Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 7 ore, Sharky a spus:

Eu am trecut de la 225 55 16 la 245 40 18, e cu totul altceva. Pe langa feeling-ul la volan care e evident mai bun, pe curbe poti forta f tare masina pana incepe sa scape.

Nici in curbe nu o mai simti cum se apleaca pe gume, se inclina doar din suspensii.

 

Lasa-ne cu vrajelile astea nene ca conform teoriei lui adrian tu ai pierdut aderenta, nu ai castigat. Trebuia sa pui 185x65r15 ca sa castigi la aderenta, asa au toate masinile sportive puternice care au nevoie de aderenta, gume inguste. Sa vezi ce lipita de asfalt statea dupa aia prin curbe, de fapt in prima curba, lipita cu plafonul de asfalt...

Nu vrei sa iti vand eu niste gume de 135x70r15 ? sa vezi ce aderenta o sa aiba mercul tau atunci, nu o sa mai intre niciodata abs-ul.

 

Si la renumitul test al elanului cu loganul cu gume un pic mai late, de nu a mai patinat ci s-a rasturnat direct probabil o sa ne povesteasca adrian cum din cauza lipsei de aderenta, guma lata nu a mai patinat, ci a ramas lipita de s-a rasturnat masina. Stiu, situatie complet aberanta dar se potriveste logicii lui.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Despre hidrogen am mai scris si eu acum cateva sute de ani ( tot in topic ) . Putzin a lipsit sa nu fiu ars pe rug ( sau in butoiul ala celebru ) . Poate constitui o alternativa , solutii de stocarea hidrogenului exista de zeci de ani , sunt mature si bine aplicate . Trebuie doar curent electric ( suficient de ieftin ) . Pentru productie . Surpriza ... , asta trebuie si la bateriile pe roti . Hidrogenul le elimina complet , incepand cu excursiile in cautarea litiului , fabricatia , monopolurile , si terminand cu reciclarea lui . Apropo de curentul ( si electric ) verde . Am scris tot in topic despre cand natura se opune . Se intampla la noi in tara , oricat de visatori si agresivi ar fi promotorii . Apa nu e , vant nu e , soare nu e ( destul ) . Platim energia de import de parca ar fi venit din Casiopeea , fiindca ne  - am culcat pe urechea explorata cu limbi ecologiste , doritoare de certficate si smenuri . Capul face , prostii trag ! Dar cine mai e asa ecologist ca noi ? ... Cam atat , ma duc sa fac plinul . La aia de serviciu , ca cea de  - acasa nu vede aer in rezervor . 

 

https://cursdeguvernare.ro/romania-are-miercuri-cea-mai-scumpa-energie-electrica-din-regiune-importurile-au-crescut-la-peste-1100-mw.html

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 2 ore, franzm a spus:

La flow-cell chiar torni.

Torni pe gaia!

Poti incarca 150Kwh in 5 minute?

Adica echivalentul a 3000Kw5min?

80% ar fi 2400KWh5min.

Deci punct de alimentare de 2,4Mw.

Daca bateria ar fi de 400Vdc ar avea nevoie de 6000A curent de incarcare.

Lejer, nu?

Atit ar fi o incarcatura normala pentru o masina, echivalentul a aprox 50l benzina in energie utila.

Scuze @franzm, multumesc de atentionare Sharky, eram pornit pe baterii ca n`am fost atent ca despre celule cu electrolit e vorba.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 19 minute, gauss a spus:

Despre hidrogen am mai scris si eu acum cateva sute de ani ( tot in topic ) . Putzin a lipsit sa nu fiu ars pe rug ( sau in butoiul ala celebru ) . Poate constitui o alternativa , solutii de stocarea hidrogenului exista de zeci de ani , sunt mature si bine aplicate . Trebuie doar curent electric ( suficient de ieftin ) . Pentru productie . Surpriza ... , asta trebuie si la bateriile pe roti . Hidrogenul le elimina complet , incepand cu excursiile in cautarea litiului , fabricatia , monopolurile , si terminand cu reciclarea lui . Apropo de curentul ( si electric ) verde . Am scris tot in topic despre cand natura se opune . Se intampla la noi in tara , oricat de visatori si agresivi ar fi promotorii . Apa nu e , vant nu e , soare nu e ( destul ) . Platim energia de import de parca ar fi venit din Casiopeea , fiindca ne  - am culcat pe urechea explorata cu limbi ecologiste , doritoare de certficate si smenuri . Capul face , prostii trag ! Dar cine mai e asa ecologist ca noi ? ... Cam atat , ma duc sa fac plinul . La aia de serviciu , ca cea de  - acasa nu vede aer in rezervor . 

 

https://cursdeguvernare.ro/romania-are-miercuri-cea-mai-scumpa-energie-electrica-din-regiune-importurile-au-crescut-la-peste-1100-mw.html

 Hidrogenul e o tehnologie deja abandonata in ceea ce priveste autoturismele. Avantajul masinii electrice este ca poate functiona fara aer, fara sa produca nici un fel de gaze, deci e apta pentru parcari subterane putin aerisite, pentru interioare de mari cladiri administrative, apoi simplitatea si lipsa de riscuri majore isi spune cuvantul.Ecuatia viitorului este destul de simpla: esti in bani, deci masina electrica(bineinteles, daca ai musai nevoie...), sau traiesti cu salariul minim/mediu=transport in comun cu autobuze electrice/firobuze.

Link spre comentariu

Bineinteles ! Spor ! ...

 

P.S. - de la anu' voi trai in USA , proaspat pensionar european si intreprinzator , in noxele americanesti , nu cu trotineta si costum in U.E. , la firme care consuma mai putin lunar decat eu pe tigari , la carburant ( firma )  . Hidrocarburi , parca asa era postarea .... Sau nu ? ... ca mi - e lene sa caut . Dar as putea , daca e nevoie , ca e pe  - aici .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Amuzanta duma cu gazele de la hidrogen. Tehnologie moarta, dar cu investitori si cu aplicare pe distante lungi.

Din pacate deocamdata hidrogenul tot din metan si prin caldura multa e cel mai ieftin sa il obtii, ceea ce e nasol.

Le fel cum unii viseaza sa descopere piatra filizofala la hidrogen la fel o viseaza astia cu acumulatorii.

Inca niciunu nu are ceva cu adevarat revolutionar, treaba merge mai departe.

 

Ion, torni cu galeata se referea la hidrogen, acolo incarci tiru una doua si il trimiti mai departe.

 

Link spre comentariu

Scuze, n`am fost atent ca`i vorba de celule cu electrolit, is ofticat pe stilul asta de incarcat la electrice, totul e minunat

pina ajungi la sute de A si trafo de Mw.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Pai e posibil bre, vine tata elon si ne da la toti curent gratis, ce nu stie lumea e ca lucreaza in secret la proiectul de free energy al savantului renumit a carui firma ii poarta numele.

Dar inca se teme de regii petrolului!

MW trebuie doar la camioane, o masina de oras o mai poti lalai la putere mica si ocazional cate una rapida pt cat te grabesti.

Si de o bagi in priza, tot o incarci cu 10km/h, pana manci o ciorba, tragi un pui de somn, se aduna ceva. Apoi la scarbici iar stai, iar se aduna.

Iar daca in loc de ditai gipanu de putere mare, mergi cu un logan/"smart" electric o incarci si mai mult de 10km/h.

 

Intre timp incepe jalea adevarata, apar noile norme de emisii masurate la un condus real, nu standuri si alte procedee pt care poti optimiza. (atentie mare, am zis optimiza, nu fenta!) Numai bine sa le piara chefu de fente, si nu au decat sa scumpeasca masinile si asa devin tot mai ieftine pt ce ofera, calitatea e mizerabila cateodata. Sa se obisnuiasca omul ca mai trebuie scosi banii pt calitate, nu doar conserve schimbabile la 5-6ani.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 21 ore, Ion_Bumbu a spus:

Mergeti cu o bicicleta cu roti late, una cu roti mici, gen Pegas si o cursiera, atunci o sa va lamuriti de ce roti mari si inguste.

Daca`i ingust pata de contact cu asfaltul e mica, acolo trebuie sa pui 200KW la Tesla, de aia au roata mare si e mai lata decit la I3.

 

Bineinteles ca rotile mai inguste sunt mai bune din punct de vedere al rezistentei la inaintare dar pentru o utilizare mixta sosea-teren accidentat nu e buna nici cursiera nici montain-bike ci clasica bicicleta de touring. Latimea rotilor e un compromis.

Acum 19 ore, adrian_pic a spus:

Luam o masina de 1200km si doua tipuri de pneuri: 195/65/15 si 225/45/R17. Au acelasi diametru si se spune ca suprafata de contact intre pneu si asfalt este aceeasi daca ambele pneuri sunt umflate la aceeasi presiune.

 

Da, corect presiunea= greutatea masinii / suprafata de contact.

Presiunea insa variaza in mers, de aceea  pneurile mai joase precum in exemplul tau se fac mai late, ca sa aiba acelasi comportament. Nu e obligatoriu, dar de preferat. Daca latimea nu scade, precum se intampla la Tesla, cu cat jentile sunt mai largi, cu atat variatia de presiune e mai mare (cand se trece peste denivelari), astfel suspensia devine un pic mai dura.

Editat de one
Link spre comentariu

Electroliza + curent electric ieftin . Sau scump . Asta apropo de hidrogen . Proces tehnologic simplu , o singura faza fizico - chimica , nepoluant , ramane si oxigenul ( bonus ) . Nu trebuie procese secundare , catalizatori etc . Oricum iese mai ieftin decat bateria , infrastructura de incarcare , costurile masinii electrice ( de toate felurile ) , si altele . Motoarele cu ardere interna raman ( aproximativ ) aceleasi ( industrie de zeci de miliarde de coco )  , benzinariile se adapteaza usor . Nu trebuie terenuri noi , serparie de Cu si alte prize , transformatoare  si stechere . Eventual o folosire duala cu GPL , partajate pe tipuri de vehicole . Deja Polonia importa din USA , iese mai ieftin decat gazul rusesc , oricat ar putea parea de ciudat . Si e si mai sigur , nu e conditionat politic . Ma rog , pareri  personale . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 21 ore, Sharky a spus:

Tu nu intelegi alta chestie, ideea e ca masina e capabila sa accepte 250kW sau cat naiba.

Pe Tesla poti sa o duci direct la cernavoda, sa o legi la reactor si tot nu merge mai repede de 120kW cat e maximul la ora actuala.

 

Aia era o masina de test, puteau sa o utilizeze o data si sa o arunce dupa aceea. Germanii sunt campioni la teste falsificate. Fac Dacia sa se rastoarne, fac emisiile sa se reduca, nu ma surprinde daca fac si incarcare cu 250kW.

 

Link spre comentariu
Acum 18 ore, maxim_sedilec a spus:

n-o sa fie nici o revolutie electrica, doar povesti, marketing minciuni si vrajeala!

automobilul electric cu baterii reincarcabile sau nu, nu va inlocui automobilul actual in urmatorii cel putin 200 de ani (probabil niciodata) , numai idiotii cred asta. 

Tesla (aia cu caruta electrica) n-a inventat NIMIC, absolut nimic, masina lor nu inglobeaza nici o inventie brevetata, e doar o adunatura de fire .... ca amplificatoarele unora de pe aici.

 

 

Da domnule ai mare dreptate.Si ca sa inlocuiesti complet  carutele cu automobile a fost nevoie de 100 ani, poate prin unele parti inca nu s-a terminat "transformarea".

Dar cine spune ca peste 200 ani vom mai construi automobile ? Acum 200 de ani nu erau nici automobile nici avioane, imaginati-va ca cei de atunci ar fi spus nu domnule nu se va inlocui niciodata calul de la caruta cu camila. Si asa a fost!

Nu vreau sa ma mai intorc la argumentele pentru care Tesla sunt inovatori, cred ca oricine a avut vreodata in viata vreo initiativa si si-a asumat riscuri, apreciaza ce face Tesla. 

Ar trebui sa vedem fiecare dintre noi ce a inventat sa vedem cu cine vorbim.

Editat de one
Link spre comentariu
Acum 15 ore, dany_cta a spus:

Ciudat cum si la motocicleta, roata care face toata munca, spatele, e de doua ori mai lata decat fata, 195x50 in timp ce fata este 120x70.

 

Roata motrice e mai lata, altfel s-ar consuma mai repede.

Roata directionala (sau cum s-o numi)nu poate sa fie prea lata. La un BMW cu motor in fata, deci mai grea in fata, rotile mai late sunt tot in spate. (la cele care au roti diferite bineinteles).

Exemplul tau cu Lamborghini nu e relevant, incearca sa mergi cumasina aia si pe 2cm de zapada si mai vedem.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări