Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Se pare ca sa te duci pe la scoala si sa inveti babeste o formula fara sa sti cum sa o aplici, nu este mereu de ajuns.

 

Da, frecarea are direct legatura cu suprafata in contact, si de asemenea continui sa iti dai singur cu tesla in c__ie dand link-uri care doar confirma ce am zis eu. Nu vad ca bugatti-ul tau are gume de 150x70 care, conform afirmatiilor tale, au cea mai buna aderenta.

 

Dintre noi doi, unul chiar a testat multiple gume pe masini capabile sa rupa aderenta fara probleme si a vazut clar diferenta. In timp ce cu 205x50 rupe aderenta din acceleratie in draci, la 225x40 se schimba vizibil treaba. Si ghici ce, la 185xXX ai putea sa te caci pe el de motor ca nu o sa reusesti sa accelerezi fara sa rupi aderenta. Dar baga in continuare formule de fizica acolo sa pari destept in timp ce toti producatorii pun gume mai late odata cu cresterea puterii, niciodata mai inguste. Sau fugi si da-le tu niste lectii, arata-le formula aia smechera.

Link spre comentariu
Acum 11 minute, Liviu M a spus:

Uneori puterea instalata nu e totul, mai trebuie sa si ajunga curentul unde ai nevoie de el.

 

 

Păi cam aici intenționam să aduc discuția. Dacă rețelele de distribuție actuale ar fi capabile să suporte necesarul, în condițiile unui parc auto majoritar electric. 

 

Link spre comentariu
Acum 25 minute, Ion_Bumbu a spus:

Aderenta depinde de suprafara petei de contact, exact datorita "prelucrarii" ei, suprafata mare de contact coeficient de frecare mare.

Coeficientul de frecare depinde de suprafata de contact??? Pune o formula sa vad si eu.

Eu sunt de acord ca aderenta (coeficientul de frecare) depinde de prelucrarea suprafetei (spre exemplu slefuirea suprafetei scade coeficientul de frecare), dar nu are tangenta cu suprafata de contact. 

Acum 11 minute, dany_cta a spus:

Da, frecarea are direct legatura cu suprafata in contact

Pai pune dom'le formula sa ma luminez si eu! Aaaa ... nu exista o asemenea formula??? :85 

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Da domnule, ca pe suprafata de contact mare poti face tot felul de prelucrari!

De aia ai coeficient de frecare mare, crampoane, mari, mici, siliciu, si mai stiu ce pun producatorii ca sa creasca aderenta, ce Dumnezeu cred ca am trecut toti de clasa 7`a.

 

Link spre comentariu
Acum 23 minute, dany_cta a spus:

Dintre noi doi, unul chiar a testat multiple gume

Acelasi producator, acelasi profil, aceeasi fabrica, acelasi date code?

Presiunea recomandata de producator?

Daca numai unul din parametrii astia difera (si-s convins ca mai sunt si altii), atunci testul tau e fix neconcludent.

Si da, forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei de contact. Mi-a luat mult timp sa inteleg "paradoxul".

 

Acum 4 minute, Ion_Bumbu a spus:

Da domnule, ca pe suprafata de contact mare poti face tot felul de prelucrari!

Da', dar motivul real nu e suprafata mare in sine, ci coeficientul de frecare marit.

Editat de Liviu M
Link spre comentariu
Acum 17 minute, +_Florin_+ a spus:

 

Păi cam aici intenționam să aduc discuția. Dacă rețelele de distribuție actuale ar fi capabile să suporte necesarul, în condițiile unui parc auto majoritar electric. 

 

Domnule, principalul este ca cineva sa produca acel curent, la ora actual bineinteles ca indrastructura este lipsa, calculati doar ce trafo trebuie pentru a face o statie de alimentare

rapida cu 12 posturi si ne cam ingrozim, aici e marea prblema, daca schimbi acum sistemul cite statii de alimentare ar trebui in plus tinind cont ca incarcarea rapida dureaza cam pina la de 10 ori in plus fata de un plin de benzina, si mai ales ca acel plin dureaza macar 2 alimentari electrice.

Rapid din goana calului... de 20 de ori mai multe puncte de alimentare.

Asta totusi se va compensa cu alimentarea loco de acasa.

Deci eu nu as putea estima corect dar totusi trebuie multe statii si mai ales multe trafo de 1Mw!

 

Link spre comentariu
Acum 28 minute, Liviu M a spus:

La mine e invers (0.1 in plus la cele pe 18).

Hm, cred ca exprimarea mea nu a fost buna. La 18" trebuie cu 0.3 bari mai mult decat presiunea de la 17".

Acest lucru este valabil la toate masinile, scade talonul => creste presiunea minima la ce se umfla pneurile.

Link spre comentariu
Acum 8 minute, Ion_Bumbu a spus:

Da domnule, ca pe suprafata de contact mare poti face tot felul de prelucrari!

De aia ai coeficient de frecare mare, crampoane, mari, mici, siliciu, si mai stiu ce pun producatorii ca sa creasca aderenta, ce Dumnezeu cred ca am trecut toti de clasa 7`a.

Deja tu schimbi datele problemei. Tu deja umblii la materialul din care este format suprafata de contact adica umblii la coeficientul de frecare. Poti sa faci pneul din cauciuc natural, poti sa il faci din cauciuc sintetic dar asta nu inseamna ca, coefcientul de frecare depinde de suprafata de contact. Coeficientul de frecare depinde insa de natura materialului din care este fabricat pneul.

Un pneu chinezesc din "plastic" lat de 235 va pierde aderenta intr-o veselie fata de unul de 195mm de la Michelin. 

 

 

Link spre comentariu

Problema e ca orice material are un anumit grad de incarcare, optim. Cand il depasesti u (miu) scade.

Cand ai gume late esti in zona cu un coeficient mai bun decat cele inguste.

De multe ori ai nevoie de presiune mai mare decat cea scrisa in carte, altfel in curbe puternic 

Depinde mult de peretele gumei. Am niste ocnti sport contact, alea merg ok la 2.2-2.4bar, dar am si niste goodyear asymmetric 2 alea fara 2.7 bari in ele nu faci nimic.

Simti ca fug una doua in lateral, dar totodata se simt mai confortabile. Si din lateral cand impingi de ele

 

Mi se par culmea prostiei acele gume, 18, balon mic, dar performante de 16 doar ca sa pastreze confortul.

Pai de vroiam confort nu alegeam 18 in primul rand.

 

 

Bugatti ala are tractiune integrala si motorul in spate, la masina aia spatele duce greul. Plus suspensia activa si altele care nu le vezi pe orice logan.

E normal sa pui ditamai namila de guma pe spate ca altfel la prima curba la puterea aia ai zburat de pe drum. Totodata masina aia sare de 300kmph lejer, de pui o guma mega lata se bombeaza prea mult din cauza vitezei mari de rotatie, nu e de joaca si nici usor de facut asa ceva. In mod sigur compromisu ala e o reteta facuta pe muchie de cutit.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 17 minute, adrian_pic a spus:

Deja tu schimbi datele problemei. Tu deja umblii la materialul din care este format suprafata de contact adica umblii la coeficientul de frecare. Poti sa faci pneul din cauciuc natural, poti sa il faci din cauciuc sintetic dar asta nu inseamna ca, coefcientul de frecare depinde de suprafata de contact. Coeficientul de frecare depinde insa de natura materialului din care este fabricat pneul.

 

 

 

Domnule, pricepe un lucru, eu vorbesc despre un pneu real avind canale de evacuare a apei, cu diverse forme care te ajuta sa pui puterea la roata pe sol, te ajuta sa cresti coeficientul de frecare prin prelucrarea suprafetei, aia daca nu o ai, nu poti face acele canale sau ce vreti dumneavoastra, nu de experienta de la fizica din clasa 7`a.

Coeficientul de frecare il cresti prin prelucrari mecanice care trebuie sa tina, alea nu se pot face decit pe o suprafata rezonabila, daca`i mica la prima accelerare, frinare se rupe, se arde se termina cu aderenta. Daca doriti teorie, da, suptafata de contact poate fi cit un tais de cutit si roata cit o rola de rulment.

Asta ca sa ducem discutia in derizoriu.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 5 ore, maxim_sedilec a spus:

Tesla (aia cu caruta electrica) n-a inventat NIMIC, absolut nimic, masina lor nu inglobeaza nici o inventie brevetata, e doar o adunatura de fire .... ca amplificatoarele unora de pe aici.

 

 

Da unde ai vazut tu, ma nene, ca isi inchipuie lumea ca aia de la tesla a inventat apa calda si gaura din covrig ?

Calmati-va ma si nu va mai inchipuiti asa ceva.

Mie imi place de ei ca s-au aruncat sa faca ceva de la zero absolut. Faptul ca tuneaza motorul ala electric si storc cat se poate din el, apoi cu bateriile la fel, inseamna ceva. 

''Producatorii nostri'' doar se joaca, se fac ca baga si ei cate o masina electrica asa doar la misto si asta tot datorita celor de la tesla, ca altfel isi bagau pila in ele de electrice. Aia de la porsche se lauda ca au facut o masina super jmekera, dar o sa le-o cumpere tica la banii aia. Cu șaptej de mii iti iei de la tesla la aceleasi performante. 

Asa ca pana una alta, aia de la tesla nu au concurenta.

Link spre comentariu

Cativa oameni destepti ( cercetatori ) au zis ca masina electrica in forma actuala ( cara un acumulator mare,greu si scump si mai are  care are viata scurta, plus se incarca relativ incet = incarcarea fortata scurteaza viata bateriilor.... ) nu e viabil /rentabil .Ba mai ziceau si de poluarea la obtinerea curentului ,care are si componente poluante ,gen termocentrale pe carbune .Situatia s-ar putea schimba daca se inventeaza o baterie care are densitate de curent min dubla la aceasi greutate ,si pret la min jumatate .Masina care este mult mai avantajoasa este electrica dar alimentata de o pila electrica alimentata cu hidrogen.Daca ne uitam , marii producatori japonezi nu se prea inghesuie la masini electrice cu baterii , (inafara de Nissan Leaf ) , dar anual dubleaza numarul de statii de incarcare cu hidrogen  .Toyota si Honda au modele cu hidrogen de 10 ani , si ambii au si statii de incarcare pt acasa ,( daca vrei )  unde cu cativa metrii patrati de panouri solare ,mini eoliana ,si in ultimul caz de rezerva este cuplat la retea si poti sa  produci hidrogenul necesar pt alimentare ,personal.

Si la statiile de incarcare timpul necesar este de 2-3 minute ,mult mai scurt ca la incarcat baterii.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări