Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 14 ore, Ion_Bumbu a spus:

 

Va garantez ca daca mergeti pe un patinoar cu pantofi metalici lustruiti si cu patinele cel cu patinele merge mult mai departe!

De ce ... asta este alta intrebare!

:d

 

 

Parerea mea este ca teoretic vor merge la fel de repede, dar daca vor dori sa vireze, doar unul va reusi.

 

 

Editat de one
Link spre comentariu
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

Si la renumitul test al elanului cu loganul cu gume un pic mai late, de nu a mai patinat ci s-a rasturnat direct probabil o sa ne povesteasca adrian cum din cauza lipsei de aderenta, guma lata nu a mai patinat, ci a ramas lipita de s-a rasturnat masina. Stiu, situatie complet aberanta dar se potriveste logicii lui.

 

Hm, e vorba de celebrul test falsificat ?

Nu de alta dar cu Loganul am derapat si eu dar nu s-a rasturnat.

 

 

Edit: stai ca acum imi dau seama de o chestie. Se rastoarna in sensuri giratorii trogloditi cu SUV-uri si derapeaza fraieri cu Ferrari, stiti de ce?

Lansad la o parte ca 90% din cei care conduc pe drumurile lumii in realitate habar nu au sa controleze masina in caz de urgenta, lasand la o parte ca trei sferturi din posesorii de Ferrari nu sunt piloti ci doar niste bogati care vor sa cheltuie banii, se mai intampla un fenomen.

La cauciucurile cu balonaj mare, inainte de a pierde aderenta auzi mai bine zgomotul pe care il face cauciucul deformat.

La rotile cu diametru mare si cauciucuri cu balonaj mic, datorita peretelui mai ingust, pneul este mai rigid si nu mai simti atat de usor cand se apropie momentul rupturii. De aceea (la cine stie sa conduca o masina) este mai usor sa rastorni o masina cu roti mai late.

Acum, exact cum au facut testul nu stiu, stiu ca la primele teste au desumflat o roata ca sa o faca sa se rastoarne (sper ca era vorba de Logan nu Sandero), dar nu mai cred in testele lor. Loganul din punct de vedere dinamic nu e o super masina, sunt de acord. Dar cand iau un automobil care costa jumatate din cat costa o masina ieftina in general, nu pot sa ma astept la o masina de curse. 

 

Acum 14 ore, +_Florin_+ a spus:

 

Păi cam aici intenționam să aduc discuția. Dacă rețelele de distribuție actuale ar fi capabile să suporte necesarul, în condițiile unui parc auto majoritar electric. 

 

 

In cam toate tarile, chiar si in Romania, se doreste generarea distribuita si si din surse regenerabile.

Curentul trebuie sa vina de la panouri solare sau generatoare eoliene nu de la Cernavoda pt. toata tara.

Editat de one
Link spre comentariu
Acum 14 ore, adrian_pic a spus:

Coeficientul de frecare depinde de suprafata de contact??? Pune o formula sa vad si eu.

 

Coeficientul de frecare la alunecare teoretic nu depinde de suprafata de contact, caci se presupune ca materialele in contact nu isi schimba caracteristicile.

In practica, in functie de suprafata de contact, caracteristicile se schimba: apa este eliminata mai mult sau mai putin, canalele transversale se deschid mai mult sau mai putin si adera diferit la imperfectiunile strazii. De aceea, diferenta dintre cauciucurile mai bune si mai slabe nu se vede pe uscat, ci pe carosabilul umed.

La penurile sportive mai intervine si temperatura careschimba caracteristicile materialelor. 

 

Coeficientul de frecare la rostogolire depinde de suprafata de contact si inca cum. Pai nu au fost descoperiti japonezii ca falsificau testele de consum de combustibil la masinile lor caci pompau pneurile cu presiune mai mare ?

 

Traiasca fizica....

Acum 11 ore, daniels a spus:

Ca fapt divers Ford a concesionat un teren imens in jungla Amazoniana, unde a clonat un oras american cu cca 2000 de locuitori, cu familii, copii. Orasul avea toate facilitatile din america scoli, sala de dans, etc. Interesant cum a esuat peoiectul asta, ca experiment social.

Locatia se numea Fordlandia.

 

Offtopic dar....

chinezii au replicat Parisul, Venetia si altele pe la ei pe acasa caci asa e mai ieftin sa te duci sa le vezi.

 

Apropos de chinezi, cred ca ar trebui sa vedem ce intentii au si sa luam aminte.

Dupa parerea dvs. cate fabrici de masini electrice sunt in China ?

Link spre comentariu

Folosirea hidrogenului nu e tehnologie  abandonata , ba e chiar in plina dezvoltare .Nu e in fata noastra pt ca se face mare tam tam cu masinile pe baterii , problema este ca  de la telefoane,scule de mana , laptopuri ,etc toate merg cu baterii ,cantitatea de litiu este limitata ,in ultimii 5 ani pretul s-a triplat , fabricile de baterii au probleme cu aprovizionarea ,e mai mare cererea decat mineritul.

Statiile de incarcare cu hidrogen produc gazul pe loc ,nu e nevoie de transport.Toate sunt asa facute ca merg si cu energie regenerabila ,panouri solare ,eoliana .

https://global.honda/innovation/FuelCell/smart-hydrogen-station-picturebook.html

 

Hydrogen fuel prices range from $12.85 to more than $16 per kilogram (kg), but the most common price is $13.99 per kg (equivalent on a price per energy basis to $5.60 per gallon of gasoline), which translates to an operating cost of $0.21 per mile. Automakers are including three years of hydrogen fuel with their initial sales and lease offerings, which will shield early market adopters from this initially high fuel price.

While future price is uncertain, NREL estimates that hydrogen fuel prices may fall to the $10 to $8 per kg range in the 2020 to 2025 period. A kilogram of hydrogen has about the same energy content as a gallon of gasoline. FCEVs are about twice as efficient as gasoline-powered vehicles: an FCEV travels about twice as far as a conventional vehicle given the same amount of fuel energy. At $3.50 per gallon gasoline, a conventional vehicle costs about $0.13 per mile to operate, while an FCEV using $8 per kg hydrogen fuel would cost about $0.12 per mile.

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

 

Lasa-ne cu vrajelile astea nene ca conform teoriei lui adrian tu ai pierdut aderenta, nu ai castigat.

Ti-am pus un citat in engleza ce apartine celor de la Continental. 

Citat

Even ultra-wide tires have contact patches essentially the same size (at the same tire pressure) as mainstream tires.

Dupa tine nici astia nu stiu ce zic, nu? :85

 

P.S. Nu imi este rusine sa recunosc ca si eu la inceput credeam ca este asa cum spui si tu, dar dupa ce am citit si am judecat putin mi-am dat seama ca greseam si m-am aliniat de partea realitatii. Ti-am pus si o parte motivele pentru care se folosesc pneuri mai late, dar cu amprenta la sol este asa cum scrie in citatul de mai sus fie ca tu accepti sau nu. Eu in viata caut sa inteleg lucrurile, incapatanarea nu ma ajuta la nimic. 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Spitfire a spus:

 Hidrogenul e o tehnologie deja abandonata in ceea ce priveste autoturismele. 

 

Nu sunt atat de sigur. Intamplator lucrez cu pile de combustie, nu pentru automobile, dar cunosc companii care inca arunca foarte multi bani in dezvoltarea PEM.

 

Apropos de bani, va dau o tema, facultativa evident, dar cred ca va starni curiozitatea de a cauta un pic pe gogo:

 

Cati bani au intentia de a investi producatorii auto in dezvoltarea automobilelor electrice si in trecerea la productia acestora?

 

Editat de one
Link spre comentariu
Acum 4 minute, one a spus:

Cati bani au intentia de a investi producatorii auto in dezvoltarea automobilelor electrice si in trecerea la productia acestora?

nu e chiar asa, ce subventii vor primi de la stat, ce deducere au la impozite, etc?

Chiar crezi ca bantuie o febra electrica?

Link spre comentariu

Se anunta sume mari, s-au bagat deja sume mari, e drept mici inca in comparatie cu cele clasice de pe care inca se castiga bine.

Dar e clar viitorul, dar atentie, ala e viitorul, nu prezentul.

 

Presiunea in pneuri nu creste la denivelari si nici cu rotile in aer sau cu masina pe jos.

 

Totodata pata aia de contact e si nu e aceeasi, ramane aceeasi ca suprafata, dar atat.

Guma se deformeaza dinamic cand tragi de ea, materialul se stramba cand ai profil mare sau pata lunga si rezultatul e ca incarci o suprafata mai mica si supraincarci materialul.

Cel putin asa zic studiile, iti dai seama ca si om poti incerca doar un lucru, pui pe masina, tragi o frane si masori cu ruleta.

 

AStea late au umerii exteriori cu mai mult material si putine santuri pt a tine mai bine masina. Ma refer la cele asimetrice. Astea inguste si ieftine nu recurg la asa fineturi.

In general te poti uita dupa urmele de ep lateral, daca ai zgarieturi inafara benzii de rulare dupa niste curbe luate cu fluieraturi, e clar, guma s-a torsionat prea mult.

Iar in general guma care sta corect nu fluiera, mai degraba simti ca se tarsaie pe jos, e genul ala de sunet.

Dar nu electrice nu faci dinastea, acolo sa consume putin si gata, ca si asa rezervoru nu e prea mare, fix niste gume de gipan lipsesc...

 

Link spre comentariu
Acum 10 ore, Sharky a spus:

Depinde, la camioane si busuri ai nevoie de incarcari rapide, nu iti permiti sa tii utilajul degeaba. La o masina cu care te duci la cumparaturi merge si sa o lasi sa clocoteasca in garaj la foc mic. Daca un porsche sa il incarci rapid cere 300kW, iti dai seama cat cere ditamai camionu... Si de nu ii dai n-ai decat sa stai o zi langa el pana il umpli.

Cererea e mare pt ambele atat ca si profit cat si potential de ecologizare.

Din cauza speculantilor noi nu stim astazi exact unde suntem si daca avem timp pentru o tranzitie sau suntem deja in cadere libera in prapastie si mai traim doar cat dureaza prabusirea in gol. 

Nu as fi sigur ca lumea nu s-ar intoarce inapoi chiar maine la tractiunea animala daca cineva vine astazi si pune pe masa dovezi clare ca suntem exact pe marginea prapastiei si un pas de mai facem ne prabusim. Cei mai multi oameni cand ajung bolnavi sunt capabili de o schimbare enorma doar pentru a mai trai o bucata de timp.

Eu personal sunt de acord sa fac orice efort (merg pe jos sau cu bicicleta) daca stiu ca efortul meu coroborat cu al altora ca mine are puterea de a schimba lumea spre directia buna incat nepotii nepotilor nostri sa poata sa aiba si ei un viitor pe aceasta planeta.

Noi cand avem un grad de confort ne gandim ca nu se poate trai fara el, dar asta tine doar de mentalitate. Marea majoritate este capabila sa reduca gradul de confort daca certitudinea zile de maine ii este pusa in pericol. 

Acum sa revenim la ilectic. 

La motociclete au inceput astia sa faca baterii care se scot si le pui intr-un stand care il incarca si de acolo iei una gata incarcata. Am vazut cu o baterie si cu doua baterii. Deci practic in cateva secunde ai "reincarcat". Normal ca solutia nu merge decat in tari civilizate ca la noi se fura si bateriile si standul de incarcare. 

Idei bune si solutii vor apare. 

Link spre comentariu

Mie abordarea fragmentata ( autoturisme si taxiuri , majoritatea proprietate privata ) mi se pare neserioasa , doar subiect fara predicat ( si continut ) . Chiar vom deveni o lume de trotinetisti ? ... Se uita ( si nu inteleg cum ) flotele de camioane , utilaje pe roti ( escavatoare , buldozere , macarale , betoniere ) , masinile de interventie , serviciile publice ( salvare , pompieri , forte de ordine etc . ) . Alea nu polueaza ? ... Si solutii electrice pentru ele inca nu vad . Sincer , vorbind in mod realist . Asa , de Gica Contra , savant pe persoana fizica sunt . Solutii , adica ... Dar n - au nici o legatura cu realitatea . Asta , pe doua generatii de  - acu' incolo . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 2 ore, gauss a spus:

Despre hidrogen am mai scris si eu acum cateva sute de ani ( tot in topic ) . Putzin a lipsit sa nu fiu ars pe rug ( sau in butoiul ala celebru ) . Poate constitui o alternativa , solutii de stocarea hidrogenului exista de zeci de ani , sunt mature si bine aplicate . Trebuie doar curent electric ( suficient de ieftin ) . Pentru productie . Surpriza ... , asta trebuie si la bateriile pe roti .

NU! Deci una este tramvaiul care nu are baterii si consuma din retea si nu pune absolut nici o problema (nu are nevoie de stocat energia intr-o baterie) si alta este masina ilectica care are nevoie de baterie. Productia de curent se poate mari si nu pune probleme, stocarea ei este marea buba, ori daca produci hidrogen cu energie din eoliene sau din panouri solare este beton. Se va produce mai mult cand bate vantul mai tare sau vara cand este soare garla! 

Toti care a panouri solare sau mici eoliene se izbesc de problema stocarii pentru ca nu pot sa "verse" in sistemul national. 

Un bun management rezolva problema productiei, buba este stocarea care daca se pedaleaza pe directia hidrogenului dispare.

Toyota prius hibrid (deci nu din asta plug in) daca imi aduc bine aminte este de fapt o electrica care in loc de baterii are un "generator pe benzina". 

Link spre comentariu

De ce nu se poate stoca hidrogenul ? ... Sau am inteles gresit ...

 

P.S. - in postarea citata m - am referit la bateriile pe roti , adica masinile din topic . Nimic cu tramvaie , troleibuze etc . Adica astea care au bateria pe fir , si trasee fixe . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 35 minute, Sharky a spus:

Se anunta sume mari, s-au bagat deja sume mari, e drept mici inca in comparatie cu cele clasice de pe care inca se castiga bine.

Dar e clar viitorul, dar atentie, ala e viitorul, nu prezentul.

Este trist sa vezi ca viitorul asta este la "mila" oamenilor. El poate fi grabit sa devina realitate sau franat de cum au chef niste dobitoci. 

Este deplorabil sa vezi cum:

Citat

In 2016, Germany voted to ban the internal combustion engine by 2030, and the UK Government is under pressure to bring its ban on the sales of new petrol and diesel cars and vans forward from 2040 to 2032.

Adica unii au stabilit si altii au nevoie de "presiune" ca sa o faca. Da, nu ma deranja daca era vorba de Romania care se obliga ca sa faca asta cu 10 ani mai tarziu decat Germania ca deh suntem mai saraci (fiecare dupa posibilitati), dar jinglejii sunt cam mecheri si cam vor sa profite maxim.  

De aceea nici nu se poate cuantifica cand acest viitor va deveni prezent. 

Link spre comentariu

Anglia le  - o pune  - n mana . Va fi noul stat al USA . Si together , li se cam rupe de ordonantele de urgenta ale U.E. Care - si traieste (  idilic ) inceputul sfarsitului , cu galceava pe functii iluzorii . Pana si preafericitul Junker a recunoscut ca au festelit  - o , si directia e spre zone abisale .

 

https://www.euractiv.ro/extern/juncker-brexit-este-un-moment-tragic-pentru-europa-15986

 

Finalul este relevant :

 

"Europa este un continent mic pe cale de a-şi pierde importanţa economică şi demografică. Prin urmare, nu este momentul pentru regrupări naţionaliste, ci mai degrabă pentru unirea populaţiilor", a declarat Juncker. 

 

 
 
Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 3 ore, gauss a spus:

Bineinteles ! Spor ! ...

 

P.S. - de la anu' voi trai in USA , proaspat pensionar european si intreprinzator , in noxele americanesti , nu cu trotineta si costum in U.E. , la firme care consuma mai putin lunar decat eu pe tigari , la carburant ( firma )  . Hidrocarburi , parca asa era postarea .... Sau nu ? ... ca mi - e lene sa caut . Dar as putea , daca e nevoie , ca e pe  - aici .

Di shi fuji? Tie frica ca ai sa cari curentul cu galeata?

Mai iei pensie daca te dai cu americanii?

 

P.S. Eu cred ca americanii o sa le-o traga bine la engezi. Oricum englezii nu au un viitor stralucit, deja un "simbol" - thomas cook = faliment. GBP lor s-a "intarit" zdravan (prin august anul asta a ajuns si la 1,07 Euro un GBP si prin 2015 era la 1,42Euro).  

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări