Ion_Bumbu Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 Acum 13 ore, franzm a spus: Iar updatarea softului din mers o stapânesc si producatorii de cazane. Dar au motive temeinice sa n-o faca (experienta îsi spune cuvântul). Stapinesc si altii updatarea softului on the fly, se jura ca merge 1000% si dupa citeva rateuri in timpul zilei s`a trecut ca la echipamentele importante sa se faca`n timpul noptii, mare bucurie pentru noi... La alea mai putin importante mergea si ziua, si au mai cazut cu tot acel 1000% garantie ca merg fara probleme. Link spre comentariu
one Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 Problemele nu le poate evita nimeni altfel am fi niste sfinti. Totusi, in pofida unor evenimente neplacute si mult mediatizate (dar statistic rare , exemplu ultimele accidente cu 737 max), nivelul sigurantei se mentine ridicat in domeniul transporturilor, pentru ca exista o abordare corespunzatoare (redundanta, etc.). Daca aveti un telefon mobil cred ca doar cu un pic de atentie puteti remanca cat de des se fac update-uri si totusi nu se intampla catastrofe, chiar daca un program ar putea sa mearga mai prost, cu un alt update se pune la punct. Link spre comentariu
daniels Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Faceti ce faceti si ajungeti la telefoane mobile. Au inceput sa va fie niste extensii si asta spune multe. Zborurile se fac probabil cu tehnologie din anii 90 verificata si rasverificata. Link spre comentariu
franzm Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 (editat) @one: Încercati sa le explicati asta familiilor victimelor facute de cele doua 737 max prabusite. Ca doara tot soft prost fu si acolo. Editat August 14, 2019 de franzm Link spre comentariu
gauss Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Nu e chiar din anii '90 . Principial e aceasi , din anii '80 nu s - a inventat nimic . Doar s - au perfectionat si adus la standarde superioare cateva tehnologii . FADEC , controlul electronic digital al functionarii motoarelor , cabina " de sticla " ( toate informatiile prezentate pe ecrane ) , automatizarea avansata ( 2 piloti la aeronave de sute de pasageri )etc . La militare , lucrurile stau altfel , progresele sunt de esenta si substantiale , dar nu stiu cat e de relevant . P.S. - 737 ( Boeing ) a fost cea mai vanduta , sigura si profitabila aeronava . Versiunea noua a cazut din cauza unor senzori care spuneau ca aeronava urca , desi ea zbura drept ( orizontal ) . Automatizarea ( autonoma , controlata de calculatoare ) , a coborat botul sa compenseze . Comanda a fost ireversibila , cu rezultatele cunoscute . Ciudat ca nu s - a putut trece in regim manual , sau n - a fost eficient etc . Problemele , oricat de mari , se rezolva . Important e sa fie descoperite , definite si izolate ca actiune ( efecte nedorite ) . Din nefericire , s - a intamplat dupa ce aeronavele au fost introduse in circuitul comercial . Editat August 14, 2019 de gauss Link spre comentariu
d2134 Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Automobilul electric, ca sa il citam pe Eminescu " incearca, in zadar, din goluri a se naste". Dupa peste 100 de ani singurul cistig este actualizarea in timp real a softului... Nu autonomie, nu rentabilitate si, pina la urma, nici "greenhouse effect mitigation". Editat August 14, 2019 de d2134 Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 firea-anunta-taxa-auto-pentru-bucurest Primarul general Gabriela Firea a anuntat, miercuri, ca va supune dezbaterii publice si apoi votului Consiliului General al Municipiului Bucuresti o vinieta pentru Bucuresti. Citat Astfel, de la 1 ianuarie 2020, toate vehiculele care nu sunt inmatriculate in Bucuresti sau Ilfov vor putea intra in Capitala numai dupa achitarea unei viniete. Este vorba de o vinieta de 10 lei/zi sau 1.900 lei pe an pentru masinile care nu sunt inmatriculate in Bucuresti si Ilfov si care doresc sa circule in Capitala. De asemenea, toate autovehiculele sub Euro 3, indiferent unde sunt inmatriculate, nu vor mai putea sa circule in centrul Capitalei. Asadar, masinile non euro, euro 1, 2 si 3 inmatriculate in Bucuresti si Ilfov nu vor mai avea acces in centru decat contra unei taxe, incepand cu 3 ianuarie 2020. Cam in ceata informatia despre euro 3. Prima data zice sub euro 3 si apoi apare mai jos si euro 3. Link spre comentariu
daniels Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Populism, nu poti interzice sa iesi pe drum cu o masina inmatriculata. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 (editat) Acum 36 minute, daniels a spus: Populism, nu poti interzice sa iesi pe drum cu o masina inmatriculata. pai in Germania cum este interzis sa intrii in multe orase daca nu ai euro 4 minim? (ai bulina aia pe parbirz si esti scanat) Am mai scris ca in Bruxelles din 2025 parca la fel nu ai sa mai poti intra (daca esti strain trebuie inainte sa iti inregistrezi masina in baza lor de date ca sa poti circula in Bruxelles) sub euro 4 sau cat or decide atunci. Editat August 14, 2019 de adrian_pic Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 14, 2019 Partajează Postat August 14, 2019 Acum 4 ore, daniels a spus: Faceti ce faceti si ajungeti la telefoane mobile. Au inceput sa va fie niste extensii si asta spune multe. Zborurile se fac probabil cu tehnologie din anii 90 verificata si rasverificata. Ei uitati ce tehnologie verificata folosesc pentru 737MAX ! https://mattstoller.substack.com/p/the-coming-boeing-bailout?fbclid=IwAR1JsjeJ5kZNzKiDXeZ2oSnGJ3rKOBuTFyitb88CyqjJsv3snl4a7ZPIiDY Cititi si apoi eventual va ingroziti. Link spre comentariu
one Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 (editat) Acum 15 ore, Ion_Bumbu a spus: Ei uitati ce tehnologie verificata folosesc pentru 737MAX ! https://mattstoller.substack.com/p/the-coming-boeing-bailout?fbclid=IwAR1JsjeJ5kZNzKiDXeZ2oSnGJ3rKOBuTFyitb88CyqjJsv3snl4a7ZPIiDY Cititi si apoi eventual va ingroziti. Lasand la o parte ca un articol din ziar nu este un raport stiintific si doar un text care sa atraga atentia, in special a ignorantilor, nu e nici un secret ca o parte dintehnologia aeronautica este de prin anii '60 si chiar mai demult. De 20 ani nu se mai fumeaza in avioane si totusi lampa cu semnul de fumatul interzis este inca acolo. V-ati intrebat de ce ? Stiti ca la 737 intrerupatorul se afla inca in cabina pilotului, desi acesta este modificat astfel incat sa nu mai intrerupa lampile ? Stiti ca la 737, pentru a elibera blocajul trenului de aterizare pentru actionarea in caz de urgenta, se folosesc cabluri precum cel de la frana de bicicleta ? Daca astea au functionat nu au fost schimbate. Acelasi principiu se aplica si la automobile. Nu se schimba nimic din vechiul sistem care functioneaza caci problemele se vor reflecta in plan financiar. Orice schimbare este insotita de probleme, multi se opun implementarii, apoi tehnologia se pune la punct, se implementeaza si apoi toti sunt pro iar cei care faceau gargara au schimbat discul cu melodia. Airbag-urile au fost introduse acum mai mult de 20 ani. Stiti ca la inceput, cand tehnologia inca nu era matura, au murit oameni din cauza ca airbagurile s-au deschis cand nu trebuia ? Pentru asta ar fi trebuit sa se opreasca introducerea lor ? 737 MAX a fost comandat de catre Ryanair in numar masiv, acum le schimba numele ca sa nu mai stie masa ce avion e. Nu e asa ca mai calatoriti cu Ryanair ? Sau pe forumul asta toti merg cu Emirates si Singapore ? Sunt curios si numai peste 5 ani daca va mai fi acest topic sa vedem pe cei care critica acum cum vor schimba imnul. Tesla vor intra in istorie chiar daca spuneti voi ca nu au inventat nimic. Cine a inventat ? Cate inventii importante in automobilism s-au facut in ultimii 20 ani ? Adevaratele marci creatoare de automobile acum sunt moarte sau sunt in coma. In UK erau zeci de constructori poate chiat sute, acum au ramas cativa. In Germania, in afara de Mercedes cu ceva istorie, restul sunt marci artificiale. BMW se poate mandri ca a inventat SUV-ul. In Italia, Fiat, AlfaRomeo, Lancia, au ramas doar cu stema. Daca scoti stema de la una si o pui la alta, ai obtinut cealalta masina. Alte marci care acum sunt sub VAG au pierdut toata istoria caci Skoda, Seat sunt copii ale modelelor patroane. La noi nu mai vorbim, Dacia are romanesc doar numele si manopera. Editat August 15, 2019 de one Link spre comentariu
gauss Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Boeing 737 in care se fumeaza : Link spre comentariu
Sharky Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Nu s chiar moarte firmele de legenda, le tine grupu mare pt blazon, si le ofera bani sa stea in viata. Plus sunt pe profit la nivel de firma mare. Eg vag tine in viata porsche, bugatti, lambo. Copii? Nicidecum, au destula dezvoltare, iar modelele inferioare mai prind de la ele ceva. Tesla e ingropata in datorii se se afunda mai tare. Au facut ei gargara cu o victorie de moment, deja se vedeau independenti, a trecut jumate de an si iar a aparut gaura. Or scoate o ei cumva la capat. Dar nu poti compara pe unu care e pe profit cu altul in care Periodic e injectat cu bani si tot nu isi revine, ca in loc sa se concentreze pe modelu 3 isi vede si de avioane si pacanele( la figurat). E ca si cand mi as lua credit 500mii de la banca si sa ma laud cu cat de bogat is. Pana una alta cred ca tesla sunt singurii care isi folosesc clientii ca beta testeri pt condusul autonom, si ca orice firma insista agresiv prin marketing cu asta. Contactul cu realitatea a fost dur si ghici ce, self driving is not here, e departe rau, chiar de aia au redus nivelul de autonomie, oricat s au laudat mai inainte. Fac treaba, nu zic nu, dar se lauda zici ca ei au inventat roata. In 5 ani ce o sa se intample? Masini electrice n o sa vezi masiv, self driving mai avanseaza dar tot in stadiu de ajutor ramane, nu preia complet fraiele. De aprobare nicidecum. Deschide topic peste 5 ani daca asta e inchis. Link spre comentariu
validae Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 (editat) Chestia cu ,,self driving,, mi se pare o aberaţie pentru autoturisme personale.Ar merge ca sistem de rezervă pe vehicule pentru transportul public, unde se circulă cu viteze reduse, în caz că i se face rău şoferului.Dar să laşi un sistem de conducere autonomă pe mâna oricărui cretin de cocalar, care nu se simte bine decât cu 180km/h mi se pare ceva criminal.Poate doar cu limitarea strictă a vitezei şi imposibilitatea de a modifica limitele de conducere pe autopilot. Niciun sistem de autopilot nu e infailibil, o eroare de sistem poate duce la accidente, de fapt s-au şi întâmplat. Editat August 15, 2019 de validae Link spre comentariu
gauss Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 (editat) Eeeeee ... , unii cu progresu' n cap deja traiesc in lumea cu drone autonome . Care aduc pizza , sau cara famelionu' dupa ce a tras pe nas . Sau pe gat ( larg ) , dupa preferinte si venituri . Asa ca o biata masina fara sofer e parfum ... , destinata pulimii ! Editat August 15, 2019 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum