franzm Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 (editat) " Dupa mine nu inteleg de ce asa mari. " Pentru a compensa minusurile din service: Nu mai necesita schimb de ulei, lant de distributie, bujii, etc. Asa ca punem gume mari si scumpe, avem loc si de frâne mari, scumpe si total supradimensionate (frânam prin recuperare, dar eficienta recuperarii si a frânarii recuperative pe spate lasa de dorit), etc. Ca doara si veniturile after-sales trebuie stimulate cumva. Editat Septembrie 22, 2019 de franzm Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 Abia stept sa vad o cursa gen F1 (unde nr de ture de circuit e stabilit de la inceput) inre masini electrice. E bine ca sunt mai multi producatori cu pretentii. Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 (editat) Exista deja. Editat Septembrie 22, 2019 de franzm Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 Se face precomanda (si) in Europa (in Ro apare ca nu mai sunt disponibile nici un model pentru precomanda) insa livrarile se vor face incepand cu 2020. Oricum ele sunt produse in Germania deci e clar ca se vor produce in primul rand pentru UE. Va fi in scurt timp disponibila precomanda si in Romania, sunt sigur. Link spre comentariu
Усилитель Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 1 hour ago, daniels said: Abia stept sa vad o cursa gen F1 (unde nr de ture de circuit e stabilit de la inceput) inre masini electrice. E bine ca sunt mai multi producatori cu pretentii. https://www.fiaformulae.com/en/championship/teams-and-drivers Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 Pai da, cursa dureaza 45 minute. Castigator e cel care trece primu dupa 45 min. Dupa 45 min incep momentele penibile. La F1 se alearga intre 3500-8000km (cifre rotunde) Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 https://www.euspares.co.uk/parts-catalog/brake-disc-10132/bmw/i3 Vad ca discurile au 280mm in diametru (cat au la o masina de clasa medie cu 120-150cp). Stiu ca la Tesla au sistemul de franare facut sa tina cat durata de viata a masinii, dar nu-i nimic special la discuri sau placute ci se bazeaza pe franarea regenerativa. Si eu ma intreb de ce nemtii au ales la bmw I3 si la VW id3 diamerul de 18" si ajunge pana la 20". Cred ca au alte motoare. Oricum e clar ca iti schimbi stilul de condus daca iti iei electrica. Ajungi sa anticipezi mult mai mult in trafic si ajungi sa apasi foarte rar pedala de frana. Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 Acum 4 ore, daniels a spus: La F1 se alearga intre 3500-8000km (cifre rotunde) Numa vreo 300-350. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 Acum 7 minute, franzm a spus: Numa vreo 300-350. cand iesti cu berica in fata ii mai greu cu numaratul ca ametesti. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 E ceva cu acei 3500Km, dupa noul regulament un motor trebuie sa duca mai multe curse, nu mai stiu precis cite insa nu mai este ca mai demult, cursa si motorul. Frinarea la electrice inseamna energie recuperata, nu`i ca la cele cu motoare cu combustie interna, adevarat ca mai putina dar totusi se aduna deci nu`i asa grav la economie ca la cele normale. Acolo ai frinat, s`a dus energia cinetica in atmosfera si e gata pierduta. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 The race length is defined as the smallest number of complete laps that exceeds 305 kilometers (the Monaco Grand Prix is the sole exception with a race length of 78 laps / 260.5 km),though occasionally some races are truncated due to special circumstances. The race can not exceed two hours in length; if this interval is reached the race will be ended at the end of the next full lap. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 se pun roti de 18 sau 20 de aia ca e cool! Adica azi si un amarat de opel are roti de 18, cum sa pui de 15 la bulectrica ca la ultimu logan? Rade lumea de tine, nu mai stau prietenii cu tine la masa, ca vad ca esti sarac. Franarea nu e deloc slaba, de bagi 5-10kW si deja se simte bine ca incetinire. Si se poate si mai mult de atat, fizic vb. Nu toata lumea conduce ca la raliu, mai ales cand stii ca se gata electronii. Si ca schimbi o placuta ce? Mare lucru sa dai 200-300lei pe un set. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 Nu`i chiar asa. Rotile mari au la electrice alt rol. Sint de diametru mare dar inguste. Inguste pentru forta de frecare redusa dar de diametru mare pentru a avea suficienta suprafata de contact incit masina sa aiba si aderenta suficienta in viraje. Ce pierd in latime cistiga in lungimea petei de contact, si mai cistiga in comoditate la anvlope de diametru mare, calca mai bine gropile, ex senila de tanc. 1 Link spre comentariu
one Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 (editat) Acum 34 minute, Ion_Bumbu a spus: Rotile mari au la electrice alt rol. Sint de diametru mare dar inguste. Argumentele sunt in general corecte, roti mai inguste tind sa aiba veiculele de teren, pentru motivele pe care le-ai exemplificat. Dar totusi vehiculele electrice nu au roti mai inguste. Rotile de la electrice urmeaza aceleasi reguli ca la masinile clasice, pentru ca legile fizicii sunt acelasi. Daca inguste ar fi fost mai bune, ar fi fost adoptate si la masinile cu motoare cu ardere interna, doar nu s-au desteptat acum cu electricele. Tesla model3 are o greutate de la 1610 la 1860kg si latimea pneurilor 235mm. Priviti la o masina clasica de aceeasi greutate si spuneti-mi ce latime au pneurile. Dau eu un exemplu: Seat Alahambra 1855-1965kg, latimea R16: 205, 215mm, R17: 225, R18: 225mm. In general cu cat janta e mai mare, deci inaltimea pneului mai mica, acesta ar trebui sa fie mai lat, pentru a avea aceeasi sectiune dar Tesla nu aplica, este oricum peste necesar si la cel mai mare diametru. Cu cat diametrul jentii e mai mare, cu atat va scadea inaltimea peretelui pneurilor (caci diametrul extern trebuie sa ramana acelasi), si acesta va fi mai rigid si va asigura o stabilitate mai buna in curbe. Bineinteles mai e si motivul precizat de cineva mai inainte ca daca ai jenti mici rade lumea de tine. Editat Septembrie 22, 2019 de one Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 22, 2019 Partajează Postat Septembrie 22, 2019 (editat) E vorba de economia de energie, inclusiv aerodinamica rotilor conteaza la viteze mari. In zona rotilor, pasajelor de la roti forta de frinare aerodinamica este pe la 25%, reducerea ei cu macar 5% duce la economie de energie si inplicit raza de actiune. Mai nou si incarcarea bateriei se face cu recuperare de energie la astea cu motoare de drujba. Nu mai ai rezerva de energie a unui V8 si1lde combustibil in plus. Mai mult decit atit, urmariti cum este profilat si inchis planseul inferior, tocmai pentru reducerea pierderilor aerodinamice. Stabilitatea nu ajuta fara aderenta, aderenta e data de pata de contact cu drumul. P.S. Daca rotile de 235/40R19 folosite pe Tesla dumneavoastra vi se par late, sau macar normale pentru o masina ce pune 200KW in roti si face 100Km/h in 5 sec? La fel, BMW I3, rotile alea vi se par asemanatoare cu cele de la masinile cu combustie interna? Eu zic ca pina la urma totusi nevoia i`a facut pe constructori sa se mai destepte sisa accepte astfelde pneuri pe masini electrice. Editat Septembrie 22, 2019 de Ion_Bumbu 2 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum