Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Lasati ziariștii de 2 lei.

Noua celula e mai grasa. Normal ca nu cresti capacitatea de 5 ori ca iti iese de 4 ori si un pic mai mare si mai grea.

 

Castigi un pic aia e clar si ca e un progres binevenit, dar vb doar de forma de ambalare nu de vreo schimbare revoluționară 

Link spre comentariu

E veche de un an stirea...

 

"

Tu nu înțelegi ca noua baterie e mai mare fizic? E aceeasi baterie dar in alt ambalaj.

Densitatea e tot cam aia.

 

Citat

A 4680 battery's energy density and capacity are substantially higher and can offer more power for a longer time.

https://www.tycorun.com/blogs/news/the-ultimate-comparative-analysis-of-4680-battery-vs-18650

Editat de Spitfire
Link spre comentariu

Dacă ia foc la fel cu alea de până acum, nu e nicio brânză....

Va avea autonomie mai mare, dar și focul va fi mai ,,aprig,, când  crapă vreo celulă.Trebuie lucrat și la partea de siguranță in exploatare.Un sistem de decuplare rapidă de vehicul, în caz de incendiu electric, ar fi benefic. Zic și eu...  

Link spre comentariu

Omul de tabla:

Noile baterii Panasonic 4680, folosite de Tesla, oferă o autonomie mai mare față de cele mai vechi, cum sunt 18650, chiar dacă sunt montate într-o capsulă (carcasă) de același volum. Iată pe scurt câteva motive principale explicate pe înțelesul unui adolescent:

Dimensiune și capacitate: Bateriile 4680 sunt mai mari decât cele 18650. Asta înseamnă că fiecare baterie 4680 poate stoca mai multă energie. E ca și cum ai avea o sticlă mai mare pentru apă – poate ține mai mult lichid.

Construcție mai eficientă: Bateriile 4680 sunt proiectate astfel încât să folosească mai bine spațiul. Ele au o structură fără atât de multe părți mici în interior care „ocupă loc” inutil. Astfel, mai multă energie poate fi stocată în același spațiu.

Chimia diferită: Da, există și o îmbunătățire în chimia bateriilor, adică felul în care ele funcționează la nivel atomic. Noile baterii au o compoziție care permite stocarea și eliberarea energiei mai eficient, adică poți merge mai mult cu mașina fără să fie nevoie să o încarci des.

Încărcare și răcire mai bune: Bateriile 4680 sunt și mai eficiente când vine vorba de disiparea căldurii, ceea ce înseamnă că pot funcționa la capacitate maximă mai mult timp fără să se supraîncălzească.

În concluzie, aceste îmbunătățiri, de la dimensiune, la chimia internă și structura lor, contribuie la o autonomie mai mare pentru mașinile Tesla, fără să fie nevoie de mai mult spațiu pentru baterii.

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, dumitrumy a spus:

Omul de tabla:

Noile baterii Panasonic 4680, folosite de Tesla, oferă o autonomie mai mare față de cele mai vechi, cum sunt 18650, chiar dacă sunt montate într-o capsulă (carcasă) de același volum.

 

A pus colegul nostru un site care explica foarte bine avantajele si dezavantajele dintre cele 2 tipuri de incapsulare.

Aici asta spune vorbe goale.

Link spre comentariu

El nu se refera la un element de baterie, ci de locasul ocupat de bateria masinii Tesla. Gaseste mai greu echivalentele in romana daca nu ii pui intrebarea corect. Dar a tras si o concluzie, unde raspunde de fapt exact intrebarii:

CITAT:   În concluzie, aceste îmbunătățiri, de la dimensiune, la chimia internă și structura lor, contribuie la o autonomie mai mare pentru mașinile Tesla, fără să fie nevoie de mai mult spațiu pentru baterii.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, dumitrumy a spus:

Omul de tabla:

 

Încărcare și răcire mai bune: Bateriile 4680 sunt și mai eficiente când vine vorba de disiparea căldurii, ceea ce înseamnă că pot funcționa la capacitate maximă mai mult timp fără să se supraîncălzească.

În concluzie, aceste îmbunătățiri, de la dimensiune, la chimia internă și structura lor, contribuie la o autonomie mai mare pentru mașinile Tesla, fără să fie nevoie de mai mult spațiu pentru baterii.

 

https://www.tycorun.com/blogs/news/the-ultimate-comparative-analysis-of-4680-battery-vs-18650

 

Disadvantages of 4680 battery

Mass production of 4680 battery is currently limited.

It is larger when 4680 battery vs 18650, so the radial and axial geometric symmetry becomes worse. Inside the cylindrical battery, this is relatively harsh on the cathode and anode.

The internal heat dissipation of 4680 battery is more difficult, which has a certain impact on battery life.

 

Mno, cum e?

Vorbeste sau ba timpenii?

A uitat oare ca volumlul e proportional cu D patrat iar aria doar cu D?

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 22 minute, Ion_Bumbu a spus:

The internal heat dissipation of 4680 battery is more difficult, which has a certain impact on battery life.

Citisem si eu pe diagonala si am observat ca aici a dat chix.

Dar mi s-a parut ca discutia a plecat de la faptul ca noile baterii ar asigura o autonomie mai mare (iar asta se compara la acelasi volum al ansamblului). Si asta l-am intrebat si m-a interesat concluzia finala. Si de fapt de ce ar fi dat Musk comanda speciala lui Panasonic daca nu ar fi avut acest avantaj?

Link spre comentariu
Acum 6 ore, validae a spus:

Un sistem de decuplare rapidă de vehicul, în caz de incendiu electric, ar fi benefic.

Da, mai ales in aglomeratii, unde stau bara la bara. Nu mai arde trotineta ta, arde a celuilalt din preajma... :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări