Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 24 minute, zvonacfirst a spus:

Piața second-hand pentru mașinile electrice este firavă rău. 

Tu vorbesti de Romania, dar peste gard se vand bulectricele SH.

 

Acum 25 minute, zvonacfirst a spus:

 în al doilea rând, dacă reușești să o vinzi să speri că nu ai o pierdere financiară masivă.

Din start stiu ca daca bag 60.000km in ea in 3-4 ani stiu ca pierd jumatate din pretul de achizitie initial, dar imi asum asta. 

Link spre comentariu
Acum 18 minute, merck a spus:

Tu vorbesti de Romania

Da, eu trăiesc în România. În mod evident, am postat din această perspectivă.

Nu știu și nici nu am căutat o statistică "de peste gard" a pieței mașinilor electrice SH, dar, din punctul meu de vedere ca profan în domeniu, încă este nevoie de o maturizare a pieței de mașini electrice, și nu mă refer numai la piața SH. Am convingeri ecologiste, de mulți ani fac o depunere selectivă a deșeurilor generate în familie, dar nu sunt convins că schimbarea parcului mondial de automobile de familie cu unele electrice va rezolva problemele de mediu care sunt folosite ca argumente.

Link spre comentariu

Pai si in Romania un user de pe forum a scris:

Citat

 

Oricum la mine planu e tesla model 3 LR RWD peste 4-5 ani cand o pot gasi SH.

Atinge punctele cheie:

~pret 25k la sub 100kkm

autonomie reala 500

antifonare buna la noul model 3, modelul anterior e slab

suspensie bun compromis intre barca si confort, oricum se poate modifica

 

Deci m-as inscrie: masina costa 50k euro Long Range AWD (peste RWD) deci gasesc cumparator la 25k euro daca bag chiar 80.000km. 

Un RWD este pe la 46k euro. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Eu nu ma aflu in situatia de a-mi permite o electrica de genul 20.000 de euro.
Iar 50.000 de euro n-am avut economisiti in viata mea. (varianta cu imprumut bancar nu mă intereseaza).
Cea mai scumpa masina a mea a costat undeva la 5000 de euro.
Totuși, de ce cineva are nevoie de așa ceva ? Ce beneficii aduce ?
 

Editat de mihaiaurul
Link spre comentariu
1 oră în urmă, mihaiaurul a spus:

Eu nu ma aflu in situatia de a-mi permite o electrica de genul 20.000 de euro.
Iar 50.000 de euro n-am avut economisiti in viata mea. (varianta cu imprumut bancar nu mă intereseaza).
Cea mai scumpa masina a mea a costat undeva la 5000 de euro.
Totuși, de ce cineva are nevoie de așa ceva ? Ce beneficii aduce ?

Pai daca lumea nu ar cumpara masini noi si le-ar folosi, cum ai mai putra tu cumpara masini la 5000 de euro? 😇

Daca te uiti, acum un Polo pleaca de la 20.000 euro. Compara un Polo cu Tesla Long Range AWD (4,4sec are nevoie sa ajunga la 100km/h) si vezi daca merita 50k Tesla in comparatie cu Polo. 

 

Beneficiul este ca nu stau banii la mine in cont sa ii foarfece inflatia ci ii dau pe o masina si mai manca si chinezu' o paine. 

 

P.S. Pe BMW am luat 25600 euro, daca as fi vandut masina unei persoane fizice as mai fi luat inca 5000 euro in plus, dar nu am chef sa ma leg la cap cu toti ciudatii care vin sa ii dea talpa la BMW-ul meu. Daca un dobitoc apasa pedala mai tare si masina ajunge in gard sau in stalp eu ma aleg cu paguba si el doar ridica din umeri. Deci am preferat mai putini bani dar fara sa risc nimic. La Tesla mai pun doar 24500 de euro pe lannga banii primiti pe BMW, deci "gaura" din conturi nu-i de 50k ci de jumate din aceasta suma. 

Editat de merck
Link spre comentariu

108055345-1730336435430-2024-10-29T16394

New cars, among them new China-built electric vehicles of the company BYD, are seen parked in the port of Zeebrugge, Belgium, October 24, 2024.

 

Chinese electric vehicle maker BYD reported third-quarter revenue that topped that of behemoth rival Tesla
 for the first time.

On Wednesday, BYD reported revenue for the three months ended Sept. 30 of 201.12 billion yuan ($28.24 billion), up 24% from a year ago. That exceeded Tesla’s revenue of $25.18 billion reported for the same period.

It’s a first for the Beijing-based EV giant as its solid performance came despite the EV downtrend in mainland China. The company sold a record number of passenger vehicles in August.

At least half of BYD’s sales are hybrid vehicles, whereas Tesla’s vehicles are battery only.

 

sursa: https://www.cnbc.com/2024/10/31/chinese-ev-maker-byds-quarterly-sales-overtook-teslas-for-the-first-time.html?__source=facebook|intl&fbclid=IwY2xjawGVxNBleHRuA2FlbQIxMAABHfxL2UbfQMw-c39ojcJSnwLdtOEDGp4ipYlxSsywYT2-Aoy02Nhf6ltU6w_aem_mEu2GTx0XoVAxLRoy2IVtA

 

Sunt mai multe cifre interesante in articol, merita citit. 

Link spre comentariu
La 03.11.2024 la 15:38, merck a spus:

Tu vorbesti de Romania, dar peste gard se vand bulectricele SH.

In nici un caz nu se vand EVurile SH cum se vand inca masinile ICE. Iar simplu motiv fata de EVuri este ca oamenii nu au unde sa le incarce. 

Cat despre smecheriile pre-inregistrarilor.. banuiesc ca esti la curent.

Sau mai de graba EVuri care se vand cu km in bord ridicol de mici.. (da, in comparatie cu aproape suta de mii de km cu, care un ICE se vinde SH.. in mod normal) asta este piata SH a electricelor in momentul de fata. Sa nu ne amagim.. ca se vand ca paine calda.

A, se vor vinde (de fapt EVuri bagate pe gat fortat, nu altfel) un pic mai mult la anul. Si asta NUMAI pentru ca statul va taxa folosirea drumului public (taxa de drum) de catre masinile ICE, DUBLU FATA DE ANUL ASTA!

Asa se vand EVuri !?! 😂

Ce "ingenios"..

Tu nu ai infrastructura dar vrei sa vinzi..

Ce modalitate prin constrangere, indatorare fata de terte parti a cetateanului unui tari..

 

Problema fundamentala este lipsa Educatiei cetateanului. Daca aveai un cetatean EDUCAT acesta intelegea si facea ce trebuie. Dar daca tu de atatia ai l-ai vrut doar productiv, sa iti dea banii prin taxe inapoi in visterie, asta ai in prezent. Un om extrem de rational si avid in a fi madru.. nu obligatoriu si educat.

Editat de DjOhms
Link spre comentariu

https://observatornews.ro/economic/cat-costa-acum-un-logan-din-2019-la-mana-a-doua-au-explodat-vanzarile-de-masini-sh-598934.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasVu02XnvgBHcQt0yLcm91i3_IsxKd8IFWQ5V2I_L-0g4g4guKdncPKJLFkThD2QvAfFQ_aem_XY_HjSUgN9lbii3ynOWQug

 

Aceeași poveste.

Masinile noi s au scumpit, romanul s a orientat spre sh.

 

Evident sunt bagatorii de seama care urla ca devenim cimitirul de masini sau ca masinile importate sunt vechi si prezintă risc ridicat de accident.

 

Aceleași aberații de la cei pusi pe căpătuială.

 

Un lighean nou e peste 10k.

O honda accord 2014 euro 5 e tot acolo. 

Iar pericolul de accident il stabilește RAR cand le inmatriculeaza si la itp.

Si o masina de 3 ani luata de noua prezinta risc de accident daca umbla fara plăcute sau cu gume sterse.

 

Accidentele se fac din indisciplină rutiera, nu din stare tehnica precara.

Link spre comentariu
Acum 17 minute, Sharky a spus:

Un lighean nou e peste 10k.

In articol si pe site-ul Dacia apare Loganul de la 14.100 euro.

Citat

Dacă în 2020, preţul de pornire al unui Logan nou era de 8.400 de euro, în 2024 este de 14.100 de euro, aşa că mulţi apelează la maşini second-hand.

 

 

Screenshot-2024-11-06-at-15-10-29.png

 

Corecteaza/editeaza mesajul ca o sa creada lumea ca s-a ieftinit la 10k si o sa fie dezamagita apoi 😇

 

Rusine ar trebui sa le fie guvernantilor daca lumea a ajuns sa cumpere atatea SH-uri!!!

Lui Ciprian Cherciu si Dan Vardie  le dau mUE!!!

 

Citat

 

Trendul poate aduce România din nou în postura de cimitir al parcului auto din Europa. "Vedem o lipsă de politici de taxare corespunzătoare care să descurajeze importul de maşini second-hand. Asta în condiţiile în care România ca ţară şi noi ca cetăţeni avem tot interesul să se vândă cât mai multe maşini noi", explică Ciprian Cherciu, specialist în energie auto.

 

"APIA a militat la Guvern cel puţin în ultimii doi ani pentru găsirea unei modalităţi corecte de împiedicare a importului de maşini foarte vechi, maşini care ridică riscul de accident la un nivel de neacceptat. Din păcate, în general politicienii refuză astfel de măsuri considerate anti-populare, ceea ce este o greşeală pe care o perpetuăm de ani de zile", a precizat Dan Vardie, preşedinte APIA.

 

 

Editat de merck
Link spre comentariu

Din cate stiu aspiratu era 10mii si un pic. Sau clio era atat.

Ma rog. Coajaaa.

 

In alta nota, urmeaza schimbari majore cu vânt dinspre vest...

Boșorogul scos din schema, a aparut un ambițios la butoane.

 

Economia mondiala pe datorie si problematica cam peste tot pe glob.

 

Vor urma schimbări majore. Bune sau rele vom vedea, dar deocamdată imprevizibile...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări