daniels Postat August 9, 2019 Partajează Postat August 9, 2019 La 04.08.2019 la 13:21, Spitfire a spus: dar racirea motoarelor electrice e chiar ultima problema cand vine vorba de utilizarea acestora la automobile electrice... Unii iau in serios racirea, sunt batuti in cap. Mai mult cand se incalzeste motorul taie cuplu si ramane hipsteru fara pedala http://www.e-automobile.ro/categorie-automobile/21-electrice/2-tesla-roadster-automobil-electric.html Link spre comentariu
Sharky Postat August 9, 2019 Partajează Postat August 9, 2019 Alea sunt puteri fantastice, la unu normal nu apuci tu sa il incalzesti, si nici nu prea te dai ca ramai fara baterie. Link spre comentariu
iop95 Postat August 11, 2019 Partajează Postat August 11, 2019 (editat) Cum n-apuci sa-l incalzesti? Chiar si cu randamentele mari obtinute in ultima vreme, tot au 2-3-4% pierderi care se transforma in caldura si care trebuie evacuata... Cum marimea si greutatea tb sa fie cat mai reduse, evacuarea caldurii e o problema. Cele cateva procente de pierderi, pot reprezenta cativa kW de caldura. Multe folosesc circuite de racire cu lichid, comun sau separat de invertor. Tractiunea/propulsia electrica are cateva avantaje fata de cea termica: - randament motor net superior (90-95% fata de 30-38%) - cuplu maxim disponibil la turatie zero... imposibil la motorul termic - direct drive (eliminare cutie de viteze) - imposibil la motorul termic - poluare cvasinula in zona de folosire dar la nivel agregat (avand in vedere mai ales fabricarea si "reciclarea" acumulatorilor) mai mare fata de motorul termic Cei de la Tesla in afara de un marketing bun si multa gargara... n-au facut nimic extraordinar sau revolutionar. Discutia comporta multe aspecte... tractiunea electrica e minunata daca ai sursa de energie (mai) curata (cum e cele cu linie de contact)... la masini personale, solutia actuala pe acumulatori implica destule probleme. Editat August 11, 2019 de iop95 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat August 11, 2019 Partajează Postat August 11, 2019 https://zonait.ro/trotinetele-electrice-in-romania-o-combinatie-proasta/# Link spre comentariu
daniels Postat August 11, 2019 Partajează Postat August 11, 2019 Eu zic ca se incalzeste, un motor obisnuit de 160KW are undeva la 1.1t, la Tesla are 38Kg Link spre comentariu
Sharky Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Ce motor de 160kW 1.1T visezi nene? Se incalzesc motoarele, dar la modul de lucru normal pt un electric, adica masina de oras, nu apuci sa il incalzesti. Am scris asta negru pe alb. Evident ca il incalzesti dar nu la modul aberant, ca nu il bagi la raliu. Pt omu de rand, mers linistit, ca sa nu ramana fara baterie nu ai nevoie de cine stie ce solutii fantastice de racire. De faci curse cu el e alta treaba, acolo clar nu pui motoru in roti. Link spre comentariu
informer Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Apropo de motoare electrice: https://newatlas.com/linear-labs-hunstable-electric-motor/60974/ Link spre comentariu
QQme Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 daniels se referea la mot. trifazate industriale. Link spre comentariu
daniels Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Exact. Vroiam sa fac o comparatie, iar diferenta e de 2 ordine de marime. Link spre comentariu
flomar60 Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Acum 25 minute, QQme a spus: daniels se referea la mot. trifazate industriale. Asa este:https://www.bizoo.ro/firma/electrocuplaje/vanzare/18900943/motor-electric-trifazat-160-kw-315ma-6-990-rpm....are 1,4 tone... Link spre comentariu
ratza Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Motoarele trifazate de utilizare industrială nu sînt făcute pentru a fi uşoare, ci pentru a fi robuste, fiabile şi a produce bani. Greutatea lor nu e atît de importantă dacă stai să te gîndeşti că scopul lor e de a sta într-un punct fix şi a munci din greu. Link spre comentariu
daniels Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Motorul de Tesla e tot trifazat, iar 1W=1W. Nu o avea aceeasi incarcare ca unu industrial, dar dupa patea mea motorul de Tesla seamana cu unul de aeromodel care e compact dar trebuie racit. Nu degeaba au implementat taierea cuplului. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 (editat) Sint la 50Hz cele industriale, cu rotor in scurtcircuit, alea de 60Hz sint mai usoare iar cele de 400Hz, ca pana fata de 50Hz. Editat August 12, 2019 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Sharky Postat August 12, 2019 Partajează Postat August 12, 2019 Aia e, comparatie mere cu pere. Altfel ajungem si sa comparam un motor 2L turbo de 400cai cu unu de camion de 400cai. Si aici te miri cum o chiulasa care in mod normal o iei cu mana, la camion nu cred ca o ridici fara macara sau fara vreo 3-4 prieteni fortosi. Pe hartie ambele sunt la fel, daca esti incepator si nu stii citi decat puterea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum