daniels Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Sa vedem, tebsiunea se cumoaste, poate aoare o frecventa. Link spre comentariu
one Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Acum 22 ore, iop95 a spus: Tractiunea/propulsia electrica are cateva avantaje fata de cea termica: -...... - cuplu maxim disponibil la turatie zero... imposibil la motorul termic - direct drive (eliminare cutie de viteze) - imposibil la motorul termic ..... Cei de la Tesla in afara de un marketing bun si multa gargara... n-au facut nimic extraordinar sau revolutionar. Dincolo de dezavantajele motorului termic datorate limitelor de eficienta, cred ca totusi cutia de viteze nu a fost chiar asa o catastrofa si oricum nu este eliminata la camioanele electrice. Acum sunt cutii automate cu 8 rapoarte (Mercedes clasa A de ex.) care permit un bun cuplu la toate vitezele. Pe de alta parte, exista metode alternative, cum ar fi transmisia hidraulica. Eliminarea cutiei de viteze bineinteles ca e posibila si la motorul termic, sunt inca atatea scutere fara cutie de viteze. Da cei de la Tesla au mult marketing si mai ales, investitori rabdatori, dar ca sa spui ca n-au facut nimic extraordinar trebuie sa treci cu vederea cam multe. E atat de usor de spus, ca si cum ne-am uita la un meci de fotbal la televizor, cu berea in mana, rezemati comod de canapea si am spune, uite prostul ala a pierdut mingea. Dati o cautare pe maps in diverse tari din Europa cu "Tesla Supercharger" sau pur si simplu "Tesla charging station". Banii acestia au fost investiti nu au fost plasati de "baietii destepti". Hai sa va ajut putin va pun eu harta. Astea sunt numai Supercharger nu si cele normale sau cele construite de altii. Editat August 12, 2019 de one 1 Link spre comentariu
iop95 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Eu ma refeream din puncte de vedere tehnic... ceva care sa fi revolutionat partea de motoare / actionari / invertoare. La acumulatori e greu... cu chimia, asteptam formula minune. Cu abureala maxima de marketing o fi atras multi investitori dornici de imbogatire + fonduri guvernamentala serioase (de care nu prea vorbesc) si au facut unele lucruri.... foarte bine, sa fie sanatosi! E foarte interesant cum sar unii sa apere diverse brand-uri de ca parca ar proprietari sau cel putin actionari... faptul ca probabil sunt clienti... ii fac sa apere cu orice pret alegerea facuta. Orice brand strain... e minunat, lasat de Dumnezeu pe pamant.... La acest capitol Apple e de departe campion... nu mai are doar clienti, are si multi fanatici. Probabil asa a depasit mia de miliarde la bursa... cand si-or reveni fanaticii probabil va scadea vertiginos. Editat August 12, 2019 de iop95 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 In esenta firma Tesla este un integrator de tehnologie nu neaparat un inovator. Link spre comentariu
sesebe Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 10 minute, Ion_Bumbu a spus: In esenta firma Tesla este un integrator de tehnologie nu neaparat un inovator. Exact! Link spre comentariu
iop95 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Nu, au facut cercetare/proiectare atat pe motoare cat si invertoare... nu puteau sa le ia de pe piata si sa spuna ca au scos masina minune. Integrare e cam greu de facut la nivelul asta. Au facut, dar din pacate n-au reusit (adevarul e ca nici nu prea aveau cum) sa faca ceva care sa se ridice la nivelul marketingului facut. E vorba doar de aceasta discrepanta... care a ametit multa lume... felicitari pentru cei de la marketing / PR. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 4 ore, Sharky a spus: Ce motor de 160kW 1.1T visezi nene? Se incalzesc motoarele, dar la modul de lucru normal pt un electric, adica masina de oras, nu apuci sa il incalzesti. Am scris asta negru pe alb. Evident ca il incalzesti dar nu la modul aberant, ca nu il bagi la raliu. Pt omu de rand, mers linistit, ca sa nu ramana fara baterie nu ai nevoie de cine stie ce solutii fantastice de racire. De faci curse cu el e alta treaba, acolo clar nu pui motoru in roti. Daca se merge legal in Romania => motorul este rece!!! Nici in germania nu mai sunt mari portiuni no limit deci unde sa il incalzesti??? Link spre comentariu
ratza Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 2 ore, daniels a spus: Motorul de Tesla e tot trifazat, iar 1W=1W. Nu o avea aceeasi incarcare ca unu industrial, dar dupa patea mea motorul de Tesla seamana cu unul de aeromodel care e compact dar trebuie racit. Nu degeaba au implementat taierea cuplului. Poţi avea 1W de putere utilă cu 0,1W sau 10W pierderi. Tăierea cuplului (adică limitarea puterii, că asta e de fapt) o făcută şi din considerente termice, dar mai mult ca sigur motivele sînt altele. Link spre comentariu
Sharky Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Legat de scutere, multe au cvt, la fel si unele masini. Variatorul ala e f fain, dar din ce am inteles nu tine mult cuplu de aceea nu e folosit des la masini. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Acum 29 minute, iop95 a spus: Nu, au facut cercetare/proiectare atat pe motoare cat si invertoare... Domnule, am spus integrator de tehnologie, nu inovator. Asta inseamna ca foloseste tehnologia existenta sau creata in premiera de altii. A proiecta invertor/motor pe baza unei tehnologii existente inseamna... proiectare nu inovare. Variatorul are si pierderi de putere mai mari decit o CV. Totusi de folosit este folosit la ora asta pe scara larga dar avind "curea" metalica, Honda si Nissan folosesc tehnologia asta. Referitor la cuplu, da, nu poti avea pretentia sa fie la fel de robuste ca cele cu pinioane. Printre primele masini care au folosit variatorul a fost DAF 66. Editat August 12, 2019 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
daniels Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 35 minute, ratza a spus: Poţi avea 1W de putere utilă cu 0,1W sau 10W pierderi. Tăierea cuplului (adică limitarea puterii, că asta e de fapt) o făcută şi din considerente termice, dar mai mult ca sigur motivele sînt altele. Eu aici interpretez ca acel palier orizontal al cuplului (0-6000rpm) este coborat tot cu paliere orizontale paralele. Acum 2 ore, Sharky a spus: Pe hartie ambele sunt la fel, daca esti incepator si nu stii citi decat puterea. Poate ai dreptate, dar nu este un motor cu frecventa fixa. Se descurca foarte bine de la 0 la 6000rpm Link spre comentariu
ratza Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Cuplul e o relaţie între putere şi turaţie: M [Nm] = 9550 * P [kW] /n [rpm] Relaţia de mai sus e valabilă pentru orice motor de pe planeta asta, indiferent că e cu ardere externă, internă, electric sau învîrtit de sclavi. Cu alte cuvinte, limitînd puterea la o turaţie se limitează automat şi cuplul. Nu am nici cea mai vagă idee despre cum e făcut fizic (magneţi permanenţi? sincron? colivie?), dar variind frecvenţa şi tensiunea la borne se obţin o infinitate de curbe de putere, după bunul plac. E totuşi o diferenţă între "ce poate face motorul" şi "ce ar trebui să facă motorul", ori, dacă tot e simplu de trasat curba de putere, se alege care-i cea mai potrivită scopului: forţă maximă la roată pe un interval extrem de larg, randament maxim, stors motorul de vlag etc. Link spre comentariu
daniels Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Sau marind turatia. Tensiunea nu se schimba, raportul de transmisie e constant, inseanma ca se modifica frecventa. Link spre comentariu
iop95 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 3 minute, ratza a spus: Cuplul e o relaţie între putere şi turaţie: M [Nm] = 9550 * P [kW] /n [rpm] Relaţia de mai sus e valabilă pentru orice motor de pe planeta asta, indiferent că e cu ardere externă, internă, electric sau învîrtit de sclavi. Cu alte cuvinte, limitînd puterea la o turaţie se limitează automat şi cuplul. Nu am nici cea mai vagă idee despre cum e făcut fizic (magneţi permanenţi? sincron? colivie?), dar variind frecvenţa şi tensiunea la borne se obţin o infinitate de curbe de putere, după bunul plac. E totuşi o diferenţă între "ce poate face motorul" şi "ce ar trebui să facă motorul", ori, dacă tot e simplu de trasat curba de putere, se alege care-i cea mai potrivită scopului: forţă maximă la roată pe un interval extrem de larg, randament maxim, stors motorul de vlag etc. Aratati o curba de cuplu - turatie pentru un motor termic, in plaja 0 - 500rpm... Cum sa aiba cuplu la turatie nula un motor termic?? Cuplul si variatia acestuia cu turatia este o caracteristica intrinseca a fiecarui tip de motor... daca la motorul de cc cu excitatie separata este o dreapta cu panta negativa, la cel cu excitatie serie este are o variatie neliniara cu valori mari la turatii mici si invers la turatii mari (din acest motiv este foarte folosit in tractiunea electica... mai veche, inainte de invertor trifazat si comanda vectoriala). @Ion_Bumbu CVT are randamentul in zona 80-95%... un invertor modern se poate duce la 95-98%. Link spre comentariu
ratza Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Acum 10 minute, iop95 a spus: Cum sa aiba cuplu la turatie nula un motor termic?? Are, doar că e pierdut pentru funcţionarea proprie, adică nu produce în plus. Vorbim de puterea utilă, nu de puterea totală. Că vă place sau nu, legile fizicii mecanice se aplică peste tot. EDIT: Probabil scapă din vedere că poate exista cuplu fără putere şi invers nu. Dacă strîng un şurub care nu mai clinteşte cu 100Nm înseamnă că puterea e fix zero, fiindcă şi turaţia e zero. Editat August 12, 2019 de ratza Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum