Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 17 ore, Sharky a spus:

Au jante mari dar sunt inguste, pt eficienta.

Dupa mine nu inteleg de ce asa mari. Probabil moda, dar nu e ok. Pui multa masa in rotatie cu raza mare.

Treaba lor.

 

Jantele de tiguan au ditamai guma/balonu peste.

 

240kw e vb de incarcarea de pe stalp. Daca esti la o statie puternica. Porsche demult au anuntat asta la fel si audi.

 

Iar legat de recorduri, din cate stiu chinezaria nio il detine pe partea electrica. Dar aia e masina de curse.

 

Aceeasi precizare: rotile nu sunt mai inguste.

Masa in rotatie este aceeasi, rotile cu jantele mai largi  cauciucurile sunt mai joase, circumferinta este aceeasi.

Jantele de la Tiguan au balon daca sunt cele de 16: 215/65 R16, dar standard ar fi de 18": 235/50R18 si aici suntem undeva pe la medie sau 255/40 R19 si aici nu mai au nici un balon. 

Nu au mai mult balon decat un Golf. 

 

Evident ca e vorba de incarcarea de "pe stalp", dar cati au un stalp de 240kW la dispozitie? Ceea ce argumentam eu este ca testele nu au relevanta daca nu au aplicabilitate practica. Aceste teste au rol doar de marketing. Ma legam de afirmatia ta despre Tesla:" e prototip". Pai si sistemul de incarcare de la Porsche nu e tot prototip? Toti vand gogosi apoi in pratica si autonomia e la jumatate, timpul de viata al acumulatorilor inca e de vazut. Porsche a facut 3425 Km in 24 ore, nu o sa faca nici un client km astia.

Sunt un fan al masinilor electrice, pe de alta parte un relativ admirator al Porsche dar dupa cum probabil v-ati dat seama Porsche electric nu imi este prea simpatic.

Acum 16 minute, Ion_Bumbu a spus:

Mai mult decit atit, urmariti cum este profilat si inchis planseul inferior, tocmai pentru reducerea pierderilor aerodinamice.

Stabilitatea nu ajuta fara aderenta, aderenta e data depata de contact cu drumul.

 

Despre ce masina vorbim ?

ID.3 ?

Latimea pneurilor 215mm. Este asta o roata ingusta ?

Editat de one
Link spre comentariu

BMW la 20" ai 175mm, da! sta ca pe catalige!

Vedeti ce puteri au astea si ce puteri au cele clasice, si I3 are peste Tiguan, Alhambra ...

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

i3 are niste roti mega inguste, pt cat sunt de mari. Nici nu are sens sa mai citesti ce scrie pe ele, se vede de la o posta cat is de inguste daca roata e un pic virata, sau daca vezi masina din spate.

Cand vezi i3 cu rotile alea mari dar cu guma sub 200, pare cam ciudat, da-mi voie sa iti spun. Cred ca inginereste mergeau si niste roti de 14, paote era chiar mai eficient.

DAr probabil e si moda, masina trebuie sa arata bine, iar roata in general sta ascunsa sub masina, nu o vezi ca e ingusta.

 

La aumotobilele clasice parerea mea e ca e doar moda de a avea roti mari. Atat! vezi si tu ce roti vin pe unele masini de abia au sarit un pic de suta de cai.

Totodata compara un opel corsa de acu 30 ani cu ultimu model, vezi ce diferenta de gabarit este.

Masinile devin tot mai mari, e clar ca producatorilor si mai ales consumatorilor nu le pasa de eficienta. Lumea in ziua de azi isi ia SUV sa mearga cu el prin oras!

Sau isi ia un sub wannabe opel mokka, renault captur, cand in ele ai spatiu cat intr-un clio, dar deh, lor le place ca pare masina mare.

Ce conteaza ca papa 1-2L in plus doar pt ca e mai mare, avem bani, ne permitem.

La bulectrica in schimb, cand stai zeci de minute la incarcat, iti da de gandit.

 

In general la berline si astea normale, cand pui o roata de 19, apoi nene, o pui sa fie lata, sa stii ca sta masina pe drum.

Gen la 19 pui barem un 245 sau un 265 sa stii ca te bazezi pe ea in curbe. Mai ales la o masina mare.

 

Incarcarea de pe stalp cu sute de kW nu e un prototip, la fel ca si supercharger-ul tesla, o cumperi, te duci la stalpul lor cu debit mare si gata.

Merge, in schimb masina aia pregatita de circuit deocamdata nu o poti cumpara. Aia e diferenta intre serie si prototip, la aia ma refeream.

 

 

Legat de masa in rotatie, te rog pune dimensiunile mentionate de tine pe un cantar. Sau daca nu le ai la indemana, intra pe site la michelin si vezi ca printre specificatii ai specificata si greutatea gumelor respective. S-ar putea ca la anumite combinatii sa fie cam la fel, dar la janta ai buza care e mai lata, pusa la exterior!

La mine la mertzan intre 205 60 16 si 245 40 18, toate cu acelasi diametru e vorba de  4kg diferenta pe o roata sau 2kg intre 225 55 16!

Din ce imi aduc aminte, ca am calculat, ar insemna cam 40kg (translatie + rotatie) in plus pe toata masina. DAr poate ma insel ca nu gasesc acum calculele, dar oricum nu e ceva neglijabil.

Ca la bulectrica o mai recuperezi e una, dar de ce sa te legi la cap daca nu te doare?

Ca sa nu zic o guma lata scade eficienta la rulare prin contactul cu solul.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Sharky a spus:

i3 are niste roti mega inguste, pt cat sunt de mari.

 

Rotile sunt inguste pt. ca masina e mai usoara, nu pentru ca au diametru mare. V-am adus argumente mai devreme cu exemple. 

Care este motivul pentru care argumentele dvs.cu aerodinamica, aderenta, rezistenta la inaintare si restul nu sunt aplicate la automobilele clasice ? 

 

Link spre comentariu

Ca au de unde, v-am mai scris asta...

Adica au roti inguste ca-s usoare ...:d, pai I3 e mai greu decit Loganul care are 185-uri!

Chiar stiu ce vorbesc.

Acum 10 ore, Ion_Bumbu a spus:

E vorba de economia de energie, inclusiv aerodinamica rotilor conteaza la viteze mari.

In zona rotilor, pasajelor de la roti forta de frinare aerodinamica este pe la 25%, reducerea ei cu macar 5% duce la economie de energie si inplicit raza de actiune.

Mai nou si incarcarea bateriei se face cu recuperare de energie la astea cu motoare de drujba.

Nu mai ai rezerva de energie a unui V8 si1lde combustibil in plus.

 

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Incarcarea de pe stalp cu sute de kW nu e un prototip, la fel ca si supercharger-ul tesla, o cumperi, te duci la stalpul lor cu debit mare si gata.

Merge, in schimb masina aia pregatita de circuit deocamdata nu o poti cumpara. Aia e diferenta intre serie si prototip, la aia ma refeream.

 

 

Legat de masa in rotatie, te rog pune dimensiunile mentionate de tine pe un cantar. Sau daca nu le ai la indemana, intra pe site la michelin si vezi ca printre specificatii ai specificata si greutatea gumelor respective. S-ar putea ca la anumite combinatii sa fie cam la fel, dar la janta ai buza care e mai lata, pusa la exterior!

La mine la mertzan intre 205 60 16 si 245 40 18, toate cu acelasi diametru e vorba de  4kg diferenta pe o roata sau 2kg intre 225 55 16!

---------------

Ca sa nu zic o guma lata scade eficienta la rulare prin contactul cu solul.

 

Noi la serviciu avem un cuptor de 275kW si crede-ma, e mare. A trebuit sa montam o cabina cu un transformator propriu caci reteaua din zona nu facea fata (mai sunt si alte consumuri).

Daca grupul VW face statii de incarcare de 240kW imi dau "jos palaria" bineinteles e o figura de stil dar ma tem ca figura de stil e si pentru ei.

Tesla supercharger este ceva concret, nu departe de locul unde locuiesc exista superchargerul cu 16 locuri.

Pe harta chegerelor Porsche vad doar 22kW si 50kW.

Superchargerul de la Tesla e de 60kW.

 

Legat de greutate ce sa zic, probabil ca ai dreptate, si eu ma gandeam ca cercul jantei e mai larg si deci mai greu, totusi diferenta este data si de faptul ca reducand inaltimea, se largeste pneul, in timp ce la mai multe electrice, precum Tesla, acesta ramane constant.

 

Da guma lata scade eficienta dar amortizeaza mai bine caci iti permite sa ai o presiune mai mica. 

 

Nu in ultimul rand, dupa parerea mea i3 este o masina si urata si scumpa. Nu am nimic cu BMW am chiar o oarecare simpatie dar fac masini din ce in ce mai bidoane.

 

 

O noutate pe care o citeam ieri, VW a decis sa reduca preturile la electrice, la e-Golf si e-Up.

Practic, cu subventiile pe care aici in Italia statul promite sa le dea, ajung la acelasi pret cu vehiculele clasice.

eGolf de exemplu scade aproape 8.000€ siajunge la 33.000, apoi cu reducerile de pret oferite de vanzatori ajunge pe la 29.000, apoi sunt subventii statale care sunt de 6.000 euro pentru recilarea automobilului vechi si regionale, care ajung pana la 8.000 euro deci eGolf ajunge teoretic sa coste 14.900€.

In mod analog, e-Up ajunge la 7.500€.

Bineinteles vorbim de cazuri particulare dar se va generaliza in toata Europa.

Sunt deja mai mult de 15 modele electrice deja disponibile pe piata.

Acum 10 minute, Ion_Bumbu a spus:

Ca au de unde, v-am mai scris asta...

Adica au roti inguste ca-s usoare ...:d, pai I3 e mai greu decit Loganul care are 185-uri!

Chiar stiu ce vorbesc.

 

 

i3 nu este regula in cazul masinilor electrice. Aruncati o privire la celelalte.

i3 este o masina exclusiv de oras, cu Loganul poti sa mergi si pe un drum neasfaltat (macadam), cu i3 va trebui sa chemi tractorul sau calutul sa o traga.

Editat de one
Link spre comentariu

De reduci balonul nu e neaparat sa latesti guma, nu e vreo regula!

Fiecare pune cat poate, unii nu pot lati pt ca nu incape roata, freaca de o pui prea lata. Si de pui distantiere sau jante cu ET mic cresti zona in care pivoteaza roata, iar nu e un lucru dorit.

Eu ma miram ce au ales ditai rotile si cred ca doar din motive de estetica. Pt ca de costuri sau eficienta nu cred ca e cazul.

 

Tu nu intelegi alta chestie, ideea e ca masina e capabila sa accepte 250kW sau cat naiba.

Pe Tesla poti sa o duci direct la cernavoda, sa o legi la reactor si tot nu merge mai repede de 120kW cat e maximul la ora actuala.

Ideea e de viteza de incarcare a unei baterii, acolo ajungi la final.

Ideea e ca se poate, ca aia au reusit sa ridice stacheta mai mult, pot folosi putere mare de incarcare fara sa ia ceva foc. Deocamdata. :))

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Mergeti cu o bicicleta cu roti late, una cu roti mici, gen Pegas si o cursiera, atunci o sa va lamuriti de ce roti mari si inguste.

Daca`i ingust pata de contact cu asfaltul e mica, acolo trebuie sa pui 200KW la Tesla, de aia au roata mare si e mai lata decit la I3.

P.S.

Nu mai bagati in comparatii E-Golf, aia nu`i masina electrica.

Este o masina clasica electrificata, este pe platforma Golf si multe nu puteau sa`i faca.

I3 a fost proiectata de la inceput ca electrica, Tesla la fel.

Revolutia la electrice va apare cind vor incepe sa miste marii "ursii" europeni adorimti.

Musk poate fi comparat cu un sprinter,  a prins momentul si a "furat" startul, altceva nu avea ce face in industria auto, constructorii europenii insa cu alergatorii de cursa lunga.

 

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Luam o masina de 1200km si doua tipuri de pneuri: 195/65/15 si 225/45/R17. Au acelasi diametru si se spune ca suprafata de contact intre pneu si asfalt este aceeasi daca ambele pneuri sunt umflate la aceeasi presiune.

La consum insa (se stie ca) daca pneurile au acelasi profil (deci nu comparam 225/45/17 de vara cu 195/65/15 de iarna) se simte destul de bine, in sensul ca pneurile mai inguste, avand frecarea mai mica cu aerul duc la un consum mai mic de carburant.

 

Daca punem insa roti de 15" late de 175 si roti de 20" late de 175 este greu de decelat care va avea o frecare mai mica cu aerul pentru ca roata mai mica se invarte mai repede dar din fata are "amprenta mai mica insa roata de 20" desi are amprenta mai mare se invarte mai incet.

 

Exemplu:

pneu 175/65/R14

Circumferinta: 1831.86 mm
Rotatii/km: 546

 

pneu de bmw i3 175/55/R20

Circumferinta: 2200.68 mm

Rotatii/km: 454
Diferenta Razei (janta+anvelopa):-58.7mm sau 20.13%

 

la aceeasi turatie vitezele sunt 100km/h, respectiv  120.13 km/h 

 

Comparatia intre pegas si cursiera nu-i ok pentru ca pegasul nu are mai multe pinioane. Eu cred ca i3 si ID.3 au altfel de motoare de s-a preferat o roata cu circumferinta asa mare pentru clasa lor (sunt curios la ID.4 ce jante si ce pneuri vor pune ca sigur vor pastra proportiile de la ID.3).

1439164_volkswagen_i.d._crozz_ii_3.jpg?i

 

Tesla vine in general cu tractiune integrala deci nu se vor uza asa repede pneurile si in plus nu pornesti cu launch control. Ce vine cu tractiune doar pe o punte este versiunea low cost cu putini cp.

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

n-o sa fie nici o revolutie electrica, doar povesti, marketing minciuni si vrajeala!

automobilul electric cu baterii reincarcabile sau nu, nu va inlocui automobilul actual in urmatorii cel putin 200 de ani (probabil niciodata) , numai idiotii cred asta. 

Tesla (aia cu caruta electrica) n-a inventat NIMIC, absolut nimic, masina lor nu inglobeaza nici o inventie brevetata, e doar o adunatura de fire .... ca amplificatoarele unora de pe aici.

 

Link spre comentariu
Acum 56 minute, maxim_sedilec a spus:

n-o sa fie nici o revolutie electrica, doar povesti, marketing minciuni si vrajeala!

automobilul electric cu baterii reincarcabile sau nu, nu va inlocui automobilul actual in urmatorii cel putin 200 de ani (probabil niciodata) , numai idiotii cred asta. 

Tesla (aia cu caruta electrica) n-a inventat NIMIC, absolut nimic, masina lor nu inglobeaza nici o inventie brevetata, e doar o adunatura de fire .... ca amplificatoarele unora de pe aici.

 

Iti zic eu ca in 200 de ani nu vor mai exista automobilele actuale :85. Cat timp se pompeaza bani (bani multi) pentru a gasi o solutie alternativa fi  sigur ca in cativa zeci de ani solutia alternativa va deveni solutia principala. Nimeni nu investeste cu veselie si bucurie banii in modele electrice insa ... o fac. Cei care fac asta numai prosti si lipsiti de viziune nu sunt.

Inteleg ca nu ai sa iti mai permiti masina dar vezi ca multi spanioli circula pe trotine electrice. In Barcelona mijlocul drumului a fost cedat pistelor ciclabile unde circula biciclistii si trotinetele electrice. Nu mi s-au parut nefericiti barcelonezii, ba din contra . Cand afara este frumos si cald, te oftici ca nu ai trotineta electrica si stai sa astepti autobuzul sau sa inhalezi aerul viciat de la metrou asteptand metroul.  Trotinetele electrice au prins ceva de groaza, poti intra si in magazine cu ele si in metrou si in autobuz. 

 

WhatsApp Image 2019-09-23 at 14.06.41.jpeg

 

P.S. Nu-ti ia nimeni dreptul sa te impotrivesti insa poti intra astazi in marile orase din Germania cu un diesel Euro 3??? NU! => Resistance it's futile!

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Cea mai mare frâna in evolutia mijloacelor de transport care nu utilizează hidrocarburi este universalitatea acestor mijloace de transport!

Pentru ca exista o industrie adiacenta -extractie,prelucrare,transport,distributie- a petrolului brut....industrie care ofera locuri de munca la-o estimare pur personala!- peste 1 miliard de oameni !...acest numar adunat cu utilizatorii acestor mijloace de transport ne duce la un numar de 2 miliarde de persoane....toate astea coroborate cu zecile de miliarde de dolari venituri pentru cei care conduc afacerea constitue o frână uriasă pentru dezvoltarea tehnologiilor alternative care nu utilizează hidrocarburi!...estimez un timp echivalent cu o generatie-50 ani- necesar pentru ca transportul alternativ-fara hidrocarburi- sa devina predominant....

Este doar parerea mea dar...tare mi-e teama ca este optimista!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări