Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

 

De acum largim ringul si cu profilul pnelui care evacueaza apa. De ce mai bagam un coeficient in plus in ecuatie?

 

Ca sa o lamurim odata pentru todeauna:

LA ACEEASI PRESIUUNE AMPRENTA LA SOL ESE ACEESI CHIAR DACA LATIMEA PNEULUI VARIAZA! 

Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, insa asa spun si cei de la firma CONTINENTAL!

 

Citat

 Even ultra-wide tires have contact patches essentially the same size (at the same tire pressure) as mainstream tires.

Deci ... game over cu aberatiile. (Continental nu cred ca spune aberatii)

Ce incearca sa faca:

Citat

Higher pressures would yield a smaller contact patch for higher efficiency on straight, dry roads. Tire pressure would be reduced for slippery roads, and reduced even further to less than 1 bar (14.7 psi) for going through deep snow at low speed, or off-roading on a sandy beach. Once the car is back on more normal roads, it would re-inflate itself via micro-compressors inside the wheel.

Sursa:

https://www.extremetech.com/extreme/256011-continental-tires-sense-road-adjust-width-pressure-adapt

 

P.S. Deci nu ne complicam inca cu viraje si carosabil umed! Vorbim pe uscat in linie dreapta. 

Link spre comentariu
Acum 7 minute, Ion_Bumbu a spus:

Domnule, discutia a fost despre un pneu de diametru mai mare fata de unul mai mic si mai lat.

Eu m-am contrat cu Dani pe tema: variaza amprenta la un pneu de acelasi diametru ce are diferite latimi?

Da, discutia a plecat de la pneurile bmw I3 dar eu pe tema asta m-am contrat cu Dani.:rade:

Da sa revenim l statii de incarcare si ... Tesle. :reytre

 

P.S. Bun link-ul cu Hidrogenul! Cand vezi:

Citat

 In order to phase out fossil fuels and limit global warming, hydrogen is being considered as its combustion only releases clean water, and no CO2 to the atmosphere. 

e clar ca asta este cea mai ecologica solutie. Mai explodeaza unul, mai sare in aer altul ... asta este. Pana se va gasi solutia safe vor mai fi si victime. Si ilecticele mai iau foc, bine ca doar cand sunt parcate :rade:.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Eu nu stiu cat costa sa aduci la "pompa" nici hidrogenul, nici curentul. Eu doar am povestit ce mi s-a povestit si mie.

Si pentru ca tipul lucreaza la un producator maricel de automotive, si pentru ca cand am discutat eu cu el tocmai lucrau la "pompe de curent", am presupus ca sunt sanse sa stie despre ce vorbeste.

Editat de Liviu M
Link spre comentariu

Pai spuneau ca este la nivelul de 3$/Kg daca nu este produs la fata locului.

@adrian_pic, OK, nu ma bag!

Totusi eu stiu asa F=PxS :d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 15 minute, Liviu M a spus:

Eu nu stiu cat costa sa aduci la "pompa" nici hidrogenul, nici curentul. Eu doar am povestit ce mi s-a povestit si mie.

Si pentru ca tipul lucreaza la un producator maricel de automotive, si pentru ca cand am discutat eu cu el tocmai lucrau la "pompe de curent", am presupus ca sunt sanse sa stie despre ce vorbeste.

Pai ce vrei, sa nu mai aiba el job-ul si un chimist sa manance cozonac???

E clar ca ei pedaleaza in directia lor. Daca ti-a zis de  pompa de curent este clar ca nu bat pasul pe loc. In hidrogen inca nu baga nimeni bani ... deci nu-i corect de facut o comparatie. 

Eu stiu ca au aparut inclusiv biciclete electrice hidrogen. Ii nasol daca bubuie butelia, dar .... a iesit ceva din  prima fara rateuri?

Daca s-ar invsti si in solutia cu hidrogen cat s-au investit in masinile ilectrice sunt sigur ca aveau si astia cu hidrogenul rezultate bune. 

Stiu un tip care ezita sa isi ea electrica pentru ca prin garajul lui trec tevile de gaz de la jumate de bloc. Daca ii ia foc masine electrica... se va juca pinpong in ceea ce privete a cui este vina si el va scoate primul portofelul la interval. Daca ar fi o clima cu 5 grade - 25 de grade ar lasa-o naibii afara, dar ilectrica face figuri si la ger si la caldura. 

Asa daca era una din asta cu hidrogen pe la 40K si-o lua ca asta merge lasata afara si iarna si vara. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 42 minute, adrian_pic a spus:

Ca sa o lamurim odata pentru todeauna:

LA ACEEASI PRESIUUNE AMPRENTA LA SOL ESE ACEESI CHIAR DACA LATIMEA PNEULUI VARIAZA! 

Suprafata ca marime e aceeasi, dar nu ca si forma.

Plus dinamic variaza si asta. 

Plus ce mai cauti pe net la diversi producatori care explica mai multe, unii spun ca o guma ingusta e facuta din material mai tare, tocmai de ia ca sa nu depasesti incarcarea maxima admisa pe mm patrat si sa obtii rezultate inferioare.

Guma trebuie sa fie optim aleasa, nici prea dura, nici prea moale. ce e ok pt o guma lata, pt una ingusta s-ar putea sa fie prea moale si se pierd din performante.

ASta am citit, nu am cum sa testez in mod obiectiv.

 

Alta faza, mai conteaza modelul. Sper ca maine sa nu uit sa fac poze. De exemplu daca e sa iei la bani marunti acelasi model primacy 3 in variantele de 205 sau 225 au cam acelasi material care ajunge jos. O fi 225 mai lat, dar santurile din el sunt mult mia late, asa ca tot cam atata guma sta pe jos.

Iar la michelin cup2, ai o tona de material in contact cu asfaltul, dar si cand ploua, tragi pe dreapta si te duci frumos.

Link spre comentariu
Acum 18 minute, Ion_Bumbu a spus:

@adrian_pic, OK, nu ma bag!

Bre, nu costa bani. Daca nu era Dani habar nu aveam ce teste fac astia de la Continental :85. Mai discut cu tine si mai dau iar peste un articol interesant. Acum m-ai intaratat cu hidrogenul :nerv. Eu care eram fan ilectrica !!!Recunosc ca trebuie investit masiv si in aceasta solutie!

Link spre comentariu
Acum 1 minut, Sharky a spus:

Guma trebuie sa fie optim aleasa, nici prea dura, nici prea moale. ce e ok pt o guma lata, pt una ingusta s-ar putea sa fie prea moale si se pierd din performante.

ASta am citit, nu am cum sa testez in mod obiectiv.

Pneurile din formula 1 sunt din cauciuc natural, deci sunt late dar sunt moi (la cele folosite se vad bucati sarite din ele).

Plecand de la faptul ca pneurile de formula 1 sunt moi au fost multe dezbateri despre pneurle de iarna care sunt mai moi si cele de vara care sunt mai dure. Insa cele de iarna au alta compozitie fata de cele de formua 1.

Stiu din sursa sigura ca la Slatina se fac pneuri si din cauciuc natural pentru masini sportive (nu mai stiu ce dimensiuni). Cauciucul natural il tin intr-o "incapere" la 50 de grade celsius. Tot in fabrica fac si armatura (tesaura) din metal pentru pneuri. Au si un stand de test unde invart pneul pana sar bucati din el.

Buba este ca pneurile alea sunt scumpe si sunt mai moi decat cele din cauciuc sintetic (care arata ca un burete galbui-gri si este de consistenta buretelui din saltelele pentru gimnastica). Asta sintetic se coloreaza in negru cu o pulbere neagra.

Oricum noi muritorii nu vom pupa pneuri din cauciuc natural.  

 

P.S. Am discutat si eu cu proprietari de masini mai puternice legat de pneuri. Pneurile bune (cele pe care scrie si in denumire SPORT) sunt moi, in viraje sunt bestiale dar .... la 20.000km scot portofelul si cumpara altele. Unii si la 15k. 

Link spre comentariu

Cauciucurile din F1 nu au nimic comun cu cele folosite la masinile de serie. Presiunea in pneuri este de 1.5 atm, iar la suprafata sunt ca guma de mestecat la aderenta.

Inainte de WW2 cauciucurile erau din cauciuc natural.

Ca fapt divers Ford a concesionat un teren imens in jungla Amazoniana, unde a clonat un oras american cu cca 2000 de locuitori, cu familii, copii. Orasul avea toate facilitatile din america scoli, sala de dans, etc. Interesant cum a esuat peoiectul asta, ca experiment social.

Locatia se numea Fordlandia.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, adrian_pic a spus:

 Eu care eram fan ilectrica !!!Recunosc ca trebuie investit masiv si in aceasta solutie!

Pina la urma tot electrica este si aia, difera forma de inmagazinare a energiei.

Mirai se incarca in 5 minute si are o autonomie de 5-600Km, asta e ceva.

Hyundai Nexo vreo 800Km, deja si mai bine.

Oricum asta este viitorul deoarece este mult mai greu sa "torni" 50-100Kwh energie in baterii decit citeva Kg de hidrogen.

 

Link spre comentariu

Depinde, la camioane si busuri ai nevoie de incarcari rapide, nu iti permiti sa tii utilajul degeaba. La o masina cu care te duci la cumparaturi merge si sa o lasi sa clocoteasca in garaj la foc mic. Daca un porsche sa il incarci rapid cere 300kW, iti dai seama cat cere ditamai camionu... Si de nu ii dai n-ai decat sa stai o zi langa el pana il umpli.

Cererea e mare pt ambele atat ca si profit cat si potential de ecologizare.

 

Legat de gume, pai ajunge sa te uiti la producator pe site sa vezi ca guma normala se uzeaza mai repede ca aia sport.

Au toate un thread wear rating, la gumele sport in general e prost.

Si la alea mega sport te mai si trezesti ca se lipeste cate o pietricica de ele, si ti-o arunca cand e lumea mia draga.

Plus ca daca le faci un burnout sau altceva sa le incalzesti excesiv la modul stupid, poti deja sa iei altele, ca nu vor mai prinde ca unele bune.

 

Eu am trecut de la 225 55 16 la 245 40 18, e cu totul altceva. Pe langa feeling-ul la volan care e evident mai bun, pe curbe poti forta f tare masina pana incepe sa scape.

Nici in curbe nu o mai simti cum se apleaca pe gume, se inclina doar din suspensii.

Dar mia ales in oras, bordul imi arata cu totul alte consumuri, 2-3L in plus. Inafara nu prea 0.5-1L maxim (la aia 11 de gpl), probabil de aia ca nu prea folosesc frana.

Deci chiar daca e sa consum in plus benzina sa inmagazinez energie in roti, daca nu pun frana, o consum pt deplasare, deci e ok.

Inafara de aderenta, doar bucurii, nu ma mai urc pe borduri, nu mai parchez fix langa, de le umflu cat sa am mega aderenta in viraje zgomotul creste considerabil, zici ca umblu cu gume de iarna.

De as faca upgrade la suspensie, sa nu se mai incline atata si momentan vreau sa inclin rotile, cred ca cele de 16 ar putea obtine aceleasi performante ca si aderenta totala.

Evident feelingul va fi tot naspa.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Ion_Bumbu a spus:

Oricum asta este viitorul deoarece este mult mai greu sa "torni" 50-100Kwh energie in baterii decit citeva Kg de hidrogen.

La flow-cell chiar torni.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări