Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La 15.08.2019 la 13:17, adrian_pic a spus:

flapsuri maxim coborate, motoarele turate, ready for touch and go

 

Toate aterizarile se fac cu flapsurile coborate la maxim, motoarele sunt turate atat cat trebuie ca sa mentina viteza pentru aterizare si rata de coborare.

Link spre comentariu
La 15.08.2019 la 14:00, Ion_Bumbu a spus:

La fel, o fi primul BMW SUV sau a fost...Aro 10?

 

Lasand la o parte ca Aro era copiata dupa alte modele straine, deci inginerasii nostri de fapt nu au inventat nimic, 

Aro 10 era o masina de teren in toata regula ! 

Avea sasiul facut cu lonjeroane, nu era un "self-supporting-body", cum sunt construite SUV-urile de astazi, in stilul tuturor celorlalte bidoane pe roti.

Link spre comentariu
La 15.08.2019 la 14:00, Ion_Bumbu a spus:

Domnule, acel articol are rolul de a lamuri cum a decazut compania Boeing, o companie fanion in aeronautica.

 

Stai ca inca nu a decazut, cum nu a decazut nici VW dupa Dieselgate. Ca au facut mizerii, asta e clar dar crezi la lasa SUA sa moara simbolul lor aeronautic ?

Si Airbus au mai gresit, A380 nu il mai fabrica de exemplu caci nu mai e rentabil.

Link spre comentariu
Acum 5 ore, one a spus:

Toate aterizarile se fac cu flapsurile coborate la maxim, motoarele sunt turate atat cat trebuie ca sa mentina viteza pentru aterizare si rata de coborare.

Domnule, nu ai fost nici macar o data intr-o situatie limita ca sa intelegi ce spun (masini de pompieri pe pista). La cate aterizari ai vazut tu masinile de pompieri pe pista???

 

P.S. Cum le stii tu pe toate, ca un om mare! Dar daca ai probleme cu somnul incearca o pastiluta :rade:.

 

Acum 5 ore, one a spus:

Domnule nu ai nici o idee despre cum decoleaza sau aterizeaza un avion daca spui asta.

Care este tangenta ta cu avioanele in afara de simplu calator la low cost? Esti cumva pilot de linie? Daca nu, atunci?

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 5 ore, one a spus:

 

In Germania media anuala e cam de 13-14 mii.

Pentru Italia am gasit si un grafic.

Pentru alte tari puteti gasi si voi, dar cifra nu e 5000. 

Nu am spus ca toti muritorii de rand nu fac 5000km/an. Am zis ca EXISTA SI MURITORI DE RAND CARE NU FAC 5000. E mai greu cu limba romana in Italea. Ai dat un link spre acel grafic (cam vechi, de acum 5 ani) dar tot nu stii sa-l interpretezi. Calculeaza media si pune-o aici. 

Link spre comentariu

Daca esti pilot demonstreaza-mi te rog caci aici  pe forum toti sunt genii si specialisti, mai ales cu wikipedia la un click distanta.

Am facut scoala cand nu exista internet si am invatat sa inteleg lucrurile nu sa caut pe ascuns cum fac unii. Daca arunci o privire la posturile mele vei vedea ca in general nu pun linkuri ci incerc sa dau explicatii logice, imi cer scuze cand gresesc si incerc sa gasesc argumente si pro si contra.

Ceea ce stiu in domeniul aviatiei este din documentare, citirea unor manuale, video pe youtube si cateva sute de ore petrecute pe simulator. Nu am facut nici un curs, am ceva cunostinte, este posibil ca unele sa nu fie complete, dar ar trebui sa vedem si nivelul celor care ma contrazic.

 

Nu are rost sa aterizezi  motoarele la maxim caci nu esti pe portavion. Nici nu cred ca e posibil sa aterizezi cu motoarele prea "turate" cum spui tu. Flapsurile la maxim reduc viteza deci si distanta de aterizare. Pe o pista de 3.5 km ai teoretic spatiu si sa aterizezi, sa te opresti de tot si apoi sa decolezi cu un 737 cu rezervoarele suficient de goale. Deci un avion oarecare care se apropie cu viteza normala de aterizare are tot timpul si spatiul sa redecoleze daca conditiile o impun.

Explica te rog care este logica aterizarii cu flapsurile deschise partial, cu cuvintele tale caci sunt deschis la o discutie constructiva si sunt dispus sa invat, daca intr-adevar am de la cine.

Dar daca ai impresia ca o linie low cost are reguli de pilotaj diferite cred ca ai demostrat nivelul tau de cunoastere in aviatie. Stai linistit ca am facut inconjurul lumii cu avionul nu cu low cost caci nu se putea, daca era as fi facut caci pilotii de la Ryanair au toata simpatia mea caci nu sunt cu nimic mai prejos decat cei de la Qatar, Lufthansa sau Japan airlines. Sunt piloti care fac mai multe zboruri pe zi si au decolari si aterizari mai multe decat pilotii de la zboruri transoceanice.

Iar eu prefer sa imi tin banii in buzunar nu trebuie sa demonstrez nimanui numic din contra, daca nu stiati sa stiti ca eu aleg cele mai bune oferte, prefer sa merg des in vacante ieftine si nu pun nici o fotografie pe facebook, asa sa creada ceilalti ca sunt sarac. Asta si pentru ca nu am nici cont pe facebook, uneori ma intreb ce mai caut pe elforum.

 

Cred ca apreciez  limba romana chiar daca sunt afara si mai ales daca sunt afara. Vorbesc mai multe limbi si le iubesc pe toate. Imi citesc de 2 ori posturile si le editez daca descopar greseli. Posibil sa mai gresesc dar daca pleci de la idei prefabricate imi creezi o idee destul de clara despre ce fel de om esti. Atacul la persoana este arma celor care nu au de fapt argumente. 

 

Graficul meu era de acum 5 ani, dupa parerea ta acum se parcurge mai putin ?

Eu fac 20.000 pe an si am colegi care fac 50.000 pe an, fac peste 50km ca sa vina la serviciu. Dar nu numarul de km este relevant, este o alta discutie pe forumul auto.

 

Nu am nici o insomnie in sensul in care te gandesti, m-am intors din vacanta si pentru ca am baut cafea pe drum nu mai aveam somn dar nu este problema ta, eu imi fac programul cum vreau. Sunt plin de energie nu m-am nascut obosit. Din pacate nu aveam ceva mai important de facut si m-am gandit sa pierd timpul pe aici.

 

Editat de one
Link spre comentariu
Acum 13 ore, one a spus:

 

Toate aterizarile se fac cu flapsurile coborate la maxim, motoarele sunt turate atat cat trebuie ca sa mentina viteza pentru aterizare si rata de coborare.

draguta, in situatia specificata de mine, ceata era asa de zdravana ca pista nu s-a vazut pina am simtit aterizarea! iar anuntul a fost insotit de solicitatea ca toate aparatele electronice sa fie inchise nu trecute in ''mod avion'' ca de obicei! Probabil ca in UK, ceata fiind ceva mai intilnita ca in alte parti, aeroporturile au ILS IIIc! altfel, pe ceata ai nici mama pilotilor nu ateriza manual! in fine, nu e meseria mea, probabil pilotii prezenti pe forum stiu mai bine!

Acum 9 ore, adrian_pic a spus:

Domnule, nu ai fost nici macar o data intr-o situatie limita ca sa intelegi ce spun (masini de pompieri pe pista). La cate aterizari ai vazut tu masinile de pompieri pe pista???

 

Sincer, daca nu erai tu la mansa sau in turnul de control, relevanta referitoare la decolari/aterizari este zero!

Acum 9 ore, adrian_pic a spus:

P.S. Cum le stii tu pe toate, ca un om mare! Dar daca ai probleme cu somnul incearca o pastiluta 

parca altul e personajul aici pe forum care le stie pe toate si vrea neaparat sa aiba ultimul cuvint!

Link spre comentariu
Citat

CHANGE IN DISTANCE TRAVELLED BY CAR

Decrease in distance travelled by car between 2000 and 2015 in almost all countries (around – 1170 km/year at EU level), and increase in recent years. 

  • Large discrepancy of the average annual distance travelled by car between countries: slightly above 14,000 km/year for Austria and Germany; around  10,000 km/year in Italy, and on average 12,000 km/year for the EU as a whole.
  • In less developed countries, with a larger use of public transport, this distance is around 8000 km (Latvia, Poland, Czech Republic, Romania, Slovakia, Slovenia).

Screenshot-2019-08-19-at-16-50-25.png

Screenshot-2019-08-19-at-17-04-35.png

 

Deci incet incet renuntam la automobile :rade:

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 14 ore, one a spus:

 

Lasand la o parte ca Aro era copiata dupa alte modele straine, deci inginerasii nostri de fapt nu au inventat nimic, 

Aro 10 era o masina de teren in toata regula ! 

Avea sasiul facut cu lonjeroane, nu era un "self-supporting-body", cum sunt construite SUV-urile de astazi, in stilul tuturor celorlalte bidoane pe roti.

Si ML cum este va rog?

Nu vorbim de cele de azi, ci de primul SUV, adica un 4x4 in regim usor.

ARO 10 nu a fost copiat de niciunde, da, avea sasiu si cutie de transfer insa era un SUV.

4x4 de teren era seria 24.

Link spre comentariu

cel-mai-mare-feribot-electric-din-lume-si-a-incheiat-cu-succes-prima-calatorie-cu-pasageri

 

Citat

Cel mai mare feribot electric din lume, Ellen, a terminat prima calatorie a sa cu pasageri saptamana trecuta in Danemarca.

Ellen a navigat intre porturile daneze Fynshav si Soby, de pe insula Aero, conform Euronews.

Feribotul electric poate transporta 30 de vehicule si 200 de pasageri, fiind alimentat de o baterie "cu o capacitate fara precedent" de 4,3 MWh, potrivit producatorului elvetian de baterii Lechanche, cel care a si furnizat sistemul.

"Pe parcursul unui an, acesta va impiedica eliberarea a 2.000 de tone de CO2, 42 de tone de NOx [oxid de azot], 2,5 tone de particule si 1,4 tone de SO2 [Dioxid de sulf] in atmosfera", a declarat Anil Srivastava, directorul general al Lechanche.

Uniunea Europeana, care a sustinut proiectul, isi propune sa lanseze alte 100 sau chiar mai multe astfel de feriboturi pana in 2030.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări