alcon Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Unele masini silentioase au in bord un simulator de zgomot de motor. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 10 hours ago, +_Florin_+ said: 1). De unde atâtea miliarde de kW zilnic (majoritar energie "verde" ca altfel mutăm fumul dintr-un loc în altul), pentru alimentarea vehiculelor care circulă pe întreg mapamondul ? Cererea creeaza oferta. Daca va exista cerere foarte mare pentru curent electric o sa a para ferme de eoliene pe munti si dealuri iar in zonele desertice mii de hectare de panouri solare...si multe altele. Cand au inceput sa circule primele masini cu motor termic, benzina se cumpara de la farmacie. Dar a aparut cerere mare de benzina ai a aparut industria petroliera... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Oricum, va fi un proces de lungă durată, tocmai pentru că mașinile electrice nu sunt atractive nici ca preț nici ca autonomie (grav afectată de folosirea sistemelor ce asigură confortul : AC, căldură, etc). Când se vor depăși aceste probleme (când?) Va apărea și cererea pentru energie verde, parcuri eoliene, solare. Din pacate pare un cerc vicios, unul din factorii ce fac neatractive mașinile electrice e tocmai lipsa infrastructurii, ce ar trebui să permită încărcarea bateriilor la orice colț de stradă ori pe șosele. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 China a facut de mult pasul decisiv cu implementarea vehiculelor electrice si energia fotovoltaica si nu numai, in timp ce Europa o arde intelectual pe energiile verzi, cu implementari timide si multe dezbateri sterile. Nu a fost prost cine a spus ca ne va conduce rasa galbena, deja asistam la asta. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 (editat) Din lipsa de petrol . Inca nu ne conduce ( n - am inteles pe cine ... ) rasa galbena . Mai sant runde , unele vor fi contondente ( sa nu spun mai mult ) . Si acestea nu au invingator prestabilit . Europa nu e un actor semnificativ , in nici un domeniu . De la plug la sabie ... Doar se iluzioneaza ca ar putea fi . Ma rog , pareri personale . Editat Februarie 20, 2019 de gauss Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Acum 2 ore, +_Florin_+ a spus: Am mers cu bavareza unui coleg, fabricată în 2016. Motor 2.0 benzină, cutie automată. Merge ca un vis, în interior nu se aude nimic, rulează precum una electrică, iar când stai pe loc trebuie să privești turometrul ca sa-ti dai seama că e motorul pornit. Ia trece tu cutia din modul eco in sport sau standard si da-i pedala sa vezi cum suna motorul ala la 5mii ture. Sa nu imi zici ca nu-l auzi, ca nu te cred. Daca merg subturat si 1 9 te de i e destul de silentios, pt anu lui. Europa nu e de plug si nici de sabie. Europa e pt munca mai desteapta. Altfel cum iti explici cum ochii oblici, desi au populatie, au resurse, conducatorii lor au biciul in mana, dar nu ajung la acelasi PIB cu Europa? Nu poti face multe cu munca de jos. Te ridici pana la un anumit nivel. Acu abia ce s-au ridicat si ei, dupa 30 de ani si multe alte decenii cand i-a tinut tovarasul lor in mizerie. Dar avantul lor a cam luat sfarsit cresterea economica anuntata e mica, chiar daca e umflata demagogic. Populatia imbatraneste, devine mofturoasa, nu ii mai mani ca in vremurile de glorie a autoritarismului. Acu se specilizeaza si abia acum devin amenintare serioasa. Au si ambitii militare, va fi naspa, in special pt aia din jur. Link spre comentariu
one Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 1 hour ago, celtik said: China a facut de mult pasul decisiv cu implementarea vehiculelor electrice si energia fotovoltaica si nu numai, in timp ce Europa o arde intelectual pe energiile verzi, cu implementari timide si multe dezbateri sterile. Nu a fost prost cine a spus ca ne va conduce rasa galbena, deja asistam la asta. China este si cea mai mare piata pentru vanzarea automobilelor clasice, este adevarat ca are inca un boom semnificativ dar masini europene se vand in toata lumea. Europa o freaca intelectual pentru ca Litiul care este acum baza bateriilor se cumpara din China. Nu trebuie neglijat nici faptul ca acolo nu este o piata libera, iar guvernul poate subventiona dupa plac o industrie sau alta. Ca sa se construiasca un pod in Europa se fac studii de rentabilitate, amortizare in x ani, in China se face pentru ca decide cineva de sus. Contructorii europeni nu trec la electric exact din cauza ca mai toate ingredientele retetei si know-how-ul principal se afla in China. Panourile solare se fac tot acolo si pentru ei e usor sa gaseasca sute si mii de hectare de teren desertic pentru instalarea lor dar in Europa chiar si un metru patrat costa, iar legislatia creaza o birocratie greu de strabatut. Link spre comentariu
one Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 On 2/19/2019 at 11:53 AM, Sharky said: Chiar si in Romania, recent am mers Tg Jiu - Cluj in 3:30 durata calculata pe bord. De cand am dat cheie pana cand am ajuns acasa si am scos-o din contact. Cluj-Valcea 3:10 ore. Dar aici am prins o buna bucata de autostrada. Poate eu vreau sa pot face drumu asta dus intors intr-o zi, fara sa stau aiurea sa caut unde sa incarc masina. Cu autonomia automobilelor electrice de astazi, se poate parcurge distanta de mai sus dus-intors intr-o zi. Faptul ca in Romania inca nuexista o infrastructura nu inseamna ca nu va fi curand, bineinteles nici nu poti cere populatiei sa cumpere masini electrice daca nu sunt convenabile si nu sunt puncte de incarcare. Eu sunt convins ca la un anumit moment vor exploda. E simplu la fiecare supermarket sa faci cateva locuri de parcare dotate cu coloana pentru incarcare. Faptul ca ai facut un drup de 3 sau 4 ore o data nu inseamna ca toata populatia face acelasi drum in fiecare zi. Unii au 2 masini deci este simplu ca sa aiba una electrica si una clasica si se pleaca in vacanta cu clasica. Daca faci drumul o data il vezi ca pe o distractie, daca il vei face in fiecare zi vei incepe sa il privesti ca pe o munca si vei dori o pauza la fiecare 2-3 ore. Am facut mai multe drumuri prin Europa cu masina si de fiecare data pot sa spun ca mi-a placut mai putin. Tot ce depaseste 1000km parcurg in 2 etape sau evaluez transportul cu avionul. Am responsabilitatea familiei care este in masina cu mine si chiar daca pot conduce 10 ore in continuu, mai sunt si pasagerii care stau pe scaun acelasi timp. Faptul ca cineva conduce fara oprire 24h (cunosc cazuri) nu este un exemplu pozitiv, dupa parerea mea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Intrebarea arzatoare este cat mai sta Europa cu mainile in fund? Sigur noi putem visa ca romani la nspe mii de vehicule electrice, ba chiar conducandu-le, dar pana vine si la noi teava de "apa calda", cred ca ne mai spalam "la lighean" inca vreo 20 de ani. Doar cateva tari nordice si de vest, dezvoltate pe regenerabile si electrice nu inseamna toata Europa. Cred ca UE e angrenata mai degraba in macinari politice, decat in progres tehnologic. Eu nu vad prea bine viitorul uniunii pe plan mondial si intern. Tot ce ai spus cu privire la China este adevarat auzind si eu aceleasi chestii din gura lor direct. Concluzia este ca in ritmul asta, pe viitor, UE va ajunge doar o comunitate de consumatori imbuibati si dependenti de China. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 https://www.youtube.com/watch?v=lGpxTzNrNdk Ce ziceam, e greu sa le bagi pe piata fara suport din partea guvernului, fara o linie de productie eficienta. Afla si ei ca nu e asa simplu sa faci masini, chiar daca-s electrice, economia e prea mica. Ii greu, ce mai, au probleme unii care fac masini de mai bine de juma de secol, dapai unii care abia acum se apuca. Link spre comentariu
franzm Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Cu panouri fotovoltaice se produce curent numai ziua. Cum masinile vor sta la încarcat mai ales noaptea, este necesara stocarea enrgiei. Si aceasta stocare, indiferent cum se face, este însotita de pierderi nu tocmai mici. Sub acest aspect sunt mai avantajoase parcurile eoliene. Acu vreo cinci ani, pe când asteptam sa-l iau pe ala mic de la antrenament, s-a dat la stiri cum ca în ultimul week-end (furtunos) parcurile eoliene off-shore nemtesti au produs mai multa energie decât ar putea produce toate centralele nucleare nemtesti într-o luna, lucrând la capacitatea maxima. S-a pus problema opririi unei parti din instalatii pentru a nu avaria reteaua de transport a energiei. Energia s-a dus la nordici, care si-au umplut lacurile de acumulare. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 (editat) Acum 5 ore, Sharky a spus: Ia trece tu cutia din modul eco in sport sau standard si da-i pedala sa vezi cum suna motorul ala la 5mii ture. Sa nu imi zici ca nu-l auzi, ca nu te cred. Daca merg subturat si 1 9 te de i e destul de silentios, pt anu lui. ................. Păi nu puteam sa-i dau 5 mii de ture și să-i arăt adidasul, ca nu prea aveam unde ... am parcurs traseul Bucuresti-Ghimpati-Bucuresti (cca 80 km) iar șoseaua Alexandriei era foarte aglomerată la acea oră. Intr-adevar cutia era setată pe eco, schimba treptele undeva intre 2200 ... 2500 rpm. Are multe trepte (nu știu câte că nu le-am numărat ) dar ... multe, asemănător cutiilor montate pe camioane. Deci folosește zona de cuplu maxim al motorului foarte eficient ! ... si asta se simte, demarajul fiind foarte puternic, absolut suficient, chiar pe eco. Si vorbim despre seria 3! Incerc sa îmi maginez cum e un "șeptar" din 2016 ... 2019, cu motor de la 2.8 in sus . Sunt familiarizat (doar) cu cele vechi. Începând cu "rechinul" anilor '80 si terminând cu "actuala". Are două decenii in spate și încă e capabilă sa-si bată joc de multe masini pe șosea. În fine, nu mai comentez in plus, pentru că această marcă e blamată puternic pe aici, iar detinatorii sunt considerati "aroganți" sau "cocalari". E doar o mașină germană performantă. Si de calitate. A fost și va fi ... Editat Februarie 20, 2019 de +_Florin_+ Link spre comentariu
daniels Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Acum 57 minute, franzm a spus: week-end (furtunos) parcurile eoliene off-shore nemtesti au produs mai multa energie decât ar putea produce toate centralele nucleare nemtesti într-o luna, lucrând la capacitatea maxima. greu, foarte greu de crezut Link spre comentariu
franzm Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 Stiri pe DLF. Program foarte serios. Daca au mintit ei, am mintit si eu. 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 20, 2019 Partajează Postat Februarie 20, 2019 (editat) 4 hours ago, Sharky said: https://www.youtube.com/watch?v=lGpxTzNrNdk Ce ziceam, e greu sa le bagi pe piata fara suport din partea guvernului, fara o linie de productie eficienta. Afla si ei ca nu e asa simplu sa faci masini, chiar daca-s electrice, economia e prea mica. Ii greu, ce mai, au probleme unii care fac masini de mai bine de juma de secol, dapai unii care abia acum se apuca. Cred ca e o greseala daca tu ii compari pe chinezi cu amenicanii. Nu subestima chinezii, in 5 ani pun la punct tot ce inseamna acumulatori si vehicule electrice. Sa nu uitam ca sunt o cultura total diferita de cea americana si majoritatea masinilor sunt de o persoana sau doua. Americanii ar face criza de isterie sa stea doi supraponderali de 120kg (kfc/mcdonald's) intr-o masinuta chinezeasca...cred ca n-ar incapea in primul rand . Chinezii au luat taurul de coarne si eventualele probleme aparute ulterior vor fi rezolvate din mers. Asta da avans tehnologic. Restul...se bat ca chiorii cu slugile aferente pe langa ei (inarmare militara). Pe noi de exemplu ne preocupa total alte chestii...nimic pentru tara si dezvoltare...nimic... Editat Februarie 20, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum