Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La 04.08.2019 la 13:21, Spitfire a spus:

 dar racirea motoarelor electrice e chiar ultima problema cand vine vorba de utilizarea acestora la automobile electrice...:rade:

Unii iau in serios racirea, sunt batuti in cap. Mai mult cand se incalzeste motorul taie cuplu si ramane hipsteru fara pedala:rade:

http://www.e-automobile.ro/categorie-automobile/21-electrice/2-tesla-roadster-automobil-electric.html

Link spre comentariu

Cum n-apuci sa-l incalzesti?

Chiar si cu randamentele mari obtinute in ultima vreme, tot au 2-3-4% pierderi care se transforma in caldura si care trebuie evacuata...

Cum marimea si greutatea tb sa fie cat mai reduse, evacuarea caldurii e o problema.

Cele cateva procente de pierderi, pot reprezenta cativa kW de caldura. Multe folosesc circuite de racire cu lichid, comun sau separat de invertor.

Tractiunea/propulsia electrica are cateva avantaje fata de cea termica:

- randament motor net superior (90-95% fata de 30-38%)

- cuplu maxim disponibil la turatie zero... imposibil la motorul termic

- direct drive (eliminare cutie de viteze) - imposibil la motorul termic

- poluare cvasinula in zona de folosire dar la nivel agregat (avand in vedere mai ales fabricarea si "reciclarea" acumulatorilor) mai mare fata de motorul termic

Cei de la Tesla in afara de un marketing bun si multa gargara... n-au facut nimic extraordinar sau revolutionar.

Discutia comporta multe aspecte... tractiunea electrica e minunata daca ai sursa de energie (mai) curata (cum e cele cu linie de contact)... la masini personale, solutia actuala pe acumulatori implica destule probleme.

Editat de iop95
Link spre comentariu

Ce motor de 160kW 1.1T visezi nene?

Se incalzesc motoarele, dar la modul de lucru normal pt un electric, adica masina de oras, nu apuci sa il incalzesti.

Am scris asta negru pe alb.

Evident ca il incalzesti dar nu la modul aberant, ca nu il bagi la raliu. Pt omu de rand, mers linistit, ca sa nu ramana fara baterie nu ai nevoie de cine stie ce solutii fantastice de racire.

De faci curse cu el e alta treaba, acolo clar nu pui motoru in roti.

Link spre comentariu

Motoarele trifazate de utilizare industrială nu sînt făcute pentru a fi uşoare, ci pentru a fi robuste, fiabile şi a produce bani. Greutatea lor nu e atît de importantă dacă stai să te gîndeşti că scopul lor e de a sta într-un punct fix şi a munci din greu.

Link spre comentariu

Motorul de Tesla e tot trifazat, iar 1W=1W. Nu o avea aceeasi incarcare ca unu industrial, dar dupa patea mea motorul de Tesla seamana cu unul de aeromodel care e compact dar trebuie racit. Nu degeaba au implementat taierea cuplului.

Link spre comentariu

Sint la 50Hz cele industriale, cu rotor in scurtcircuit, alea de 60Hz sint mai usoare iar cele de 400Hz, ca pana fata de 50Hz.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Aia e, comparatie mere cu pere.

Altfel ajungem si sa comparam un motor 2L turbo de 400cai cu unu de camion de 400cai.

Si aici te miri cum o chiulasa care in mod normal o iei cu mana, la camion nu cred ca o ridici fara macara sau fara vreo 3-4 prieteni fortosi.

Pe hartie ambele sunt la fel, daca esti incepator si nu stii citi decat puterea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări