Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum ca sa bag si eu batul prin gard, daca tot s-a complicat ecuatia cu viraje, carosabil ud, etc. pun urmatoarea intrebare: Pe carosabil uscat amprenta la sol ramane aceeasi sau se modifica odata cu cresterea vitezei (ca sa exclud "decolarea" fixam 130-150km/h viteza maxima pentru care discutam). 

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, nomikos a spus:

Care mai încearcă o fisă...? 

Va garantez că diferența există. Eu am trecut de la 195 la 225 față și 245 spate. Diferența este absolut clară. Rămâne întrebarea, ce se schimbă odată cu lățimea anvelopei, păstrând restul detaliilor... ?

 

Rigiditatea laterală.

Link spre comentariu
Acum 3 minute, ratza a spus:

Rigiditatea laterală.

Rigiditatea se schimba datorita constructie pneului. Nu se poate construi un pneu cu talon mic si perete lateral la fel de subtire ca la pneul cu balon mare. 

Eu tare sunt curios de raspuns (asta in conditiile cand chiar se elimina diferentele de fabricatie : materialul din care este facut, pattern-ul, grosimea laterala a peretelui lateral, etc. Adica pe un drum drept si uscat, ce se poate schimba??? -  bine impunem si o distanta mica ca sa nu difere temperatura pneurilor). 

Link spre comentariu

Yeap. Pt ca se modifica profilul de contact datorita fortei laterale. Si aici se confunda pt a nshpea oara fizica solidului rigid (roata perfect circulara , strada perfect liniara, contact punctiform ) si Ff=miu× N , etc.... ca la liceu... cu cea a solidelor deformabile (suprafata de contact reala microscopica , integrale de suprafata  , apasare neuniforma pe amprenta de contact , distributia fortelor in material,  coeficienti de neliniaritate , etc...horror anyway , stiu ca se folosesc softuri nu foaie si creion) care e foarte greu de "povestit" doar in cuvinte. Dupa teoria extrasimplificata- cu buna intentie totusi !- ca sa inteleaga elevii ceva - cum ca frecarea nu depinde de aria de contact ci numai de coeficientul de frecare si de normala la plan , ar reiesi ca o masina cu roti dezumflate se comporta fix la fel ca frecare cu una cu ele umflate...doar e acelasi cauciuc aceeasi greutate etc...

Link spre comentariu
Acum 44 minute, adrian_pic a spus:

Acum ca sa bag si eu batul prin gard, daca tot s-a complicat ecuatia cu viraje, carosabil ud, etc. pun urmatoarea intrebare: Pe carosabil uscat amprenta la sol ramane aceeasi sau se modifica odata cu cresterea vitezei (ca sa exclud "decolarea" fixam 130-150km/h viteza maxima pentru care discutam). 

 

Precis se modifica, apare forta centrifuga datorita greutatii peretelui care se adauga presiunii din pneu si efectiv scade pata de contact, consideram forta aplicata anvelopei aceeasi ca in repaos.

Link spre comentariu
Acum 37 minute, Ion_Bumbu a spus:

Precis se modifica, apare forta centrifuga datorita greutatii peretelui care se adauga presiunii din pneu si efectiv scade pata de contact, consideram forta aplicata anvelopei aceeasi ca in repaos.

Ei de aia rotile de la bmw I3 au diametrul mai mare (vis-a-vis de clasa ei) ca numarul de rotatii pe secunda sa fie mai mic la aceeasi viteza fata de o masina din aceeasi clasa de marime (nu si de greutate ca ... poarta in pantece vreo 400kg mai mult). :rade:

Link spre comentariu
Acum 5 ore, Sharky a spus:

.........................

guma aia se torsioneaza in fel si chip, dinamic nu lucreaza toata.

isi bat capul destul producatorii. Hai sa nu il batem si noi.

 

Exact ! cel mai corect e să folosim anvelopele recomandate de producătorul mașinii. 

................................

Apropo de aderența gumelor: prin anii '70 ... '80 circula o legendă, care spunea că "nu poți răsturna un Mercedes, indiferent ce i-ai face!".

(se referea desigur la condiții de asfalt și plan orizontal, cum au reușit nemții să rastoarne Loganul, nicidecum dacă te-ai fi aruncat cu el in vreo prăpastie).

Am avut după loviluție un Mertz din epoca respectivă (280 S, fabr 1979), dar n-am incercat :rade:.

Acum mă întreb, oare dacă  acea mașina era echipată cu gume fabricate in 2019, (aceleași dimensiuni, dar aderență mai bună ), mai era valabilă "legenda" ? ... probabil că nu. 

 

Personal cred că sunt prea multe variabile in ecuații și cea mai potrivită opțiune e să respectăm recomandarea producătorului, indiferent că vorbim de "buleftrice" ori "cazare".

 

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Se rastoarna A-ul, dar ala nu e mercedes.

Degeaba ii pui gume late la cobra (ma rog, cobra mama, daca e 126), dar suspensia aia e mega moale si nu tine gumele cum trebuie pe drum, deci si daca il late, is degeaba.

Si nu uita gumele late si balon mic sunt mult mia sensibile la inclinatie, deci cu o suspensie de genu tot nu il rastorni.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Ion_Bumbu a spus:

Din cauza asta se prefera roti inalte la masinile electrice care totusi au nevoie de o pata de contact apreciabila, puterile sint mari totusi.

Dar ce parere aveti de "pata de contact" dintre anvelopa si janta? Masinile electrice sunt totusi capabile de oarece cuplu. La masinile de curse pneurile se lipesc de jenti iar la utilitare jentile sunt special prelucrate în zona de contact.

Link spre comentariu

La camioane jentile n-au niciun fel de prelucrare pe suprafața de contact cu anvelopa. Suprafața de contact e "lucioasă", ca și la turisme. La "vulcanizare", băieții ung marginea anvelopei (zona de contact cu janta) cu ceva soluție (dedicată) sau pur și simplu cu vaselină.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, franzm a spus:

Dar ce parere aveti de "pata de contact" dintre anvelopa si janta? Masinile electrice sunt totusi capabile de oarece cuplu. La masinile de curse pneurile se lipesc de jenti iar la utilitare jentile sunt special prelucrate în zona de contact.

Nu mai mare decit un 4x4 de 450Nm la arborele cotit si cu redictorul in viteza 1`a la roti si fortate cu lanturi in zapada inghetata.

N`am rasucit nici anvelopa in afara de motocultor unde am avut presiunea mica in roti, am fortat la arat.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări