Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

scuze 1200kg, dar nu cred ca nu ai inteles ca era vorba de 1200kg

Acum 43 minute, flomar60 a spus:

Cea mai mare frâna in evolutia mijloacelor de transport care nu utilizează hidrocarburi este universalitatea acestor mijloace de transport!

Pentru ca exista o industrie adiacenta -extractie,prelucrare,transport,distributie- a petrolului brut....industrie care ofera locuri de munca la-o estimare pur personala!- peste 1 miliard de oameni !...acest numar adunat cu utilizatorii acestor mijloace de transport ne duce la un numar de 2 miliarde de persoane....toate astea coroborate cu zecile de miliarde de dolari venituri pentru cei care conduc afacerea constitue o frână uriasă pentru dezvoltarea tehnologiilor alternative care nu utilizează hidrocarburi!...estimez un timp echivalent cu o generatie-50 ani- necesar pentru ca transportul alternativ-fara hidrocarburi- sa devina predominant....

Este doar parerea mea dar...tare mi-e teama ca este optimista!

pai in 50 de ani nu se epuizeaza rezervele de hidrocarburi, deci de ce in 50 de ani si nu intr-o 100 sau 200 de ani?

 

P.S. O generatie = 25 de ani. Deci poti spune daca ai 40 de ani ca esti din aceasi generatie cu unul de 64 de ani. Daca ai 15 ani, nu poti spune ca esti din aceeasi generatie cu unul de 64 de ani. 

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 1 oră, adrian_pic a spus:

Luam o masina de 1200km si doua tipuri de pneuri: 195/65/15 si 225/45/R17. Au acelasi diametru si se spune ca suprafata de contact intre pneu si asfalt este aceeasi daca ambele pneuri sunt umflate la aceeasi presiune.

La consum insa (se stie ca) daca pneurile au acelasi profil (deci nu comparam 225/45/17 de vara cu 195/65/15 de iarna) se simte destul de bine, in sensul ca pneurile mai inguste, avand frecarea mai mica cu aerul duc la un consum mai mic de carburant.

 

 

Mai este inca un aspect, roata mare flexeaxa mai putin la contactul cu solul avind diametru mai mare.

Urmarea este ca se pierde mai putina energie si prin frecarea interna a anvelopei.

Am mers cu Pegas, Ukraina si Sputnik.

Oricum am intoarece situatia cea cu care erai cel mai odihnit cind ajungeai la destinatie era Sputnik-ul, urma Ukraina si Pegas.

Am modificat raportul la Sputnik in asa fel incit sa parcurga aceeasi distanta la acelasi numar de pedalari ca Pegas-ul, de, tineri cu timp, clar se simtea diferenta

si mare, inclusiv la cum scutura cea cu roti mici.

Problema mare la auto este unde bagi ditamai rotoaiele care mai trebuie sa asigure si directia, ala este pina la urma factorul limitativ la o masina cu motor fata, spatiul ce`l ocupa motorul.

La electrice este mai lejera treaba, tine mai mult de aspect, parca nu da bine o masinuta cu roti de 20" dar daca este necesar, se poarta.

 

Link spre comentariu

Eu zic ca nu se pun roti mari la masini din clasa mica si medie pentru ca nu ar mai avea demaraj la ce motoare au pe ele. Cutia de viteze poate sa fie modificata pentru a rula si cu roti mai mari dar sigur difera uzura acesteia. Poti folosi motor diesel de pe  5 litri si 600cp de pe un SUV pe un autobuz cu o cutie de viteze adecvata dar ... cat va tine acest tandem (motor + cutie de viteze)? Autobuzele, tirurile au roti mari motor diesel comparabil cu motoarele de pe SUV-urile potente insa turatia si cutia de viteze difera.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, adrian_pic a spus:

Luam o masina de 1200km si doua tipuri de pneuri: 195/65/15 si 225/45/R17. Au acelasi diametru si se spune ca suprafata de contact intre pneu si asfalt este aceeasi daca ambele pneuri sunt umflate la aceeasi presiune.

 

Cum poate sa fie aceeasi suprafata de contact cand ambele au aceeasi raza, aceeasi presiune dar unul are 195 latimea amprentei la sol si celalalt 225 ? Eu as zice ca e diferenta de peste 15% pe fiecare roata.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, maxim_sedilec a spus:

n-o sa fie nici o revolutie electrica, doar povesti, marketing minciuni si vrajeala!

 

 

De fapt "marea revoluție electrică" se bazează pe ideea utopică a găsirii unei soluții miraculoase ce va permite fabricarea de baterii fără număr, cu capacități abominabile la doi lei bucata (vorba vine).

Se mai bazează și pe distrugerea și reconstrucția tuturor rețelelor de distribuție din lume (cele de energie electrică,  evident).

Pentru că, pe lângă consumul actual (la care abia fac față) ele vor trebui să suporte și milioanele de megawatti suplimentari, pentru încărcarea mașinilor electrice. Că vor fi "majoritare", cum spune profeția ...

Apropo, a făcut cineva un calcul, chiar și estimativ, cam ce necesități energetice ar avea zilnic un parc auto majoritar electric ? ... la nivel de oraș, de țară, de continent ? :rade:

Link spre comentariu

Imagineaza-ti doua baloane cu diametre diferite din acelasi material (deci perfect identice) ambele cu aceeasi presiune in ele peste care pui o greutate de 1 kg. Nu ar fi absurd ca balonul cu diametrul mai mare sa aiba amprenta la sol mai mare?

Link spre comentariu
Acum 40 minute, adrian_pic a spus:

Imagineaza-ti doua baloane cu diametre diferite din acelasi material (deci perfect identice) ambele cu aceeasi presiune in ele peste care pui o greutate de 1 kg. Nu ar fi absurd ca balonul cu diametrul mai mare sa aiba amprenta la sol mai mare?

 

Imagineaza-ti ca rotile nu sunt niste sfere, ci niste cilindre care au si o valoare H iar amprenta la sol are si valoarea asta. Nu ar fi absurd ca doua cilindre cu inaltimi diferite, fie ca au aceeasi raza si duritate (presiune interna), puse pe de-a latul, sa aiba amprenta identica ?

 

Fara nici o legatura cu rotile, pentru ca ai schimbat diametrul si forma, dar o sa iti raspund si la intrebare:

 

Bineinteles ca doua baloane cu diametre diferite, deformate in urma unei greutati de 1kg o sa aiba amprenta diferita.

Hai sa iti explic mai babeste.

- Iau un balon mare cu diametrul de 1metru, bag 0.5bari in el si pun 1kg pe el, o sa aiba o amprenta sub forma unui cerc cu diametrul de 5cm.

- Iau un balon mic cu diametrul de 1cm, bag 0.5bagi in el si pun 1kg. Nu o sa se deformeze incat sa aiba amprenta un cerc de 5cm adica de 5 ori diametrul lui original.

 

Capisici ?

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 47 minute, +_Florin_+ a spus:

 

 

Apropo, a făcut cineva un calcul, chiar și estimativ, cam ce necesități energetice ar avea zilnic un parc auto majoritar electric ? ... la nivel de oraș, de țară, de continent ? :rade:

Am facut eu o data pe Romania, culmea la productia de energie din 89 am fi putut avea alimentat tot parcul electric de la noi, la numarul aut de acum vreo 3-4 ani cind a fost discutia asta, cred ca pe forumul dacia sau aici, nu mai stiu exact.

Link spre comentariu
Acum 20 minute, Ion_Bumbu a spus:

Am facut eu o data pe Romania, culmea la productia de energie din 89 am fi putut avea alimentat tot parcul electric de la noi, la numarul aut de acum vreo 3-4 ani cind a fost discutia asta, cred ca pe forumul dacia sau aici, nu mai stiu exact.

 

Adică ați luat in calcul consumul curent la care se adaugă suplimentar consumul necesar încărcării unui parc auto majoritar electric ?

Link spre comentariu

Da, doar ca in anul in care am facut calculul industria si populatia consumau mult mai putin decit in 89.

Am fost surprins sa vad ca s`ar putea sustine acel parc auto cu resursele ce erau in 89, acuma nu mai stiu.

Am cautat pe Dacia si nu e acolo post-ul.

Nu mai stiu unde l`am pus...

Link spre comentariu
1 oră în urmă, dany_cta a spus:

Hai sa iti explic mai babeste.

- Iau un balon mare cu diametrul de 1metru, bag 0.5bari in el si pun 1kg pe el, o sa aiba o amprenta sub forma unui cerc cu diametrul de 5cm.

- Iau un balon mic cu diametrul de 1cm, bag 0.5bagi in el si pun 1kg. Nu o sa se deformeze incat sa aiba amprenta un cerc de 5cm adica de 5 ori diametrul lui original.

Cat timp nu iei un balon cu diametrul de 1 metru si altul cu diametrul de 0,5m ci iei un balon cu diametru de 1 metru si altul cu un diametru de 1cm => iesi din plaja de experiment si te duci in plaja de exceptii. 

Cauta si tu pe net si ai sa vezi ca altii au facut aceste teste. Si eu credeam la inceput ca tine insa dupa ce am vazut prezentate testele (rotile erau pe o sticla groasa si pozate de dedesupt).

 

Acum vin eu si te intreb: care pneuri sunt mai rigide (constanta elastica mai mica) pneurile late cu balon mic sau pneurile mai inguste cu balon mai mare? Cu cat balonul se micsoreaza constanta de elasticitate se micosreaza (inclusiv armatura nu mai este din panza textila ci din fir metalic) deci constanta mica de elasticitate => deformare mica = amprenta mica la sol (pneul devine aproape un cilindru de metal nedeformabil al carui amprenta la sol este inaltimea cilindru x o latime foarte foarte mica). Practic amprenta la sol va fi un dreptunghi cu lungimea de 245mm dar cu latime foarte mica (asta coroborat si cu presiunea mai mare ceruta de pneurile cu balon mic ca sa nu distrugi jantele). Deci in lumea reala s-ar putea ca situatia sa stea invers: amprenta la sol a unui pneu mai ingust cu balon mare cu o presiune de 2,2 cum baga mai toata lumea > amprenta unui pneu lat, extra load umflat la minim 2,8 bari. 

Ciudat dar adevarat, nu? Si vezi eu nu am exagerat ca sa ajung in plaja de exceptii ci invers ma apropii cat mai mult de situatia reala. 

 

main-qimg-d26f4d6ac8fc8a28664441b5733357

 

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Asta explica de ce, fara sa intram in plaja de exceptii (hoosier), masinile mai puternice au gume mai inguste (vorbind de latime, nu de balon).... sau de fapt nu au gume mai inguste decat alea mai slabe ? Cum naiba cu cat e o masina mai puternica cu atat are gume mai late si balon mai mic, oare ca sa micsoreze amprenta si aderenta sau opusul ?

 

Sa vezi ce aderenta are Smartul meu cu 135x70x15... te invit sa pui o frana de urgenta ca sa simti senzatia de patinat pe zapada chiar si vara.

Ai putea sa le dai idee la tractoarele vechi sa schimbe rotile intre ele, alea mici de pe fata sa le puna pe spate pe tractiune si invers, ca cu cat e o roata mai ingusta cu atat are aderenta mai mare dupa cum spui tu.

 

Ciudat cum si la motocicleta, roata care face toata munca, spatele, e de doua ori mai lata decat fata, 195x50 in timp ce fata este 120x70.

 

Dupa logica ta iti dai seama ce super aderenta ar fi avut asta daca punea 185x65x15 ? Dar a fost prost.

 

ceb98935ca383658d832f3fa95ba4cf4.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Conform unui calculator online, diferenta de circumferinta intre 16" si 17" la masina mea (205/60/16, respectiv 215/55/17) e de ~5cm. In procente 2.4%, amprenta la sol se modifica cu 0.8 cm.

Masina mea mai are o dimensiune "omologata", dar se umfla diferit, asa ca n-o iau in calcul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări