iop95 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Ok... are... Confuzii grave faceti dvs... Cautati in graficele astea curba de cuplu sub turatia minima... nu mai zic la turatie nula. https://www.google.ro/search?q=diesel+engine+torque+curve&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=NgF3Q4vviQ9CoM%3A%2CAxjD2JKxlkXFNM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kRJyQr9vVKErX54kNF2BCfup7WspQ&sa=X&ved=2ahUKEwi4vdfJtf3jAhWHDOwKHa1YCH0Q9QEwAHoECAAQAw#imgrc=WJt9gjvO_qnhfM:&vet=1 https://www.google.ro/search?tbm=isch&sa=1&ei=9mZRXfnIGYadsAfL67qwAw&q=gasoline+engine+torque+curve&oq=gasoline+en&gs_l=img.3.1.0i67l2j0l8.109078.111188..112788...0.0..0.94.877.11......0....1..gws-wiz-img.OpsJYjlt7xA#imgrc=2HdfcYV6OV86IM: Cititi sa va lamuriti cum e cu cuplu la zero rpm. https://www.quora.com/Which-engine-has-more-torque-electric-or-diesel https://www.motorauthority.com/news/1111678_how-do-electric-cars-produce-maximum-torque-instantly Link spre comentariu
iop95 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus: Domnule, am spus integrator de tehnologie, nu inovator. Asta inseamna ca foloseste tehnologia existenta sau creata in premiera de altii. A proiecta invertor/motor pe baza unei tehnologii existente inseamna... proiectare nu inovare. ... Au facut si fac mult mai mult decat inovare... au tone de patente si cereri pt patente. Astea nu se fac doar cu integrare... https://patents.justia.com/company/tesla http://www.patentsencyclopedia.com/assignee/tesla-motors-inc/ Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Domnule, m`am uitat pe primele 5 sau 6 , da, fac integrare! Editat August 12, 2019 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
one Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Acum 5 ore, iop95 a spus: Eu ma refeream din puncte de vedere tehnic... ceva care sa fi revolutionat partea de motoare / actionari / invertoare. La acumulatori e greu... cu chimia, asteptam formula minune. Chiar ma gandeam ca o sa spui treaba asta, dar cum putea sa revolutioneze ? Cate masini revolutioneaza ceva ? Nici un obiect care se construieste in zilele noastre nu poate avea 100% tehnologie noua. Un motiv este ca nu poti reinventa totul, altul ar fi ca o masina se asambleaza din componente care trebuie sa fie pe piata. Nici un constructor auto nu va veni nicioata cu ceva complet nou, dar Tesla a avut curajul de a porni o afacere numai cu masini electrice, cand ceilalti si acum se agata disperati de diesel ca pe acela stiu sa il faca. Marea majoritate a masinilor actuale sunt construite exact in acelasi mod. Cand imi vine unul cu motor cu magneti permanenti in loc de motoare cu inductie, cand inlocuieste plansa de bord cu ceasuri si butoane pe care le invarti, cu un simplu touch-screen, cand incerca sa regandeasca concepte vechi precum cheia masinii, manerul usii, lucruri pe care firme precum VW le mentin la fel de 30 ani sau mai mult, nu poti spune ca nu au facut nimic. Bateriile montate in podeaua masinii, spre deosebire de altii care s-au limitat in a utiliza un sasiu de la o masina clasica si le-au plasat in portbagaj. Aceasta a creat o tinuta de drum excelenta si un comportament specific, nici o alta marca de pe piata nu are combinatia viteza/acceleratie/tinuta de drum/pret pe care le are Tesla. Sistemul de racire al bateriilor este proprietar. Si asta fara sa fi construit masini inainte. Alti constructori de cazane pe roti inca fac masini din fier ca aluminiul e scump, il folosesc doar la cele de lux care costa oricum mai mult. Este singura masina de pe piata care isi face update software singura. Asta ar putea fi si ceva nedorit, dar ganditi-va ca daca apare o noua functie, aceasta va fi adaugata, in timp ce la ati constructori de cazane precum VW trebuie sa platesti si ca sa ai mufa USB la radio, daca pachetul initial nu cuprindea optiunea. Clar ca tesla au tot 4 roti si 2 faruri, 4 usi si asa mai departe. Dar se pare ca tendinta lor de a crea o masina diferita este unul din motivele pentru care nu s-au vandut cum se asteptau. Ba ca ecranul e prea mare, ba ca nu face zgomot. De aceea model 3 este si mai aproape ca si concept de o masina clasica, pentru ca lumea nu vrea, nu stie sa vrea o masina diferita. Cat despre formula putere turatie cuplu, cred ca nu se poate vorbi de putere la turatie zero, caci puterea este lucrul mecanic in unitatea de timp, si lucrul mecanic implica o miscare deci daca nu avem una (miscarea) nu avem pe a doua (lucrul mecanic) si nici pe a treia (energia transformata), deci nici a patra (puterea). Editat August 12, 2019 de one Link spre comentariu
ratza Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 35 minute, one a spus: Cat despre formula putere turatie cuplu, cred ca nu se poate vorbi de putere la turatie zero, caci puterea este lucrul mecanic in unitatea de timp, si lucrul mecanic implica o miscare deci daca nu avem una (miscarea) nu avem pe a doua (lucrul mecanic) si nici pe a treia (energia transformata), deci nici a patra (puterea). Exact. E greu cu fizica! Link spre comentariu
sesebe Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Cum sa nu dacă se face doar cu formule de pe net........ Link spre comentariu
maxente Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 Nea' Musk a primit ceva subventii pentru programu cu rachete pentru NASA, nu pentru fabricatu de autoturisme electrice. Eu asa am inteles. Link spre comentariu
iop95 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Asa e... e greu cu fizica... toate instalatiile de ridicat au cuplu zero cand sarcina nu se misca... Dumnezeu tatal ofera cuplul necesar. Fizica nu merge cu "crede si nu cerceta"... in loc cautati sa verificati daca nu cumva va inselati, se pare ca e mai comod sa faceti aprecieri subiective. Nu e nicio problema... credeti ce doriti, nu mi-am propus sa demonstrez ceva anume sau sa va conving pe cineva care are doar raspunsuri nu si eventuale intrebari sau macar indoieli. Credeam ca forumulul asta e de dezbateri tehnice cu ceva argumente si cu scopul principal de a invata, de a clarifica diverse aspecte tehnice, nu de a face aprecieri subiective pline de superioritate, bune doar pentru a mangaia orgoliile ieftine si supra expandate ale unora. @maxente https://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html A primit... ca e baiat descurcaret. Cand o sa bubuie... o sa fie mare scandal. 5mld... nu e mare suma... pe langa cele 20.000mld deficit. Nici nu se vede... din spatiu. 1 Link spre comentariu
ratza Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Dacă încerc să strîng un șurub sudat, am cuplu în el sau nu? Link spre comentariu
maxente Postat August 12, 2019 Autor Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Acum 2 ore, iop95 a spus: @maxente https://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html A primit... ca e baiat descurcaret. Cand o sa bubuie... o sa fie mare scandal. 5mld... nu e mare suma... pe langa cele 20.000mld deficit. Nici nu se vede... din spatiu. Ah, deci toata treaba cu masinile, panourile solare si rachetele sunt la ''comun'' ? Si eu care credeam ca n-are treaba una cu alta Deci si la hamericani ''ezicstă băeț dăștepț'' Editat August 12, 2019 de maxente 1 Link spre comentariu
daniels Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Daca strangi un surub, actionezi asupra lui cu un cuplu, pana se rupe surubul sau inceteaza actiunea. Editat August 12, 2019 de daniels Link spre comentariu
Sharky Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) E discutabila treaba. Lucru mecanic util e zero. Tu doar bagi energie in deformarea elastica a surubului. E ca si cand presezi un arc, e degeaba. Dar consumi curent pt asta. Si energia o recuperezi, arcu revine. Surubu revine si el cativa microni. Mai degraba cheia cu care strangi. Si lucru mecanic e doar o forma a energiei consumate, la fel de bine poti baga energie intr un arc, intr o volanta, etc. Dar pana la urma care era intrebarea? Ca electricu baga de pe loc, si termicu da prin ambreaj. Sa tii peloc ceva fie cu electric fie cu termic e naspa. Daca vrei sa tii ceva pe loc tragi frana sau" bagi batzu la spitze". E mai eco. Editat August 12, 2019 de Sharky Link spre comentariu
one Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Acum 4 ore, iop95 a spus: Asa e... e greu cu fizica... toate instalatiile de ridicat au cuplu zero cand sarcina nu se misca... Dumnezeu tatal ofera cuplul necesar. Nu stiu daca te referi la mine dar eu vorbeam de putere nu de cuplu. Nu putem vorbi despre putere la turatie zero. Daca vorbeam despre cuplu te rog sa ma citezi. Cuplul nu are legatura cu turatia, din punct de vedere al fizicii. Ca apoi depinde efectiv de aceasta, si la motoarele electrice si la termice, sunt alte fenomene. Acum 2 ore, ratza a spus: Dacă încerc să strîng un șurub sudat, am cuplu în el sau nu? Da, normal. Cuplul exista pentru ca este legat de forta, nu are legatura cu miscarea. Ai un cuplu activ si un alt cuplu de rezistenta, care anuleaza cuplul tau. Daca imping un perete cu o forta, forta exista, chiar daca peretele nu se misca. Energia pe care o dezvolt, la fel ca si puterea, este zero. Nu stiu daca e o regula generala, dar la unele motoare (DC) se da cuplul static, e produsul dintre curentul maxim (limitat de rezistenta infasurarilor) si o constanta de cuplu, specifica motorului. La servomotoarele de modelism se da cuplul maxim, care este cuplul de mentinere sub sarcina, nu de miscare. Bineinteles ca in utilizare normala motorul dezvolta un cuplu mai mic, pentru ca scade curentul datorita tensiunii inverse. Editat August 12, 2019 de one 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Depinde care capat este sudat... Link spre comentariu
one Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 1 oră în urmă, Sharky a spus: Dar pana la urma care era intrebarea? Ca electricu baga de pe loc, si termicu da prin ambreaj. Sa tii peloc ceva fie cu electric fie cu termic e naspa. Daca vrei sa tii ceva pe loc tragi frana sau" bagi batzu la spitze". Rezumat: Discutia a plecat de la afirmatia ca motorul electric are cuplu maxim "de la turatie zero". In realitate afirmatia corecta ar fi ca motorul electric are cuplul maxim "la turatie zero". Si apoi discutia a fost pe ideea daca se poate vorbi despre cuplu - putere la turatie zero. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum