singur lucru nu a reusit sa faca litiul: sa elimine clonele de pe forumuri.:rade:

 Noul intra in viata intodeauna cu frecusuri, cu opinteli, dar castiga aproape intodeauna.Combustibilii fosili sunt la apusul existentei lor, inevitabil trebuie gasita o alta sursa de energie, insa automobilele electrice nu rezolva problema aglomeratiei in marile orase, automobilul proprietate personala(de orice tip, cu orice sursa de energie) devine din ce in ce mai putin util din cauza inmultirii excesive a vehiculelor pe  o infrastructura rutiera limitata, ba chiar, la noi, gandita in alte secole, pentru alte necesitati.

Editat de Spitfire
Link spre comentariu

Te De I A Je Me. 

Sa vezi cum fumega a meu cand ii dai pedala pana la fund, pe langa fum teava e orientata in jos si sufla tot prafu de pe drum.

PArfum!

 

 

Legat de premiu, nene, omu a inventat ceva, bateria ajunsa la nivelul actual face posibila folosirea unor dispozitive fara sa cauti o priza tot la 10 minute.

ASa ca e decent, zic eu, altfel adio action cam-uri care sa incapa in buzunar, spart phone sau laptop sub 5kg cu autonomie de multe ore.

Si sa nu uitam salvarea planetei de catre tatuca elon musk, altfel cu ce se lauda omu? facea masini electrice cu acumulatori de pb ca la caruturile de carat marfa din gara? Nu cred.

Pana la urma la ce vroiai sa dea premiul?

 

Premiu pt viitor, ca tot e la moda sa visam avioane si rachete electrice, camioane elecvtrice, sa ne laudam ca de maine facem cate 50mii pe luna.

Asa ne-a invatat tata elon, ajunge sa te lauzi, prostii o sa te creada, apoi faci tu ceva, oricum lumea uita repede, ba mai mult vorbesc mai departe, prorocesc viitorul electric care de maine bate la usa.

PArca si politicienii tot asta fac as ca nu e ceva nou.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, ratza a spus:

Îl înţeleg perfect, am căpătat acelaşi nivel de ură pentru Ford.

Eu calaresc unul fabricat in 2007 si in afara de ambreaj si consumabile, nimic nu m-a necajit. Fiecare cu norocul lui, ca daca e vorba de marca, la fiecare se gaseste cate unul precum bmw-ul din povestea de mai sus. Tipul ala daca gaseste un spin intre cracii lui nevasta-sa, sigur nu va fi surprins.:rade:

Link spre comentariu

Alege unu cu dpf, combinat cu rulaj mare si reparatii facute de mecanici romani, care trateaza efectu si nu cauza.

Si macar unu cu volanta cu masa dubla, la un schimb de ambreaj sa simti ca platesti, nu doar asa maruntisuri.

O masina de genu ala, de o vezi trecuta de 200k cand face figuri deja nu mai repari, carpesti cat de ieftin si nu mai bagi un ban in ea, gume de cele mai ieftine si tot asa, ca aia deja nu e masina, e in drum spre groapa si restaurarea costa mai mult ca una noua! mai ales la ford.

 

Sa iei una simplista, gen benzina sau 1.4tdci fara filtru si fara volante, putin rulata si sa o ingrijesti e alta.

 

Las ca ratza s-o dat pe mertzan acu, noroc ca e ingrijita, o scos altu inaintea lui banu gros si el doar trage foloasele, nu doar ponoasele. :)

Dupa ce treci la o masina superioara te si miri cum ai putut umbla atata vreme cu un cotetz.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Uite, asa sfat, chiar venind din partea ta, n-am nici un motiv sa-l pun in practica. Pt ce am eu nevoie, imi e suficient. Credeam ca atunci cand cumperi o masina, te interesezi si cat costa intretinerea ei si mentinerea in stare decenta in circulatie, altfel, o cam patesti, pe ideea ca tie nu ti se poate intampla. 

Link spre comentariu

 

Acum 1 oră, doru3160 a spus:

Fiecare cu norocul lui, ca daca e vorba de marca, la fiecare se gaseste cate unul precum bmw-ul din povestea de mai sus.

Ei, vezi? Cînd am cumpărat cazanul ăla cu păcură, am ales împotriva oricărui principiu şi set de cerinţe pe care-l aveam cînd căutam maşină. Ne-am cam detestat reciproc de la bun început. Pe actuala am ales-o fix ca pe nevastă şi nu regret niciuna din alegeri.

 

Acum 1 oră, Sharky a spus:

Las ca ratza s-o dat pe mertzan acu, noroc ca e ingrijita, o scos altu inaintea lui banu gros si el doar trage foloasele, nu doar ponoasele.

Haidi bre, nu mi-am bătut joc de nicio maşină cînd a venit vorba de reparaţii! Fordu' m-a făcut cu nervii fiindcă oricît aş fi băgat tot mai cădea cîte ceva. Nici asta n-ar fi fost aşa mare problemă, orice maşină trebuie întreţinută, dar să te lase în drum aiurea, de "n" ori... Te cam saturi să pompezi bani şi să vii acasă pe platformă. Oricum, a prins din nou viaţă (poveste luuungă).

 

1 oră în urmă, adrian_pic a spus:

De aia nu-i pro electrice :rade:

Nu sînt pro-electrice din cauza timpului de încărcare. Am mai zis prin topic că o hibridă mi s-ar părea cel mai bun compromis.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Credeam ca atunci cand cumperi o masina, te interesezi si cat costa intretinerea ei si mentinerea in stare decenta in circulatie, 

 

Ma leg de afirmatia asta (nu e un raspuns direct) ca sa va amintesc ca la o masina electrica nu sunt de schimbat  curele, uleiuri, filtre si nu se strica ambreiaje, injectoare, valve egr, turbine. Uzura este redusa pentru ca miscarea este de rotatie de la inceput pana la sfarsit, nu exista biele, axe pentru echilibrare, arbori cu came, chiulasa si tot ce au invatat mecanicii sa repare. Le ramane trenul de rulare pentru moment, pana se mai baga ceva electronica si pe acolo.

Noile baterii de la Tesla vor fi facute sa dureze 1 milion de mile (peste 1.6mil. km). Deja cu bateriile de acum, masina ar trebui sa dureze cel putin cat una cu motor diesel.  Si nu numai Tesla caci si ceilalti vor face la fel. Bateriile cu grafen sunt tot mai aproape de realitate si se pare ca vor avea o densitate de energie de 20 ori mai buna decat cele cu litiu.

Se pare ca Fisker va lansa curand un SUV cu baterii cu grafen. Pana una-alta, prima versiune cu litiu dar sa vedem...

 

Va legati mereu de faptul ca nu s-a inventat nimic, dar prin crearea pietei toti vor fi stimulati sa creeze si sa inoveze. Progresul in domeniul bateriilor este de la un an la altul. Daca privim cu aceeasi ochi si automobilul clasic putem spune ca in ultimii ani nu s-a inventat nimic dar pe o perioada mai lunga se pot vedea progrese in raportul calitate/pret. Si panourile solare costau mult la inceputuri iar acum au devenit rentabile. Viitorul este inevitabil electric caci industria automobilelor nu mai poate aduce profit asa cum e. Nu e vorba de ecologie aici, pur si simplu trebuie schimbata paradigma caci se creaza o alta piata. Si piata de reparatii se va schimba, caci nu vor putea sa repare decat cei care vor face cursuri si vor plati licente, nu va mai schimba nimeni uleiul singur.

Mai toti producatorii de vehicule au dezvoltat sectorul electric, iar unii care nici nu existau inainte acum iau amploare, ma refer in special la marcile chinezesti dar nu numai.

Da, acum inca renteaza diesel dar nu va fi asa pentru mult timp. Si despre ce diesel vorbim, de unul la mana a doua ? Orice petarda de masina la mana a doua este rentabila, atata timp cat dai putin pe ea si iti faci treaba, dar mai devreme sau mai tarziu va ajunge la gunoi si cineva tot trebuie sa cumpere masini noi ca sa se mentina piata de uzate.

 

In plus, masinile termice noi dupa cum puteti observa, au motoare din ce in ce mai mici si mai proaste, super pompate cu turbine, 1L in 3 cilindri si 120CP. Ce viata vor avea masinile astea?

 

Mereu uitati ca si petrolul, pentru a fi extras si procesat, ca sa se transforme in benzina si motorina, se pierde in mare parte prin ardere. Priviti si ultimul incident pe coastele Braziliei.

Aruncati o privire sa vedeti efectele particulelor de la diesel asupra sanatatii. Bineinteles ca nu vor fi eliminate dar mi se pare normal ca atunci cand ies din casa macar in centrul orasului sa respir aer curat nu fumul de la toate bidoanele care defileaza pe acolo fara rost. Nu are sens sa faci un excavator electric dar o caruta care trebuie sa transporte o singura persoana de acasa la serviciu se poate faca simplu electrica fara sa ne impiedicam in argumente ca nu s-a inventat nimic, ca nu are una sau alta. Acum 20 ani nici aerul conditionat nu era standard la automobile sau servodirectia, nu mai vorbim de radio. Caruta este pentru a te deplasa 15min pe zi nu trebuie sa dormi in ea. Realitatea din Romania din pacate constrange si la reducerea viziunii, lipsa de exemplu a unui transport feroviar de calitate duce la excluderea acestuia, altfel pentru orice drum mai lung de 200km se poate considera trenul in loc de automobil, cu un confort teoretic incomparabil. Spun teoretic caci nu exista, dar tendinta o vor determina tot tarile care au industrie si putere de decizie. Acestea, la nivel planetar, se pot numara pe degete.

 

Editat de one
Link spre comentariu
Acum 30 minute, ratza a spus:

Nu sînt pro-electrice din cauza timpului de încărcare. Am mai zis prin topic că o hibridă mi s-ar părea cel mai bun compromis.

 

 Intr-adevar avantajul ar fi ca pentru drumuri scurte mergi pe electric si pentru mai lungi sau mai dificile mergi pe termic si reduci problema autonomiei, dar daca extindem la familiile cu 2 masini asta ar putea echivala si cu posesia unei masini  electrice si a uneia termice.

Hibrida din pacate, combina de multe ori un motor electric slab cu un termic slab. Hibridele s-au nascut din necesitatea fabricantilor de a intra in limitarile normelor de poluare, dar raportul calitate pret nu e foarte convenabil.

Link spre comentariu
Acum 34 minute, ratza a spus:

Nu sînt pro-electrice din cauza timpului de încărcare. Am mai zis prin topic că o hibridă mi s-ar părea cel mai bun compromis.

Am continuat "stramba" lui Sharky sa te necajim :limb:. Da-i caucioacele tale la care ravneste si poate nu te mai da in gat si cu altele :rade:

Acum ca sa revin la topic, sa stii ca la noile electrice (opel corsa si peugeot 208e care au aceeasi platforma) timpul de incarcare pana la 80% din capacitatea bateriei a scazut la 30 de minute. Deci e clar ca nu se bate pasul pe loc. 

 

Link spre comentariu
Acum 47 minute, ratza a spus:

 

Ei, vezi? Cînd am cumpărat cazanul ăla cu păcură, am ales împotriva oricărui principiu şi set de cerinţe pe care-l aveam cînd căutam maşină. Ne-am cam detestat reciproc de la bun început.

Sa inteleg ca pretul te-a facut sa inchizi ochii?

Ce model era (doar sunt curios).

Link spre comentariu

Daca pretul n-ar fi cum este acum, poate ar fi o optiune de luat in seama. Cu diferenta de pret de achizitie, cumperi consumabile pt una clasica de te plictisesti, iar grija pt planeta s-o lasam pt marii poluatori, nu salvam noi planeta scotand din circulatie un cazan pe ici pe colo, pt ca asa cum spuneam, la pretul asta, cu toata bunavointa, nu sunt prea multi care ar accepta schimbarea.Cu timpul de incarcare te poti obisnui, si programa sedintele de incarcare in timpul cat oricum si cu aia clasica stationezi.Care e in permanenta miscare, are intr-adevar o problema, dar poate macar noaptea sta si el in patul lui.

Acum 19 minute, one a spus:

Aruncati o privire sa vedeti efectele particulelor de la diesel asupra sanatatii. Bineinteles ca nu vor fi eliminate dar mi se pare normal ca atunci cand ies din casa macar in centrul orasului sa respir aer curat nu fumul de la toate bidoanele care defileaza pe acolo fara rost.

Aer curat oricum n-o sa respiri, chiar daca centrul e inchis circulatiei, pt ca acelasi numar de masini se va invarti in jurul zonei, iar fumul oricum se va dispersa, nu va tine cont de interdictia primarilor.

Link spre comentariu

Si opelul corsa electric si peugeotul 208 electric costa undeva la 30.000 euro si nu este chel la optiuni. Cu prima de 10.000 euro se ajunge la 20.000 euro. Oricum se incearca sa se scada pretul si autonomia dipa standardul WLTP sa fie peste 350km. Nu va mai fi o fitza masina electrica.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări